2009. aastal debüteerinud X1 pole olenemata nimest BMW linnamaasturite valikus kõige väiksem mudel, olles pikem ja kõrgem X2st. 2015. aastal oli aeg uuenduseks ning mudel jõudis oma värskeima vormini. X1e alternatiivideks on näiteks SEAT Ateca ja Škoda Karoq. Autojaam vaatas üle, mida sakslasest linnamaastur pakub.

VÄLIMUS

BMWde disaini juures on märkimisväärne tõsiasi, et odavamad mudelid ei ole välimuselt lihtsamad kui lipulaevad. Seega on X1 justkui väike X5 – viisakas, silmapaistev ning äratuntavalt BMW. Demoauto oli varustatud xLine varustusastmega, mis muudab üldist ilmet maasturlikumaks ning lisab mattviimistlusega alumiiniumist elemente.

X1 on üpriski tõsise pilguga ning jõulise disainiga esiosast leiame esimesena ikoonilise iluvõre, mis näeb mattvärvi all suurepärane välja. Silma paistavad veel suured ja praktilised LED-esituled ning tore on näha, et praktiliselt kõik õhuavad on funktsionaalsed. 

X1e külg on väga tagasihoidliku disainiga ning proportsioonidelt on mudel väga klassikalise maasturi kujuga. Allääres kulgeb must plastikriba ning küljelaiendid on taas hõbetooni. Mudel on valmis pöörama ka peateelt maha, sest kliirensit on lausa 18 sentimeetrit. Põhivarustuses on X1l 17-tollised valuveljed, aga soovi korral on võimalik soetada 18-tollised, mis olid paigaldatud demoautole ning mis näevad uhked välja, ja ka 19-tollised, mis on visuaalselt kõige paremad.

Tagaosas jätkub enesekindel disain ning sellelt küljelt ei näe X1 üldse väike välja. Kerejooned on tugevad ning lisavad sportlikkust ning pilku tõmbavad ka võrdlemisi suured LED-tagatuled. Pagasiruumi ava on mõnusalt avar ning pagasiruumi rohkem kui väljast vaadates tunduda võib, lausa 505 liitrit.

INTERJÖÖR

Kui X1e välimus on jätkuvalt kaasaegne, siis interjöörist on aga aru saada, et viimasest suurest mudeliuuendusest on omajagu aega möödas. Kogu salong on küll mugav ja praktiline, aga visuaalselt ja tehnoloogia poolest mitte just kõige värskem. Materjalid ja ehituskvaliteet on aga vägagi hea.

Esireas on ruumi küllaga ning nahkistmed on ka mugavad. Küll aga ei hoia istmed sportlikuma sõidu ajal kõige paremini reisijaid paigal. Ka tagaritta mahub istuma, kuid esimeseks murekohaks võib kujuneda jalaruum. Salongis on laekaid ka esemete hoiustamiseks, aga käetoe sisu on küll raisku lastud, paigutades sinna vaid juhtmevaba telefonilaadija, kuhu isegi ei mahu kõige suuremad mobiilid.

Lai väljaulatuv multimeediaekraan on nagu ikka asetatud armatuuri ülaosasse. Süsteemi saab kasutada puutetundlikult ja ka juhtpuldiga keskkonsoolil. Tarkvara on kaunis, aga kohati on soovitud menüüde leidmine natukene segane. Ekraani all on ka kiirteenupud meedia muutmiseks ja ka haruldaseks muutuv CD-plaadimängija. Kliimasätete muutmiseks on eraldi paneel, mille kasutamine on väga lihtne ja loogiline.

Näidikutabloo on kombinatsioon analoogkelladest ja digitaalsest taustast. Kõik on selgesti nähtav, aga kuvatavat infot on minimaalselt. X1le on võimalik soetada ka HUD-ekraan.

X1e rool näeb natukene vana välja. Samuti on kodarad paksud ja nupud veidi kohmakad. Parempoolsel kodaral on multimeedia nupud ning vasakpoolsel kodaral juhiabiliste nupud.

SÕITMINE

X1e mootorivalikus on kaks bensiinimootorit, millest 1.5-liitrine arendab 103 kilovatti ja kaheliitrine 141 kilovatti, kaks kaheliitrist diiselmootorit, millest nõrgem arendab 110 kilovatti ja võimsam 140 kilovatti. Lisaks on saadaval ka nelikveoline pistikhübriid, mis koos 1.5-liitrise bensiinimootoriga arendab 92 kilovatti. Nelikvedu pole saadaval vaid kõige nõrgemale bensiinimootorile.

Demoautoks oli X1 sDrive18i ehk mudel oli varustatud pooleteiseliitrise bensiinimootoriga. Järsemalt pedaalile vajutades kostub mootoriruumist küll vähe sportlikumat häält, aga kiirendust jääb ikkagi üpriski väheks. Pigem on auto rahulik ning rõhutud on sujuvale ja mugavale sõidule.

X1e juhiabiliste hulgas on sõidurajalt eemale kaldumise hoiatussüsteem, kaugtulede assistent, adaptiivne püsikiirusehoidja, parkimisassistent, parkimisandurid ja tagurduskaamera.

Kellele?

X1 on sobilik pereautoks, kuid on võrreldes konkurentidega põhjendamatult kõrges hinnaklassis. X1 pakub mugavust ja töökindlust, säilitades praktilisuse vedada inimesi ja pagasit ning olles samal ajal ka pilkupüüdev.

X1 on sobilik pereautoks, kuid on võrreldes konkurentidega põhjendamatult kõrges hinnaklassis. X1 pakub mugavust ja töökindlust, säilitades praktilisuse vedada inimesi ja pagasit ning olles samal ajal ka pilkupüüdev.

Auto andmed

KUVATUD KAMPAANIA HIND VÕIB MUUTUDA

Hind alates: 29 990

Testitud mudeli info:
47 460€
Mootoribensiin
1.5 l
103 kW
5.6 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 203 km/h
0 – 100 km/h: 9.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST