2021. aasta algul rebrändingut alustanud Kia pakub mudeleid pea igas klassis. Stinger on Kia mudel sportlike sedaanide valikusse. Mudeli loomisel on eesmärgiks olnud läbitungiv välimus ning Kia puhul muidu haruldane võimas mootor ja sportlik veermik.
Autojaam pani mudeli proovile ja kogus muljed kokku.

VÄLIMUS

Ka võrdlemisi rahuliku tumesinise tooni all on Stinger pea igalt küljelt midagi enamat kui lihtsalt sedaan. Kahjuks pole aga kõikidel aerodünaamikale viitavatel lisadel reaalset otstarvet.

Esiosas tervitavad esimesena suured õhuavad ning terava disainiga LED esituled. Pilk on pigem kuri, kuid omab äratuntavalt ka Kia tunnusjooni. Kapoti pealt on võimalik leida õhuavasid imiteerivaid plastikdetaile.

Külje proportsioonidelt on huvitavalt loodud Stingerile võrdlemisi pikk ninaosa. Selle tõttu on tagauksed natukene liiga kitsad ning kupeedele omane langev pagasiluuk keskmisest lühem. Varakult langust alustav katus mõjutab ka tagareas sõitjate pearuumi. Veljevalikus on saadaval vaid stiilsed 19-tollised valuveljed.

Tagantpoolt vaadates tundub Stinger kõrge, kuid ei jäta suure auto muljet. LED tagatuli ulatub üle tagaosa, ent tiibadele ulatuvad helkurribad ei näe tumesinisel mudelil väga head välja. Elektriline pagasiluuk katab piisavalt laia ava ning pagasiruumi mahtu on mudelil 406 liitrit.

INTERJÖÖR

Salongi loomisel on põhirõhk läinud mugavusele ning sellega on võrdlemisi hästi hakkama saadud. Kahjuks aga ei saa Stingeri salongi ruumikaks pidada. Kupeelik kere röövib üsna palju ruumi tagareas reisijatelt. Juhiistmelt on sõidusuunas vaade avar, aga tagaakna suuruse tõttu väga palju tahavaatepeeglist ei näe.

Elektrilised nahkistmed on mugavad ning koos elektriliselt liigutatava rooliga on mugava asendi leidmine kerge. Huvitava lisana on toolidel ka funktsioon, mis surub juhiistme küljetoed kokkupoole, kui sõidukil sportrežiim sisse lülitada.

Erinevalt testitud ning piltidel kuvatud mudelist on värskemal MY21 mudelil juba suurem ja värskem multimeediasüsteem, nagu testitud Ceed mudelil. Süsteemi juhtimiseks on paar füüsilist nuppu ning ka puutetundlik ekraan, mis on tõtt-öelda asetatud üpris kaugele, mistõttu on sõidu ajal sätete muutmine keeruline. Muidu on tarkvara lihtne, loogiline ja ilus. Kliimaseadeid saab muuta eraldi paneelilt. 

Näidikuplokk koosneb analoog spidomeetrist ja tahhomeetrist ning ekraanist nende vahel. Ekraanil saab kuvada kõike vajaliku ning ka sätestada juhiabisüsteeme. Samuti pakutakse mudelile HUD ekraani.

Mugaval roolil asuvad nupud multimeedia ja püsikiirusehoidja kasutamiseks ning kasutamisega harjub väga kiirelt ära. Samuti on rooli küljes käiguhoovad.

SÕITMINE

Peamised eelised Stingeri konkurentide ees ilmnevadki alles sõites. Kia on oma lipulaeva kapoti alla ära mahutanud 3,3-liitrise V6 asetusega bensiinimootori, mis suudab toota 269kW, millest on liigeldes küll ja veel. Uhkemaks elamuseks mängitakse kõlaritest ka mootorihelisid.

Samuti on Kia teinud hea otsuse ning pakub mudelit vaid taga- ja nelikveolisena. 8-käiguline automaatkast on väga kiire ning sujuv ja võimaldab soovi korral ka väga äkilist minekut. 

Masin püsib kindlalt teel ka libedates oludes, aga fookus peab olema alati sõitmisel, sest selle võimsusega ei suuda ka elektroonika 100% stabiilsust tagada.

Stingeri juhiabiliste hulgas on 360-kraadine kaamerasüsteem, püsikiirusehoidja koos pikivahehoidmise funktsiooniga, radari ja kaameraga autonoomne hädapidurdussüsteem ning pimenurga hoiatussüsteem.

Kellele?

Meheliku välimusega Stinger on pigem nooruslikele inimestele, kes tahavad aeg-ajalt ka head mootorimürinat ja võrdlemisi uhket jõudlust. Mudelil on küll praktilisi omadusi, aga selle nimel seda mudelit soetada ei tasu.

Meheliku välimusega Stinger on pigem nooruslikele inimestele, kes tahavad aeg-ajalt ka head mootorimürinat ja võrdlemisi uhket jõudlust. Mudelil on küll praktilisi omadusi, aga selle nimel seda mudelit soetada ei tasu.

Auto andmed

Hind alates: 51 900€

Testitud mudeli info:
52 200€
Bensiinimootor
3.3 l
269 kW
10.9 l/100km
Nelikvedu
8-käiguline automaat
Max 270 km/h
0 – 100 km/h: 5.1 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST