2020. aasta algul, Hyundai i30ne mudelivärskenduse raames läbis uuenduskuuri ka sportlik i30 N. i30 Ni alternatiivideks on näiteks Volkswagen Golf GTI, CUPRA Leon ja Honda Civic Type R. Autojaama meeskond viskas võimsale luukpärale pilgu peale.

VÄLIMUS

i30 N on küll silmnähtavalt sarnane tavalise i30nega, kuid samas omajagu sportlikum, et neid omavahel mitte segamini ajada. Mudel on jõulise disainiga ning isegi julgema välimusega kui näiteks Volkswageni sportmudelid. Silmapaistvaima mudeli soetusel tuleks kindlasti valida ka imeilus Performance Blue värv.

Esimese pilguga ei paistagi N mudeli ninaosa tavalisest i30nest nii palju erinev, aga lähemal inspektsioonil on muutusi omajagu. Eesmisele põrkerauale on lisatud tugevamad kerejooned ja muudetud on ka äärmisi õhuavasid. Esivõre on uuenenud mustriga, kuid õhku läbilaskvat osa on sama palju. Suurenenud on aga õhuava stange alaosas ning sarnaselt i20nele on alläärde lisatud erkpunane disainijoon. Üldisele ilmele lisavad teravust veel õhukese disainiga LED-esituled.

Küljelt on i30 N praktiliselt identne tavalise mudeliga. Veidral kombel on panoraamkatuse ja musta tagatiiva vahele jäetud katusele üks kerevärvi paneel. Mustaks on värvitud peeglid ja küljelaiendid, millel, erinevalt i20 Nist, ei jätku punane aktsentjoon. N mudeli 19-tollised mustad veljed sobivad autole valatult ning on piisavalt õhulised, et välja paistaksid ka punased N pidurid.

Tagakülg on jällegi natukene erilisem, kus tõmbavad pilku tagatiib kolmnurkse pidurdustulega ning esitulede disainist inspireeritud LED-tagatuled. Põrkeraud on muudetud jõulisemaks ning sportlikuma ilme jaoks on lisatud punane disainijoon ja kaks funktsionaalset väljalaske otsa. 

INTERJÖÖR

i30ne interjöör on taaskord üpris sarnane tavalise i30nega. Lahendused on kaasaegsed ja kvaliteet salongis üpris hea, aga erineb omajagu värskematest Hyundai mudelitest.

Autosse mahub vabalt neli reisijat ning jalaruumi jääb väheks vaid pikemate reisijate korral. Pööratud nahast elektrilised istmed on väga mugavad ning hoiavad ka järsemates kurvides reisijaid paigal. Samuti on eesistmetel mälufunktsioon. Soovi korral on valikvarustuses saadaval ka alcantarast istmed, mis on aga vaid käsitsi reguleeritavad. Esemete hoiustamiseks on erinevaid süviseid, topsihoidjad ja ka juhtmevaba telefonilaadija käigukangi taga.

Sarnaselt tavalisele i30nele ulatub armatuurist välja puutetundlik 10.25-tolline multimeediaekraan. Süsteem on sarnane teiste testitud Hyundai omadega, seega võrdlemisi ilus ja kasutajasõbralik. Ekraani all on ka otsetee nupud lihtsamaks kasutamiseks ja füüsiline rullik helitugevuse muutmiseks. Sarnaselt i20 Nile saab ka i30 N spetsiifilise N-menüü, kus on võimalik muuta sõidurežiime ja jõudlusandmeid. Kliima juhtimise paneel on multimeediast eraldi, mistõttu on selle kasutamine ka sõites imelihtne.

i30 Nile pakutakse endiselt vaid analoogkelladega näidikutablood. Samas näeb see lahendus hea välja ning säilib klassikalise sportauto tunne. Tabloo ülemisel äärel on ka sarnaselt sportautodele mootori pöörete tuled, mille alusel saab käiguvahetuse täpselt õigel ajal sooritada.

Rool on kujult ja nuppude asetuselt sarnane i30ne rooliga, kuid muutunud on alumine kodar ning lisandunud on kaks sõidurežiimide nuppu. Vasakpoolne muudab klassikalisi sõidurežiime ning parempoolne käivitab N-režiimi. Rooli vasakul kodaral on lülitid multimeedia juhtimiseks ja paremal kodaral juhiabiliste nupud.

Pagasiruum on praktiline ning kokku mahutab lausa 381 liitrit pagasit. Jäigema kere jaoks on paigaldatud tagumiste istmete taha aga tugevdustala, mistõttu ei ole saadaval suusaluuk ning istmed alla klappides jääb keset pagasiruumi metallraam.

SÕITMINE

Hyundai i30 N on saadaval kaheliitrise neljasilindrilise bensiinimootoriga, mis toodab 206 kW ja 392 Nm väänet. Mudelile on paigaldatud 8-käigulise topeltsiduriga automaatkast, mis on mõnusalt kiire ja sujuv. Jõud kantakse vaid esiratastesse, mistõttu võib madalatel kiirustel järsult kiirendades rehv pidamise kaotada.

i30 Nil on viis erinevat sõidurežiimi. Normal ja Eco režiimid on igapäevaseks linnas liikumiseks, mille puhul on käiguvahetused rahulikud, mootori pöörded madalad, väljalase vaikne ja vedrustus pehme. Sport režiim jääb kuhugi Normali ja N režiimi vahele.

N režiimis on kogu masin seadistatud rajal sõiduks. Vedrustus muutub jäigaks, väljalase valjuks ja ragisevaks ning mootor ja roolimine täpseks ja äkiliseks. N Custom režiimi puhul on võimalik aga ise valida, milliseid auto omadusi soovib juht sportlikuks ja milliseid mugavaks. Seega võib just seda režiimi pidada parimaks, sest see võimaldab auto muuta näiteks lärmakaks ja kiireks, kuid samas pehmeks. 

Samuti on i30 Nil veel erirežiim N Grin Shift, mille käivitamisel muutub mudel 20 sekundiks võidusõidu emotsiooni pakkuvaks autoks.

i30 Ni juhiabiliste hulgas on esikokkupõrke vältimise abisüsteem, automaatlülitusega kaugtuled, sõidurajal püsimise abisüsteem, sõiduraja jälgimise abisüsteem, pimenurga andur, tagurdamisel tuvastatud ristsuunalise liiklusega kokkupõrke vältimissüsteem ning tagurduskaamera tagumiste anduritega.

Kellele?

i30 Ni kohta võiks öelda, et selle potentsiaalne omanik võiks soovida endale sportautot, kuid igapäevasteks tegevusteks ka miskit praktilist. Sel juhul suudab just i30 N selle juhi soovid ja vajadused täita. 

i30 Ni kohta võiks öelda, et selle potentsiaalne omanik võiks soovida endale sportautot, kuid igapäevasteks tegevusteks ka miskit praktilist. Sel juhul suudab just i30 N selle juhi soovid ja vajadused täita. 

Auto andmed

Hind alates: 34 990€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
2.0 l
206 kW
8.4 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 250 km/h
0 – 100 km/h: 5.4 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST