Jaapani autotootja Toyota kõige kauem tootmises olnud mudel Corolla jõudis pärast 52 aastat 12. generatsioonini ning on üks maailma populaarseim mudel. Vaatame üle, mis 2018. aastal avalikustatud mudel väikeautode kategoorias pakub.

VÄLIMUS

Hübriidile viitavat sinise aktsendiga Toyota logo ümbritseb auto esiosas mitmekülgne esistange. Must esivõre ja kroomliistud LED esitulede vahel tekitavad sportliku esmamulje ning mõne nurga alt paistab, nagu oleks tegemist muskelautoga. Kahjuks on esistange äärtel paiknevad süvised suletud ning reaalset aerodünaamilist rolli ei mängi.

Külgvaatest on Corolla puhul tegemist klassikalise sedaaniga, katusejoon on voolujooneline ning uksed võrdlemisi suured. 16-tollised valuveljed on rehvi suurusega proportsioonis, aga rattakoobaste jaoks paistab kogu komplekt natukene väike.

Ka tagant paistab auto jõuline. Suured ja silmapaistvad tagatuled, mille vahel jookseb kroomliist ning esistangele viitav tagastange moodustavad koos ilusa ja viisaka pildi. Õnneks pole tagastangele summuteid imiteerivaid süvendeid tehtud ning summuti on enne stanget allapoole pööratud.

INTERJÖÖR

Ruumikas ja hea nähtavusega salongis on asjad natukene teisiti. Sõiduasend ning rooli ja pedaalide kasutamine on küll mugav, aga pea kõik armatuuril asetsev on esialgu natuke ebaloogiline. Juhi näidikutabloo kuvab ebavajalikult palju andmeid, mis on segaselt ekraanidele paigutatud ning kõik eri värvides. Et ekraanil kuvatut muuta, on rooli peal meeletult palju nuppe ning seoses ühtlase pinnaga tuleb alati silm tee pealt roolile tuua, et vaadata, kus nupud asuvad. 

Multimeedia ekraan on samuti ebapraktiline. Menüüsid on palju ning nende vahel navigeerimine väga segane. Ekraani äärtes asuvad nupud on väikesed ning näevad välja odavad. Ekraan ise on madala resolutsiooniga ning menüüde kujundused üksluised.

Õnneks on aga keskkonsool ning kliima sätete paneel hästi lahendatud. Nuppude asetused arusaadavad ning lihtsasti käsitatavad.

SÕITMINE

Sõidudünaamika on Corollas hea. Masin püsib kindlalt asfaldil ning aukudest ja künnistest üle sõitmine on peaaegu märkamatu. Püsikiirusehoidja on adaptiivne ning sobilik ka linnakiirustel sõites.

Sportlikkust Corollalt oodata ei tasu. Hübriidtehnoloogia on sobilik rahulikule linnasõidule ning nii sujuv, et pole aru saadagi, mil kiirendamise ja aeglustumise ajal sisepõlemismootor töötab. Gaasipedaalile raskelt vajutades ei tasu suurt hoo muutust oodata. CVT käigukast hoiab pöörded umbes nelja tuhande ümber, kus mootori müra on väga undav ning suurt kiirendust ka ei toimu.

Kellele?

Corolla on praktiliselt vaid isikutele, kes ootavad autolt praktilisust ja ökonoomsust. Mudel on igapäevaselt loodud linnateedele
ning ruumikuselt sobilik noorperedele.

Corolla on praktiliselt vaid isikutele, kes ootavad autolt praktilisust ja ökonoomsust. Mudel on igapäevaselt loodud linnateedele
ning ruumikuselt sobilik noorperedele.

Auto andmed

Hind alates: 15 400€

Testitud mudeli info:
24 210€
Bensiin + elekter
1.8 l
72 kW + 37 kW
4.5 l/100km
Esivedu
CVT
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 10.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST