Järgmisel aastal oma 30. juubelit tähistav, ehk 1993. aastal turule jõudnud Mercedes-Benz C-Klass on Saksa tootja väljund veidi madalama hinnatasemega ja kompaktsema kerekujuga preemiumsõidukite klassis, kui seda on näiteks E- ja S-klass. Sarnaselt viimastele, on ka C-Klassi tähtsaimateks sihtmärkideks muidugi luksuslikkus ja erakordne sõidumugavus. Mercedese mudelivaliku tähestikulises järjestuses asub C-klass oma suuruse ja luksusega A- ja E-Klassi vahel, olles enne A-Klassi avalikustamist olnud ka brändi väikseim mudel. Värskeima, 2021. aastal avalikustatud viienda ehk testitud generatsiooni C-Klass saavutas 2022. aasta Eesti aasta auto finaalis väärika 6. koha ning tema alternatiivideks on näiteks BMW 3. seeria, Audi A4, Volvo S60 ja Volkswagen Arteon.

VÄLIMUS

C-Klassi üldises disainis on omavahel integreeritud limusiinilik luksuslikkus ja voolujoonelisus ning sportlikud proportsioonid ja konkreetsus ning selle tulemusel näeb C-Klass omas klassis ikka väga hea välja. Tõsi, mudel ei proovi hallis liiklusmassis küll erakordselt palju pilke püüda, aga kui silm ühe peale satub ja disaini lähemalt uurima hakkab, on kõik detailid läbi mõeldud ja omavahel ilusaks koostuks kokku loodud. Nagu eelnevalt mainitud jääb mudel suurusklassis A- ja E-Klassi vahele ning sarnaselt kõikidele eelnevalt mainitud alternatiividele on ka C-Klass saadaval praktilisema universaalkerega. Standardvarustuses on C-Klassi kerevärviks must ning lisavarustusest leiab erinevate klassikaliste must-valgete ja hõbedaste toonide vahelt ka sinise ja punase valiku.

Ninaosade poolest on Mercedesel välja kujunenud väga omapärane ja äratuntav disain, mis annab ka C-Klassile selle brändile iseloomuliku, kohati salakavala, kuid julge pilgu. Esitulede vahel laiub ümara trapetsikujuline iluvõre, mille keskmes hõbedasel liistul ka suur, kuid kahjuks tasapinnaline Mercedes-Benzi logo. Logode osas pole Mercedes aga tagasi hoidnud, sest iluvõre keskse ja kapotipealse logo kõrval on ka koguni terve iluvõre väikestest kolmnurksetest ornamentidest kokku laotud. Jällegi üks detailideni läbi mõeldud ja igati efektne omadus. Esituled ise on minimalistliku sisedisainiga, kuid väga hea valgustavusega pimedal ajal liiklemiseks. Ninaosa ülemine pool on pigem rahuliku ja voolujoonelisema ilmega ning madalamal lisab jõulise disainiga ja funktsionaalsete õhuavadega stange ka veidi sportlikkust.

Külgvaatelt paistab välja C-Klassi kergelt kupeelik ning elegantne sedaankere – ninaosa on venitatud sportlikuma ilme jaoks pikaks ning tagaosa lõpeb konkreetselt ja kiiresti peale tagaakna põhjustatud siluetti langust. Kerejooned ja siluett on meeletult voolujoonelised, võimaldades musta kerevärvi puhul peegeldustel särada ja nõnda ka auto visuaalset olemust mõjutada. Visuaalset kvaliteeti ja stiili lisavad väikesed vahed rataste ja rattakoobaste vahel ning üleüldine auto sõidutee ligidus. Nagu ka eelnevalt mainitud on C-Klass saadaval ka universaalkerega, kuid erinevalt mitmetest konkurentidest on C-Klass ikka ilusam ning elegantsema sedaankerega.

C-Klassi 22-liikmeline veljevalik algab 17-tollistest ning ulatub AMG varustuse lisades 20-tollisteni. Standardis saavad kõik tavavarustused samasugused 17-tollised viiekodaralised ning AMG varustus vaid 18-tollised kümnekodaralised. Lisavarustuses on valik aga suur ja lai. Enamus disainid toetuvad viiesektsioonilisele sümmeetriale ning seovad kujunduses musta ja halli tooni. Meie arust on üheks parimaks valikuks ka demosõidukil olnud 19-tollised AMG veljed, mis tugevdavad hinnalist üldilmet nii suuruselt kui disainilt.

Tagaküljel jätkub kurvikus ja kergelt tagasihoidlik luksuslikkus. Pagasiluugi ülemine äär on vorbitud veidi teravamaks, et meenutada kerget tiiba, ning selle alla on paigutatud muidugi Mercedes-Benzi logo ning mudelitähised. Viimaste alla, pagasiluugi äärtele, on omakorda paigutatud omapärased veidi nurgelise tilga kujulised tagatuled, mille teravnurgad justkui ühenduvad numbrimärgi ja numbritulede süvise äärt pidi. Stange on suures osas lihtsa disainiga ning vaid alläärele on loodud kerge difuusori imitatsioon, mille äärtel kroomliistudest ka väljalaske imitatsioonid.

INTERJÖÖR

Salongi disainis aga C-Klass nii tagasihoidlik pole kui väliskujunduses, kuid seda oleme ennegi märganud, et Mercedesele meeldib sisedisaini osas teistest eristuda ja mõningatele universaalsetele funktsioonidele siiski omamoodi lahendus leiutada. Üldiselt on aga C-Klassi interjöör imeilus ning sobib suurepäraselt ka mudeli limusiiniliku ilmega. Demosõidukile oli peale valitud ka korralik lisavarustuse pagas, mis pruuni nahksisu ja kõik vingeimad lahendused mudelile kaasa andis. Materjalid on kvaliteetsed ning mugavad ja ehituskvaliteet peaaegu kõikjal suurepärasel tasemel.

Materjalide uhkus algab juba istmete teemal, mis on standardvarustuses kunstnahast ning lisavarustuses saadaval ka nahkpolstriga. Istmed on limusiinilikult pehmed ja universaalselt suured, kuid ka piisavalt toekad ning jäigad, et ka kurvilistel teedel reisijaid paigal hoida. Üldine asend on kergelt sportlikult madal, kuid mitte üleliia kaldus või süvistatud. Preemiumbrändidele omaselt on ismtete elektriline reguleerimine asetatud lingi kohale ukse ülaosas, kust on võimalik ka lausa peatoe kõrgust elektriliselt muuta. Reguleerimisruumi on istmetes palju, võimaldades igat kasvu reisijatel endale mugav sõiduasend leida.

Nagu selles suurusklassis autod ikka on ka C-Klass praktiliselt nelja keskmise täiskasvanu vedamiseks täitsa piisav, kuid ruumi puudused võivad üpris kiirelt esineda pikemat kasvu sõitjate puhul. Seda just nimelt tagarea jalaruumi osas. Atmosfäär on pigem tumedapoolne, kuid siiski hubane ning meeleolu aitab luua Mercedestele omane uhke miljöövalgustus, mida leiab kõikjalt salongist ning mis esitab ka valgusanimatsioone. Avaruse korral saab lisavarustusest valida ka luugiga panoraamkatuse. Esemete hoiustamiseks on suured laekad keskkonsoolis, arvestatavad uksetaskud ning kindalaegas.

Pagasiruumi pakub sedaankerega C-Klass 455 liitrit ning universaalkerega C-Klass 490 liitrit. Need numbrid on küll veidi väiksemad, kui eelnevalt mainitud konkurentidel, kuid sellest olenemata, on tegemist ikkagi täiesti arvestatava ja praktilise ruumiga.

Multimeedia puhul ulatub keskkonsoolist keskmiste ventilaatoriteni 12.3-tolline puuteekraan, mis on igati õige nurga all nii hea nähtavuse kui ka mugava kasutamise jaoks. Tegemist on väga funktsiooniderikka, responsiivse ja ka visuaalselt kauni süsteemiga. Menüüde asetused on selged ning parajalt suured, et ka sõidu ajal kasutamine mugav oleks. Üksikute käskluste jaoks on ekraani all ka puutepinnaga kaetud piklik füüsiline nupp. Helisüsteem on samuti tasemel, esitades lugusid võrdlemisi kvaliteetselt ka valju helitaseme korral. Multimeedia alumise veerandi hõivab samale puuteekraanile paigutatud kliimatabloo. Tähtsamaid käsklusi saab edastada igal hetkel ning vähemkasutatavate funktsioonide jaoks saab avada ka sisukama kliimamenüü.

Näidikute jaoks paigutatakse C-Klassi rooli taga väljaulatuvale paneelile 12.3-tolline laiekraan, mis on asetuselt küll kenasti juhi vaateväljas, kuid millel võib päikesevarju puudumise tõttu veidi infot vahel peegelduste taha peitu jääda. Tegemist on ühe kõige huvitavama ja mitmekülgsema näidikutablooga, mis võimaldab juhil isikupärastada süsteemi nii visuaali, kui kuvatava info poolest. Meie lemmikuks osutus ka piltidel kuvatud punase värvipaletiga sportvaade, mille keskmes tahhomeeter.  Mudelile on saadaval ka kasulik esiklaasinäidik.

Juhile kõige olulisema seadme ehk rooli osas on Mercedes päris palju julgeid samme ette võtnud. Sileda põhjaga sportrool on iseenesest sõitmiseks väga mugav. Kuju võimaldab erinevaid käsitsemisviise ning materjalid tagavad alati kindla käte vahel püsimise. Multifunktsionaalsuse poolest võib aga mõningatele juhtidele Mercedese lahendus liiast tunduda. Nimelt on koguni neljale eraldiseisvale kodarale kokku paigutatud 16 erineva funktsiooniga puutepinda, mis teeb roolist küll tõsise multi-tooli, kuid võib sõidu ajal ka omajagu segadust tekitada. Ülemine vasak kodar juhib näidikutablood ja parem multimeediat nõnda, et puutepinnaga on võimalik süsteemide menüüdes ringi liikuda ja käsklusi edastada. Alumine vasak kodar juhib aga püsikiirusehoidjat ja parempoolne helitaset ja käed-vaba süsteemi. Samuti vajab ümber harjumist kojameeste kasutamine, mille käsklused on kantud suunatulede kangile, sest parempoolse kangi on hõivanud käiguvaheti. Roolile on saadaval ka mäluga elektriline reguleerimine, mis seob asetuse istumisasendiga.

SÕITMINE

Mercedes pakub C-Klassile koguni 12 erinevat tehnilist kofiguratsiooni varieeruva veoskeemiga, kütusetüübiga ja ka hübriidtehnoloogia olemasoluga. Käigukasti poolest saavad aga kõik C-Klassid 9-käigulise automaatkasti.

Diiselmootoreid on kolme tüüpi neljasilindrilisi võimsustega 120, 147 ja 195 kW, millest esimene saadaval vaid tagaveolisena, võimsaim neljaveolisena ning keskmine mõlema veoskeemiga. Keskmine kütusekulu jääb kõikidel valikutel 5 l/100km juurde. Suurim kiirus varieerub 230 – 250 km/h vahemikus ning kiirendused nullist sajani mahuvad 7.7 – 5.7 sekundi vahele.

Puhtalt vaid bensiini tarbivaid valikuid on samuti kolm, millest nõrgemad kaks on neljasilindrilised võimsustega 125 ja 150 kW. Võimsaima bensiinimootoriga C-Klass saab aga nimele juurde AMG tähise, mille korral on kapoti all kolmeliitrine V6 mootor, mis arendab juba märkimisväärse 300 kW. Sarnaselt diisli valikutele on ka bensiinimootorite nõrgeim valik saadaval vaid esiveolisena, AMG variant nelikveolisena ning vahepealne C 200 saadaval mõlema veoskeemiga. Nii-öelda tavaliste bensiinimootoritega C-Klassid tarbivad keskmiselt 6.5 l/100km, saavutavad suurimaks kiiruseks 231 – 246 km/h ning sooritavad 0-100 km/h kiirenduse minimaalselt 7.1 sekundiga. AMG versioon on loodud aga täiesti teisele sihtgrupile kulutades keskmiselt 9 l/100km, kogudes hoogu kuni 250 km/h-ni, ning sooritades kiirenduse sajani vaid 4.7 sekundiga.

Veidi rohelisematele juhtidele pakub Mercedes aga ka kahte hübriidajamit, mis seovad 150- ja 185-kilovatised bensiinimootorid ligi 100-kilovatiste elektrimootoritega. Nõnda saavad valikud kombineeritud võimsused 235 ja 245 kW. Nõrgem valik on saadaval mõlema veoskeemiga, kuid võimsaim vaid nelikveolisena. Pideva akutaseme hoidmisel on nende valikute keskmiseks kütusekuluks veidi alla 1 l/100km, maksimaalseks kiiruseks kuni 250 km/h ning sajani kiirendus minimaalselt veidi üle 5 sekundi.

Testitud sõidukiks oli keskmise võimsusega, ehk 150 kW arendava bensiinimootoriga ning nelikveoga C-Klass C200 4Matic. Mootori poolest on tegemist C-Klassile täiesti piisava tegelasega, mis saab kenasti hakkama ka täislaetud auto vedamisega, ilma et mootor piinlema peaks. Mootor on parajalt krapsakas ning suudab võrdlemisi laias pöörete vahemikus lineaarselt ja kiirelt hoogu koguda. Sõidu poolest on C-Klass pigem seadistatud pakkuma limusiinilikku pehmust ja sujuvust. Nelikvedu ning lausa 9-käiguline automaatkast tagavad kindla kohalt mineku ning ülima sujuvuse käiguvahetustel. Vedrustus on pehme ning kuigi masina pidamine on kiiretes kurvides hea, pole ta siiski loodud sportsõidu harrastamiseks. Müratase on salongis väga madal, roolimine on kerge, kuid annab juhile tagasisidet veermiku käitumise kohta. Väljavaade on igas suunas võrdlemisi hea ning gabariidid tunduvad juhi kohal pigem tegelikust suuremad. Küll aga tulevad manööverdamisel abiks kvaliteetne 360-kraadine parkimiskaamera ning parkimisandurid. 

C-Klassi juhiabiliste hulgas on aktiivne hädapidurdamine, kiirusepiiraja, adaptiivne püsikiirusehoidja, pimenurga andurid, kokkupõrke ennetussüsteem, märkimisväärse valgustavusega automaatsed maatriks-kaugtuled, liiklusmärkide tuvastus, reahoidmine, parkimisandurid ja iseparkimine 360-kraadise kaamerasüsteemiga.

Kellele?

C-Klassi võiks pidada luksuslikuks igapäevaautoks, mis olenevalt vajadusest suudab olla nii limusiini kui ka pereauto eest. Mudel pakub suurepäraseid sõiduomadusi, kvaliteeti ja ka arvestatavat praktilisust ja ruumikust oma suurusklassi kohta. Kõik on detailideni läbi mõeldud ning kasutajasõbralikuks ja stiilipuhtalt atraktiivseks arendatud. Tõenäoliselt suudab täita kõik ühe preemiumsõidukit otsiva juhi soovid.

C-Klassi võiks pidada luksuslikuks igapäevaautoks, mis olenevalt vajadusest suudab olla nii limusiini kui ka pereauto eest. Mudel pakub suurepäraseid sõiduomadusi, kvaliteeti ja ka arvestatavat praktilisust ja ruumikust oma suurusklassi kohta. Kõik on detailideni läbi mõeldud ning kasutajasõbralikuks ja stiilipuhtalt atraktiivseks arendatud. Tõenäoliselt suudab täita kõik ühe preemiumsõidukit otsiva juhi soovid.

Auto andmed

Hind alates: 48 360

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.5 l I4
150 kW
7 l/100km
Nelikvedu
9-käiguline automaat
Max 241 km/h
0 – 100 km/h: 7.2 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST