2018. aastal avalikustatud teise generatsiooni Q3 on Audi vaade praktilisest ning kompaktsest linnamaasturist. Seega on Q3 alternatiiv näiteks Volkswagen Tiguanile, Škoda Karoqile või Mercedes-Benz GLAle. Autojaam viskas mudelile pilgu peale.

VÄLIMUS

Q3e välimust annab kõige paremini kirjeldada nii, et suudab silma paista olenemata sellest, et on maasturite hulgas võrdlemisi väike. Kui muidu on paaritute arvudega Audi Q-seeria mudelid esindanud klassikalise maasturi kerejooni, siis Q3 on saadaval ka  kupeemaasturina.

Esiotsa kaunistavad ikooniline iluvõre, uhked LED-esituled ning sportlik esistange. Kuigi stangel on paar kasutut aerodünaamilist detaili, siis on üldine välimus ikkagi viisakas ning stiilipuhas. Pilk on enesekindel ning viitab mudeli uhkusele, olenemata suurusest. Stange asetus võimaldab ülessõitu 19-kraadisest nurgast.

Küljelt paistab Q3 isegi üpris maastikusõidu võimeline auto. Nina poole kaldus kere, kõrge kliirens ja tugevad kerejooned tekitavad noorusliku ja jõulise mulje, mida sellises suurusklassis maastur kindlasti peaks omama. Veljevalik ulatub 17 tollist 20ni. Parima välimusliku komplektsuse jaoks tuleks valida 19- või 20-tollised.

Tagaosa võtab üpris rahulikult disaini kokku ning toetub pigem Audi ikoonilistele elementidele. Tagumise stange kõrgus võimaldab kuni 16-kraadise nurga ületust. Pagasiruum on tehtud kasutajasõbralikuks ning elektrilise pagasiluugi taha mahub kokku kuni 420 liitrit pagasit.

INTERJÖÖR

Audile kohaselt on ka Q3e interjöör kvaliteetne ja mugav, aga konkreetse mudeli puhul jääb peitu see aspekt, mis ta konkurentidest ihaldusväärsemaks muudaks. Olukord võib muutuda uhkema varustusega mudelite korral.

Salongi disain on võrdlemisi rahulik ning lihtne. Olles maastur, on Q3e salong ruumikas ja väljavaade liiklusele ulatuslik. Ruumi osas on esimene kitsaskoht kindlasti juhi selja taga istuja jalaruum. Q3e istmed on linnaliikluse jaoks parajalt mugavad, aga pikemate teekondade korral on istumisasend väsitav ning sportlike sõitude korral võib istmel püsimine keerukaks osutuda.

Laia paneeli taha, armatuuri keskossa on asetatud puutetundlik multimeediaekraan. Tarkvara on ilus ning lihtsasti käsitsetav. Vähese varustuse tõttu jäi Q3s nii mõnigi funktsioon testimata, aga A3e tarkvara põhjal võib öelda, et tegemist on kasutajasõbraliku lahendusega. Veidralt on aga helitugevuse nupp asetatud ülejäänud multimeediast omajagu allapoole ja veel kõrvalistuja poole. Kliimaseadete muutmine on õnneks asetatud eraldi paneelile. 

Näidikuplokk on Q3el juba standardvarustuses täisdigitaalne, aga sellel süsteemil on võimalik kuvada vaid klassikalist kelladega vaadet. Rohkemate funktsioonide ja isikupärastamise võimalusteks peab lisavarustusest uhkema süsteemi valima.

Õhukest rooli on küll väga hea käsitseda, aga materjalide osas on alumiste kodarate kohal eelistatud plastikut. Samuti pole optimaalselt ära kasutatud rooli pealset pinda, näiteks on püsikiirusehoidja nupud eraldi kangile asetatud.

SÕITMINE

Nagu Audidega ikka, ei saa ka Q3e sõiduomaduste üle kurta. Sõitmine on mugav ning sujuv ja ka välist müra jõuab salongi üpris vähe. Mudelile pakutakse kolme bensiinimootorit võimsustega 110kW, 140kW ja 180kW ning kahte diiselmootorit võimsustega 110kW ja 147kW. Vaid mõlema kütusetüübi nõrgim mootor on valikus ka esiveolisele mudelile. Ülejäänud jõuallikad on soetatavad ainult Audi Quattro nelikveosüsteemiga. 

Testitud 110kW bensiinimootoriga ning esiveolise veoskeemiga demoauto oli sportlikkuse poolest üpris emotsioonitu, aga jõudluselt ei jäänud tunne, et tavasõidus mootor hätta jääks.

Q3e juhiabiliste hulgas on sõiduraja vahetamise abisüsteem, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, pidurdamisega turvalisussüsteem koos jalakäija tuvastusega, adaptiivne püsikiirusehoidik, parkimisabi, mäest alla liikumise abisüsteem ning 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Peaaegu tahaks öelda, et Q3 on inimestele, kes tahavad ainult Audit ja seda seetõttu, et Q3 ei ole konkurentidest sama palju uhkem kui palju ta kallim on. Masin on linnas liiklejatele, kes peavad aeg-ajalt ka pagasit ja inimesi vedama ning eelistavad kõrgemat istumisasendit. 

Peaaegu tahaks öelda, et Q3 on inimestele, kes tahavad ainult Audit ja seda seetõttu, et Q3 ei ole konkurentidest sama palju uhkem kui palju ta kallim on. Masin on linnas liiklejatele, kes peavad aeg-ajalt ka pagasit ja inimesi vedama ning eelistavad kõrgemat istumisasendit. 

Auto andmed

Hind alates: 34 100€

Testitud mudeli info:
47 000€
Mootoribensiin
1.5 l
110 kW
6.5 l/100km
Esivedu
6-käiguline automaat
Max 206 km/h
0 – 100 km/h: 9.6 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST