Autojaam.ee

2018. aastal avalikustatud 4. generatsiooni Ford Focus sisenes turule luukpära ja sedaanina. Järgnevalt oleme välja toonud, mida Ford väikesedaanide turul pakub.

VÄLIMUS

Viisaka välimusega Focusel on väga pilkupüüdev esiots. Sportliku kapotijoone lõpus on ilus kroomitud liistudega esivõre, mille all lisab teravust must splitter. LED esituled täiendavad esistange süvandeid.

 


Küljevaatest Focus ei üllata. Suured uksed, avarad aknad ning klassikaline sedaani kerejoon on kaunilt lahendatud, kuid sarnaneb natukene liialt Ford Mondeoga. Luukpärana paistab ta kindlasti omapärasem ja sportlikum. Titanium varustustasemega kaasnevad 17-tollised veljed on parajalt suured, kuid jäävad välimuse poolest natukene nõrgaks.

 


Tagant poolt autot vaadates tervitavad esimese asjana kaunilt ja huvitavalt lahendatud tagatuled ja Fordi logo all paiknev pikalt kirjutatud Focus. Pagasiluugi ja stange tugevad jooned lisavad iseloomu, kuid kahjuks on pidurituli paigutatud luugi peale, mitte tagaakna alla. Luuk ise on suur ning avades on ligipääs pagasiruumile piisav. Õnneks on aga autol nähtaval kohal päris summuti.

INTERJÖÖR

Focusesse sisenedes leiad end moodsast ja avarast kabiinist. Istmed on mugavad ning neid ja rooli liigutades on võimalik igal suurusel sõidukõlbulik asend leida. Nupud ja lülitid on loogiliselt paigutatud ning põhikäsklused on juhil võimalik sooritada rooli peal asetsevate nuppudega.

Näidikutabloo on valgustatud ning tahhomeetri ja spidomeetri vahel asub väike ekraan, millele on võimalik sõiduandmeid kuvada. Kasutamine on lihtne ning ei sega sõitu. Lisavarustusena tellitav Head-up display kuvab liikuva tumendatud klaasi peale sõiduandmeid ning teeb sõitmise mõnevõrra mugavamaks ja turvalisemaks.

Multimeedia süsteem on kaheksa tollise ekraaniga ning väga lihtsasti mõistetav. Titanium varustustasemega kaasnev süsteem toetab nii bluetooth, kui ka Android Auto ja Apple Carplay ühilduvust. Lihtsamaks kasutamiseks on õnneks ka enimkasutatavad lülitid lisatud füüsilisel kujul ning ka kliimasätete muutmine käib klassikalisel kujul.

Sedaani kerega Focuse tagareas on istmed samuti mugavad, kuid kahjuks piirab sõiduki suurus ka tagapingis reisijate mugavust. Jalaruumi istmete vahel on vähe ning langev katus piirab pearuumi pikematele inimestele. Tagareas kolmekesi sõitmine on kitsas ning sobib vaid lühematel sõitudel.

SÕITMINE

Titanium varustustasemega lisatakse Focusesse kiiruse hoidja, kuid kindlasti tasuks kaaluda lisavarustusse võtta adaptiivne püsikiirusehoidja, mis eesoleva autoga ühtlast ja turvalist distantsi hoiab. Õnneks aga kaasneb varustustasemega automaatne hädapidurdusfunktsioon, mis teekonnad kindlasti turvalisemaks muudab. 

 

Sõidukit soetades tasub kindlasti lisavarustusse lisaks tahavaatekaamerale võtta ka parkimisandurid, sest seoses kaamera pideva väljasolekuga saab see vihmase ilmaga märjaks ning on praktiliselt kasutu. Kahjuks ei kuva kaamera ka tagurdades manöövrite liikumiskurssi. 

 

Pea igasugustel teedel sobivate kiirustega sõites on teekond Focuses sujuv ning ühtlane. Rooli käsitsemine on kerge ning kiirendus ühtlane. Pidurid võivad esialgu tunduda väga tundlikud, kuid pikapeale harjub ka nendega ära. Vaade kabiinist välja on hea ning väikse autona on seda ka väga lihtne kitsastes kohtades manööverdada.

 

Esialgu väiksena tunduv mootor sisaldab endas ootamatut võimsust. Kolmesilindrilisest üheliitrisest mootorist on välja surutud 93kW, millest on küll ja veel möödasõitude ja muude kiirenduste sooritamiseks. Lisaks tõmbele kostub kõrgetel pööretel kabiini ka mõnus mootori hääl, mis mootori suurust kindlasti ei reeda.
8-käiguline automaatkast vahetab käike sujuvalt ning sisaldab piisavalt käike, et ka maanteekiirustel mootoripöörded madalad hoida.

KVALITEET

Üldine kvaliteet Focuse ehituses on hea, materjalid pole odavad ning mehaaniliselt tundub masin vastupidav. Kabiini nõrkused seisnevad natukene liiga tehisliku tundega roolis ning väga palju logisevas keskkonsoolis.

Väliselt on salongiuksed kvaliteetsed, aga pagasiluuk natukene liiga kerge ning avamine ja sulgemine ei tundu väga kindlad.

TESTITUD AUTO ANDMED

27 804 €

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

999

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

92kW

0-100km/h 11.1 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

Testitud auto andmed

27 804 €

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

999

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

92kW

0-100km/h 11.1 sec