Hiina autotootjate Eesti turule jõudmise osas pole juba mõnda aega enam küsimus “kas?”, vaid “millal?”, sest viimaste aastatega on kohalikul turul kanda kinnitama asunud juba arvestatav hulk Hiina brände. Üheks siinseks teerajajaks on olnud Great Wall Motors ehk Hiina üks suurim autotootja lühema nimega GWM. Esimese hooga jõudis Eesti turule 2024. aastal funky, täiselektriline ja igatpidi omapärane Ora 03, kuid nüüd on palju tihedamasse linnamaasturite konkurentsi jõudnud GWM-i luksusbrändi WEY 05, millel lisaks hinna ja kvaliteedi suhtele ette näidata ka suursugused tehnilised näitajad. Koduturul on mudeli nimeks kusjuures Wey Mocha ja Euroopasse jõudis masin esialgu nimega Coffee 01. WEY 05-e alternatiivideks on näiteks Mazda CX-60, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe ja Lexus RX.

VÄLIMUS

Igasugune esmamulje jätmine saab autode puhul loomulikult alguse välisilmest ning kui ORAga tutvustas GWM oma mängulist ja linnaautolikku joont, võtab WEY 05 oma disainiga enesekindla sammu luksusmaasturite seltsi, olles tervikuna visuaalselt väga viisakas ja omapärase disainikeelega, heas mõttes massist üleliia eristumata. Tõsi, väliselt on võimalik leida sarnasusi BMW-de ja Maserati stiiliga, kuid tervikuna näeb ta siiski omanäoline ja uhke välja ning nimetatud stiililisi kattuvusi oleks konkurendi pealt maha tegemiseks palju nimetada. Suuruse osas sarnaneb WEY 05 enim Volkswagen Touaregiga.

Ninaosas tõmbab WEY 05 enim tähelepanu oma suure kuusnurkse iluvõrega, mis ulatub laialt üle terve esiosa ja omab tsentris ka püstist WEY logo. Iluvõre ülemistes nurkades, küllalt kontuurse kapoti all lisavad pilgule teravust kitsad esituled veidi BMW-liku sisedisainiga ning viimaste all omakorda omapära kolmnurksed õhuavade imitatsioonid. Kerejooned on ninas küllalt silmapaistvad ning maasturlikku ilmet toetab veidi robustne splitteri piirkond.

Küljele liikudes avaldub WEY 05-e suurus ja suursugune linnamaasturi siluett, mis esiosas küllalt jõuline ning veidi Audilik ja tagaosa profiililt Jaguarilikult sportliku loomuga. Kerejooned on küljel märgatavalt tagasihoidlikumad, ent stiili lisavad peidetud ukselingid, koonduv küljeakende ala, arvestatav kliirens ja langeva trendiga katusejoon. Veljed saab WEY 05 21-tollised, mis särava, kauni ja omapärase disainiga.

Tagant jätab mudel aga oma koonduvate joontega oodatust kompaktsema ja kupeemaasturlikuma mulje, mille loovad enim lauge tagaaken ja tiib koos omapärase pidurdustulega viimase kohal. Tagatuled imiteerivad kitsastena esitulede disaini ning põrkeraua äärtel lisavad jõulisust justku õhuavade laiendused, mille sees aga tuled ja helkurid. Madalamal lisab maasturlikkust taas veidi robustsema ilmega difuusoriala.

INTERJÖÖR

Salongi osas pole GWM samuti siinsel turul pikalt saadaval olnud tootjate mudelitega võrreldes üleliia palju eksperimenteerinud, vaid pigem on disainile lähenetud kindlamat ja turvalisemat teed pidi, mille tulemusel on üldilme siiski maitsekalt omapärane, viisakalt stiilipuhas ja küllalt luksusliku sihiga ning kasutajakogemus juba esimesest kohtumisest alates küllalt lihtne ning loogiline. Multimeedia ekraanini ulatuva kõrge keskkonsooli tõttu sarnaneb interjöör kusjuures enim Toyota bZ4X ja Subaru Solterra lahendustega ning edevama ilme võtab mudel tippvarustusega, millega lisanduvad näiteks tume laepolster ja panoraamaken. Materjalide valik ja ehituskvaliteet on salongis mõlemad masina hinna kohta märkimisväärselt tasemel. 

Premium varustuse tekstiilkattega istmed on selgelt arendatud mugavust prioritiseerides, mille tulemusel ei hoia need oma pigem pehmete ja mitte kuigi kaugele ulatuvate küljetugedega reisijaid sportlikult hästi paigal, ent pakuvad igapäevaseks liiklemiseks parajalt mugavat ja toekat aset. Üldine asend pole isegi nii kõrge, kui mudeli välisilme põhjal arvaks, ent on siiski linnamaasturlikult kuigi püstine. Lai elektrilise reguleerimise ulatus võimaldab meelepärase asendi leida suuresti igat kasvu reisijatel, kuid kahemeetriste jaoks võiks rool ulatuda veidi armatuurist kaugemale ning kaasreisija iste olla ka vertikaalteljel reguleeritav. Mugavusfunktsioonidest on istmetele saadaval soojendus, jahutus, mäluasend ja massaaž. Teises reas on istmed samuti pehmed ja veidi libedad, ent pakuvad reguleeritava seljatoe kaldenurgaga siiski igati mugavat aset, mis ei väsita ka pikematel sõitudel.

Füüsilist ruumi on WEY 05-e salongis korralikult, tänu millele mahuvad koguni neli kahemeetrist äärmistele kohtadele küllalt vabalt ära ning hätta ei jää mudel nii jala- kui pearuumi osas ka viie reisijaga. Madalama varustuse korral on salongi atmosfäär suuresti heleda laepolstri mõjul suhteliselt lihtne ja klassikaline, ent uhkeimal juhul, nagu öeldud, lisanduvad tume lagi ja panoraamkatus. Öist sõitu meeleolustab dünaamiline miljöövalgustus rütmi tunnetamise funktsiooniga. Esemete hoiustamiseks on esireas topsihoidjad keskkonsoolis, väga mugav juhtmevaba laadimisega pesa telefoni hoidmiseks käetoe ees, suhteliselt ruumikas käetoealune laegas, lisaruum keskkonsooli nii-öelda all, pikad, ent madala äärega uksetaskud, laegas juhi vasaku põlve juures, prillitoos laes ja suur kindalaegas. Teine rida saab suure tasku keskkonsooli tagaküljel, väikesed uksetaskud ja topsihoidjatega käetoe. 

Pagasiruumi on WEY 05-l elektrilise luugi taga 500 liitrit. Pagasit aitavad organiseerida väike lisaruum põranda all, veidi kasutud kotikonksud seintel, haagid nurkades ja üks süvistatud pesa ning pagasi peale- ja mahalaadimist lihtsustab praktiliselt olematu laadimiskünnis. Teise istmerea seljatoed klapivad kokku 40/20/40 suhtes, ruloostiilis pagasikate põranda alla ei mahu ja kõrgele avanev luuk loob ruumile avara ligipääsu.

Armatuuril esindab multimeediat 14,6-tolline puuteekraan, mis napilt esimese rea reisijate käeulatuses, kuid kenasti kõigi nähtavuses. Riistvaraliselt on süsteem terava pildiga, ent saaks tervikuna opereerida veidi kiiremini ja sujuvamalt. Tarkvaraliselt esineb samuti kohati ebaharilikke lähenemisi ja veidi ebaloogilisi asetusi, kuid peale mõningat harjumist on igapäevased funktsioonid ja sätted siiski piisavalt lihtsasti leitavad ja kasutatavad. Viimast toetavad ka lihtsad, kuid igati selged visuaalid ja graafikad. Kriitikat väärib veidi aga helitugevuse reguleerimise lahendus, mis integreeritud tarkvara kaudu puuteekraani vasakule äärele, kust kaasreisijal seda küll üleliia tülikas muuta. Harman Infinity helisüsteem ise on aga mõnusalt kvaliteetne ning esitab palasid koostöös ruumi hea akustikaga puhtalt ja dünaamiliselt ka küllalt kõrge helitugevuse korral. Kliimaseadete muutmiseks saab WEY 05 9-tollise puuteekraani keskkonsoolile, millel jooksev tarkvara lihtne ja loogiline, kuid mis kahjuks asetatud küllalt lauge nurga alla, mille tulemusel võivad funktsioonid kohati väliste peegelduste varju jääda. Viimase vastu aitab veidi ekraani heleduse suurendamine, kuid see tõstab ühtlasi ka multimeedia ekraani heledust, mille tulemusel kuldset keskteed veidi keeruline leida.

Sõidu ja sõiduki andmeid kuvab rooli taga kitsal trapetsikujulisel paneelil 9,2-tollise ekraaniga täisdigitaalne näidikutabloo, mis kenasti läbi rooli ava nähtav ning olenemata varjuki puudumisest ei peegelda häirivalt ka välist valgust. Tarkvaraliselt ainsale üldkuvale midagi üleliigset ei kuvata, ent kõik tähtis on tänu lihtsatele visuaalidele ja selgele asendiplaanile mugavalt leitav, ning isikupärastamise osas saab ekraani paremal äärel muuta kuvatava info tüüpi. Üldiselt on lahendus aga väga viisakas ja kasutajasõbralik ning samuti saab WEY 05 7,5-tollise kvaliteetse ja informatiivse esiklaasinäidiku, mis uhkemal juhul liitreaalsusega.

Nahkkatte ja küllalt õhukese roolirattaga rooli saab WEY 05 kahekodaralise ja proportsionaalselt isegi suure läbimõõduga, mis püsib olenemata pigem kõrgetest kodaratest kindlalt käte vahel ning võimaldab erinevaid käsitsusviise. Rooli multifunktsionaalsuse eest vastutavad füüsilised nupupaneelid kodaratel, millelt tänu reljeefsustele ja piisavalt lihtsa asendiplaani koostööle mugav nuppe üles leida ka pilku teelt ära tõmbamata. Vasakpoolsed juhivad multimeediat, parempoolsed näidikutablood ning püsikiirusehoidja saab eraldi kangi roolisamba vasakule küljele. Rooli tagant leiame plastist käigulabad ja roolile on saadaval ka soojendus, mis aga küllalt tagasihoidliku iseloomuga.

SÕITMINE

Sõidutehnika osas on WEY 05 rahvusvaheliselt küll saadaval ka vaid bensiini tarbiva kaheliitrise bensiinimootoriga ja esiveolisena, ent Eestis on GWM-i lipulaev saadaval vaid nelikveolise ja pistikhübriidsena, mis peidab kere all lausa kolme mootorit. Sisepõlemismootoreid esindab kaheliitrine neljasilindriline, mis arendab kuni 150 kilovatti ja 320 njuutonmeetrit, ning elektrimootoreid 120-kilovatine, mis 9-käigulisse automaatkasti integreeritud, ja 135-kilovatine ajam tagumiste rataste vahel, mis arendavad kõik kokku kombineeritult 350 kilovatti ja tervelt 847 njuutonmeetrit, mis omakorda võimaldavad sajani kiirendamist 5 sekundiga ja tippkiirust 235 km/h. Täiselektriliselt suudab masin sõita maksimaalselt kiirusel 160 km/h ning tagumine mootor omab kusjuures ka eraldiseisvat kahekäigulist automaatkasti. Mootorite asetuse tulemusel põhineb nelikvedu aga vaid elektrimootori panusel ning kardaani käigukastist tagumise teljeni ei kulge. Pistikhübriidsena hoiustab WEY 05 elektrienergiat tervelt 40-kilovatt-tunnises akus, mis mahutavuselt võrreldav väiksemate elektriautode akudega ning mis võimaldab kuni 150-kilomeetrist täiselektrilist sõiduulatust ja 50-kilovatist laadimist, olles seega tehnika poolest üks turu suursugusemaid pistikhübriide. Tühimassi on mudelil 2,4 tonni.

Nagu tehniliste numbrite põhjal eeldada võib, siis loomulikult aeglaseks 350-kilovatist WEY 05-t pidada ei saa, kuid sportlikku iseloomu saavutamise asemel on GWM sisuliselt kogu jõudluse piiranud sõidumugavuse raamistikku, mille tulemusel pole ajamid märkimisväärselt reageerivad ning kõik kiirendused ja aeglustused rakenduvad sujuvalt ja pehmelt, justkui kulgeks masin suure inertsiga. Kui aga käsklused ajamitele selged, kasvavad kiirused massi eiravalt, jõuliselt ja märkamatult maanteekiirustest kõrgemalegi, mille tulemusel WEY 05 siiski jalgu ei tohiks kellelegi liikluses jääda. Viimane kehtib kusjuures nii täiselektriliselt kui tühjade akudega suuresti vaid sisepõlemismootori jõul sõites. Sõidurežiimideks on mudelil Normal, EV, Charge, Sport, AWD, Snow, Sand ja Mud, millest esimesed reguleerivad mõistagi peamiselt ajamite kasutust ja viimased veojõu jaotust. Hübriidsüsteem opereerib aga olenemata režiimist tavasõidu korral praktiliselt märkamatult. 9-käiguline automaatkast vajab järsematel pedaalmistel veidi mõtlemisaega ning tähtsustab samuti läbivalt sujuvust ja mugavust üle kiiruse. Veoskeemi osas saab WEY 05 nelikveolisena suuresti oma jõu kenasti edasiliikumisse kantud, ent omades esimesel teljel märkimisväärselt rohkem jõudlust, võib tugevamatel pedaalimistel esineda esirataste libisemist. Samas tavarežiimis eelistab mudel jällegi tagavedu, mis omakorda võimaldab soovi korral tagumisi rattaid veidi laiemale trajektoorile saata.

Vedrustus jätkab samuti luksusautolikku joont ja on mudelil pigem pehme ja väga osava summutamisega, mille tulemusel pole küll dünaamilistel masin kuigi kaasahaarav või julgust andev, kuid liigub igapäevastes oludes väga pehmelt ja mõnusalt, seljatades konarlused ilma sõitjaid segamata. Kerekaldumisi esineb aga kusjuures oodatust vähem ning õnneks ei jäta masin ka tahtlikult õõtsudes kuigi digitaalset lendava vaiba tunnet. Roolimine on masinal samuti kerge ja pehme ning mitte kuigi täpne, sobides küll hästi igapäevastesse oludesse, ent jäädes veidi uimaseks kurvilistel teedel. Tervikuna ei saa aga masinat dünaamilise sõidukogemuse tagasihoidliku valmiduse tõttu üleliia kritiseerida, sest luksuslikku joont ja mugavust on GWM WEY 05-e puhul kahtlemata sihtinud tahtlikult.

Nähtavus on WEY 05-e salongist tänu suurtele akendele ja peeglitele ning madalatele aknalaudadele igal suunal väga hea ja avar. Gabariitidest vajavad ninaosa kaugus ja tagaosa ulatus harjumist, ent laius on küllalt lihtsasti tunnetatav, ja kitsastes oludes aitab toime tulla ka 360-kraadine kaamerasüsteem, mille kaamerad pole küll vapustava kvaliteediga, kuid võimaldavad ümbrust jälgida erinevatel liidetud ja konfigureeritavatel vaadetel. Samuti kuvatakse kaamerate pilti mõnusalt suurelt multimeedia ekraanile ning WEY 05 on ka füüsiliselt oma suuruse kohta küllalt hästi manööverdatav. Müratase on salongis olenemata veidi kostuvast rehvimürast läbivalt meeldivalt madal.

WEY 05-e juhiabiliste hulgas on sõidurea hoidmine, mis kipub vähemalt madalamas varustuses veidi joonte vahel pendeldama ning sõidukit juhi reageerimatuse järel paigalseisu ei too, adaptiivsed maatrikskaugtuled, mis ei lase end häirida tänavavalgustusest, juhi tähelepanu jälgimine, automaatne hädapidurdamine, ristsuunalise liikluse jälgimine, pimenurkade andurid, liiklusmärkide tuvastus, parkimisandurid ja 360-kraadine kaamerasüsteem koos iseparkimisega ning manöövrite taasesitusega (kuni 50 meetrit). Kusjuures abilised on kõik ka üpris vaoshoitud ning ei kriiska tüütult iga väikese mure peale.

Kellele?

Tervikuna on GWM-il WEY 05-ga õnnestunud üks väga mitmekülgne ja heas mõttes klassikaline ning mitte massist üleliia eristuv linnamaastur, mis kombineerib omapärase ja kauni visuaali all märkimisväärse hübriidtehnoloogia, arvestatava ruumikuse, kvaliteetsed sõiduomadused ja kasutajasõbraliku ning mugava salongi. Tõsi, kohati vajavad mõned elemendid peale Euroopa autotootjate kogemust esialgu harjumist, kuid tervikuna pakub mudel tõsimeeli juba esimesest sõidust alates kodust ja universaalset kasutajakogemust ning keskklassi linnamaasturit otsides ei tohiks WEY 05-t kindlasti kaalumata valikust kõrvale jätta.

Tervikuna on GWM-il WEY 05-ga õnnestunud üks väga mitmekülgne ja heas mõttes klassikaline ning mitte massist üleliia eristuv linnamaastur, mis kombineerib omapärase ja kauni visuaali all märkimisväärse hübriidtehnoloogia, arvestatava ruumikuse, kvaliteetsed sõiduomadused ja kasutajasõbraliku ning mugava salongi. Tõsi, kohati vajavad mõned elemendid peale Euroopa autotootjate kogemust esialgu harjumist, kuid tervikuna pakub mudel tõsimeeli juba esimesest sõidust alates kodust ja universaalset kasutajakogemust ning keskklassi linnamaasturit otsides ei tohiks WEY 05-t kindlasti kaalumata valikust kõrvale jätta.

Auto andmed

Hind alates: 59 900

Testitud mudeli info:
59 900 €
Bensiin (PHEV)
2.0 l I4
350 kW
0.4 l/100km
Nelikvedu
9-käiguline automaat
Max 235 km/h
0 – 100 km/h: 5.0 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST