Rumeenias tegutsev Dacia on meile juba tõestanud, kui odavalt ja lihtsalt on võimalik täiesti sõidukõlbulikke autosid teha, kuid nüüd on brändi mudelivalikusse jõudnud ka tõestus odavamast tulevikust ehk elektriautondusest. Ehkki muidu tulevad Dacia mudelid siiski Euroopast ja selle lähiriikidest, Springi tootmine on viidud hoopis Hiinasse. Spring on hetkel odavaim elektriauto turul ning on olenemata lihtsusest osutunud võrdlemisi menukaks.

VÄLIMUS

Spring on välimuselt üpris huvitav, mitte otseselt äratuntav kui elektriauto, kuid siiski brändi disaini motiive jälgivalt äratuntav Dacia. Fotodel on Spring aga veidi petlik, sest proportsioonidelt sarnaneb auto küll maasturitega, ent gabariitidelt jagab suurusklassi hoopis väikeautodega, nagu Hyundai i10 ja Renault Zoe. Kerevärvidena pakub Dacia mudelile vaid musta, halli ja valget, kuid uhkeima varustuse korral lisanduvad disainile oranžid aktsendid, mis muudavad mudeli silmapaistvamaks ja justkui rõõmsamaks. Välised materjalid on küll lihtsad ja plekk veidi kolisev, aga hinnaklassi arvestades pole see üldse häiriv.

Mudeli disaini osas on Springi väiksus pigem hea aspekt, sest nagu esiosas näha, on võimalik muuta kujundus sisutihedaks ja huvitavaks üpris väheste elementidega. Minimalistlikud ja kitsad LED-esituled on ühendatud nii-öelda iluvõrega, mille keskele on asetatud Dacia logo. Olles elektriauto pole sel võret mootori jahutuseks vaja, kuid selle asemel on logo asetatud hoopis luugile, mille taga asub akude laadimispesa. Stange äärtele on loodud suuremad kaugtuled ja ka väiksed õhuavade imitatsioonid, lisaks laiub alläärel üks füüsiline õhuava. Mudeli ninaosa disain on kaasaegne ja kerejoontelt pigem ümar ning voolujooneline.

Küljel jätkuvad kumerad kerejooned ja üldine tagasihoidlik, kuid stiilitunnetuslik disain. Siluett järgib enim maasturlikkust, olles proportsionaalselt pigem kõrge ja lühike. Veidi lisavad isegi sportlikkust mustad akna- ja katuseraamid ning särtsakad oranžid kontrastid. Mööda mudeli alläärt kulgeb must plastikriba ning uste alaosale on loodud visuaali huvitavamaks muutvam disainpaneel. Veljevalikus on vaid 14-tollised, kuid olenevalt varustusest, kas teras- või valuveljed. Suuruse osas on 14 tolli üpris vähe, kuid disainilt on demosõiduki valuveljed isegi stiilse mitmetonaalse välimusega.

Tagaküljelt sarnaneb Spring enim oma brändisiseste vendadega. Väikse ümara tagaakna kohale on loodud siluetti rõhutav väike tiib. Luugi äärtele asetatud tagatuled on väiksed ning brändile omase Y-tähekujulise sisedisainiga. Luugi keskosas on aga integreeritud tahavaatekaameraga Dacia logo ning nupp pagasiruumile ligi pääsemiseks. Kõrge stange on veidi maasturlikkust lisava robustse ja mitmetonaalse disainiga. Üldine disain on jätkuvalt lihtne, kuid mitte liiga igav.

INTERJÖÖR

Standardis pakub Springi salong täpselt nii palju kui vaja, kuid nii vähe kui võimalik. Samas saab uhkema varustusega interjöör siiski veidi tehnoloogiarikkama, kaasaegsema ja visuaalselt särtsakama disaini. Lahendused on lihtsad ja seetõttu ka üpris lollikindlad ning kasutajasõbralikud. Plastikut esineb pindadel palju, kuid hinnaklassi arvestades on materjalid ja ka ehituskvaliteet täiesti piisav.

Standardis pakub Dacia Springile tekstiilist istmekatteid, kuid uhkeima varustuse korral saab mudel lausa oranži tikandiga nahkistmed, mis olid ka demosõidukil. Materjali osas on taolised istmed küll mudeli hinnaklassis paras üllatus ja ka visuaalselt näevad need täitsa korralikud välja, kuid kujult ja mugavuselt on istmed siiski üpris lihtsad. Polstrid on pigem jäigad ja istmete tasapinnalisus ei taga vähegi kurvikamatel teedel sõitjate paigal püsimise. Reguleerimist võimaldadakse esiistmetele vaid pikkisuunalise liikumise ja seljatoe kalde muutmise näol. Tagumised istmed on samuti tasapinnalised ja nahast, kuid üpris terava seljatoe nurgaga.

Ruumi on Springis vähe ning õnneks pole jäetud isegi võimalust viie inimese mahutamise proovimiseks, sest turvavööga istekohti on mudelis vaid neli. Esireas, nagu ikka, on siiski leitud omajagu ruumi ning mahuvad sõitma ka kahemeetrised. Enim ebamugavust põhjustavad esirea keskmise käetoe puudumine ja istme fikseeritud kõrgus. Seega on pikkadeks sõitudeks asend küll veidi väsitav ja ebamugav, kuid siiski täitsa tehtav igat mõõtu sõitjatele. Tagareas on aga ruumiga veidi kehvem seis. Jalaruumi juba keskmist kasvu reisijate korral vähe ning pearuum on küll vertikaalsel sihil enam-vähem, kuid ootamatutes kurvides on üpris lihtne oma pea vastu seina ära põrutada. Esemete hoiustamiseks on normaalse suurusega kindalaegas, uksetaskud ja suurem süvis keskkonsooli eesotsas. Süvise kaugemale küljele on asetatud paar juhiabiliste aktiveerimise nuppu ning mehaanilise käsipiduri ja süvise vahel asub keeratav käiguvaheti.

Pagasiruumi pakub Spring 290 liitrit, olles selles osas oma suurusklassis üks kõige mahukamaid. Pagasiruum on olemuselt lihtne ning tühi, ruumi põrand avara luugi künnisest veidi madalamal ja pagasiluugi ava mugavaks pealelaadimiseks ise piisavalt lai ning kõrge.

Meelelahutuskeskusena saab Spring baasvarustuses pikliku ekraaniga digitaalraadio ning tippvarustuse korral 7-tollise puuteekraaniga multimeedia keskuse. Süsteem on riist- ja tarkvaraliselt nii lihtne kui võimalik, kuid funktsioonidena on saadaval telefoni käed-vaba ühendamine, navigatsioon, juhtmega Android Auto ja Apple Carplay ja AUX kaabli kaudu esitamine. Menüüsid on vähe, visuaalid suured ja selged ning sellest tulenevalt ka kasutamine imelihtne. Heli edastavad aga vaid kaks kõlarit masina eesotsas, mistõttu on esitused küllaltki monotoonsed ning kaotavad kvaliteedi helivaljuduse tugevnedes. Kliimapaneel on samuti arusaadav, koosnedes vaid kolmest rullikust ja kolmest nupust.

Ka näidikutabloo on Springil üllatavalt täielikult digitaalne. Olles küll mitte terves ulatuses ekraan, kuid kombineerides omavahel 3.5-tollise mustvalge ekraani ja taustavalgusega infot kuvavad kellad. Süsteem on informeerimise poolest väga selge ning üheselt mõistetav ja ka visuaalselt puhas, värviline ning minimalistlik.

Proportsionaalselt pigem suure läbimõõduga neljakodaraline rool on ergonoomilise kujuga, püsides seega kindlalt käte vahel. Multifunktsionaalsuse poolest on enamus nupu alad küll roolil tühjad, kuid vasakpoolselt kodaralt saab seadistada kiiruspiirikut ning parempoolselt käivitada hääljuhtimist. Rool on kerge, võimaldades lihtsat juhtimist, kuid kohati ebatäpne tekitades suurematel kiirustel ja kurvikamatel teedel ebakindlust.

SÕITMINE

Mudeli lihtsus jätkub ka tehniliste andmete poolel, sest Spring on saadaval vaid ühel tehnilisel kujul. Esirattaid veab üks 33 kilovatine elektrimootor, mis sooritab 0-100 km/h kiirenduse ligikaudu 20 sekundiga ning millega võib suvel Tallinn-Tartu maanteel osaliselt ka pedaal põhjas sõita, sest maksimaalseks kiiruseks on mudelil 125 km/h. 27.4 kilovatt tunnise aku laadimine võtab kodu pistikust veidi üle 13 tunni ning kiireimast toetatud laadijast veidi alla tunni. Sõiduulatuse osas lubatakse andmete järgi maksimaalselt pea 300 km, kuid reaalsuses tasub arvestada poole vähemaga.

Iseenesestmõistetavalt pole Spring kuidagi kiire või sportlik auto, kuid ta saab hakkama sellega, milleks ta loodi. Elektriautodele omaselt on kiirendus siiski lineaarne ja sujuv. Vedrustus on pehme ning laseb kerel konarluste ja kurvide läbimise järgselt ka veidi aega õõtsuda. Mootori poolest on auto küll vaikne, kuid välist rehvide ja tuule tekitatud müra jõuab salongi ikka täitsa arvestataval määral. Kõike seda arvestades pole Springiga sõites küll alati kõige enesekindlam tunne, kuid ise korralikult liigeldes pole ka otsest ohutunnet. Turvalisuse osas tasub ka mainida, et Spring on saanud Euro NCAP ohutustestidel vaid ühe tähe viiest, mis küll omajagu põhjustatud vaid juhiabiliste puudulikkusest. Nähtavus on aga salongis hea ja manööverdamine väiksuse tõttu lihtne.

Springi juhiabiliste hulgas on kiiruspiirik, automaatne hädapidurdamine ja tagumised parkimisandurid. Suurimaks üllatajaks on aga uhkema varustusega lausa standardis kaasnev tagurduskaamera, mis edastab ka täiesti adekvaatset ja arusaadavat pilti.

Kellele?

Springile on võrdlemisi keerukas klientuuri määrata, kuid odavaima elektriautona sobibki ta justnimelt juhtidele, kes soovivad odavat, lihtsat, väikest, kuid uut elektrilist sõiduriista. Mahukuse osas on Spring praktiliselt kahele inimesele ning sõiduulatuse poolest linnasiseseks liikumiseks.

Springile on võrdlemisi keerukas klientuuri määrata, kuid odavaima elektriautona sobibki ta justnimelt juhtidele, kes soovivad odavat, lihtsat, väikest, kuid uut elektrilist sõiduriista. Mahukuse osas on Spring praktiliselt kahele inimesele ning sõiduulatuse poolest linnasiseseks liikumiseks.

Auto andmed

Hind alates: 17 890

Testitud mudeli info:
~20 000 €
Elekter
33 kW
15.8 kWh/100km
Esivedu
Max 125 km/h
0 – 100 km/h: 19.1 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST