2019. aastal tootmisesse jõudnud Arkana on Renault’ tulemus katsel lüüa kaasa viimasel ajal hoogu koguvas liikumises ehk kupeemaasturite trendis. Renault’ mudelivalikus pole kunagi oma umbes 130 aasta vanuse ajaloo jooksul sellise keretüübiga mudelit olnud, aga etteruttavalt peab tunnistama, et Arkana puhul on selle keretüübi kasutusele võtmisega päris hästi hakkama saadud. Arkana alternatiive on küll raske leida, kuid praktilisuse ja hinna poolest oleks need näiteks Škoda Karoq ja Peugeot 3008.
Arkanat esmapilgul nähes tuleb silme ette BMW X4 ning seda peamiselt küljeprofiilide sarnasuse tõttu. Muus osas on disainilisi erinevusi mudelite vahel üpris palju ning X4 on omajagu ka suurem, aga kõige üllatavam on see, et kõikide erinevuste osas pole isegi BMW juhtivas seisus. Kuigi atraktiivsema ja jõulisema üldilme jaoks võiks mudel olla madalam ja laiem, on meie arust siiski tegemist Renault’ tänase koosseisu kõige õnnestunuma disainiga.
Ninaosa on sarnane teistegi Renault’ mudelitega ehk ülaosas leiame C-kujulised esituled, mille vahel väike trapetsikujuline iluvõre ning võrdlemisi suur logo. Nende all veel kolm eraldiseisvat õhuava ning maasturliku ilme jaoks ka helehall liist põrkeraua alumisel äärel. Ninaosa on suuremas osas ümar ja voolujooneline ning üksikuid jõulisi kerejooni välja ei paista, mis teeb ka sellest mudeli kõige nõrgema külje.
Külgvaatel on Renault’l õnnestunud väga jõuline siluett. Nina võiks vaid teravam ning kogu kere veidi madalamal olla. Eriliselt väljapaistvaid kerejooni küll pole, aga olenemata sellest ei saa öelda, et Arkana külgvaade igav oleks. Valge kerevärviga sobivad mustad aknaraamid ja peeglid, tumedad tagaaknad ning mööda alläärt kulgev must riba. Arkana veljevalikus on 17- ja 18-tollised valuveljed. Demosõiduki 18-tollised on suuruselt enam-vähem parajad ning näevad ka välimuselt viisakad välja.
Tagaosa on Arkana kõige tugevam külg. Kui mõningate kupeemaasturite puhul näeme, et tagaakna väikse kalde tõttu jääb pagasiluugi vertikaalne külg hiiglama suureks, mis muudab tagakülje igavaks, siis Arkana tagaküljel on kõik proportsionaalselt ja sisukuselt pea ideaalne. Huvitavust lisab kergelt tiiba meenutav tugevam kerejoon pagasiluugi murdekohas ning selle all asuvad ilusad ja parajalt suured tagatuled. Põrkeraua madalamal osal leiame küll õhuavasid imiteerivad disainpaneelid, kuid õnneks pole peidetud väljalasketoru asendatud mõne ebafunktsionaalse süvisega. Kupeeliku pagasiluugi tõttu on pagasiruumi ava mõnusalt lai, mis hõlbustab kauba laadimist 513-liitrisesse ruumi. Hübriidi puhul vähendavad akud pagasiruumi 480 liitri peale.
Arkana salong on Renault’de mudelivalikus üks parimaid. Kuigi tehnoloogia ja välimuse poolest on enamik detaile teiste mudelite omadega identsed, on Arkanas interjööri kvaliteet märgatavalt kõrgem. Elemendid püsivad kindlalt paigal ja ka plastikosad pole peale koputades klõbisevad.
Keskmist kasvu sõitjate puhul on Arkanaga võimalik ka neljakesi sõita, aga kui mudeliga soovivad sõita pikemat kasvu isikud, on tagarea esimeseks probleemiks madal lagi ning pikkade reisijate korral esipingis ei jää ka tagumise rea jalaruumist üsna kiiresti midagi alles.
Riidest istmed pole aga kõige õnnestunumad. Esiteks on istmed üpris kõvad ning pead on mugavam hoida püsti, kui toetada peatoe vastu. Samuti võiksid esireas liikuda istmed veel madalamale, et parima asendi leiaksid ka pikad inimesed. Materjal tundub aga tugev ning istmed on parajalt laiad, et keskmist kasvu reisijaid toetatult paigal hoida.
Multimeedia on täpselt sama eelnevaltki testitud Renault’ mudelite omadega. Riistvara poolest on valikus 7- ja 9.3-tolline puutetundlik ekraan, mis on portreeasetuses paigaldatud keset armatuuri. Tarkvara on kasutajasõbralik, piisavalt kiire ja omab veidi isikupärastamise ruumi ning ainukeseks nõrkuseks konkurentide ees on võibolla graafikate lihtsus ja kohati vigase eesti keelega kasutajaliides. Ekraani all on paar kiirteenuppu sõiduki seadistamiseks ning nende all on kolm rullikut kliimasätete muutmiseks. Tegemist on igati üheselt mõistetava süsteemiga ning hea puhta väljanägemise kõrvalt on seda ka lihtne kasutada. Parima helikogemuse jaoks tasub Arkana lisavarustusse valida ka Bose helisüsteem.
Olenevalt varustusastmest saab Arkana 4.2- või 7-tollise digitaalse näidikutabloo. Tarkvara poolest on suur rõhk pandud selle süsteemi väljanägemisele ning seetõttu kuvatakse värvilistel graafikatel peamiselt vaid vajalik info. Vaateid on võimalik muuta ise või siis seadistada need sõidurežiimidega muutuma. Sama kehtib ka miljöövalgustuse värvi kohta.
Arkana rool on muidu kvaliteetne, aga käsitsemine võiks kohati vajada veidi rohkem jõudu. Hetkel jääb aga tunne, et füüsiline side rooli ja rataste vahel puudub, mis võib sõiduki tajumist teel mõjutada. Roolipealsed nupud on mõnusa paigutuse ja kvaliteediga ning õnneks asetatud veidi reljeefselt, et oleks võimalik soovitud lülitile pihta saada ilma pilku teelt tõmbamata. Vasakpoolsel kodaral on nupud püsikiiruse hoidja seadistamiseks, parempoolsel näidikutabloo ja käed-vaba süsteemi jaoks. Multimeedia juhtimise on Renault jällegi asetanud lisakangile rooli taha, alla paremale. Seda pole küll keeruline kasutada, aga selle kvaliteet ja paiknemine jätab kangist väga järelturul pakutava lisa tunde.
Arkana on saadaval kahe erineva bensiinimootoriga ning ühe hübriidlahendusega:
Nõrgem 1.3-liitrine bensiinimootor arendab 103 kW, tarbib 5.8 l/100km, saavutab maksimaalseks kiiruseks 205 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 9.8 sekundiga. Võimsam versioon sama suurest bensiinimootorist arendab 118 kW. Hübriid Arkana arendab elektrimootori ja 1.6-liitrise bensiinimootori koostööl 105 kW, tarbib 4.9 l/100km, saavutab suurimaks kiiruseks 172 km/h ning jõuab paigalseisust kiiruseni 100 km/h 10.8 sekundiga. Kõik Arkanad on esiveolised ning saadaval vaid 7-käigulise automaatkastiga.
Testmudeliks oli hübriidlahendusega Arkana. Jõuallika osas on tegemist süsteemiga, mis on piisavalt võimas ja sujuv, et pakkuda rahulikku sõitu, aga mis annab pea null emotsiooni. Elektrimootor teeb kohaltvõtud vaikseks ja säästlikuks ning kiirendades on peaaegu võimatu tajuda, mil jõuallikas vahetub. Pedaalile tugevamalt vajutades on kiirendust aga üpris vähe ning see on emotsioonitult lineaarne. Vedrustuse poolest on turul kindlasti pehmemaid maastureid, aga Tallinna teedel saab Arkana ikkagi väga hästi kehvades oludes teedega hakkama.
Arkana juhiabiliste hulgas on kohanduv püsikiirusehoidik, sõidurajahoidja, aktiivne hädapidurdusassistent, pimenurga ja liiklusmärkide jälgimissüsteem, parkimisanduritega ning tahavaatekaameraga iseparkimise süsteem.
Tehniliselt on Arkana võimeline olema lausa pereauto, kuid ajapikku võib tagapingil ruumi väheks jääda, sest täiskasvanute puhul napib seal nii jala- kui ka pearuumi. Sestap on Arkana hea valik isikutele, kes enamjaolt sõidavad autoga maksimaalselt kahe või kolmekesi ning soovivad autolt kõrgemat istumisasendit ja mahukat pagasiruumi.
Tehniliselt on Arkana võimeline olema lausa pereauto, kuid ajapikku võib tagapingil ruumi väheks jääda, sest täiskasvanute puhul napib seal nii jala- kui ka pearuumi. Sestap on Arkana hea valik isikutele, kes enamjaolt sõidavad autoga maksimaalselt kahe või kolmekesi ning soovivad autolt kõrgemat istumisasendit ja mahukat pagasiruumi.
Hind alates: 16 750€
Testitud mudeli info:
– €
Bensiin + elekter
1.6 l
105 kW
4.9 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 172 km/h
0 – 100 km/h: 10.8 sec