1998. aastast VW Golfi varjus kasvanud SEAT Leon läbis eelmise generatsiooni vahetusega suure uuenduskuuri. Kas Leon on asunud varjust välja astuma? Käisime Autojaama tiimiga vaatamas, millised uuendused selle sammu jaoks läbi viidud on.
Mustade detailidega kuusnurkne esivõre, SEATile omased kolmnurksed LED esituled, mustad lisapaneelid esistangel ning tugevad jooned kapotil loovad Leonile väga sportlikku ning läbitungiva pilguga ninaosa.
Ka küljelt paistab universaalkerega leon väga sportlik. Langeva tagaaknaga kere on voolujooneline, säilitades samal ajal praktilisuse tänu mustadele katuseraamidele. Esitulesid meenutavad 18-tollised valuveljed on omanäolised ning sobivad kokku auto üleüldise ilmega.
Katusepaneel jookseb tagaakna kohale tiivaks ning säilitab sportlikuse ka tagaküljel, kus laiub üle pagasiluugi ulatuv pikk LED riba, mis otsad esituledele sarnaselt kokku murrab. Natukene välja ulatuva SEATi logo all on käsitsi kirjutatud fondiga Leon, mis annab iseloomu.
Terve disaini seob imekaunis punane toon ning igalt küljelt läbi jooksev terav kerejoon, mis esiotsast tagatuledeni laiub. Proovisõidu auto oli küll pikema kerega Sportstourer, aga suuruse kasv Leoni disaini palju ei mõjuta.
Leoni salong on üllatavalt ruumikas. Väljavaade on hea ning ümbruse jälgimine mugav. Riidest istmed on mugavad ning liiguvad piisavalt, et ka kahemeetrised rooli taha mahuks. Ka tagareas on omajagu jalgaderuumi, aga kolmekesi sinna ei mahu.
Armatuuri loomisel on mindud digiteed mööda. Näidikutabloo on väga multifunktsionaalne ning võimaldab igaühel ise komplekti luua, mida roolis olles näha soovitakse. Valikud laiuvad kiirusest navigatsioonini. Ekraan on kõrge resolutsiooniga ning silmale mõnus vaadata.
Ekraanil kuvatu muutmiseks on roolil lai valik nuppe. Esialgu on paigutus segane, aga harjumine kindlasti palju aega ei võta. Lisaks juhivad nupud meelelahutussätteid ning peamisi juhiabisüsteeme.
Armatuur on üldiselt väga stiilipuhas, materjalid ilusad ning kujundus komplektne. Salongi esiosas asub ka RGB meeleoluvalgustus, mis ka sõiduabiliste hoiatusi kuvab. Armatuuri keskel asub Golfiga sarnane multimeediaekraan. Esialgu paistab menüüdes ringi liikumine väga keeruline ja ebamugav, aga kui asi käpas, siis on tegemist väga kasutajasõbraliku liidesega. Kahjuks käib ka salongi kliimaseadete muutmine läbi ekraani. Ekraani all on puutetundlikud nupud helitugevuse ja salongi temperatuuri muutmiseks.
Keskkonsool on lihtne ning koosneb erinevatest hoiustamise avadest. Käigukang on väike ja modernne ning telefoni laadimiseks on autos ka QI juhtmevaba laadimise alus.
Leoni sõidudünaamika vastab välimusele, vajadusel on masin sportlik, aga tavasõidus valmis ka pereautona käituma. Sõiduabiliste hulka kuuluvad adaptiivne püsikiirusehoidja kiiruse piirajaga, pimenurga hoiatussüsteem, parkimisabiline ja eessõitjaga kokkupõrke ennetussüsteem.
110 kW mootori jõud jõuab ratastesse läbi 7-käigulise automaatkasti ning sellest jõust on igapäevasõiduks küll ja veel. Müra salongi palju ei jõua ning sõit on peamiselt mugav. Ainult üksikutel juhtudel on vedrustus veidi kange.
Kvaliteedi osas suuri muresid pole. Materjalid mugavad, keskkonsool kindlalt paigas ja nupud kvaliteetsed. Ainult üksikud paneelid liiguvad liiga palju. Garantiid antakse masinale 5 aastat.