Kuna sisepõlemismootorite hiilgeaeg on möödas, on autotootjad asunud looma elektrienergia jõul liikuvaid masinaid. Trendist ei ole kõrvale jäänud ka MINI, kes tõi 2020. aastal turule MINI SE. Kuigi kere all võib elektrilist MINI Cooperit pidada hoopiski BMWks, on inglise autotootja esimene elektrisõiduk siiski omapärane.

VÄLIMUS

Elekter pole MINI disaini muutnud ning säilinud on peaaegu kõik Cooperile omased tunnusjooned. Kõige rohkem viitavad elektrile erkkollased detailid.
Esiotsas on suured praktilised ja ümmargused esituled ja ümber nende laiuv kapott. Suur ovaalne õhuava, mis on kaetud halli plastikuga ja ümmargused udutuled alaosas. Võrdlemisi rahumeelne pilk.

Küljelt vaadates on kaheukseline MINI tõsiselt väike, aga proportsioonidelt väga kaunis. Kujunduselt on külgvaade rahulik ja iseloomu annavad kerest teist värvi katuseosa ja mööda alaäärt jooksev must iluliist. Veljevalikus ulatuvad suurused vaid 17-tollini, aga väikese auto jaoks on nendest piisavalt. Kõige paremini sobivad mudelile alla aga spetsiaalselt elektriversioonile loodud valuveljed “Electric Power Spoke”.

Ka tagaosas on kujundus väga MINIle omane – kompaktne ja ümar. Esimesena tõmbavad pilgu enda peale tagatuled, mis kujutavad Ühendkuningriikide lippu. Kergelt üle tagaklaasi ulatuv tiib jätab mulje, nagu oleks mudelil müts peas. Tagaaken ja pagasiluuk on väikesed ning pagasiruum vaid 211 liitrit.

INTERJÖÖR

Salongis on lood vastavuses tootja nimega. Imekombel on aga väiksesse mudelisse ära mahutatud neli istekohta ning häda korral on võimalik neli inimest ka ära mahutada, aga selle peale ei tasu lootma jääda. Mugavalt mahutavad end autosse vaid kaks inimest.

Head istumisasendit on lihtne leida ning nahast istmed on üpris mugavad. Väljavaade on esiklaasist hea, aga kumera tuuleklaasi tõttu ei suuda kojamehed vahepeal vaadet täielikult puhtaks pühkida. Küljepeeglid on parajad, kuid tagapeegli kasulikkus on tagaklaasi väiksuse tõttu piiratud.

Standardvarustuses on Cooper SE-l 6,5-tolline multimeediasüsteem, aga uhkematel varustusastmetel asendub see 8,8-tollise ekraaniga. Tarkvara on visuaalselt kena, aga keeruline kasutada. Sätted on veidralt menüüdesse jaotatud ning menüüde vahel liikumine väga segane. Ekraani on võimalik kasutada puutetundlikult või väikese juhtnupuga, mis asetseb keskkonsoolis. Ekraani ümber jookseb innovaatiline valgusriba, mis näiteks helitugevuse või salongi temperatuuri muutmisel vastavaid värve kuvab. Kliimaseadete muutmine on multimeediast eraldi ning kasutamine lihtne ja loogiline.

Näidikuplokk on kõikidel varustusastmetel digitaalne. Vaadete valik on praktiliselt olematu ning juhile kuvatakse suurelt vaid kiirust, aku kasutust ja sõiduulatust. Ekraan ise on paigutatud roolisamba külge, mistõttu võib ekraan mõne sõiduasendi korral rooli taha peitu jääda. Samuti pakutakse mudelile HUD ekraani.

Roolil on tosinkond nuppu multimeedia ja püsikiirusehoidja kasutamiseks ning nende kasutamine on lihtne. Huvitavalt on aga MINI SE rool tehtud jäme ja kohmakas, mis kuidagi ei sobi kokku masina üldise minimalistliku iseloomuga.

SÕITMINE

Sõidu poolest on MINI SE rahulik elektriauto. Sõit on sujuv ja vaikne, samas aga mootor piisavalt jõuline ja järsk, et ka kiiremaid manöövreid sooritada. Soovi korral saab ka ainult ühe pedaaliga sõita ehk kasutada pidurdamist akude laadimiseks. Selline sõitmine on küll esialgu harjumatu, aga pikendab mudeli sõiduulatust.

Sõiduulatusega on nii, nagu elektriautodel ikka. Paberite järgi suudab MINI läbida ühe akutäiega kuni 234 kilomeetrit, mis ei olegi nii vähe. Kahjuks on aga mudel võimeline sõitma nii palju vaid ideaalsetes tingimustes ning külmade talveilmade korral on kilometraaž kindlasti alla 200 kilomeetri. Seda ka vaid ainult režiimis, kus kogu energia kasutatakse sõiduks. 

MINI andmetel kasutab keskmine liikleja vähem kui 20% MINI SE akust päevas ning selle energia tagasilaadimine võtaks tavapistikust laadides umbes 3 tundi. Kodune laadimisjaam suudab sama ajaga täita 100% akupakist.

SE juhiabiliste hulgas on tagurdamiskaamera, parkimisassistent ja kiirusehoidik, mis kahjuks ei ole adaptiivne.

Kellele?

SE on praktiliselt vaid juhtidele, kes liiklevad linnas ning kelle igapäevased marsruudid on enam vähem identsed. Seda seetõttu, et laadimisjaamade võrgustik on Eestis veel väga algeline ning vaid kodus laadimisest võib väheks jääda. Välimuselt on elektriline MINI moodne ja ruumikuselt kuni kahele inimesele.

SE on praktiliselt vaid juhtidele, kes liiklevad linnas ning kelle igapäevased marsruudid on enam vähem identsed. Seda seetõttu, et laadimisjaamade võrgustik on Eestis veel väga algeline ning vaid kodus laadimisest võib väheks jääda. Välimuselt on elektriline MINI moodne ja ruumikuselt kuni kahele inimesele.

Auto andmed

Hind alates: 36 540€

Testitud mudeli info:
38 900€
Elektrimootor
135 kW
148 Wh/km
Esivedu
Max 150 km/h
0 – 100 km/h: 7.3 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST