2016. aastal maailma ette sõitnud Q2 on Audi Q-seeria ehk maasturivaliku väikseim mudel. Mudel on küll rajatud VW gruppi MQB platformi esimesele generatsioonile, aga on jäädavalt konkurentsivõimeline sõsarettevõtete linnamaasturitega. Vaatasime üle, mida Q2 endast kujutab.
Audi Q-seeria mudelid on kõik väga sarnase disainiga ning põhiline erinevus peitub masinate suurustes. Esiosa jätab masinast suure auto mulje ja matrix LED esituled on korralikult eredad ning näevad ka väljast väga moodsad välja.
Külgvaatest on masin sarnane Q5-e ja Q7-ga, mis tähendab, et mudelile ei pakuta langeva katusega kereversiooni. Disain on üpris lihtne ja stiilipuhas. Kerget maasturi imagot annab ka 200mm kliirens. Mudelile pakutakse kergmetallvelgesid suurusvahemikus 17-19 tolli. Suurusega kasvades muutuvad ka disainid aina uhkemaks.
405-liitrine pagasiruum on igapäevaseks veoks piisavalt suur ja praktiline. Auto tagaosa disain on Audi mudelite valikust üks omapäraseim, vähe ümarust ja pigem kompaktne. Veokonksu lisamisel on masin valmis vedama kuni 1.7 tonnist piduritega järelkäru.
Q2-e salong on küll Audi valikus veidi aegunud kuid kvaliteedilt vägagi konkurentsivõimeline alternatiividega. Materjalid on mugavad ning odavat plastikut pole häirivalt palju.
Riidest istmed on muidu mugavad ning liikumisruumi on ka parjalt, aga pikematel teeotsadel on asend väsitav ning istme küljetoed ei hoia sõitjaid paigal kiiremaid kurve läbides. Samuti on keeruline tagareas istujate jalaruumiga, mida täiskasvanutele kindlasti piisavalt pole.
Näidikutablood pakutakse Q2-le nii analoog kui ka digitaalkujul. Analoogkellad on lihtsad ja nende vahel oleval väikesel ekraanil on võimalik kuvada vaid peamisi andmeid sõiduki ja sõidu kohta.
Multimeediaekraan, mille juhtimiseks on keskkonsoolil juhtratas, on armatuuri ülaosas ning kasutab Audi vanemat tarkvara. Keskkonsoolil asuvad nupud on küll kõik kvaliteetsed ja uhked, aga asukohalt natukene ebameeldivad ning nõuavad üpris tihti pilgu tee pealt eemale tõmbamist.
Rool on paraja suurusega ning mõnusalt peenikeste kodaratega. Roolil asuvad nupud on kasulikud ning nendega saab juhtida multimeedia ja näidikutabloo valikuid. Kahjuks pole rooli taga käiguhoobasid, et vahel mudeliga manuaalselt sõita.
Nagu Audi sõidudünaamika ikka, on ka Q2-ga väga sujuv sõita. Ainult auklikel teedel sõites võiks vedrustus veidi pehmem olla. Samas säilitab jäikus masina sportlikkuse asfaldil.
1.5-liitrisest bensiinimootorist on välja pigistatud 110kW ning tänu sujuvale 7-käigulisele automaatkäigukastile on kiirendus sujuv ning igapäevaseks liiklemiseks piisav.
Tänu masina väiksusele on mudeliga võimalik mahtuda ka kitsamatesse kohtadesse, aga kuna küljepeeglid on üsna väikesed oleks soovitatav lisada ka tahavaatekaamera.
Sõitmise lihtsustamiseks on masinale võimalik lisada sõiduraja vahetamise abisüsteem, adaptiivne püsikiirusehoidja, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem ja liiklusmärkide kaamera-põhine tuvastus.
Q2 on isikutele, kes soovivad või vajavad väiksemat sorti autot, aga eelistavad püstisemat ja kõrgemat istumisasendit ja laiemat vaadet liiklusest. Mudel on mõeldud suuresti linnas liiklemiseks ning vedama igapäevaselt maksimaalselt kolme inimest.
Q2 on isikutele, kes soovivad või vajavad väiksemat sorti autot, aga eelistavad püstisemat ja kõrgemat istumisasendit ja laiemat vaadet liiklusest. Mudel on mõeldud suuresti linnas liiklemiseks ning vedama igapäevaselt maksimaalselt kolme inimest.
Hind alates: 29 800€
Testitud mudeli info:
40 770€
Mootoribensiin
1.5 l
120 kW
6.1 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 218 km/h
0 – 100 km/h: 8.6 sec