Qashqai on Jaapani autotootja Nissani alternatiiv linnamaasturite konkurentsi. Kuueteistkümne aasta möödudes, mil mudel on ajaga kaasas käinud, avalikustas Nissan 2021. aastal kolmanda generatsiooni. Hinna ja suuruse osas on Qashqai alternatiivideks näiteks Toyota RAV4, SEAT Ateca, Peugeot 3008 ning Opel Grandland.

VÄLIMUS

Ajaga on Qashqai linnamaasturlik välimus enesekindlamaks ning omapärasemaks muutunud. Samuti on auto ka omajagu suuremaks kasvanud, sest esimese generatsiooni mudel oleks tänases pildis võrdsema suurusega hoopis väiksema klassi Juke’iga. Tänane mudel jagab suurusklassi eelnevalt mainitud alternatiividega. Disainis on äratuntavalt Nissani tunnuseid ja üldine ilme on voolujooneline ning kergelt futuristlik. Mudelile pakutakse koguni 11 erinevat värvitooni, millest viiele pakutakse ka kahetoonilisust, mille korral on katuseosa must.

Ninaosa keskmesse paigutatud võrdlemisi suurt Nissani logo ümbritseb brändi disainile omane trapetsikujuline iluvõre, mille läikiva raami disain pikeneb ka kapoti kerejoonteks ning ühineb veidi ka esituledega. C-tähekujulised LED-esituled on omapärase välimusega ning valgustavad ka teed suurepäraselt. Stangel leiame veel pikliku õhuava alläärel ning funktsionaalsed õhuvoolu suunavad avad külgedel. Eelmise generatsiooniga võrreldes on nina üldilme muutunud küll ümaramaks, kuid detailid futuristlikult kandilisemaks.

Külgvaatel säilib mudeli ümarus, kuid olenemata sellest on küljel siiski ka tugevamaid ja rõhuvamaid kerejooni. Futuristlikust esitulest kulgeb kerejoon läikiva aknaraamini ning uste alaosas on ka kergelt mitmekülgsust. Tahapoole liikudes muutub küll siluett kergelt kupeelikuks, kui katus ning tagaaken langema hakkavad, kuid kindlasti mitte piisavalt, et Qashqai kupeemaasturite hulka liigitada. Demoauto musta värvitooni tõttu pole sellest küll aru saada, kuid C-pillaril lahutab kere- ning katusetooni pidevalt must element. Samuti pole demoautol näha mööda alläärt kulgevat maasturitele omast plastikriba, mis olenemata keretoonist must on.

Qashqai kuuest disainist koosnev veljevalik ulatub 17 tollist 20ni. Vaid 17-tolliste velgede disain on veidi liiga täidetud ning monotoonne, kuid suurematel lisandub hallile ka musta tooni ning kujundus muutub ka õhulisemaks. Suuruse osas piisas mudelile juba ka demosõiduki 19-tollistest, kuid parim ilme komplekteerub siiski suurimate valuvelgedega.

Tagaküljel täheldasime aga esmalt märkimisväärset sarnasust Toyota Highlanderiga. Qashqai on küll klassi võrra väiksem mudel, kuid tagatulede kuju ning kerejoonte disainid kattuvad üllatavalt palju. Üldiselt on disain aga vaoshoitud ning isegi veidi nurgelisem kui ülejäänud küljed. Tagatulede sisedisainis kajastub taas C-tähe kuju. Väljalase on küll võrdlemisi ära peidetud, kuid imitatsioonide asemel on lihtsa disainiga stangele lisatud vaid natuke mitmetonaalsust.

INTERJÖÖR

Olles eelnevalt Nissani mudelivalikust testinud vaid Juke’i, üllatas Qashqai salong ikka meeletult. Salong on avar ja ruumikas ning sinise ja musta nahaga kombineeritud disain omapärane ja stiilne. Lahendused väga kasutajasõbralikud ning enamikud funktsioonid läbi mõeldud. Kui eelnevalt on meile Nissani interjöörid veidi poolikud tundunud, siis Qashqais on küll kõik komplektne. Materjalid on kvaliteetsed ning ehituskvaliteet oma hinnaklassis konkureerival tasemel. 

Baasvarustuses saab Qashqai manuaalselt reguleeritavad tekstiilist istmed, kuid varustusastet kergitades asendub tekstiil nahaga ning lisandub ka elektriline reguleerimine mälu- ning massaažifunktsiooniga. Omas hinnaklassis on tegemist kindlasti ühtede parimate istmetega. Need toetavad asendit, võimaldavad reisijatel mugava asendi leida ning ka massaaž kujutab endast enamat kui vaid ühe nimmetoe edasi-tagasi liikumist. 

Salongi suuruse tõttu on Qashqais ka reisijatele üpris palju ruumi, kui välja arvata üks väike viga. Nimelt on kõrvalistuja esine armatuur sellise kujuga, mis ei võimalda jalaruumi säilitades istet väga palju ettepoole nihutada ning sestap võib pikemate isikutega reisides jalaruumi veidi väheks jääda. Pearuumi on kõikjal aga küllaga ning keskmist kasvu inimesi mahub vabalt neli ära. Esemete hoiustamiseks on mudeli keskkonsoolis kaks topsihoidjat, juhtmevaba laadija kliimapaneeli all ning kahetasemeline laegas käetoe all. Pagasiruumi on Qashqais kokku 504 liitrit, mis jääb veidi konkurentidele alla, ning pagasiruumi alumine äär on võrdlemisi kõrgel, mis raskendab asjade autosse peale laadimist.

Qashqai madalaim varustusaste hõlmab endas lihtsat raadiosüsteemi väikese kuvariga armatuuri ülaosas, kuid vingemate varustustega ulatub samast kohast välja 8- või 9-tollise puuteekraaniga multimeediasüsteem. Asetuselt on ekraan käeulatuses ning ei jää sõites juhi vaatevälja. Mugavamaks kasutamiseks on ekraani külgedel rullikud ning all kiirteenupud. Tarkvaraliselt on näha sarnasust Nissani vanema süsteemiga, kuid graafikad on muutunud stiilsemaks ning üldilme kaasaegsemaks. Süsteem on kiire, loogiline ja kasutajasõbralik ning toetab Android Autot ja Apple Carplay’d. Viimast lausa ka juhtmevabalt. Sarnaselt demosõidukile saab kõrgeim varustusaste Bose helisüsteemi, mis kõlab olenemata helitugevusest väga selgelt ja dünaamiliselt. Qashqai armatuuri keskele asetatud kliimapaneel on selgesti mõistetav, kuid üpris lihtsa disainiga. Nupud asetsevad paneelil ebaühtlaselt ning visuaalselt tundub lahendus veidi poolik. Kasutamine on aga üheselt mõistetav ja lihtne.

Näidikutabloo on standardvarustuses just selline nagu ta on Juke’is täisvarustuse korral ehk kahe analoogkella vahel kuvab rohkemat infot 7-tolline ekraan. Uhkema varustuse korral muutub kogu lahendus aga täisdigitaalseks ning juhi ette asetatakse 12,3-tolline ekraan. Tegemist on üllatavalt hea süsteemiga. Suur ekraan võimaldab tarkvaral püsida stiilipuhas, samal ajal kuvades rohkelt informatsiooni. Graafikad on omapärased ning juhile on jäetud ka isikupärastamise ruumi nii kuvatava info kui kuva tüübi valiku näol. Mudelile on saadaval ka selge pildiga suur HUD-esiklaasinäidik.

Kolmekodaraline rool on juba võrdlemisi madalast varustusest nahkkatte ja soojendusega. Disain väljendab küll veidi nagu oleks tegemist mõne tarbe- või maastikusõidukiga, aga kasutuselt on rool tugev, kvaliteetne ning väga mugav käes hoida. Suurus on vastavuses mudeli suurusega ning reguleerimine võimaldab kõigil rooli mugavasse asendisse paigutada. Vasakpoolsel roolikodaral on multimeedia ja näidikutabloo nupud ning parempoolsel juhiabiliste ja käed-vaba süsteemi nupud. Kasutamine oleks kindlasti mugavam, kui nupud oleks veidi reljeefsemad, kuid selle kompenseerivad suuremas osas loogiline asetus ning nuppude vähesus. Rooli tagaküljele on asetatud ka käigulabad, mis sõiduki otstarvet ning käigukastitüüpi arvestades täiesti ebavajalikud on.

SÕITMINE

Qashqai on saadaval kahe erineva 1,3-liitrise bensiinimootoriga mahehübriidina. Nõrgem 103 kW arendav variant on saadaval vaid esiveolisena ning 6-käigulise manuaalkastiga, kuid võimsam 116 kW arendav süsteem veab vastavalt valikule esi- või kõiki rattaid läbi CVT käigukasti. Mudel kulutab keskmiselt 6-7 l/100km, saavutab suurimaks kiiruseks 199 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse minimaalselt ligikaudu 10 sekundiga.

Demosõiduk oli varustatud viimasena loetletud 116 kW arendava mootoriga ning esiveoline. Sõidudünaamika osas on Nissan otsustanud Qashqai puhul luua hästi pehme ja mugava sõiduki. 1,3-liitrine mootor võimaldab peamiselt vaid rahulikku sõitu ning möödasõite planeerides peab arvestama pikema hookogumise ajaga. CVT käigukast võimaldab aga sujuvat lineaarset hoo kogumist ning reageerib piisavalt kiirelt ka ootamatutele pedaalivajutustele. Roolimine on kerge, mis on mõnus linnasõidul. Sportsõiduks jääb rool veidi ebatäpseks, kuid ega Qashqai selleks mõeldud polegi. Vedrustus laseb küll kerel veidi roteeruda, kuid olenemata sellest on roolis üpris enesekindel ja turvaline tunne. Müra jõuab salongi vähe ning väljavaade on avar ja lai. Manööverdamisel on masina gabariidid tajutavad ning abiks tuleb ka selge pildiga 360-kraadine tahavaatekaamera, mis võib vahepeal aga veidi katkendlik olla.

Qashqai juhiabiliste hulgas on esikokkupõrke hoiatussüsteem, tagant ristsuunas läheneva liikluse, pimenurga ning sõiduraja jälgimine, automaatsed kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja, liiklusmärkide ja liikuvate objektide tuvastamine, eesmised ja tagumised parkimisandurid ning 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Qashqai paistab nagu võrdlemisi hea valik üheks igapäevaseks autoks, kui otsid stiilse, kuid tagasihoidliku välimusega linnamaasturit. Mudel on igati sobilik ka pereautoks, sest nii salongis kui ka pagassis on omajagu ruumi. Turvalisuse tagavad moodsad turvalahendused ja juhiabilised ning mugavuse kaasaegsed tehnoloogiad ja avar salong. 

Qashqai paistab nagu võrdlemisi hea valik üheks igapäevaseks autoks, kui otsid stiilse, kuid tagasihoidliku välimusega linnamaasturit. Mudel on igati sobilik ka pereautoks, sest nii salongis kui ka pagassis on omajagu ruumi. Turvalisuse tagavad moodsad turvalahendused ja juhiabilised ning mugavuse kaasaegsed tehnoloogiad ja avar salong. 

Auto andmed

Hind alates: 24 250 

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin + elekter
1.3 l I3
116 kW
6.5 l/100km
Esivedu
CVT
Max 199 km/h
0 – 100 km/h: 9.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST