BMW üks edukaim mudel ehk 3. seeria on turul olnud juba 1975. aastast ning on tänaseks jõudnud seitsmenda generatsiooni. Väikese kupeena alguse saanud mudel on kasvanud pereautoks, ning on hea kombinatsioon praktilisusest ja luksuslikkusest. Autojaam vaatas üle, mida üks taskukohasem BMW mudel endast kujutab.

VÄLIMUS

3. seerial on väga kuri pilk. Muskulaarne kaitseraud ning võrdlemisi pikk kapott lisavad sportlikku välimust ning aitavad mudeli aerodünaamikat paremaks muuta. Ilusate ja praktiliste LED-esitulede vahel laiub BMW-dele omane iluvõre ehk neerukujulised õhuavad.

2018. aastal avalikustatud generatsioon on saadaval sedaani ja universaalina. Küljelt vaadates on mudel üsna rahulik ja klassikaline. Avarust lisavad suured aknad ja õhuksed pillarid. Ainukese miinusena võib välja tuua selle, et tagauksed on lühikesed ja seetõttu on nende kasutamine esialgu veidike kohmetu. Tasub ka ära mainida, et mudelile sobib hästi tumehall värv, mis mustade aknaliistudega masinale luksulikku iseloomu loob. Veljevalik ulatub 17-tollist 19-tollini. Enamus veljed on disainilt täitsa viisakad, aga parima üldpildi nimel tuleks valida vähemalt 18-tollised. 

Tugevate süviste ja joontega mudeli tagakülg on vast kõige omapärasem vaatenurk. Suure elektrilise pagasiluugi ümber on uhked LED tagatuled ja reaalsed väljalasketorud. Lahe on veel tõsiasi, et BMW touring mudelitel on võimalik kogu pagasiluugi asemel ka ainult tagaaken avada – suurepärane funktsioon autofotograafidele.

INTERJÖÖR

Olenemata sellest, et 3. seeria on BMW valikus pigem väiksemat sorti masin, on mudeli avaras salongis ruumi omajagu. Ehitus- ja materjalide kvaliteet on väga hea ning salongis meeldiv ja hubane. Ruumi jagub küllaga nii esi- kui ka tagaritta. Sõiduasend on 3. seerias pigem sportlik. Tekstiilistmed on mugavad ning hea asendi leidmine lihtne. 

Tehnoloogia osas on BMW palju vaeva näinud. Armatuuri ülalosas asub 10-tolline multimeediaekraan, mida on võimalik juhtida keskkonsoolil asetseva keerleva juhtpuldiga. Samuti on süsteemi juhtimiseks arendatud viipesüsteem ja häälkäskluste funktsioon. Mõlema funktsiooniga harjumine võtab aega, aga töötavad üllatavalt hästi.

Süsteemi tarkvara on kasutajasõbralik ja ilus ning vaadete vahel liikumine loogiline. Veidralt on aga otsetee nupud ning helitugevuse lüliti väga väikesed, samuti ka ebamugavas asukohas armatuuri alaosas.

Kliimasätete muutmiseks on ekraani all eraldi juhtpaneel. Kasutamine on imelihtne ning seadeid kuvatakse ka pisikesel ekraanil armatuuri keskosas.

12-tolline digitaalne näidikuplokk on kõrge resolutsiooniga, piisavalt hele ning kuvab kõike vajalikku. Juhil pole palju võimalust ekraanil kuvatu isikupärastamiseks ning sümmeetria nimel liigub tahhomeetri osuti vastu kella. Mudelile pakutakse ka HUD ekraani.

Rool on iseenesest mugav ning parajalt multifunktsionaalne, aga väksemate kätega võib vahepeal ideaalne kontakt kaduda. Roolile pakutakse ka soojendust.

Pagasiruum on lihtsasti ligipääsetav ja praktiline. Asjade vedamiseks on konkse ja haake ning mahutavust on pagasiruumis 500 liitrit.

SÕITMINE

Testitud BMW oli mudelinumbriga 318i, ehk tegemist oli kõige nõrgema versiooniga. Neljasilindriline bensiinimootor suudab luua 115kW ja läbi 8-käigulise automaatkasti on jõu edasikandumine väga sujuv.

318i puhul ei saa aga öelda, et tegemist oleks kiire autoga. Mudelil on küll sportreežiim, aga pedaalile vajutades on reaktsioon uimane ning kiirendus rahulik. Elektroonika taltsutab masinat nii palju, et tagaveoline mudel ei uju isegi lume peal sõites.

3. seeria juhiabiliste hulgas on sõiduraja hoidmise assistent, püsikiirusehoidja koos pikivahehoidmise funktsiooniga, 360-kraadine kaamerasüsteem, parkimisassistent, kiirusepiirangute abisüsteem, ristteel läheneva ohu hoiatussüsteem ning pimenurga hoiatussüsteem.

Kellele?

Nooruslik 3. seeria on suurepärane pereauto. Mudeliga on mõnus liigelda nii linnas kui ka maanteel ning mahutab vabalt neli inimest ja omajagu pagasit. Olenevalt soovidest on igale juhile ka sobilik mootorivalik.

Nooruslik 3. seeria on suurepärane pereauto. Mudeliga on mõnus liigelda nii linnas kui ka maanteel ning mahutab vabalt neli inimest ja omajagu pagasit. Olenevalt soovidest on igale juhile ka sobilik mootorivalik.

Auto andmed

KUVATUD KAMPAANIA HIND VÕIB MUUTUDA

Hind alates: 37 950

Testitud mudeli info:
50 720 €
Bensiinimootor
2.0 l
115 kW
6.8 l/100km
Tagavedu
8-käiguline automaat
Max 220 km/h
0 – 100 km/h: 8.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST