1972. aastal esitles Mercedes-Benz maailmale enda värsket tippmudelit W116, millega tutvustati ka tootja lipulaevmudelite seeria uut nime S-Klass. Seega on tänaseks toodetud S-Klasse juba üle 50 aasta, mille jooksul on mudel jõudnud oma seitsmenda generatsioonini, mis nägi ilmavalgust 2020. aastal. Läbi aegade on Mercedes S-Klassi arendanud praktiliselt arenduskuludele mõtlemata, proovides alati pakkuda vastava aja parimat masinat, ning tänu sellele on S-Klassi kaudu jõudnud automaailma mitmeid mugavus- ja meelelahutusfunktsioone ning tehnoloogilisi lahendusi. Selline lähenemine on S-Klassist loonud ühe ihaldusväärseima sõiduauto, mida läbi aegade usaldanud ka mitmed riigipead üle terve ilma. S-Klassi alternatiivideks on Audi A8, BMW 7. Seeria ja Bentley Flying Spur.

VÄLIMUS

S-Klassi uhke ja luksuslik ilme saab loomulikult alguse tema välisdisainist, mis olenemata suursugusest limusiinilikkusest pole tegelikult üldse nii priiskav või tähelepanu jahtiv, kui näiteks uus BMW 7. Seeria. Mercedes on disainides säilitanud stiilipuhtuse teades, et S-Klass mitte ei pea järgima disainitrende, vaid looma neid. Selle tulemusel ongi mudel isegi oma vaoshoitud elegantsusega juba kaugelt äratuntavalt luksuslik ja uhke. Suuruse poolest on S-Klassi puhul tegemist brändi suurima sisepõlemismootoriga sõiduautoga, olles aga väiksem kui elektriline vennas EQS ja lähimad konkurendid Audi A8 ja BMW 7. Seeria. Samuti on pika kerega S-Klass L lühem A8 L-ist. Kerevärvide poolest pakub Mercedes-Benz mudelile lausa 40 erinevat ühe- või kahevärvilist lahendust, mille hulgas erinevaid mustvalgeid varjundeid ja värve ning millest kõige kallimate hinnad küündivad pea 20 000 euroni. Seega peaks meelepärane lahendus eksisteerima igale S-Klassi soovijale, kuid samas sobib mudelile imehästi ka tavaline metallikmust.

Ninaosas katab suurema osa alast suur seitsenurkne iluvõre, mis täidetud vertikaalsete ja horisontaalsete ribidega, mida imiteerib ka radarit peitev plastikala võre keskmes, mis mõne nurga alt vaadates veidi odava ilmega. Iluvõre kohalt leiame väikese tasapinnalise Mercedese logo, mille kohal omakorda reljeefsel kapotil väljaulatuv kaunis Mercedese nool. Võre külgedelt leiame kapoti kontuuri järgivad äratuntava päevatulede disainiga esituled, mis lisaks heale valgustusele ka erinevate projekteerimise funktsioonidega. Stangel on kroomliistuga splitteri kohale loodud trapetsikujuline õhuava, mille äärtel õhuvoolu üle rataste suunavad alad. Tervikuna on S-Klassil väga stiilipuhas ja viisakas ninaosa, millest õhkab tänu osadele elementidele ka sportlikkust.

Küljele liikudes tuleb esimesena esile S-Klassi pikkus ja limusiinilikkus, millele lisab kupeelikkust keskosast veidi tahapoole paigutatud salongi osa, mis loob tagaosast proportsionaalselt omajagu pikema ninaosa. Mudeli voolujooneline siluett saab alguse sirge profiiliga ninaosast ning kulgeb seejärel sujuvalt pagasiluugini, lõppedes samuti tasapinnalise ja tagasihoidliku profiiliga tagaosas. Külgmised paneelid on võrdlemisi tasapinnalised ning kerejoontena paistab välja vaid üks tugevam sirge ukselinkide ja küljeakende vahel, mis seob visuaalselt esi- ja tagatuled. Sportlikkust lisavad üldilmele kroomliistuga küljelisandid ning stiilipuhtuse ja madalama õhutakistuse nimel, sõidavad ukselingid uste lukustudes peitu. Mudelisse sisenemist ja sealt väljumist lihtsustavad hiiglaslikud uksed, millest tagumistele saadaval ka elektriline opereerimine. 

Veljevalikus pakub Mercedes-Benz S-Klassile koguni 29 erineva disainiga valuvelgesid, mille hulgas varieeruva sisutiheduse ning kodarate arvuga, ühe- ning mitmevärvilisi ja sportlikult õhulisi ning Maybachidele omaselt kinniseid. Läbimõõdu poolest laiub valik vahemikus 18 – 21 tolli ning suuremas osas on suuremad veljed ka omapärasema ja silmapaistvama disainiga. Testitud sõidukil olid all 21-tollised 20-kodaralised AMG kergveljed, mis lisavad üldilmele nii sportlikkust kui luksuslikkust.

Ka tagaküljel jätkub maitsekas kombinatsioon stiilipuhtusest ja elegantsusest, mis seob S-Klassi preemiumliku ilme viisakaks tervikuks. Kõige rohkem paistavad silma omapärase kujuga ja detailse sisedisainiga nelinurksed tagatuled, mida ühendab üle numbrimärgi süvise ulatuv kroomliist, mille kohal omakorda mudeli tähised ja Mercedese logo. Stangelt leiame tagasihoidliku difuusoriala, mille äärtel kaks reaalset väljalaset võimendavat kroomliistuga trapetsit.

INTERJÖÖR

Suursugusus ja perfektsuse poole püüdlemine paistavad kõige paremini välja loomulikult S-Klassi salongi poolel. Stiililiselt on Mercedesel õnnestunud S-Klassi salongis siduda kerge kaasaegsus ja klassikaline mõisalikkus, mille koostööl võiks mudelit nimetada lausa liikuvaks elutoaks. Interjöör on täis kaasaegseid funktsioone ja mugavusi, mida esialgu ei oska autolt soovidagi, kuid millega on väga lihtne ära harjuda, mille tulemusel tunduvad need hiljem lausa hädavajalikud. Kohati võiks aga isegi öelda, et salong on lausa liialt detailideni läbi mõeldud, sest näiteks ka ventilaatorite suunamine lõhub kauni visuaalse sümmeetria. Samas olenemata funktsiooniderohkusest, on S-Klassi salong juba esmakohtumisel võrdlemisi kasutajasõbralik. Materjalide valik on üle terve salongi väga kvaliteetne ja luksuslik ning ehituskvaliteet praktiliselt veatu. 

Loomulikult saab S-Klass juba standardist nahkpolstri, kuid vastavalt eelistusele on valikus lausa pea 30 erinevat värvi- ja naha kombinatsiooni, mille seast oli demosõidukile valitud helebeeži ja tumehalli kombineeriv lahendus, heledate nahkistmetega. Istmete puhul on Mercedes mudelile arendanud ülimalt mugavad luksusistmed, mis olid demosõiduki puhul lausa varustatud dünaamilise korvikusega, mis muudab kurvis mõjuva tsentrifugaaljõu põhjal vastava küljetoe jäikust, et hoida sõitjaid ka kõige järsemates kurvides edukalt oma istekohal. Pehme istumisalusega ja jäikade küljetugedega istmed pakuvad toekat ja mugavat asendit, mis pigem madal ja sõiduatolik, võimaldades rohke elektrilise reguleerimisega leida igat kasvu reisjal meelepärane asend, mis ei väsita ka pikematel teeotsadel. Lisaks klassikalistele telgedele on S-Klassis elektriliselt reguleeritavad ka pehme padjaga peatugi, turja kaugus ja küljetugede omavaheline kaugus. Väsimust aitavad ära hoida ka valikuline istmekinemaatika, mis aegamisi muudab istumisasendit, ja enam kui kümme režiimiga massaažifunktsioon, millest osad ka aktiivse temperatuuri muutmisega. Meelepärast kehatemperatuuri aitavad hoida veel korraga aktiveeritavad istme ventilatsioon ja -soojendus, millest viimane soojendab ka uste käetugesid, reisijate õlapiirkonda ja keskkonsooli. Samuti saab põhimõtteliselt eraldi kliimatsoonina valida jalgade soojendamise ja jahutamise vahel.

Eraldi kõneainet väärib S-Klassi puhul loomulikult ka mudeli tagumine istmerida, mis “First-Class” paketi puhul saadaval ka vaid kahe istme ja neid eraldava keskkonsooliga. Demosõiduki puhul oli tagareas küll tehniliselt kolm turvavööga istekohta, kuid sellest olenemata on peamise rõhu Mercedes siiski äärmistele kohtadele panustanud, kus pea võrdväärsed, kui mitte isegi mugavamad istmed kui esireas. Pehme kaelapadjaga toekad ja mugavad istmed, mis hoiavad ka korvikusega reisijad kenasti paigal, on samuti elektriliselt reguleeritavad ja mälufunktsiooniga ning pakuvad olenemata sõitja kasvust vastavalt eelistusele püstisemat või lebavamat asendit, mis ei väsita ka pikematel sõitudel. Kõige luksuslikumaks kohaks on loomulikult tagarea parempoolne koht, millel reisija saab soovi korral nupuvajutusega eesoleva istme maksimaalselt ette nihutada, mille järel tuleb ka viimase alt elektriliselt välja eraldi jalatugi. Kogu lahenduse miinuseks on aga see, et tagapingis reisija saab esiistet nihutada olenemata sellest, kas keegi esiistmel istub. Mugavusfunktsioonide poolest on ka tagumised istmed varustatud istme ventilatsiooni ja soojendusega, millest viimane taas uste käetugede ja õlgade soojendusega. Tagumistel istmetel on ka massaažifunktsioon, kuid viimasel režiime esiistmete omast veidi vähem.

Mercedes-Benzi sõiduautode lipulaevana, ei valmista limusiinilik S-Klass pettumust ka ruumikuse osas. Pikiteljel on nii esi-, kui tagareas kenasti jalaruumi lausa kahemeetristele ning ka pearuumi jagub igal istmekohal pikematelegi. Atmosfääri osas on S-Klassi salong tänu ruumikusele ja disainile üldpildis väga avar ja hubane, kuid erinevate lahendustega on võimalik interjööri meeleolu ka vastavalt eelistusele muuta. Näiteks privaatsema olukorra loomiseks on võimalik nii katuseaknad, millest esimene luugina avatav, kui tagumised küljeaknad ja tagaklaas katta varjukiga. Meeleolu aitab luua uhke miljöövalgustus, mille kontuurid ja hajusa valgusega paneelid võimaldavad terve salongi justkui hõõguma panna. Süsteem pakub mitmeid dünaamilisi ja mitmevärvilisi režiime ning annab visuaalselt ka märku mõningate juhiabide märguannetest. Esemete hoiustamiseks on S-Klassi salongis madal käetoe alune laegas, keskpärane kindalaegas, topsihoidjate ja telefoni laadimise alusega süvis keskkonsoolis, kust mobiili veidi tülikas kätte saada, keskmise suurusega uksetaskud ja väike pesa multimeedia ekraani tagust läbivas tunnelis. Tagumine rida saab laekaga ja topsihoidjatega käetoe, mille taskus ka juhtmevaba laadija. Samuti on mudelile saadaval suusaluugi kaudu ligipääsetav külmkapp.

Pagasiruumi on S-Klassil 550 liitrit, olles nõnda oma pikemate Saksa rivaalide Audi A8 ja BMW 7. Seeria kõrval napilt isegi kõige mahukam. Universaalse kujuga pagasiruumi muudavad praktilisemaks võrguga tasku seinal, kotikonksud laes ja haagid põranda nurkades. Sedaanililkult avanev pagasiluuk on standardist elektrilise opereerimisega ning loob parajalt avara ligipääsu, mille laadimiskünnis pagasiruumist umbes 20 sentimeetri kõrgusel.

Olenemata varustusest saab multimeedia kuvamiseks S-Klass keskkonsoolist armatuurile ulatuvale paneelile püstise asetusega 12.8-tollise haptilise tagasisidega OLED puutetundliku ekraani, mis kenasti reisijate käeulatuses ja vaateväljas. Riistvaraliselt on multimeedia responsiivne ning kiire ja ekraan väga terava pildiga. Tarkvara poolest jookseb süsteemil Mercedese värskeim MBUX lahendus, mis võib küll esialgu tunduda segane ja liialt sisutihe, kuid pakub peale mõningat harjumist väga meeldivat kasutajakogemust. Menüüd on loogilise ülesehituse ja asetusega ning funktsioonid kasutajasõbralikud. Põhivaatel kuvatakse pidevalt navigatsiooni ja vastaval ajahetkel kasutatavaid meelelahutus- või mugavusfunktsioone. Visuaalselt on tarkvara küll keskmisest kirjum, kuid suured ja selged ikoonid tagavad üheselt mõistetavuse. Lisaks klassikalistele funkstsioonidele on S-Klassi multimeedias veel “Energizing comfort” programmid, mis aitavad visuaali, heli ja massaažiga meeleolu luua, veebibrauser ja mõningad mängud. Samuti on Mercedeste tarkvaral võrdlemisi osav ja kasulik hääljuhtimine. Multimeedia ekraani alumine viiendik on pidevalt eraldatud peamiste kliimasätete jaoks ning täpsemate seadete jaoks on tarkvaras eraldiseisvad kliimamenüüd. Tervikuna on kliima reguleerimine võrdlemisi mugav ja lihtne. Helisüsteemi osas oli testitud mudel varustatud uhkeima Burmesteri 3D lahendusega, mis esitab lugusid puhtalt ja dünaamiliselt praktiliselt olenemata helitugevusest või pala žanrist. Kogu elamust toetab loomulikult ka vaikne salong, mille tulemusel on tegemist ühe turu parima audiokogemusega, olles samas liigas Range Roveri Meridiani ja Bentley Naim lahendustega.

Meelelahtuseta pole loomulikult jäetud ka tagumist istmerida, mis saab esiistmete seljatugede küljes asuvatele paneelidele 11.6-tollised puuteekraanid. Eelnimetatud ekraanidel jookseb praktiliselt identne tarkvara, mis peamisel multimeedial, tänu millele omavad väiksemad ekraanid pea kõiki samu funktsioone. Nii saavadki tagumise istmerea reisijad eraldiseisva ekraani taga omi asju ajada ning kui ka muusikavalik autos ei sobi, saab süsteemiga ühendada juhtmevabasid kõrvaklappe. Samuti saab ekraanidele HDMI kaabliga edastada pilti kahelt väliselt meediaesitajalt. 

Sõiduandmete kuvamiseks saab S-Klass rooli taga paiknevale paneelile olenemata varustusest 12.3-tollise täisdigitaalse terava kuvaga näidikuekraani, millele lisavarustusest saadaval ka 3D efekti funktsioon. Erinevalt aga näiteks Peugeot’de hologrammiga loodud mitmetasandilisusest, loob Mercedese lahendus kolmemõõtmelisuse kahe ekraaniga, lähtudes juhi silmade positsioonist, ehk kaasreisijatele kolmemõõtmelisust ei tekki. Erilist praktilist väärtust sel funktsioonil küll pole ja esimestel sõidukilomeetritel veidi efekt ka veidi segada, kuid sellest olenemata on tegemist väga vinge ja omapärase lahendusega. Riistvaraliselt on näidikuplokk responsiivne ja kiire ning tarkvaraliselt jookseb lahendusel teistelgi Mercedestel kogetud süsteem, millel kuus põhivaadet, mille hulgas klassikalisemaid kelladega vaateid ning ka veidi omapärasemaid ja eksperimenteerivamaid graafikaid. Info on läbivalt võrdlemisi lihtsalt leitav ja üheselt mõistetav. S-Klassile on saadaval ka suure ja selge kuvaga informatiivne esiklaasinäidik.

Rooli kohale saab S-Klass juba mõningatel teistelgi Mercedestel kogetud alt tasapinnalise viiekodaralise, mis proportsionaalselt pigem väikese läbimõõduga. Samas tänu oma kergelt jämedale ja ergonoomilise kujuga roolirattale, püsib rool kindlalt käte vahel, sobides S-Klassi roolis tajutava jõulise tundega. Rool on kokku pandud kvaliteetselt ja mugavatest materjalidest ning võimaldab erinevaid käsitsemise viise. Rooli muudavad multifunktsionaalseks neljale kodarale paigutatud puutealad, mis esialgu oma tiheda asetuse ja tasapinnalise disainiga küll veidi harjumatud, kuid mis peale mõningat harjumist väga kasulikud ja mugavad. Ülemistest kodaratest võimaldab vasakpoolne navigeerida näidikutabloo seadetes ja parempoolne multimeedia ekraanil, mille tulemusel saab juht oma pöialdega praktiliselt igat sõiduki seadet muuta. Alumistel kodaratel asuvad vasakpoolsel juhiabiliste ja parempoolsel helitugevuse ja käed-vaba süsteemi nupud. Kodarate tagant leiame kvaliteetsed metallist käigulabad. Rool on standardist varustatud elektrilise soojendusega, mis aktiveeritav elektrilise reguleerimise kangi kõrvalt, roolisambal, või automaatselt seotav ka istmesoojenduse kasutamisega.

SÕITMINE

Seitsmenda generatsiooni Mercedes-Benz S-Klass on saadaval tervelt 8 erineva jõudlusega, mida pakuvad läbi mudelirivi kuue- kuni kaheteistsilindrilised, mille hulgas bensiini ja diislit tarbivaid ning millest mõned ka pistikhübriidselt integreeritud elektrienergiaga. Veoskeemidena on saadaval taga- ja nelikvedu ning käigukasti poolest jõuab mootori vääne ratasteni alati läbi 9-käigulise automaatkasti. Olenevalt varustusest, varieerub mudeli tühimass vahemikus 2 – 2.4 tonni ning mootorite valik tava- ja pika kerega mudelite vahel ei erine. 

Kõige lahjemateks valikuteks on kaks kuue silindriga kolmeliitrist diiselmootorit tähistega S 350d ja S 400d, mis arendavad vastavalt 210 ja 243 kilovatti. Nelikveolistena kiirendavad mudelid sajani vastavalt 6.2 ja 5.4 sekundiga ning koguvad hoogu piiratud maksimaalse kiiruseni 250 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab Mercedes ligikaudu 8.6 l/100km.

Seejärel on valikus kaks sarnast bensiinimootorit tähistega S 450 ja S500, mis samuti kuue silindriga ja kolmeliitrised. S 450 arendab 280 kilovatti, mis võimaldab mudelil kiirendada sajani 5.1 sekundiga, tarbides samal ajal keskmiselt 11 l/100km, ning S 500 arendab 320 kilovatti, mille jõul kiirendab mudel sajani 4.9 sekundiga, tarbides samaaegselt umbes 11.2 l/100km. Mõlema mootori maksimaalne kiirus on piiratud väärtusele 250 km/h.

Kuuesilindriliste rivi lõpetab aga S 580e, mis seob kapoti all pistikhübriidselt kolmeliitrise bensiinimootori, võimsusega 270 kilovatti, ja 110-kilovatise elektrimootori. Tegemist on ka ainsa valikuga, mis saadaval nii taga-, kui nelikveoga. Kombineerides fossiilkütuse ja 21.5-kilovatt-tunnise aku energiat, arendab 580e kombineeritult 375 kilovatti, mis kiirendab mudeli sajani 5.2 sekundiga ning kogub hoogu maksimaalse kiiruseni 250 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab Mercedes-Benz kuni 1.5 l/100km, mis saavutatav optimaalseima akukasutuse korral, ning puhtalt elektri jõul peaks mudel suutma läbida lausa pea 100 kilomeetrit. 

Tava-S-Klassi mootorite valiku lõpetab neljaliitrise topeltturbotatud V8 mootoriga S 580, mille mootor juba saadaval ka Maybachi S-Klassi kapoti alla. Nimetatud mootor arendab 370 kW võimsust ja 700 Nm väänet, mille tulemusel suudab ta nelikveoliselt kiirendada sajani 4.4 sekundiga. Ka selle mootori tippkiirus on piiratud 250 km/h peale ning keskmiseks kütusekuluks lubab tootja umbes 10.5 l/100km.

S-Klassi mootorite valiku lõpetavad kaks erimudelite ajamit, millest üks uhkeimale Maybachi versioonile ja teine AMG-sportmudelile. Vähem võimsama valiku saab Mercedes-Maybach S 680, mille kapoti all peidab end kuueliitrine topeltturbotatud V12 mootor, mis arendab 450 kW võimsust ja 900 Nm väänet. E-mobiilsuse pealetungi ja roheregulatsioonide surve all aja unustuse poole liikuv toore jõuga V12 kiirendab Maybachi S-Klassi sajani 4.5 sekundiga ning kogub hoogu kuni maksimaalse kiiruseni 250 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab tootja umbes 14 l/100km. Ning seejärel lõpetab S-Klassi mootorite valiku kõige värskemalt, 2022. aasta lõpus, esitletud Mercedes-Benz AMG S 63 E, mis seob kapoti all pistikhübriidselt 450-kilovatise neljaliitrise biturboga V8 bensiinimootori ja 140-kilovatise elektrimootori, mis tarbib energiat 13.1-kilovatt-tunnisest akust, võimaldades mudelil sõita ligi 30 kilomeetrit ka puhtalt elektri jõul. Seega arendab tippmudel kombineeritult vapustavad 590 kW võimsust ja 1430 Nm väänet, mis kisuvad mudeli sajani 3.3 sekundiga ning kuni tippkiiruseni 290 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubatakse 12.6 l/100km, mis tõenäoliselt sellise elaja roolis pigem raskesti saavutatav.

Veho Tallinna Mercedes-Benzi esinduse demosõiduki näol oli meie testida tava-S-Klassi võimsaim valik, ehk Mercedes-Benz S 580 4MATIC, mis arendab 370 kilovatti. Nii numbrite, kui tegelt ka roolis saadava elamuse põhjal, annab vastava mootoriga S-Klass lisaks luksusautole ka sportliku auto mõõdu välja. Tõmme on jõuline ning kiirused kasvavad pedaalides märkamatult. Samuti teeb mudeli V8 mootor võrdlemisi mõnusat häält, mis sportliku sõidu ajal ka salongi jõuab. Küll aga on ka arvestataval määral tunda, et vastava S-Klassi neljaliitrine V8 ei istu mudeli kapoti all vaid selle nimel, et tohutult rutakalt tippkiiruse poole pürgida, vaid sel mootoril on ka arvestatav roll mängida sõiduomaduste mugavusfaktorite poolel. Mudeli suur V8 opereerib sujuvalt, tänu millele pole ei sõites, ega ka näiteks start-stop süsteemiga kohapealt kiirendades, tunda vibratsioone. Samuti on ajamil tõmbejõudu olenemata vastava hetke mootoripööretest, mis võimaldab mudelil viivitusteta ja käiguvahetusteta hoogsalt kiirendama asuda, ilma et jääks muljet, et mootoril kuidagi raske oleks. Viimasele aitab ka kaasa S-Klassi sujuv ja kiire opereerimisega 9-käiguline automaatkast, mille viimase käiguni jõuab masin alles umbes kiirusel 100 km/h, tänu millele on ka Eesti suurimate lubatud kiiruste juures S-Klassi mootor põhimõtteliselt alles puhkerežiimis, ehk umbes 1300 pöörde juures.

Sarnast vahelduvat kahepalgelisust, mis seob luksusautolikkuse ja sportliku autolikkuse, õhkab ka teistest S-Klassi sõidu- ja veermiku omadustest. Standardne õhkvedrustus peidab pea kõik teekonarlused ja pakub ühe võrdlemisi madala limusiini kohta meeletult sujuvat sõitu. Samas, kui soov veidi sportlikumalt sõita, oskab adaptiivne veermik hoida kere teega paralleelselt, tänu millele mudel ka kiiretes kurvides stabiilne, ettearvatav ning kontrollitav. Reljeefsemal pinnasel sõitmiseks või teekünnise ületamiseks saab S-Klassi ka vajadusel kõrgemale tõsta. Roolimine on keskpärase raskusega ja väga täpne. Nähtavus on juhikohalt igal suunal hea ning ka gabariidid kujunevad peale mõningat harjumist võrdlemisi tajutavaks ja manööverdades aitab masina ümbrust jälgida kvaliteetsete kaameratega 360-kraadine kaamerasüsteem. Samuti kasutab mudel kaameraid navigatsiooni liitreaalsuse loomiseks ning valgusfoori kuvamiseks, juhul kui leiad end ristmikul asukohast, kus valgusfoor akendest ei paista. Manööverdamise lihtsustamiseks pakub Mercedes S-Klassile ka kuni 10-kraadise nurgaga tagarataste pööramist, mis langetab mudeli pöörderaadiuse 10.8 meetrile, mille tulemusel on pea 5.2-meetrine S-Klass sama manööverdatav kui 4.3-meetrine A-Klass. Samas testitud mudelil põhjal, on ka fikseeritud tagaratastega S-Klassi manööverdamine siiski hoomatav. Müra osas jõuab suurtel maanteekiirustel salongi vaid veidi rehvimüra ja tervikuna on S-Klassi puhul põhimõtteliselt sama meeldiv olla juhtpuldis, kui tagapingis.

S-Klassi juhiabiliste hulgas on automaatsed ja hea valgustusega maatriks-kaugtuled, mis oskavad projektoritega kuvada teele auto laiust ja liikluspiiranguid ning valgustavad pimedal ajal suunava kontuurjoonega varjus olevaid kergliiklejaid, külgkokkupõrke ennetussüsteem, pimenurga jälgimine, osav ja täpne sõidurea hoidmine, liiklusmärkide tuvastamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, kiiruspiirik ning iseparkimine, parkimisandurid ja kvaliteetne 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

S-Klassi puhul on tegemist pea täiusliku sõiduautoga, mis seob kõik kaasaegsed tehnoloogilised lahendused sportliku jõudluse ja stiilipuhta välimusega, pakkudes reisijatele meeldivat ja ainulaadset sõidukogemust. Kohati üleinseneeritud limusiin näitab, mida autotööstus tänase seisuga suudab luua, ning loob standardeid, mille poole asuvad pürgima tuleviku nii-öelda tavaautod. Stiililiselt sobib ka Eesti presidendiautona teeninud S-Klass pigem küll äriklassi, kuid praktilisuse poolest saaks mudel kenasti ka hakkama keskpärase suurusega leibkonna pereautona.

S-Klassi puhul on tegemist pea täiusliku sõiduautoga, mis seob kõik kaasaegsed tehnoloogilised lahendused sportliku jõudluse ja stiilipuhta välimusega, pakkudes reisijatele meeldivat ja ainulaadset sõidukogemust. Kohati üleinseneeritud limusiin näitab, mida autotööstus tänase seisuga suudab luua, ning loob standardeid, mille poole asuvad pürgima tuleviku nii-öelda tavaautod. Stiililiselt sobib ka Eesti presidendiautona teeninud S-Klass pigem küll äriklassi, kuid praktilisuse poolest saaks mudel kenasti ka hakkama keskpärase suurusega leibkonna pereautona.

Auto andmed

Hind alates: 121 000

Testitud mudeli info:
∼185 000 €
Bensiin
4.0 l V8
370 kW
10.5 l/100km
Nelikvedu
9-käiguline automaat
Max 250 km/h
0 – 100 km/h: 4.5 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST