HYUNDAI I30

Hyundai Elantra alusel loodud I30 sisenes turule 2007. aastal. 13 aasta jooksul on I30 läbinud mitmeid uuendusi ning tänaseks pakutakse 2020. aastal kerge värskenduse saanud mudeli 3. generatsiooni. Vaatasime üle, mida Eesti rallisõprade lemmikbränd luukpärade klassis pakub.

VÄLIMUS

Enamus välimuslikke uuendusi on sellel aastal läbiviidud auto esiosas. Esivõre on omandanud teemanti kuju ning esituled on ümmarguste asemel hoopis teravnurksed. Üldiselt on masina pilk muutunud sportlikumaks ja jõulisemaks. 

Külgvaatest on masina profiil jäänud praktiliselt samasuguseks. Masin paistab võrdlemisi kompaktne ja väike. Ainult 16-tollised veljed kõlavad esialgu väikestena, aga tegelt pole lugu üldse nii. Samuti on velje välimus väga moodne ja ilus. Kui aga mõnele sellest ei piisa, pakub Hyundai ka 17- ja 18-tollised velgesid.

Tagaosas on viimased uuendused peaaegu märkamatud. Paneelid on väga reljeefsed ning omavad mitmeid suvesid ja tugevamaid jooni. Proovisõidu auto tagatuled olid küll väga lihtsa disainiga, aga Style varustusastmega muutuvad ka need LEDideks.

INTERJÖÖR

Hyundai I30ne salong on suuresti muutuv varustusastmest. Juhi näidikutabloo on madalamatel varustusastmetel väga lihtne ning kuvab analoogkelladel kõike vajalikku. Lisaraha eest on võimalik selle asemel võtta digitaalne tabloo.

I30ne esireas on väga palju ruumi, juhitooli mahuvad vabalt ka kahemeetrised juhid. Rohkem kui kahe inimese või suure pagasi vedamiseks võib aga ruumi väheks jääda. Suurema salongiruumi jaoks pakub Hyundai ka I30 wagonit.

Multimeedia ekraan asub armatuuril üsna kõrgel, kuid ei sega väljavaadet. Tarkvara on väga sujuv ning stiilipuhas. Kuvada on võimalik kõike vajaliku ja rohkemgi, navigatsioonist ilmateadeteni. Kliimasätete muutmiseks asub multimeedia ekraani all eraldi juhtpaneel. Lihtne ja praktiline lahendus. 

Salongist on hea väljavaade ning autol on mõnusalt suured küljepeeglid. Ka asjade hoiustamiseks on salongis ruumi, keskkonsoolis, käetoe all ja ukse paneelis. Materjalid salongis on lihtsama võitu, aga kindlasti pole ühtegi väga häirivat pinda.

SÕITMINE

Sõit I30nes on mugav, masina hübriidlahendus teeb kohaltvõtu meeletult sujuvaks. Samuti on teeaukudest ja küünistest üle sõitmine sujuv. Proovisõiduauto 88kW sisepõlemismootor ja 8kW elektrimootor, töötavad valatult koos. Lisaks sõidudünaamika parandamisele hoiab see koostöö ka kütusekulu madalamal. Võimsat sportliku kogemust I30nelt oodata ei tasu, aga seaduse piires suudab masin kõik manöövrid kiirelt sooritada.

I30nel on standardvarustuses paigaldatud sõidurajal püsimise abisüsteem, jalakäija tuvastusega laupkokkupõrke vältimise abi ning püsikiirusehoidja.

AUTO ANDMED

24 000€

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

90 kW

0-100km/h 11.2 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

AUTO ANDMED

24 000 €

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

90 kW

0-100km/h 11.2 sec