Mazda 6 on auto, mida võib igat moodi pidada Mazda 3e vanemaks vennaks. Kolmanda generatsiooni sedaan- ja universaalkerega pakutav Mazda 6 sai viimase suure värskenduse aastal 2018, kui peamisteks märksõnadeks said uuenenud disainikeel, ergonoomilised lahendused ja võimsam mootor. Vaatasime üle, mida Mazda pereautode klassis pakub.
Esialgu võib tunduda, et väliselt eristub Mazda 6 oma vennast vaid suuruse poolest, kuid tegelikult on erinevusi omajagu. Masina esiosa on täiskasvanulikuma pilguga ning pigem avaldub keredetailidest luksust kui sportlikkust. Led esituled on erksad ning sobivad kujunduslikult auto üldpildiga.
Külgvaatest omab masin kergeid kupee tunnuseid ning on proportsioonidelt võrdlemisi pikk. Kurvikad esitiivad ning uksepaneelidel jooksev kerejoon annavad masinale retrohõngu ja iseloomu. Mudelile pakutakse 17- ja 19-tolliseid valuvelgi. Proovisõidu masina 19-tollised veljed on küll paraja suurusega, kuid võrdlemisi lihtsa disainiga.
Suurimad erinevused Mazda 3ega tulevad välja masina tagaosas. Esituledega sarnased LED tagatuled on seotud üle pagasiluugi laiuva kroomliistuga, mille kohal asub Mazda logo. Pagasiluuk ise on veidralt kerge ning sulgemiseks mõeldud link raskesti leitav. Stange all on nähtavad ka reaalsed väljalasketorud. Üleüldiselt näeb 6e tagaosa komplektsem välja, kui 3e oma.
Mazda 6e salong on küll väga ruumikas, aga sarnaselt 3le on akende väiksuse ja piilarite suuruste tõttu avarus ning väljavaade kohati piiratud. Istmetel on meeletult liikumisruumi ning ruumi on omajagu esi- ja tagareas. Ainult langev katusejoon teeb pikematele inimestele tagareas oleku natukene kitsamaks.
Tehnoloogia on ainus, mis masina vanust reedab. Armatuuri kohal asub 8-tolline multimeediaekraan, mille kasutamine käib läbi keskkonsoolil asuva juhtkangi. Tarkvara visuaalid on natukene ajale jalgu jäänud. Õnneks on kasutamine lihtne ja menüüd selgesti arusaadavad. Kliimasätete tabloo asub multimeedia ekraani all ning õnneks on nupud füüsilised. Mugav ja kasutajasõbralik lahendus.
Juhi näidikutabloo on huvitavalt lahendatud. Äärtes kuvavad analoogkellad mootoripöördeid, kütusetaset ja mootoritemperatuuri, aga keskel on ekraan, mis kiirust ning muud vajalikku kuvab. Vaadete muutmine käib läbi roolil asuvate nuppude.
Välist müra jõuab salongi üpris vähe ning salongis viibimine on mugav.
Sõidu poolest väljendub Mazda 6e sportlik pool. 2,5-liitrine mootor peidab endas parajalt jõudu ja äkilisust, et vajadusel kiiremaid manöövreid sooritada. Mootoril on lisaks ka väga mõnus madal toon. Autoga on lihtne ja kerge manööverdada. Tahavaatekaamera on muidu kasulik, aga vihmase ilmaga sealt palju ei paista.
Sõitmise lihtsustamiseks on masinal veojõu jagamise süsteem, nutikas linnasõidu pidurdusabi, isekohanduv kiirushoidik koos peatumise ja sõidu jätkamise funktsiooniga, pimenurga jälgimissüsteem, sõiduraja hoidmissüsteem, liiklusmärkide tuvastussüsteem ning nutikas linnasõidu pidurdusabi tagurdades.
Mazda 6 on sobilik auto lastega peredele. Masin sobib väga hästi linnasõitudeks ning ei jää hätta ka siis, kui pikemaid teelõike vaja läbida on. Masin pakub natuke enamat, kui lihtsalt transporti kahe punkti vahel.
Mazda 6 on sobilik auto lastega peredele. Masin sobib väga hästi linnasõitudeks ning ei jää hätta ka siis, kui pikemaid teelõike vaja läbida on. Masin pakub natuke enamat, kui lihtsalt transporti kahe punkti vahel.
Hind alates: 28 900€
Testitud mudeli info:
38 846€
Mootoribensiin
2.5 l
143 kW
7.4 l/100km
Esivedu
6-käiguline automaat
Max 228 km/h
0 – 100 km/h: 7.8 sec