Kuigi Eesti turule tõi Maxuse United Motors alles 2023. aastal, on tegelikult tegemist juba 2011. aastal asutatud Hiina autotootjaga, mis kuulub riigi suurima autotootja SAIC Motor gruppi. Mifa 9 puhul on tegemist nende 2021. aastal esitletud mudeliga, mis tootja suurima ja uhkeima mahtuniversaalina suuruselt rohkem väikebusside klassis. Mifa 9-st on olemas ka fossiilkütust tarbiv versioon nimega G90. Elektrilise Mifa 9 alternatiivideks on aga näiteks Mercedes-Benz EQV, omajagu pisem Volkswagen ID. Buzz ning miks mitte ka linnamaasturlikud Kia EV9 ja Volvo EX90.

VÄLIMUS

Olenemata oma rahulikest värvivalikutest ja suhteliselt klassikalisest väikebussi kerest, on uue tootjana Maxus Mifa 9 loomulikult täna veel Eesti tänavatel üpris pilkupüüdev ja massist eristuv mudel. Mifa 9 disain seob väikebussiliku kerekuju futuristliku stiiliga, mille tulemusel on küll mudel ka visuaalselt väga elektriautolik, kuid üldse mitte nii eksperimenteeriv kui näiteks ID. Buzz. Mõõtudelt on Mifa 9 puhul tegemist tootja kõige suurema sõiduautoga, mis olenemata mahtuniversaali tiitlist teeb mõõtudega silmad ette nii Mercedes-Benzi V-Klassile kui pika kerega Volkswagen Multivanile. Kerevärvidelt saab Mifa 9 standardis valge värvi ning lisades on valikus ka must metallikvärv

Ninaosas jätab Mifa 9 endast vastutulijatele üpris jõulise ja futuristliku mulje, mille loovad ennekõike üleüldine ninaosa kõrgus, minimalistlikud päevatule kontuurid kontuurse kapoti all ja stange äärtelt splitterile kulgev kroomliist, mis seob erinevaid funktsionaalseid õhuavasid, süviseid ja sooni, tänu millele ei ole mudeli ninaosa olenemata tema suurusest üldse sisutühi ega igav. Seega on mudelil igati omapärase iseloomu ja stiiliga pilk, mis ei sarnane ega meenuta kuigi palju ühtegi konkureerivat tootjat.

Küljel pole Maxus mudeli disainiga kuigi palju mänginud, kuid omapäraste elementidena paistavad siiski silma erinevad kroomliistud, millest uhkeim saab alguse küljepeeglitest ning areneb “Z” tähe kujuliselt tiivani tagaakna kohal. Mudeli siluett on samuti suhteliselt tagasihoidlik ning kuni sirge tagaosani eesosas pigem ümar ja voolujooneline. Ainsa märkusena võiks Mifa 9 laadimispesa olla paigutatud aga näiteks esitiivale või veelgi lähemale tagaküljele, sest hetkel ei saa laadides mudeli vasakut tagumist ust kasutada. Velgede osas pakub Maxus Mifa 9-le vaid ühte tüüpi suletud ja tagasihoidliku disainiga 19-tolliseid valuvelgesid, mis veeresid ka demoauto all.

Mifa 9 kõige omapärasemaks küljeks on tagaosa, kus püüab enim tähelepanu omapärase disainiga tagatuli, mis üle pagasiluugi ulatudes jaguneb äärtel kaheks eraldi jooneks, lisades üldilmele reljeefsust ja iseloomu. Pagasiluugi ülemisel äärel lisab sportlikust kerge tagatiib ning rahuliku disainiga tagastangelt leiame vaid ühe kroomliistu ja helkurid.

INTERJÖÖR

Interjööri poolel kombineerib Mifa 9 osaliselt klassikalist ja aegumatut luksuslikku stiili ning kaasaegsust. Viimast näiteks väga elektriautolikult minimalistliku, kuid kauni armatuuri näol, mis kulgeb meeletult kaugele ulatuva tuuleklaasini. Lisaks visuaalsele atraktiivsusele on Mifa 9 salong varustatud ka mitmete kaasaegseimate meelelahutus- ja mugavusfunktsioonidega, mis loovad üheskoos kasutajasõbraliku ning laheda väikebussi keskkonna. Materjalid on läbivalt meeldivalt pehmed ja kvaliteetsed ning luksuslikku ilmet loovad nahkkatted ja kuldse läikega disainpaneelid.

Mudeli reisimismugavus saab alguse nahkkattega esiistmetest, mis lisaks visuaalsele nägususele pakuvad tugitoolilikult mugavat ja pehmet asendit ning olenemata üldisest tasapinnalisusest hoiavad ka reisijaid piisavalt edukalt ja toekalt paigal. Üldine asend on bussilikult kõrge ja püstine ning lai elektrilise reguleerimise ulatus võimaldab mugava asendi leida igat kasvu reisijal. Mugavusfunktsioonidest on istmed varustatud soojenduse, ventilatsiooni, mälufunktsiooni ning massaažiga, millel kaheksa erinevat režiimi kolmes eri tugevuses.

Mifa 9 kõige ihaldusväärsemateks kohtadeks on aga keskmise rea tugitoolid, mis oma laia elektrilise reguleerimise ulatuse, jahutuse, soojenduse ja kaheksa erineva massaaži režiimiga pakuvad meeletult mugavat asendit, mille saab koos reguleeritava ja pikendatava jalatoega reguleerida ka laugesse lamamisasendisse. Istmete reguleerimine käib puuteekraanilt istmete välimistes käetugedes, kus saab lisaks istmete seadistamisele muuta ka atmosfääri elemente, nagu miljöövalgustus ja akende varjukid, ning kliimaseadeid. Oleks keskmisel istmereal veel üks suurem ekraan ka meelepärase meediasisu vaatamiseks, ei oskaks muud nendel istmetel reisides tahtagi.  

Ka kolmandas reas on istmed pikiteljel liigutatavad ning seljatoe kaldenurgad reguleeritavad, pakkudes tervikuna üllatavalt meeldivat ja mugavat asendit, mis pole üleliia kükitav ega väsitav. Kergelt tülikas on aga kolmandasse ritta pääsemine, mille jaoks saab küll põhimõtteliselt keskmise rea istmed eest ära liigutada, kuid kuna elektriliselt võtab see arvestataval määral aega, on lihtsam viimasesse ritta pugeda kahe keskmise istme vahelt, kus ligi 20-sentimeetrine läbikäik. Seega tervikuna on mugavus igal Mifa 9 istekohal tagatud.

Ootuspäraselt on Mifa 9 ka ülimalt ruumikas ja praktiline, mahutades igale istekohale nii jala- kui pearuumi osas ka kahemeetriseid, kes näevad mudeli hiiglaslikus salongis välja justkui keskmist kasvu sõitjad. Tõsi, viimases reas piirab küll laepaneel veidi pikemat kasvu reisijate pearuumi, kuid põhimõtteliselt saab Mifa 9 siiski ka seitsme kahemeetrisega hakkama. Interjööri atmosfäär on disaini ja ruumikuse koostööl igati avar ja hubane ning üllatavalt luksuslik ja preemiumlik, luues meeldiva keskkonna ka pikemateks sõitudeks. Avarust lisavad katuseaken esirea kohal ning hiiglaslik panoraamkatus tagumistele ridadele, mis mõlemad ka mingil määral avatavad, ja suured ning täielikult avatavad küljeaknad. Avar väljavaade on tagatud ka kolmandale istmereale. Öise sõidu puhul loob meeleolu mitmevärviline miljöövalgustus, mille silmapaistvamateks elementideks valgustatud liistud laepaneelil. Esemete hoiustamiseks on salongis keskpärane kindalaegas, suured uksetaskud, väike lisalaegas juhi vasaku põlve juures, suurem ala konsoolse keskkonsooli all ning keskkonsool topsihoidjate, juhtmevaba telefonilaadija ja suhteliselt suure käetoe aluse laekaga. Teine rida saab väiksemad uksetaskud, topsihoidjad ja telefonide pesad välistes käetugedes ning väiksemad pesad sisemise käetoe all, mille alt sõidab reisijate ette välja ka lahtiklapitav laud. Viimane rida saab taskud ja topsihoidjad äärmistes käetugedes.

Pagasiruumi lubatakse Mifa 9-le 466 liitrit, kuid viimane paistis pigem olevat pagasiruumi mahutavus juhul, kui viimase rea istmed on pikiteljel ettepoole nihutatud, sest kõige kaugemas ja lebavamas asendis ulatuvad seljatoed peaaegu vastu pagasiluuki. Pagasi peale- ja mahalaadimist lihtsustavad madal künnis ning piisavalt kõrgele avanev ja avara ligipääsu loov elektriline pagasiluuk. Pagasi organiseerimist lihtsustavaid konkse ega haake Mifa 9 pagasiruumis pole ning viimase rea seljatoed klapivad kokku 60/40 suhtes. Väiksemate ja vähem kasutatavate esemete jaoks on Mifa 9-l väike lisalaegas kapoti all, millel mahtuvust 55 liitrit.

Multimeediat esindab Mifa 9 armatuuril jällegi 12.3-tolline puuteekraan, mis kenasti reisijate vaateväljas ning käeulatuses. Riistvaraliselt on ekraan terava pildiga ning süsteem opereerib olenemata üksikutest viivitustest siiski läbivalt suhteliselt kiirelt ja sujuvalt. Tarkvaraliselt on lahendusel veidi omapärane ja üksikute veidrustega süsteem, mis aga peale mõningat harjumist suhteliselt lihtsalt kasutatav. Menüüd on läbivalt loogilise ülesehitusega ning sätted ja peamised funktsioonid lihtsasti leitavad ja kasutatavad. Mifa 9 helisüsteem saaks ja võiks isegi olla luksuslikuma üldkogemuse jaoks omajagu dünaamilisem ja kaasahaaravam, kuid samas on meedia esitus siiski läbivalt puhas ja kvaliteetne, lihtsalt kohati veidi pinnapealne. Samuti saab veidral kombel muuta helitugevust vaid roolilt. Kliimaseadete muutmiseks asuvad paar puutetundlikut kiirteenuppu küll ka iluliistul ekraani all, kuid suurem osa sätteid on integreeritud multimeediasse, kus eraldiseisev kliimamenüü. Viimase kasutamine vajab veidi harjumist, kuid pole üleliia keerulise ega tülika ülesehitusega. Tagumiste ridade kliimat saab samuti reguleerida multimeediast, kuid kaasreisijatele asub ka eraldi füüsiliste nuppudega kliimapaneel kahe katuseakna vahel esiistmete kohal laepaneelil, mis küll disaini poolest igati viisakas ja kasutajasõbralik, kuid reisijate mugavast käeulatusest veidi väljas. Sestap on reisijatel palju mugavam ja lihtsam reguleerida kliimaseadet käetugedes paiknevate puuteekraanide kaudu. Kliimaseadme nõrgaks kohaks on aga reaalne võimekus, sest talvise testimise ajal ei jõudnud ka peale tundide viisi opereerimist salongi temperatuur tasemeni, kus ventilatsioon hoo maha võtaks.

Sõidu andmeid kuvab juhile rooli taga 7-tollise ekraaniga täisdigitaalne näidikutabloo, mis läbi rooli ava kenasti nähtav ning olenemata varjuki puudumisest ei peegelda ka häirivalt välist valgust. Riistvaraliselt on kvaliteetse kuvariga ning opereerib läbivalt kiirelt ja sujuvalt. Tarkvaraliselt on näidikutablool neli põhivaadet ning vaid ühel vaatel saab muuta täpsemalt kuvatavate sõidu ja sõiduki andmete tüüpi. Visuaalselt on aga graafikad läbivalt suhteliselt stiilipuhtad ja kaasaegsed, tänu millele info alati lihtsalt leitav ja üheselt mõistetav. Küll aga võiks Mifa 9 näidikutabloo kuvada veel välisõhu temperatuuri ning aku laetuse taset ka protsentides.

Rooli kohale saab Mifa 9 peaaegu terves ulatuses ringikujulise kahekodaralise, mis näeb kaasaegne ja nägus välja ning püsib tänu meeldivalt õhukesele ja ergonoomilisele disaile ka kindlalt käte vahel, võimaldades samaaegselt erinevaid käsitsusviise. Rool on kokku pandud kvaliteetselt ning meeldivatest materjalidest. Multifunktsionaalsust lisavad roolile füüsilised puutepaneelid kodaratel, mis võiksid küll olla veidi reljeefsemad, et sõidu ajal kombates oleks vajalik funktsioon lihtsamini ja kiiremini leitav, kuid kuna funktsioonid on paneelidel piisavalt hõreda paigutusega ning alade keskel paiknevad ka eraldiseisvad lülitid, siis pole üldine kasutamine aga ka üleliia tülikas. Vasakpoolsed seadistavad juhiabilisi ja näidikuid, parempoolsed multimeediat. Vasakpoolselt leiame püsikiirusehoidja jaoks ka “SET” ja “RES” nupud, kui üllataval kombel ei seadista ega jätka need aga kiiruse seadet, vaid püsikiirusehoidja seadistamine käib nagu Tesladel, käigukangilt rooli taga. Rool saab standardist ka elektrilise soojenduse.

SÕITMINE

Sõidutehnika poolest on Mifa 9 saadaval vaid ühes tehnilises konfiguratsioonis, mis jagab platvormi fosiilkütuseid tarbiva vennasega Maxus G90. Mudeli jõuallikaks on 183-kilovatine elektrimootor, mis veab edasi vaid esirattaid ning arendab 350 Nm pöördemomenti. Vastava jõuga kiirendab kuni 3.1-tonni kaaluv elektribuss sajani umbes 9.2 sekundiga ning kogub hoogu suurima kiiruseni 180 km/h. Elektrienergiat hoiustab Mifa 9 90-kilovatt-tunnises akus, mis võimaldab mudeli keskmise lubatud 21.3 kWh/100km kulu juures läbida akutäiega umbes 440 kilomeetrit. Reaalsuses tasub aga arvestada umbes 350 kilomeetriga ning õnneks on Maxuse elektriautod näidanud ka üpris täpset sõiduulatuse ennustamist, ehk näidikutel kuvatud sõiduulatus vastab suhteliselt täpselt reaalsusele. Kiirlaadimises toetab Mifa 9 kuni 120-kilovatist laadimist, mis laeb aku põhiosa täis umbes 40 minutiga, ehk kiirusel 330 km/h.

183 kilovatti ja 350 njuutonmeetrit arendava elektrimootoriga pole Mifa 9 kolmetonnisena loomulikult kuigi sportlik, kiire ega ka klassikalises mõttes elektriautolikult krapsakas, kuid olenemata sellest ei saa tema puhul öelda, et vastavast jõust ühe luksusliku mahtuniversaali jaoks kuidagi vähe oleks. Harilikus liikluses saab mudel siiski hoo piisavalt kiiresti üles ning tõmme on läbivalt piisavalt tugev ja meeldivalt lineaarne. Libedates oludes on loomulikult esiveolisena mudelil kohati raskusi pidamisega, kuid peale mõningat libisemist saab mudel siiski probleemist aru ja jõu kasutamine jätkub igati hallatult ja stabiilselt. Liikumisenergia tagasi kogumiseks on Mifa 9-l kolm rekuperatsiooniastet, mille tugevaim režiim on küll üpris jõulise mootoripidurdusega, kuid ei võimalda siiski ühepedaalisõitu. Samuti sekkub rekuperatsioon kohati kerge jõnksatusega. Sõidurežiimideks on Mifa 9-l Standard, Eco ja Sport, mis muudavad peamiselt vaid pedaalide tundlikust.

Mifa 9 vedrustus on pigem pehme, tänu millele küll sõit läbivalt pea igal pinnasel ja kiirusel mugav ja sujuv, kuid mille tõttu esineb ka arvestataval määral kerekaldumisi ja ujuvust järkudel manöövritel. Mudeli otstarvet arvestades aga viimane mudeli üldist iseloomu ei mõjuta, sest oma peamise eesmärgiga, milleks lausa Ameerikalikult pehmet ja suursugust sõitu pakkuda, saab mudel väga kenasti hakkama. Loomulikult mängivad mugavuses ja sõidu pehmuses suurt rolli ka eelmainitud uhked istmed. Mudeli roolimine on pigem kerge ja  ühe mahtuniversaali kohta piisavalt täpne, muutes kokkuvõttes suure mahtuniversaali juhtimise väga lihtsaks ja mugava. Sportrežiimis läheb rool veidi jäigemaks.

Nähtavus on Mifa 9 salongist igal suunal üpris hea, mida toetab ka standardvarustusega kaasnev digitaalne tahavaatepeegel, mis kindlasti kuvab juhile auto taga toimuvat omajagu paremini kui klassikaline peegel kuvaks, ehk kokkuvõttes on pimenurgad isegi üllatavalt olematud. Gabariitidest on lihtsasti tajutav laius, kuid veidi raskemini hinnatavad nina- ja tagaosa kaugus. Digitaalne tahavaatepeegel on ise ka terava ekraaniga ning asukoha poolest oli Mifa 9 puhul ka esimest korda kohe lihtne ekraanile silma fokusseerida. Manööverdamist toetab 360-kraadine kaamerasüsteem, mille kaamerad küll piisavalt kvaliteetse pildiga, kuid veidi määrduvates asukohtades. Ümbruse vaatamiseks on süsteemil ka 3D-vaade ning ortofotolik bird’s eye view ning üldiselt on Mifa 9 oma pikkuse ja laiuse kohta üllatavalt manööverdatav ja hallatav ka kitsastes oludes. Müra osas jõuab salongi veidi nii rehvi- kui tuulemüra, kuid need ei mõjuta kuigi palju üldist sõidukogemust.

Maxus Mifa 9 juhiabiliste hulgas on sõiduraja hoidmine, automaatne hädapidurdamine, pimenurga jälgimine, adaptiivne püsikiirusehoidja ning parkimisandurid ja 360-kraadine kaamerasüsteem. 

Kellele?

Kokkuvõtlikult on Mifa 9 puhul tegemist suhteliselt ainulaadse sõiduriistaga, mis seob preemiumbrändide masinatega võrreldava luksuse ja mugavuse, ülima ruumikuse ja praktilisuse ning täiesti arvestatavad sõiduomadused, mis teevad ka selle 5.2 meetrit pika ja 2 meetrit laia väikebussi juhtimise mugavaks ja hallatavaks. Elektriautode ajastu on paratamatult avanud uksi paljudele uutele võõrastele katsetajatele, kuid kui uustulnukad saavad olema sama korralikud ja läbimõeldud nagu Mifa 9, on nad meie arust küll siin igati teretulnud.

Kokkuvõtlikult on Mifa 9 puhul tegemist suhteliselt ainulaadse sõiduriistaga, mis seob preemiumbrändide masinatega võrreldava luksuse ja mugavuse, ülima ruumikuse ja praktilisuse ning täiesti arvestatavad sõiduomadused, mis teevad ka selle 5.2 meetrit pika ja 2 meetrit laia väikebussi juhtimise mugavaks ja hallatavaks. Elektriautode ajastu on paratamatult avanud uksi paljudele uutele võõrastele katsetajatele, kuid kui uustulnukad saavad olema sama korralikud ja läbimõeldud nagu Mifa 9, on nad meie arust küll siin igati teretulnud.

Auto andmed

Hind alates: 77 990

Testitud mudeli info:
∼ 79 000 €
Elekter
183 kW
21.3 kWh/100km
Esivedu
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 9.2 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST