Hyundai Tucsoni mudeliseeria on jõudnud neljanda generatsiooni vaid 15 aastaga. Värskeim versioon on kombinatsioon eelkäijate jõulisusest ning täiesti uutest disainielementidest. Autojaam viskas Lõuna-Korea autotootja edukaimale linnamaasturile pilgu peale.

VÄLIMUS

Uus Tucson on väga pilkupüüdev auto. Masin on väga jõulise ja tugeva välimusega ning kuvab väga hästi Hyundai vaadet tulevikuautode suhtes.

Tucsoni ninaosas püüavad esimesena pilku LED päevatuled. Pärleid imiteerivad tuled jätkavad iluvõre disaini ning annavad masinale futuristliku ilme. Täistuled on asetatud madalamale, esistange sisse. Stange asetus võimaldab üles sõitu 17-kraadisest nurgast.

Külgvaatest avalduvad Tucsoni teravad kerejooned, mis tiibadelt auto keskosasse ulatuvad. Kupeeliku ilme annab akende kohal laiuv hele joon, aga maastikuvõimetele vihjavad mudeli alaosas asuvad mustad liistud. Veljevalik ulatub 17-tollist 19-ni. Disain on kõikidel suurustel praktiliselt samasugune ning läheb väga hästi kokku ülejäänud välimusega.

Ka tagaosas jätkub omapärane disain. Külgedelt alguse saanud kerejooned ühenduvad pika tagatulena ning kummaski otsas on kaks allaulatuvat kihva. Tagastangel jätkub veel pärlimotiiv ning selle all on kaks reaalset väljalasketoru.Tagumise stange kõrgus võimaldab kuni 24° nurga ületust. Pagasiruumi ava on praktiline ning elektrilise pagasiluugi taha mahub olenevalt mootoritest kokku kuni 616 liitrit pagasit.

INTERJÖÖR

Tucsoni interjöör on igati viisakas ja kvaliteetne. Materjalivalik on hea ning liigeldes on sõidumüra pea olematu.

Salong on avar ja ruumikas ning mahutab üsna vabalt ka viis reisijat. Avarust annab ka suur panoraamkatus. Ruumi osas on esimeseks kitsaskohaks tagarea jalaruum, aga seda ainult pikkade sõitjate korral. Tucsoni nahkistmed on mugavad ning asendit on võimalik muuta kõigil viiel kohal. Esireas ka elektriliselt. Istumisasend on küll püstine, aga keha ei väsi ka pikemate sõidusessioonide korral.

Multimeediasüsteem ja kliimapaneel on asetatud suure paneeli taha armatuuri keskosas. Multimeediaekraan on puutetundlik ning otseteedeks on ekraani all ka paar nuppu. Süsteem on omapärane ja kuigi vahel võib õige koha leidmisega aega minna, siis üldiselt on tarkvara ikkagi kasutajasõbralik. Kliimaseadete muutmine on lihtsasti mõistetav. Keskkonsoolil on käigunupud ning sõiduabiliste ja sõidurežiimide lülitid. Disainilt on aga konsooli esiosa kurviga alla keeratud, mistõttu on mõnede nuppude kasutamine raskendatud.

Näidikuplokk on digitaalne ning on asetatud tahvlina rooli taha armatuurile. Info on selge ning välimus viisakas. Natukene antakse juhile ka isikupärastamise võimalusi, aga mudelil on ka funktsioon, mis vastavalt sõidurežiimile ekraanil kuvatu välimust muudab.

Rool on väga huvitava kujuga ning üpriski mugav. Nupud juhivad multimeediat ning näidikuplokki, aga käiguhoovad on selle mudeli puhul praktiliselt kasutud.

SÕITMINE

Sõidult on Tucson korralik emalaev. Sõit on pehme ning sujuv. Liigeldes on väga kindel tunne ning jõudu on ka korraliku pereauto jaoks piisavalt. Mudelile pakutakse kahte bensiinimootorit võimsustega 111kW ja 134kW, kahte diiselmootorit võimsustega 85kW ja 101kW ning ka ühte hübriidversiooni. Viimasega oli varustatud ka demoauto. See hübriidlahendus on küll parajalt särtsakas, aga selle mootori 230hj ei tekita selle suure kere all just väga sportlikku tunnet. Veoskeemi valikus on esivedu ning nelikvedu.

Tucsoni juhiabiliste hulgas on esikokkupõrke vältimise abisüsteem, piirkiiruse järgimise abi ja püsikiirusehoidja, sõidurajal püsimise süsteem, automaatlülitusega kaugtuled, pimenurga hoiatussüsteem, kaugjuhitav iseparkimissüsteem ja 360° kaamerasüsteem.

Kellele?

Tucson on juhile, kes soovib head pehmet sõitu ning tihtipeale peab vedama inimesi ning pagasit. Masin pakub piisavat jõudlust võrdlemisi normaalse kütusekuluga ning sobib suurepäraselt pereautoks nendele, kes ei vaja roolile mainekama brändi logo. 

Tucson on juhile, kes soovib head pehmet sõitu ning tihtipeale peab vedama inimesi ning pagasit. Masin pakub piisavat jõudlust võrdlemisi normaalse kütusekuluga ning sobib suurepäraselt pereautoks nendele, kes ei vaja roolile mainekama brändi logo. 

Auto andmed

Hind alates: 22 990€

Testitud mudeli info:

Bensiin + elekter
1.6 l
170 kW
5.6 l/100km
Nelikvedu
6-käiguline automaat
Max 193 km/h
0 – 100 km/h: 8.0 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST