Maailma väärikamate autotootjate hulka kuuluv Mercedes-Benz on A-klassi nime all autosid tootnud juba 1997. aastast alates. Mercedese mudelivalik on jaotatud klassidesse, mis on tähestikuliselt vastavuses mudelite võimekuse ja luksuslikkusega.
Seega on A-klassi näol tegu väikseima Mercedes-Benziga. Käisime vaatamas, mida see pakkuda suudab.

VÄLIMUS

Esimesed kaks A-klassi generatsiooni meenutasid kujult pigem väiksemat sorti busse, aga 2012. aastast on mudel saadaval luukpära ja sedaani kujul. Masina esiosa on läbitungiva pilguga ning sportlikkust lisavad mitmed aerodünaamilised detailid. Adaptiivse valguskiire tehnoloogiaga LED esituled valgustavad teed hästi ja optimaalselt.

Külgvaatest on masin üpris konservatiivne ja stiilipuhas. Mudeli meeletult lai veljevalik algab 16-tolliste terasvelgedega ning lõppeb 19” AMG kergmetallvelgedega. Proovisõidu masina 19-tollised viie kodaraga veljed on viisakad ja sobivad auto üldpildiga.

Igapäeva sõitudeks on 420-liitrine pagasiruum piisavalt suur, aga suuremate esemete mahutamiseks võib ava natukene väikseks jääda. Üleüldiselt on tagaosa disain moodsa ja komplektse pilguga.

INTERJÖÖR

A-klassi sõitjateruum on väga stiilne ja kvaliteetne. Kasutatud on esinduslikke materjale,

pööratud nahast istmed on mugavad ning hoiavad reisijad paigal ka sportlikumaid manöövreid sooritades. Esireas on mugava sõiduasendi leidmine väga lihtne, aga pika juhi korral on täiskasvanul tagareas reisimine praktiliselt võimalik vaid kõrvalistuja taga.

Multimeediaekraan ja näidikutabloo on paigutatud ühe klaaspaneeli taha. Parima kogemuse saamiseks tuleks mudelit komplekteerides valida suuremad ja kõrgema resolutsiooniga ekraanid.

Multimeediaekraan, mida on võimalik juhtida puutetundlikult või keskkonsoolil asuva juhtpaneeliga, on lisaks visuaalsele ilule ka väga lihtsasti käsitsetav. Juhtpaneeli kasutamine võib esialgu võõras olla, aga sõidu ajal on saab sellega siiski üsna lihtsalt hakkama. Siseruumi soojendamiseks ja jahutamiseks on armatuurlaual viis turbiini meenutavat õhuava ja kliimaseadme sätete juhtimiseks eraldi paneel tavanuppudega.

Juhi näidikutabloo on väga sarnane multimeediaekraaniga. Juhil on võimalik ise valida ekraanil kuvatavat informatsiooni ning natukene on valikuruumi ka visuaalse lahenduse osas.

Multifunktsionaalne rool on suurepärasest materjalist ning püsib kindlalt käes. Infosüsteemide kasutamiseks on rooli kodarate peal üpris palju nuppe, aga nendegi kasutamine on loogiline ja mugav. Vast kõige huvitavamalt on lahendatud aga käigu valimine: käigukangiks on väike hoob paremal pool rooli taga, kust tavaliselt leiab klaasipuhastite kangi. A-klassil lülitatakse klaasipuhastid tööle aga esituledega samalt hoovalt. Esialgu on kasutamine võõras, aga sellega harjub kiirelt.

SÕITMINE

Proovisõiduauto oli pistikuhübriid: varustatud 1,3-liitrise bensiinimootori ning pistikust laetava aku ja elektrimootoriga. Elektrilisena suudab selline A-klass läbida ligi 77 kilomeetrit. Mootoritel jätkub jõudu piisavalt ning soovi korral saab nautida ka sportlikku sõidustiili. Tänu hübriidsüsteemile ja sujuvale käigukastile on sõitmine sujuv ja mugav.

Manööverdamise lihtsustamiseks pakutakse A-klassile ka tagurduskaamerat, mis vajadusel mehaaniliselt katte tagant välja liigub, nii ei saa kaamerasilm vihmase ilmaga poriseks.

Sõitmise lihtsustamiseks saab varustusse valida ka adaptiivse kiirushoidiku, liiklusmärkide jälgimise süsteemi, automaatse tulede ümberlülitamise süsteemi ja palju muud.

Kellele?

A-klass sobib oma kompaktsuse tõttu hästi juhtidele, kes suuremas osas liiklevad linnas ning mitte rohkem, kui kahekesi. Mudel on eelkõige inimeste mugavaks vedamiseks.

A-klass sobib oma kompaktsuse tõttu hästi juhtidele, kes suuremas osas liiklevad linnas ning mitte rohkem, kui kahekesi. Mudel on eelkõige inimeste mugavaks vedamiseks.

Auto andmed

Hind alates: 31 692

Testitud mudeli info:
46 900€
Mootoribensiin ja elekter
1.3 l
118 kW
6.7 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 240 km/h
0 – 100 km/h: 6.6 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST