Neli aastat pärast avalikustamist, 2017. aastal, sai Volkswageni võrdlemisi edukas linnamaastur T-Roc 2021. aasta lõpus esimese põhjaliku uuenduse. Suurem osa T-Roci väskendustest on seotud visuaali või tehnoloogia kaasjastamisga, nagu faceliftide puhul ikka, ent sõidu osas on mudel põhimõtteliselt samasuguseks jäänud. T-Roci alternatiivideks on näiteks Škoda Kamiq, Hyundai KONA, Nissan Juke ja Ford Puma.

VÄLIMUS

Üldise kerekuju osas on T-Roc säilitanud oma ümara ning äratuntava rahvaautoliku väikemaasturi ilme, kuid üksikelementide muutustega on mudel siiski märgatavalt kaasajastunud ning on omandanud lausa preemiumlikuma imago. Arvestades hiljutist Volkswagen Taigo saabumist ning üldist Volkswageni disaini pidevat arengut läbis T-Roc välimuslikult õigel ajal piisava uuenduse. Suuruse poolest on T-Roc kasvanud paar millimeetrit pikkusesse ning jagab suurusklassi eelnimetatud alternatiividega. Värvide osas pakub Volkswagen T-Rocile mitmeid võrdlemisi tagasihoidlikuid must-valgeid varjundeid ja punast ning uhkematel varustustel, R ning R-Line’il, on valikus ka kaks erksinist tooni. Samuti on iga värviga võimalik valida demosõidukiga sarnane kahetonaalsus, mille korral on katuseosa kerest teist värvi.

Volkswageni värskeimatele mudelitele ning ka eelmisele T-Rocile omaselt on ka uue mudeli ninaosa peategelaseks esitulede ning neid ühendava iluvõre kooslus. Esituled on minimalistliku disainiga ning peenikesed led-ribad ulatuvad logoni iluvõre keskel. Natukene valmistasid pettumust kaugtuled, mis võiksid valgustada öisel ajal säravamalt. Kõige rohkem on ninaosa muutunud aga stangede kujunduse poolest, mis on ka väga erinevad olenevalt varustusastmest. Lihtsamal varustustasemel on stange äärtel jätkuvalt ikoonilised noolekujulised päevatuled, mis on küll veidi ümaramaks vormitud. Mööda alläärt kulgeb must plastikriba, mille keskmes piklik funktsionaalne õhuava. Demoautoliku R-Line varustuse stange on aga veidi märgatavamalt muutunud. Noolekujulised elemendid on muudetud ebafunktionaalseteks õhuavadeks, mille välimistel külgedel kolme sektoriga päevatuled, ning neid ühendab üle stange ulatuv mustast läikivast plastikust liist, mille all samuti piklik õhuava. Seega esialgse ja värskeima T-Roci ninaosasid kõrvuti võrreldes on arvestatav osa püsinud kujunduslikult sama, kuid väikeste detailide muutmisega on mudeli pilk kujundatud veidi viisakamaks ning üldine värskus edukalt taastatud.

Külgvaates pole ei kerekuju ega ka detailid kübetki muutunud. Üldilme on jätkuvalt elegantne ja sportlikkust lisavad langeva katusega kupeemaasturlik siluett ning tugevamad kerejooned ustel ning tagarataste kohal. Kogu komplektina jätab T-Roc endast mõnusa kompaktse, universaalse ja kasutajasõbraliku mulje. Lihtsamatel varustustel kulgeb mööda tervet alläärt plastikriba, kuid uhkematel varustustel piirub see vaid rattakoobaste äärtega.

Ka veljevalik ulatub jätkuvalt 16-tollistest 19-tollisteni ning võimalikud läbimõõdud kasvavad vastavalt varustuspaketi tasemest. Kokku on valikuid koguni 13, millest väiksemad on lihtsama disainiga ning ühetoonilised ja suuremad omapärasemad ning mitmetonaalsed. Suuruse poolest soovitame vähemalt 18-tollised ning ka disainilt julgeme soovitada demoauto omadega sarnaseid “Nevada” (samuti 18-tollised) velgesid.

Tagaosas on sarnaselt teistele külgedelegi säilitatud peamine kerekuju ning lähenemine, kuid detailide uuendamisega on taastatud tagaküljel omapärane värskus. Tagaakna kohal on jätkuvalt väike tiib, mis lisab kupeemaasturlikule siluetile sportlikkust. Tagatuled on säilitanud kuju ja asetuse, kuid on sisedisainilt muutunud minimalistlikumaks ja stiilipuhtamaks. Stange disain on ka tagaküljel sõltuv varustusastmest, kuid R-Line varustuse puhul on jõuliste kerejoontega stange äärtele loodud kaks ebafunktsionaalset aerodünaamika elementi ning alläärele ka lausa neli väljalaske ava imitatsiooni. Suures pildis on aga T-Roci konkreetne, parajalt sisutihe ja veidi sportlik tagaosa Volkswagenil õnnestunud.

INTERJÖÖR

Interjööri poolest on T-Roci uuendamine võetud ette veidi põhjalikumalt ning muutused on silmnähtavamad kui välisdisainis. Loomulikult on salongi integreeritud brändi värskeimad tehnoloogialahendused, kuid ka disaini ja laotuse poolest on armatuur arendatud veidi stiilsemaks. Salongi materjalide valik on suures pildis veidi paranenud, kuid nagu selles hinnaklassis ikka on materjalide kvaliteeti prioritiseeritud silmnähtavatel ja rohkem katsutavatel pindadel. Ka ehituskvaliteet on Volkswagenitele omaselt üle keskmise hea.

Standardis saab T-Roc olenemata varustusastmest tekstiilist istmekatted, kuid valikvarustustest võimaldadakse uhkematele varustustele ka nahkpakette. Demosõidukil olid aga R-Line varustuse standardsed tekstiilist sportistmed. Istmed on mõnusalt laiad, pika istmepõhjaga ning üleüldiselt mugavad. Üldine asend on püstine ning kõrge, kuid see ei väsita ka pikemate sõitude korral. Istmete kuju võimaldab ka omajagu dünaamilisemat sõitmist, hoides reisijaid ka kiiremates kurvides edukalt paigal. Esiistmetele on saadaval ka istmesoojendus ning juhikohale ka elektriline reguleerimine ja massažifunktsioon.

Ruumi poolest on T-Roc muidugi pigem väike linnamaastur, kuid saab soovi korral hakkama ka nelja keskmise täiskasvanu vedamisega. Esireas on ruumi igat kasvu reisijatele, kuid tagareas võib pikemate sõitjate puhul esineda jalaruumi puudust. Atmosfäär on salongis avar ja hubane ning soovi korral saab meeleolu muuta ka valikulise panoraamkatusega. Uhkemad varustused saavad juba standardis ka ühevärvilise miljöövalgustuse. Esemete hoiustamiseks on väike laegas käetoe all, sahtel kõrvalistuja tooli all,  valikulise juhtmevaba laadimise pinnaga süvis keskkonsooli eesotsas, topsihoidjad ning arvestatava suurusega uksetaskud ning kindalaegas.

Pagasiruumi pakub T-Roc maksimaalset koguni 445 liitrit, mis on suurem kui kõikidel eelnimetatud alternatiividel. Suure osa sellest mahust võimaldab aga reguleeritav pagasiruumi põhi, mis pole aga saadaval nelikveolistele T-Rocidele. Kõrgema põranda seadistuse puhul on mahtu kokku 392 liitrit, mis on juba mõne konkurendi omast väiksem. Pagasiruum ise on hea kandiline ning praktiline, ava piisavalt suur ning saadaval on ka elektriline pagasiluuk jalaanduriga stange alläärel.

Multimeediat esindavad jätkuvalt olenevalt varustusest 6.5-, 8- või 9.2-tollise diagonaaliga puuteekraanid. Kuigi süsteem ise pole muutunud, on väike muutus viidud läbi aga ekraani asetuses. Eelnevalt ventilaatorite vahele armatuuri integreeritud ekraan on uuel T-Rocil paigutatud armatuurist eraldiseisvale, veidi väljaulatuvale pinnale, ning ventilaatorid on asetatud multimeedia alla. Visuaalselt atraktiivsemaks muutumise kõrvalt on uus asetus ka veidi kasutajasõbralikum. Nagu Volkswagenitel ikka on multimeedia ise väga loogiline, kasutajasõbralik ja ka võrdlemisi responsiivne. Ka standardne helisüsteem saab üpris hästi hakkama erinevate helitugevustega ja muusikastiilidega, kuid tõelistele muusikaentusiastidele pakub Volkswagen mudelile ka valikulist 300-vatist helisüsteemi. Kliimasätted on säilitanud oma asukoha ning eraldiseisvuse multimeediast, kuid klassikaline kolme rullikuga lahendus on asendatud puutetundlike nuppudega paneeliga, mille kasutamine vajab küll veidi harjumist, kuid pole midagi väga segast või ebamugavat.

Uus T-Roc saab juba standardvarustusest ka täisdigitaalse näidikutabloo, mille ekraan on olenevalt varustusastmest 8- või 10.2-tollise diagonaaliga. Süsteem on igati selge ja kasutajasõbralik, kuvab piisavalt erinevat tüüpi sõiduki andmeid ning näeb ka ilus minimalistlik välja. Juhile on jäetud veid isikupärastamise ruumi vaadete ja kuvatava info muutmise näol.

T-Roci võrdlemisi suur kolmekodaraline rool on igati ergonoomilise kujuga ning kvaliteetsetest materjalidest, võimaldades juhil kindlalt, mugavalt ja täpselt rooliratast käsitseda. Multifunktsionaalsuse osas saavad lihtsamad varustused kodaratele füüsilised nupud, kuid uhkematel, nagu ka R-Line varustusega demoautol, on rooli äärmistele kodaratele paigutatud hoopis puutetundlikud nupupaneelid. Tegemist pole kindlasti nii kasutajasõbraliku lahendusega kui füüsilised nupud, ent pärast veidikest harjumist ja õppimist on ka puutetundlike nuppude kasutamine võrdlemisi hõlbus. Parempoolsed nupud juhivad multimeediat ja näidikutablood ning vasakpoolsed püsikiirusehoidjat ja helitugevust. Roolile on saadaval ka elektriline soojendus.

SÕITMINE

T-Roci mootorite valik pole küll arvuliselt kasvanud, kuid valik on liikunud veidi võimsamate ajamite suunas. Seega on erinevaid valikuid jätkuvalt neli, millest kolm töötavad bensiini- ja üks diisli jõul. Manuaalkast on saadaval diiselmootoriga ning nõrgeima bensiinimootoriga ja nelikvedu on standardis kahe võimsama bensiiniajamiga ning valikuline ka diiselmootoril. Ülejäänud valikud on esiveolised.

Bensiinimootorite valik algab 1.5-liitrisest neljasilindrilisest, mis arendab 110 kW, sooritab sajani kiirenduse 8.2 sekundiga,saavutab maksimaalseks kiiruseks 205 km/h ning tarbib keskmiselt 6.2 l/100km. Bensiinimootorite valik jätkub aga kahe kaheliitrisega võimsustega 140 ning 221 kW, millest teine pannakse vaid uhkeima sportliku T-Roc R-i kapoti alla. Need valikud sooritavad kiirenduse sajani vastavalt 7.2 ja 4.9 sekundiga, saavutavad suurimaks kiiruseks vastavalt 216 ja 250 km/h ning tarbivad vastavalt 6.7 ja 8.5 l/100km.

Diiselmootoreid esindab kaheliitrine, mis arendab 110 kW. Saadaval mõlema käigukastiga, sooritab see valik olenevalt veoskeemist kiirenduse sajani 8.4 – 8.6 sekundiga, saavutab suurimaks kiiruseks samuti 205 km/h ning tarbib keskmiselt vaid 4.9 l/100km.

Nagu ka meie eelmisel testimisel, vedas ka seekord testitud mudeli esirattaid sama 1.5-liitrine bensiinimootor 110 kilovatiga. T-Roci suurus- ja kaaluklassi kohta on tegemist igati mõistliku ja piisava variandiga. Mootor on ökonoomne, responsiivne, vaikne, sujuv ning saab kenasti hakkama ka täislaetud auto vedamisega. Kuna tegemist on kõige vähem võimsama võimaliku mootoriga T-Rocile, võib tegelikult ka tervet mootorivalikut mitmekülgsuse ja kvaliteedi poolest kiita. Sportlikumaks sõidukogemuseks on muidugi võimsamad mootorid veidi eelistatumad. Sõiduomadustelt on T-Roc püsinud praktiliselt identne. Vedrustus on sportlikult jäigemapoolsem, käigukast sujuv, roolimine kerge, kuid täpne, ning müratase oma konkurentide kõrval keskmisest madalam. Nähtavus on salongist hea, gabariitide tajumine võrdlemisi lihtne ning manööverdamisel tulevad appi parkimisandurid ning mustuse eest logo taha peidetud tagurduskaamera, mis on üllatavalt standardvarustuses vaid kõige lihtsamal varustusastmel. 

T-Roci juhiabiliste hulgas on automaatne hädapidurdamine, iseparkimine, pimenurga jälgimine, adaptiivne püsikiirusehoidja ja kiiruspiirik, sõidurea hoidmine, automaatsed kaugtuled, eesmised ja tagumised parkimisandurid ja arvestatava kvaliteediga tagurduskaamera.

Kellele?

T-Roc on jätkuvalt hea valik juhtidele, kes soovivad lihtsalt ühte kvaliteetset, atraktiivset ja mugavat sõitu pakkuvat linnaautot. Juht peaks eelistama veidi püstisemat ja kõrgemat istumisasendit ning suuremas osas siiski liikuma linna- või maakonna piires. Mahukuse osas pole T-Roc päris piisav võibolla pereauto olema, kuid saab vajadusel siiski võrdlemisi hästi hakkama ka rohkema pagasi või inimeste veoga.

T-Roc on jätkuvalt hea valik juhtidele, kes soovivad lihtsalt ühte kvaliteetset, atraktiivset ja mugavat sõitu pakkuvat linnaautot. Juht peaks eelistama veidi püstisemat ja kõrgemat istumisasendit ning suuremas osas siiski liikuma linna- või maakonna piires. Mahukuse osas pole T-Roc päris piisav võibolla pereauto olema, kuid saab vajadusel siiski võrdlemisi hästi hakkama ka rohkema pagasi või inimeste veoga.

Auto andmed

Hind alates: 28 100

Testitud mudeli info:
37 700 €
Bensiin
1.5 l I4
110 kW
6.3 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 205 km/h
0 – 100 km/h: 8.6 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST