Maailma suurima elektriautotootja Eesti repertuaarist võtsime me kõige esimesena ette kohaliku turu värskeima mudeli ehk 2024. aastal ning 2025. aastal Eestisse jõudnud Sealion 7-me, mille puhul tegemist Sealion mudeliseeria debüütmudeliga. Tegemist on elektrilise keskklassi kupeemaasturiga ning mudeli alternatiivideks on näiteks Polestar 3, Audi Q6 e-tron, Tesla Model Y ja Mercedes-Benz EQC.

VÄLIMUS

Väliselt on BYD disain Eesti maastikul tänaseks veel mõistagi küllalt eristuv ja pilkupüüdev nähtus, ent tänu oma puhtale ja omapärasele disainikeelele on ta kanda kinnitamas üpris kiirelt, mille tulemusel ei jäta ka Sealion 7 otseselt Eesti liikluses ufolikku võõrkeha muljet, vaid sulandub heas mõttes kohaliku turu tuttavate masinate vahel. Viimane võib aga suuresti tuleneda sellest, et kõnealuse auto sakslasest peadisainer on tööd teinud ka mitmete Euroopa autotootjate all. Gabariitidelt paikneb Sealion 7 BYD mudelirivis väiksema Seal U ja Tangi vahel, jagades suurusklassi kõige lähedasemalt Tesla Model Y-ga. Kerevärvide valikus pakub BYD mudelile valget, halli, musta ja hallikassinist tooni.

Vastuliiklejaid tervitab Sealion 7 väga omapärase pilguga, mis kerekumerustelt justkui ümar ja sõbralik, ent elementide koostööl suhteliselt terava ja ründava ilmega. Kitsad esituled minimalistliku sisedisaini ning päevasõidutuledega, mis ulatuvad J-tähtedena põhielementidest madalamale, koonduvad kerejooned kapotil, trapetsikujuline õhuava splitteri kohal ja õhku suunavad aerodünaamika elemendid põrkeraua äärtel loovad väga stiilse terviku, mis olenemata iluvõre puudumisest näeb parajalt sisutihe ja heas mõttes klassikaline välja.

Külgvaates tervitab Sealion 7 oma küllalt kupeemaasturliku siluetiga, mis läbivalt ümara ja voolujoonelise ilmega ning tagaosas küllalt langeva katuseprofiiliga, millele lisab sportlikkust terav tiib tagaakna kohal. Omapärasust lisab külgvaatele veel must C-piilar, mis eraldab visuaalselt kere ja katuse osa, ning küllalt kandilised plastikalad rattakoobaste ümber. Koopad ise on aga rataste ümber kusjuures tihedalt. Iseloomu loovad veel mõned tugevamad kerejooned, maitsekad küljelaiendid ning peidetud ukselingid. Veidral kombel aga ei ava Sealion 7 ukselinke automaatselt kui masinale võtmega läheneda, olenemata sellest et tuled aktiveeruvad lähenemisel küll. Veljed olid demoautol all 20-tollised, mis väga stiilse ja sportliku disaini ning paraja läbimõõduga, ja velgede vahelt lisasid särtsakust ka punased pidurisadulad. Madalamas varustuses saab mudel 19-tollised veljed.

Ümara üldilmega tagaosas tõmbavad enim pilke kahe avaga sportlik tiib tagaakna kohal ning üle pagasiluugi ulatuv ja äärtel laienev tagatuli, mis veidi Volkswageni ID-seerialiku sisedisainiga. Ühe väiksema tiiva saab mudel kusjuures ka tagaakna alläärele. Põrkeraual lisavad iseloomu paar tugevamat kerejoont, õhuavade imitatsioonid äärtel ning samaaegselt sportlikku ja maasturlikku ilmet toetav kõrge difuusoriala. Tervikuna paneb tagaosa välisilmele maitseka ja viisaka punkti.

INTERJÖÖR

Ühegi konkurendi või alternatiiviga ei sarnane Sealion 7 otseselt ka reisijateruumi poolel, kuhu BYD loonud väga omapärase, kauni, preemiumliku ja kaasaegse, ent mitte üleliia kriiskava või rõhuvalt elektriautoliku salongi, kus tähelepanu hoitud nii disaini kui funktsionaalsuse arendamisel. Looklevad pinnad ja liistud, mitmekülgne materjalide kasutus läikivate liistude ja kvaliteetse nahaga, nutikad praktilisuse lahendused, maitsekas füüsiliste nuppude kasutus ja stiilipuhas ekraanide paigutus loovad väga komplektse terviku, mis alternatiivide hulgas väga konkurentsivõimelise üldilmega. Materjalide valik on läbinisti väga kvaliteetne ja ehituskvaliteet samuti masina hinnaklassi kohta väga kõrgel tasemel.

Nahkkatte, integreeritud peatugede ja küllalt sportliku väljanägemisega istmed pakuvad igati mugavat asendit ning hoiavad oma jäikade küljetugedega ka reisijaid mõõdukalt tugevalt paigal, toetades nõnda masina sportlikku iseloomu. Lai elektrilise reguleerimise ulatus võimaldab hea asendi leida igat kasvu sõitjal ning üldine asend on linnamaasturlikult kõrge, olemata pikkadel sõitudel väsitav. Mugavusfunktsioonidest on istmetele saadaval korraga opereeritavad soojendus ja jahutus ning mäluasend. Tagumise rea pehmemad ning reguleeritava seljatoega istmed pakuvad samuti mugavat asendit pikematekski sõitudeks ning on samuti varustatud soojendusega.

Ruumikuse osas mahutab Sealion 7 ka juhipoolel üksteise taha kaks kahemeetrist ning pearuumi on kõikjal pikematelegi, mille tulemusel saab nelja kahemeetrisega mudel üllatavalt edukalt hakkama. Samuti pole asend tagareas häirivalt kükitav, vaid istmepõhi ja põrand on üksteisest parajalt kaugel. Atmosfäär oli demoauto puhul salongis heleda sisu, suurte akende ja panoraamkatuse koostööl küllalt avar ja kodune, hubasust lisab tume laepolster ja katuseakna kate ning öist sõitu meeleolustab kahetsooniline mitmevärviline miljöövalgustus kontuuridega ustel ja valguspaneeliga armatuuril. Esemete hoiustamiseks on salongis keskpärase mahutavusega uksetaskud, suur käetoealune laegas, kaks topsihoidjat viimase ees, kahe telefoni pind keskkonsooli eesotsas ühe jahutatud juhtmevaba laadijaga, lisaruum keskkonsooli sees, mis ligipääsetav konsooli külgedelt, ja suur kindalaegas. Tagumine rida saab keskpärase mahutavusega uksetaskud ja topsihoidjatega käetoe. Tagumine rida saab kolm taskut kummagi esiistme seljatoel, väikesed uksetaskud ning topsihoidjate ja laekaga käetoe.

Pagasiruumi on Sealion 7-l kuni 520 liitrit, mida on küll vähem kui näiteks Audi Q6-l või uuel elektrilisel Porsche Macanil, ent siiski igapäevasteks toimetusteks igati piisavalt. Avara ligipääsuga ruumis aitavad elektrilise luugi taga pagasit organiseerida võrguga tasku seinal, haagid tagumistes nurkades ja madal kotikonks vasakul seinal. Reguleeritava põrandaga on laadimiskünnis maksimaalse ruumi korral umbes 10-sentimeetrine ning kõrgema põranda asendiga umbes 2-sentimeetrine. Väiksemaid esemeid saab vedada ka Sealion 7-me 58-liitrises kapotialuses laekas.

Multimeedia on Sealion 7-s esmapilgul lahendatud üpris teslalikult ehk armatuuri tsentris paikneb 15,6-tolline puuteekraan, kuid erinevalt sisuliselt kõikide teiste autotootjate lahendustest, on Sealion 7-s ekraan pööratav ehk kuvar istub tahvelarvutina armatuuri ees vastavalt eelistusele portrait või landscape asetuses ning on nupuvajutusega 90 kraadi pööratav. Mõlemat pidi on kvaliteetse pildiga ekraan kenasti reisijate nähtavuses ja mugavas käeulatuses ning süsteem opereerib riistvaraliselt kiirelt ja sujuvalt. Apple Carplayd või Android Autot kasutades on aga võimalik ekraani füüsiliselt keerata nii, et tarkvaraliselt pilt vastu ei keera. Tarkvara on BYD samuti arendanud veidi teslalikult, mille tulemusel kuvatakse koduvaatel suurelt Google Mapsil põhinevat navigatsiooni ning muud funktsionaalsused ja sätted on paigutatud ekraani äärtele, kus elemendid ka veidi konfigureeritavad. Veidral kombel aga suunajuhiseid koduvaatel navigatsioon ei kuva, vaid selle jaoks tuleb navigatsioon nii-öelda avada ehk muud elemendid äärtelt eemaldada. Navigatsiooni asemele saab koduvaatel tehniliselt panna ka lihtsalt taustapildi. Täpsemad funktsioonid on süsteemselt jaotatud ühele suurele menüüruudustikule ning kõik seaded on ka tervikuna piisavalt lihtsasti leitavad. Erilistest funktsioonidest pakub multimeedia erinevaid muusika voogedastusplatvorme ning autoga saab siduda ka mikrofone, et seejärel laulda karaoket. Kokkuvõttes on tegemist üpris kasutajasõbraliku ja visuaalselt stiilipuhta tarkvaraga. Kliimaseaded on peaaegu täielikult integreeritud multimeediasse, kus tähtsamad funktsioonid pidevalt ekraani alläärel ja täpsemad sätted eraldiseisvas ja lihtsasti kasutatavas kliimamenüüs. Dynaudio helisüsteem esitab palasid olenemata žanrist puhtalt ja dünaamiliselt ning ei kaota märkimisväärselt esituskvaliteeti ka küllalt valju helitugevuse korral.

Sõidu ja sõiduki andmeid kuvab juhi ees 10,25-tollise ekraaniga täisdigitaalne näidikutabloo, mis oma kvaliteetse kuvaga kenasti läbi rooli ava nähtav ning olenemata varjuki puudumisest ei peegelda häirivalt ka välist valgust. Riistvaraliselt jookseb süsteem kiirelt ja sujuvalt ning kuvab kusjuures igati kiiruse väärtust. Tarkvaraliselt on lahendusel üks põhivaade, millelt tänu parajale sisutihedusele ja selgetele visuaalidele kõik peamised andmed väga lihtsasti leitavad, ning ekraani kummalgi poolel saab eraldi muuta ka täpsemalt kuvatavate andmete tüüpi. Samuti pakub BYD Sealion 7-le ka kvaliteetset esiklaasinäidikut. 

Rooli saab Sealion 7 sileda põhjaga ja neljakodaralise, mis proportsionaalselt pigem väikese läbimõõduga püsib kindlalt käte vahel ning võimaldab erinevaid mugavaid käsitsusviise. Multifunktsionaalseks muudavad rooli füüsilised nupupaneelid äärmistel kodaratel, mida tänu nuppude vähesusele, loogilisele asetusele ja reljeefsustele lihtne kasutada ka pilku teelt tõmbamata. Parempoolsed seadistavad multimeediat, vasakpoolsed juhiabilisi, kuid veidral kombel püsikiirusehoidja “set” käsklus liikumiskiirust ei fikseeri, vaid selle jaoks tuleb vajutada üldisele püsikiirusehoidja aktiveerimise nupule. Roolile on saadaval ka soojendus, mis aga küllalt tagasihoidliku intensiivsusega.

SÕITMINE

Tehnilise poole pealt on Sealion 7 saadaval kolmel erineval kujul, mis erinevad nii veoskeemi, mootorite, võimsuse kui aku mahutavuse poolest ning kannavad hinna kasvamise järjestuses nimesid Comfort, Design ja Excellence. Tühimass jääb mudelil 2,3 – 2,5 tonni vahele ja tippkiirus on kõikidel piiratud väärtusele 215 km/h. Sealion 7 toetab igal kujul ka kuni 3,3-kilovatist V2L energia tagastamist. Keskmine valik aga Eestis saadaval pole.

Kõige lahjem Comfort mudel on ainus tagaveoline valik ning saab tagarataste vahele 230 kilovatti ja kuni 380 njuutonmeetrit arendava ajami, mis kiirendab baasmudeli sajani 6,7 sekundiga. Energiat hoiustab mudel 84-kilovatt-tunnises akus, mis keskmise lubatud energiakulu 19,9 kWh/100km juures võimaldab umbes 480-kilomeetrist sõiduulatust. Kiirlaadijas laeb mudel end maksimaalselt 150 kilovatiga ehk kuni kiirusel 540 km/h, mille tulemusel saab aku põhiosa täis veidi enam kui 30 minutiga.

Keskmiseks valikuks on Design, mis saab sama 84-kilovatt-tunnise aku, kuid on kahe mootoriga nelikveoline. Viimased arendavad koostöös kuni 390 kilovatti ja 690 njuutonmeetrit, mis võimaldavad mudelil sajani kiirendada vaid 4,5 sekundiga. Võimsuse suurenemisega kasvab energiakulu aga väärtuseni 21,4 kWh/100km, mis võimaldab umbes 450-kilomeetrist laadimisvälpa. Laadimise väärtused on baasmudeliga identsed.

Tippmudel saab eelmisega identse jõudluse ehk 390 kilovatti ja 690 njuutonmeetrit, mis jaotatud neljale rattale, kuid kannab kaasas 93-kilovatt-tunnist akut, mis kusjuures raskemana sajani kiirendamise aega ei mõjuta. Keskmine lubatud energiakulu kasvab küll väärtuseni 21,9 kWh/100km, kuid tänu suuremale akule suudab uhkeim valik akutäiega läbida üle 500 kilomeetri. Kiirlaadijas toetab Excellence mudel kuni 230-kilovatist laadimist, mis laeb aku põhiosa täis umbes 25 minutiga ehk kiirusel 750 km/h.

Testitud demoauto puhul oli meie proovida valiku uhkeim mudel ehk nelikveoline Sealion 7 Excellence oma 390 kilovati ja 690 njuutonmeetriga. Üllataval kombel sõidukogemuse põhjal jõudluse numbrid endast küll nii suursugust muljet ei jätnud, kuid olenemata sellest on mudeli puhul tegemist siiski üpris kiire liikuriga. Tõenäoliselt jääb see tunnetuslik jõudlus mootorite iseloomu varju, sest ka tugevamatel pedaalmistel ei paku Sealion 7-me mootorid elektriautolikku lööki, vaid jõud jõuab ratasteni keskmisest sujuvamalt. Reageerivus sõltub küll ka sõidurežiimist, kus valikus Eco, Normal, Sport ja Snow/Land, kuid ka kõige sportlikumas režiimis tugevalt pedaalides masin reisijatele istet kuklasse ei löö. Samas nagu öeldud, pole tegemist aeglase autoga ning kui need njuutonmeetrid kõik sujuvalt tööpostile on aetud, kogub hoogu Sealion 7 üpris jõuliselt ja kärmelt. Kokkuvõttes aga jõudluse osas Sealion 7 sportlikku iseloomu ei oma ning pigem liigub ta heas mõttes nagu üks klassikaline ja kvaliteetne sisepõlemismootoriga masin. Sellise suure linnamaasturi puhul pole viimane aga BYD-lt üldse mitte halb otsus.

Energia tagasikogumiseks on mudelil Standard ja High rekuperatsiooni režiimid, mis küll erinevad üksteisest, kuid on mõlemad väga tagasihoidliku ja nõrga mootoripidurdusega. Pideva nelikveoga saab Sealion 7 läbivalt oma jõu kenasti edasi liikumisse kantud ning olenemata sellest, et tehniliselt on tegemist justkui tagavedu eelistava nelikuga, hoiab tarkvara saadaval olevaid hobujõude läbivalt väga tasakaalukalt vormis, mille tulemusel liigub mudel stabiilselt ja ettearvatavalt ka manipuleerivalt pedaalides, isegi kui juhiabid “välja lülitada”.

Adaptiivvedrustus on mudelil väga kvaliteetne, vaikne ja konkreetne, mille tulemusel on juhikohalt rataste käitumisest igati hästi aru saada, kuid ka tugevamad konarlused ja lamavad politseinikud ei põruta väsitavalt reisijaid. Kerekaldumisi esineb samuti mudeli suuruse ja massi kohta üllatavalt vähe ning masin püsib ettearvatavalt ja stabiilselt suunatud trajektooril. Tõsi, nii-öelda sportsõitu Sealion 7 ette võtma ei kutsu, kuid keskmisest kurvilisematel teedel püsib ta siiski kindlalt tee küljes küll. Nõrgemaks lüliks on sõidudünaamika puhul aga mudeli keskpärase raskusega roolimine, mis oma progressiivsusega jätab küllalt digitaalse tunde ning ei anna kuigi head tagasisidet ka sõiduki käitumise kohta.

Nähtavus on Sealion 7-me salongist ette ja külgedele tänu suurtele akendele väga lai ja avar, ent keskmisest tahavaate peeglist tahapoole kitsas kui läbi laskeava, mistõttu ei teeks mudelile liiga hübriidne tahavaatepeegel. Gabariidid on samuti eesosas hästi tajutavad, kuid tagaosa ulatus on juhikohalt küllalt raskesti määratav. Samas pole aga nähtavus ja gabariitide tunnetus võibolla isegi nii olulised, kui tutvuda Sealion 7-me kaamerate süsteemiga, mis võimaldavad olenemata masina liikumiskiirusest jälgida auto ümbrust läbi eraldiseisvate kaamerapiltide, liidetud 3D-vaate või ortofotoliku vaate. Kusjuures viimased on osaliselt ka samaaegselt jälgitavad. Kaamerate pildikvaliteet on märkimisväärselt kõrge ning madalatel kiirustel saab liidetud vaadetel ka sõiduki läbipaistvaks muuta. Seega tänu kaamerasüsteemile ei tohiks manööverdades ükski post või takistus küll nägemata jääda. Müratase on salongis linnakiirustel mediteerivalt vaikne ning maanteel lisandub veidi tuulemüra.

Sealion 7-me juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirusehoidja, mis kipub esimesel paaril seadistamisel rääkima, juhi väsimuse ja tähelepanu jälgimine, ristsuunalise liikluse jälgimine, pimenurkade monitoorimine, osav sõidurea hoidmine, mis juhi reageerimatuse järel masinat paigalseisu ei too, hea valgustavusega automaatsed kaugtuled, automaatne hädapidurdamine, liiklusmärkide tuvastamine, parkimisandurid igal küljel, mis kuvavad ka distantsi takistusest sentimeetrites, ja suurepärane 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Olles Hiina autotootja produkt, vajab Sealion 7 loomulikult esialgu veidi harjumist, kuid peale põgusat tutvumist saab tegelikult temaga sõites üpris kiirelt selgeks, et küsitava hinna eest on selles mudelis elektrilist sõiduvahendit küll ja veel. Ruumikas salong, märkimisväärne ehituskvaliteet, omapärane disain, tasemel jõudluse näitajad ning hea sõidukogemus loovad koostöös ühe väga mugava ja lihtsasti kasutatava liikuri, mis sobib nii linna- kui maanteedele ning ei jää kindlasti hätta ka leibkonna põhiautona. Seega elektrilist krossoverit otsides, ei tohiks Sealion 7-t kindlasti valikust kõrvale jätta.

Olles Hiina autotootja produkt, vajab Sealion 7 loomulikult esialgu veidi harjumist, kuid peale põgusat tutvumist saab tegelikult temaga sõites üpris kiirelt selgeks, et küsitava hinna eest on selles mudelis elektrilist sõiduvahendit küll ja veel. Ruumikas salong, märkimisväärne ehituskvaliteet, omapärane disain, tasemel jõudluse näitajad ning hea sõidukogemus loovad koostöös ühe väga mugava ja lihtsasti kasutatava liikuri, mis sobib nii linna- kui maanteedele ning ei jää kindlasti hätta ka leibkonna põhiautona. Seega elektrilist krossoverit otsides, ei tohiks Sealion 7-t kindlasti valikust kõrvale jätta.

Auto andmed

Hind alates: 48 990

Testitud mudeli info:
∼59 000 €
Elekter
390 kW
21.9 kWh/100km
Nelikvedu
Max 215 km/h
0 – 100 km/h: 4.5 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST