CX-30 võib pidada Mazda 3 linnamaasturist versiooniks. Mudel saabus turule 2019. aastal, mahtudes suurus klassis
CX-3 ja CX-5 vahele. CX-30 alternatiivideks on näiteks Toyota C-HR, BMW X2 ja Kia XCeed.
Autojaam viskas Jaapani väikesele linnamaasturile pilgu peale.

VÄLIMUS

Sarnaselt teiste Mazda mudelitega on ka CX-30 kasutatud Soul of Motion disainimotiivi, mis annab edasi auto liikumisenergiat ka paigal seistes. Lisaks vormile, on Mazdade valikus ka imeilus punane metallikvärv, mis mudelil linnapildis eristuda aitab.

Läbitungiva pilguga CX-30 esiosa jätab mudelist natuke isegi ründava ilme. Sportlikkust lisab üle esitulede ulatuv kapott ja vinge suur esivõre. Vaid päevatuled võiksid natukene paremini asetatud olla.

Küljelt näeb CX-30 välja justkui kõrgemale tõstetud Mazda 3, millele on lisatud must alläär. Proportsioonidelt on tegu kompaktse linnamaasturiga ning küljelt on kujundus rahulik. CX-30 veljevalikus on 16-tollised ja 18-tollised valuveljed. Disainilt on kõik võrdlemisi lihtsad ja suuruse osas võiksid valikus olla ka 19-tollised.

CX-30 tagakülg on erinevalt esiosast pigem kumer ning mitte nii sportlik. Mudelil on huvitava välimusega tagatuled ning maasturlikult kõrgel asuv põrkeraud ja õnneks on nähtavale kohale jäetud ka reaalsed väljalasketoru otsad. Pagasiruumi on mudelil 430 liitrit.

INTERJÖÖR

CX-30 interjöör on tõsiselt läbimõeldud ning pakub omajagu konkurentsi ka preemiumklassi autodele. Materjalid on kvaliteetsed ning ehituskvaliteet väga kõrge. Disain on pigem minimalistlik ja stiilipuhas.

Tehniliselt on mudelis ruumi neljale reisijale, aga juhi taga võib jalaruumi suuremate reisijate korral väheks jääda. Nahkistmed on igati mugavad ning hoiavad üpris hästi reisijad paigal. Omajagu on ruumi ka esemete hoiustamiseks, kuigi topsihoidjad on veidralt asetatud käigukangi taha.

Multimeediaekraan on asetatud armatuuri ülaossa ning reisijate käeulatusest välja, sest seda saab juhtida vaid pöörleva juhtpuldiga keskkonsoolil. Kasvult väiksemate juhtide jaoks võib aga ekraani alumine osa natukene peitu jääda. Süsteemi tarkvara on igati viisakas ja juhtimine ka läbi juhtpuldi üsna loogiline. Kiiremaks navigeerimiseks on otsetee nupud ning helitugevuse muutmiseks on füüsiline rullik. Kliimasätete muutmiseks on eraldi minimalistlik paneel armatuuri keskosas, kus on kõik loogiliselt ja mugavalt paigutatud.

CX-30 näidikutabloo on kombinatsioon digi ja analoogi vahel. Tahhomeeter, kütusetaseme näidik ja mootori temperatuuri kellad on analoogsed, aga keskmine ring digitaalne, millelt saab jälgida juhiabisüsteeme või kiirust eineval kujul. Saadaval on ka HUD ekraan.

Mugav nahkrool püsib sõidu ajal kindlalt käte vahel, aga nupud on asetatud nõnda, et võib esineda tahtmatuid vajutusi. Vasakul kodaral on nupud multimeedia juhtimiseks ja paremal kodaral püsikiirusehoidja ja teiste juhiabiliste lülitid.

SÕITMINE

CX-30-le pakutakse vaid bensiinimootoriga hübriidlahendusi võimsusega 112kW ja 137kW. Mõlemad variandid on saadaval manuaal- ja automaatkastiga ning võimsama mootoriga on võimalik võtta ka nelikvedu.

Demoautol oli 137-kilovatine hübriidlahendus. Numbriliselt võiks isegi oodata väikselt maasturilt sportlikumat minekut, aga reaalsuses oli mudel pigem rahulik ja vaikne. Ka käigukast on mudelil sujuv ja kiire ning vedrustus jätab sõites mudelist suure tunde.

CX-30 juhiabiliste hulgas on isekohanduv püsikiirushoidik, pimenurga jälgimisradar, tagant ristuva liikluse hoiatussüsteem, liiklusmärkide tuvastussüsteem, rajahoidmisseade, tagumised parkimisandurid ja kaamera.

Kellele?

CX-30 on juhile, kes soovib omapärast, pilkupüüdvat ja kergelt preemiumklassi omadustega autot. Sõiduk on hea keskmise pikkusega otsade läbimiseks ning on piisavalt praktiline igapäevaseks transportimiseks.

CX-30 on juhile, kes soovib omapärast, pilkupüüdvat ja kergelt preemiumklassi omadustega autot. Sõiduk on hea keskmise pikkusega otsade läbimiseks ning on piisavalt praktiline igapäevaseks transportimiseks.

Auto andmed

Hind alates: 24 990

Testitud mudeli info:
35 990 €
Bensiin + elekter
2.0 l
137 kW
6.1 l/100km
Esivedu
6-käiguline automaat
Max 204 km/h
0 – 100 km/h: 8.8 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST