2007. aastal tootmisesse jõudnud A5 on tänase seisuga põhimõtteliselt A4 kupeelik ja A7 väiksem versioon. Mudel õhkab luksuslikkusest ning pakub väga meeldivat sõidukogemust.
A5 alternatiivideks on näiteks Kia Stinger, Volkswagen Arteon, Mercedes-Benz C-klass ja BMW 3. seeria.

VÄLIMUS

Kuigi A5 on üleüldiselt juba kupeeliku kerega, siis on erinevalt testitud Sportback mudelist olemas ka veel A5 Coupe, mille korral on tegemist kaheukselise versiooniga. A5 pole otseselt eriliselt silmapaistev mudel, kuid silmnähtavalt on tegemist uhke ja elegantse sõidukiga. 

A5 ninaosa on piklik ning väga Audidele omapärase kujundusega. Klassikaline kuusnurkne esivõre on pea täielikult funktsionaalne ning meekärjemustrit ümbritseb kroomitud iluliist. Kõik pilkupüüdvad kere- ja disainjooned jooksevad näiliselt ühte punkti kokku ning annavad sel näol A5-le läbitungiva pilgu. Põrkeraua alumistes nurkades, kus võiksid asuda udutuled, on hoopiski paigutatud juhiabiliste radarid.

Küljelt vaadates avaldub üks kauneim kupeedisain. A5 on täpselt parajalt kompaktne, et mitte jätta endast laeva tunnet, aga parajalt suur, et paista linnapildis välja enesekindel ja konkreetne. Preemiumklassi autodele omaselt on ka A5 küljeaknad ilma raamideta. A5 saab baasvarustuses 17-tollised valuveljed, kuid juba uhkemate varustusastmete korral kasvavad need 18-tollisteni. Lisavarustuses ulatub velgede läbimõõt kuni 20 tollini. Disainilt on pea kõik veljed ilusad ning suuruse poolest näevad parajad välja ka 19-tollised, mis ka demoautole paigaldatud olid.

Tagaküljel on sarnaselt ülejäänud külgedele kaunid proportsioonid ning jätkub ka rahulik stiilne disain. Erinevalt A7-st pole A5 tagaosa liialt välja venitatud. Pimedas võluvad modernsed LED-tagatuled, aga kahjuks on reaalsete väljalasketorude asemel vaid kroomliistuga ümbritsetud imitatsioonid. Tänu luukpäralikule kerele on pagasiruumi ava lai ja avar ja ka ruumi on täitsa omajagu, lausa 480 liitrit.

INTERJÖÖR

Audidele omaselt valitseb ka A5 salongis väga kindel ja stiilne Audi disain ja kvaliteet. Materjalid on kvaliteetsed ning salongis viibimine igati mugav.

A5 esireas on ruumi küll ning imelihtne on ka leida hea sõiduasend, mis ka pikemate reiside korral keha ära ei väsita. Tagapingis tehniliselt isegi on ruumi, aga jalaruumi vähendab omajagu tõsiasi, et esiistmete tagaküljed on kaetud tugeva plastikuga. Pearuumi jääb väheks vaid pikkadel reisijatel. Nahkistmed on mugavad ning parajalt jäikade tugedega, et ka sportlikumat sõitu harrastada saaks.

Multimeedia on A5-s asetatud väljaulatuva puutetundliku õhukese ekraanina armatuuri ülaosasse, kuid õnneks ei sega asetus väljavaadet. 10-tollisel ekraanil kuvatu on stiilse graafikaga ja ka menüüde vahel navigeerimine on üpris kasutajasõbralik. Juhile on paigaldatud helitugevuse rullik roolile ning kaasreisija jaoks asub eraldi rullik keskkonsoolil. Esemete hoiustamiseks on topsihoidjad, süvis konsooli eesotsas ja ka laegas reguleeritava käetoe all.

Kolmetsoonilise kliimasüsteemi juhtimispaneel on paigutatud armatuuri keskele, kaunile puidust dekoorliistule. Kliimaautomaadi kasutamine on väga lihtne ning lisavarustuses on saadaval ka istmesoojendused. Veel madalamale armatuurile on asetatud ka väike sõiduabiliste nuppude riba, millel on võimalik muuta sõidurežiimi ning ümberlülitada parkimisabilisi ja veojõukontrolli.

Näidikutabloo on A5 standardvarustuses veel üllatavalt väga vanamoodne ning koosneb kahest analoogkellast, mille vahel asub monokroomne ekraan. Lisavarustuses on võimalik tellida analoogkellade vahele 7-tolline rohkem infot kuvav ekraan või asendada kogu komplekt hoopis 12-tollise täisdigitaalse ekraaniga, mis oli installeeritud ka demosõidukisse. Digitaalsete näidikutabloode valdkonnas on Audi üks tugevamaid ning pettuma ei pea ka A5 süsteemis, mis näeb väga hea välja ning kuvab arusaadavalt ka kõiki masina andmeid.

Audi A5 nahkkattega multifunktsionaalne rool on mõnusalt õhuke, aga samas väga kvaliteetne, mistõttu on seda käes hoides väga hea ja mugav autot juhtida.  Parempoolsel kodaral on multimeedianupud ning vasakpoolse kodara nupud juhivad näidikutablood. Püsikiirusehoidja seadistamine käib läbi eraldi kangi, mis asub rooli taga, all vasakul.

SÕITMINE

A5 besniinimootorite valikus on kaks kaheliitrist turbomootorit, millest nõrgem arendab 150 kW ning võimsam 195 kW. Mõlemad variandid on saadaval nelikveolisena, aga nõrgem bensiinimootor on võimalik soetada ka esiveolise veoskeemiga. Bensiinimootoritele pakutakse vaid 7-käigulist S tronic automaatkasti.

Diiselmootorite valik algab kaheliitristest, millest 120-kilovatine on saadaval vaid esiveolisena, aga võimsam 150-kilovatine ka quattro nelikveosüsteemiga. Need mootorid on saadaval samuti vaid 7-käigulise automaatkastiga, aga kolmeliitrisele V6 diiselmootorile, mis arendab 170 kW ning on saadaval vaid nelikveolisena, on külge pandud lausa 8-käiguline automaatkast.

Testitud sõidukiks oli 150 kW bensiinimootoriga varustatud nelikveoline A5. Mootori näol pole tegemist nüüd mingi eriliselt võimeka versiooniga, aga igapäevaseks liiklemiseks on juba ka sellest küll ja veel. Tänu suurepärasele quattro nelikveosüsteemile on kohalt minek alati kindel ja järsk. Muu dünaamika osas on A5 väga sujuv ja mugav sõiduvahend, mis vajaduse korral suudab ka kiiresti sõitmise turvaliseks ja elamusterohkeks muuta.

A5 juhiabiliste hulgas on sõidurajal hoidja, liiklusmärkide tuvastamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, esimesed ja tagumised parkimisandurid, 360-kraadine parkimiskaamera ja iseparkimine.

Kellele?

Mudel sobib juhtidele, kes ei oota autolt kindlat eripära, kuid soovivad töökindlat ja mugavat sõiduriista. A5 on juba suuruselt sobilik ka pereautoks, aga paralleelselt sobib ka äriklassi autode hulka. Midagi halba pole küll auto kohta öelda, aga peamine küsimus seisneb selles, kas ka mudeli hind on õigustatud.

Mudel sobib juhtidele, kes ei oota autolt kindlat eripära, kuid soovivad töökindlat ja mugavat sõiduriista. A5 on juba suuruselt sobilik ka pereautoks, aga paralleelselt sobib ka äriklassi autode hulka. Midagi halba pole küll auto kohta öelda, aga peamine küsimus seisneb selles, kas ka mudeli hind on õigustatud.

Auto andmed

Hind alates: 43 200€

Testitud mudeli info:
51 900€
Bensiin
2.0 l
150 kW
6.8 l/100km
Nelikvedu
7-käiguline automaat
Max 241 km/h
0 – 100 km/h: 6.8 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST