Giulia nimi esines automaailmas esmakordselt eelmise sajandi keskpaigas, kuid selle tootmine lõpetati 1978. aastal. Tänaseks on Giulia naasnud ning on üks vähestest tootmises olevatest Alfa Romeodest. Värskeim versioon on turul olnud alates 2016. aastast ning konkureerib väikeste kuid sportlike sedaanide hulgas. Autojaam vaatas üle, mida itaallane endast kujutab.
Võib öelda, et Alfa Romeo disain on pigem rahulik ja vaoshoitud kui eksperimenteeriv. Aga milleks katsetada, kui ka kõige lihtsamate lahendustega on võimalik massist eristuda. Ikooniline värvivalik, läbitungivad kerejooned ning uhke logo.
Mudeli esiosas paiknevad brändile omane kolmnurkne iluvõre ning horisontaalsed õhuavad kaitseraua alaosas. LED esituled annavad mudelile salakavala ilme, aga kahjuks põlevad päevasel ajal vaid pisikesed ribad.
Külgvaatest on Giulia välimus rahulik ning ainukese aspektina tasuks välja tuua selle, et erksavärvilise Giulia puhul tuleks pigem kaaluda mustasid aknaliiste. Veljevalik ulatub 18-tolllist 20-ni. Disainilt on kõik veljed väga lahedad, ning suuruse osas on piisavad ka 18-tollised.
Tagaosas paistab masin kompaktne ning sportlikkust lisab kergelt tiiba meenutav kerejoon, mis pagasiluugi peal jookseb. Mudelil on uhked ja suured LED tagatuled ning kaks reaalset väljalasketoru. Pagasiruumi ava on parajalt suur ning pagasiruumi mahtu on mudelil 480 liitrit
Salongi istudes on kohe tunda tavalisest erilisemat hõngu. Väikeses, aga hubases salongis on kasutatud kvaliteetseid materjale ning hele värvivalik näeb väga hea välja, iseasi kui mõistlik valik see Eesti kliima puhul on. Esireas reisijatel on omajagu ruumi ning asend on pigem sportlik, kuid tagareas võib kohati jalaruumi napiks jääda. Elektrilised nahkistmed on mugavad ning mudelil on itaaliapäraselt mugavad peatoed.
Multimeediasüsteem ise näeb väga hea välja ning on võrdlemisi kasutajasõbralik. Süsteemi juhtimiseks on ümmargune juhtpult ja soovi korral saab kasutada ka puutetundlikku ekraani. Disaini osas on aga suure kumera paneeli taha asetatud nelinurkne ekraan, mistõttu näeb see lahendus natukene veider välja. Kliimaseadete muutmiseks on ovaalne juhtpaneel otse ekraani all. Kasutamine lihtne ja mugav.
Juhi näidikuplokk on klassikaline – analoogkellad ning erinevate funktsioonidega ekraan nende vahel. Süsteemi kasutamine toimub läbi roolil asetsevate nuppude. Rool ise on väga mugav ja nuppude asetus loogiline. Võlu annavad ka suured käiguhoovad roolisamba küljes.
Sõidudünaamika loomisel on mõnusalt segunenud Itaalia emotsioonaalsus ning Euroopa vaoshoitus. Mootorivalikus on kaks bensiinimootorit ja kaks diiselmootorit. Prooviautol oli kaheliitrine bensiinimootor, mis suudab toota 200 hobujõudu ehk ligi 150kW. Mitte küll kõige sportlikum, aga sellest on igapäevasele autole küll ja veel.
Veoskeemi osas on Alfa valinud aga lõbusama poole ehk mudel on saadaval vaid taga- või nelikveolisena. Prooviauto oli tagaveoline, aga püsis igati kindlalt teel ning sai ka kiirelt koha pealt liikvele.
Giulia juhiabiliste hulgas on tahavaatekaamera, sõiduraja jälgimissüsteem, automaatne kaugtulesüsteem, pimenurga hoiatussüsteem, liiklusmärkide tuvastussüsteem, püsikiirusehoidja ja arukas kiiruse kontrollsüsteem.
Alfa Romeole on külge jäänud nišitootja maitse. Paljud arvavad, et Itaalia tootja mudelid on kallid ning ebapraktilised, kuid tegelikult ei vasta see tõele. Mudel on pigem nooruslik ning olenemata sellest, et on saksa konkurentide kõrval natuke omapärasem, ei tasu Giuliat autot valides kõrvale jätta. Sobib suurepäraselt juhtidele, kes aeg-ajalt ka maanteedel sõidavad ning kes vajavad autolt seda pisikest erilisust.
Alfa Romeole on külge jäänud nišitootja maitse. Paljud arvavad, et Itaalia tootja mudelid on kallid ning ebapraktilised, kuid tegelikult ei vasta see tõele. Mudel on pigem nooruslik ning olenemata sellest, et on saksa konkurentide kõrval natuke omapärasem, ei tasu Giuliat autot valides kõrvale jätta. Sobib suurepäraselt juhtidele, kes aeg-ajalt ka maanteedel sõidavad ning kes vajavad autolt seda pisikest erilisust.
Hind alates: 38 670€
Testitud mudeli info:
51 500€
Mootoribensiin
2.0 l
148 kW
7.8 l/100km
Tagavedu
8-käiguline automaat
Max 235 km/h
0 – 100 km/h: 6.6 sec