Grandland X on Opeli üks värskemaid mudeleid ning on tootmises olnud 2017. aastast. Olles PSA grupi mudel, võib mudelilt leida sarnasusi Peugeot’ ja Citroeni mudelitega. Grandland Xi alternatiivideks on näiteks Peugeot 3008, Kia Sportage või Renault Kadjar. Viskasime sakslasest linnamaasturile pilgu peale.
Grandland Xi disain on küll võrdlemisi rahulik, aga jätab linnapildis igati viisaka ja ilusa auto mulje. Mudel pole üleliia pilkupüüdev, aga samas ka mitte liialt igav ja üksluine.
Mudeli esiosa disain on mitmekülgne ning kõik näeb väga komplektne välja. Üldiselt jätab ninaosa jõulise ja suure auto mulje. Seitsmenurksel esivõrel on kroomliistud, mis justkui pikendavad LED-esitulede stiilset kuju. Stangel on veel üks lai õhuava ning ka kaks kinnist õhuava, mis aga musta kerevärvi puhul väga ei sega.
Küljelt on Grandland X üsna ümara välimusega ja proportsioonidelt ei jäta väga suure auto muljet. Kerejooned on rahulikud, katus tagant kergelt langev ja mudeli alläär mustast plastikust. Vaid ukselingid näevad natukene üldisest stiilist eraldatud välja. Grandland Xi veljevalik ulatub 17 tollist 19ni. Parimad on suurimad, mis olid ka proovisõiduautol küljes.
Tagant näeb Grandland välja üllatavalt kandiline ning asetseb maapinnast ka päris kõrgel. Tagatuled näevad väga head välja ja on disainilt sarnased esituledega. Reaalsete väljalasketorude asemel leiame stangelt kaks imitatsiooni. Proportsionaalselt väikese pagasiluugi taga on 514-liitrine praktiline pagasiruum.
Grandland Xi salongi puhul on leitud hea tasakaal mugavuse, stiilipuhtuse ja praktilisuse vahel. Kohati on küll paneelid liikuvad ja kriuksuvad, aga sõitmise ajal on salongis viibimine meeldiv ja masina käsitsemine lihtne.
Ruumi on mudelis vabalt neljale reisijale ning olek on avar ja mugav. Esireas jahutatavad ja kõikidel kohtadel soojendatavad nahkistmed on mugavad ning hoiavad üpris hästi paigal. Küll aga võib pikemal sõidul asend kohati ära väsitada. Asjade hoiustamiseks on salongis küll kohad olemas, aga need on nii ebapraktiliste suurustega, mistõttu ei mahu isegi moodsad telefonid mitte ühtegi taskusse.
Puutetundlik multimeediaekraan on integreeritud armatuuri sisse, aga natukene reisijatest liiga kaugele. Seetõttu peavad lühemad reisijad ekraani käsitsemiseks kogu kehaga ekraani poole ulatama. Tarkvara on lihtne ning välimus minimalistlik. Menüüde vahel liikumiseks on ekraani all nupud ning õnneks on helitugevuse muutmiseks jäetud füüsiline rullik. Kliimatabloo on asetatud konsooli alaosasse ning nuppude asetus on igati loogiline.
Näidikutabloo on Grandland Xil klassikaline ning koosneb neljast analoogkellast ja väikesest ekraanist nende keskel, millel saab sõidu andmeid kuvada. Huvitaval kombel on ekraanil liikumise nupp asetatud suunatule kangile.
Rool on mõnusast materjalist ja seda annab omajagu mugava asendi jaoks ka liigutada. Parema käe alla on paigutatud multimeedia nupud ning vasakul on nupud püsikiirusehoidja seadistamiseks.
Mudelile pakutakse kahte bensiinimootorit võimsustega 96kW ja 133kW ja saadaval on ka pistikhübriidid võimsustega 165kW ja 221kW. Manuaalkäigukasti mudelile ei pakuta ning nelikvedu on standardvarustuses 221-kilovatise mudeli puhul. Teiste mootoritega mudelid on esiveolised.
Demoautol oli 1.6-liitrine bensiinimootor jõudlusega 133kW. Mootor on isegi võrdlemisi äkiline ning jõudu jagub ka suurematel kiirustel. Seega on sellisest mootorist praktilisuse mõttes küll ja veel. Ka käigukast on Grandland Xil väga sujuv ja kiire. Sõit üleüldiselt on üpris pehme ja maasturitele omaselt voolav.
Grandland X juhiabiliste hulgas on adaptiivne kiirushoidik, kokkupõrke-eelne pidurdus, rajahoidmisabi, külgmise pimeala hoiatus, liiklusmärkide tuvastamine, parkimisandurid ja 360-kraadise vaatega kaamera koos parkimisabiga.
Grandland X on igati praktiline ja mõistlik pereauto. Mudelis on ruumi reisijatele ja ka pagasile ning sõit igati mugav. Jõudlust on omajagu ka täis pakitud auto jaoks ning masin on valmis ka looduslikel radadel väiksemaid otsi läbima.
Grandland X on igati praktiline ja mõistlik pereauto. Mudelis on ruumi reisijatele ja ka pagasile ning sõit igati mugav. Jõudlust on omajagu ka täis pakitud auto jaoks ning masin on valmis ka looduslikel radadel väiksemaid otsi läbima.
Hind alates: 23 990€
Testitud mudeli info:
35 800€
Mootoribensiin
1,6 l
133 kW
7.7 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 220 km/h
0 – 100 km/h: 8.0 sec