CUPRA Ateca proovisõit eesti

Ateca oli 2016. aastal esimene mudel, mis väljus tehasest CUPRA logoga. Nüüdseks on CUPRA mudelivalik laienenud kolme mudelini ning saadaval on ka üdini CUPRA poolt disainitud Formentor. Hiljutise Ateca mudeliuuendusega muutus ka CUPRA versioon, millele Autojaam pilgu peale viskas. CUPRA Ateca alternatiivideks on Volkswagen Tiguan R, Škoda Kodiaq vRS ja Audi RSQ3.

VÄLIMUS

Võrreldes SEAT Atecaga on CUPRA omajagu agressiivsema ja sportlikuma disainiga. Tavamudelil esinevad kroomdetailid on nüüd mustad ning SEATi logo asemel omapärane vasetooni CUPRA logo.

Esiosas leiame läbitungivama põrkeraua ja splitteri. Kohati esineb veel kinnikaetud õhuavasid, aga silmnähtavalt on jahutuse eesmärgil esikülg läbipaistvam. Erinevust on veel võimalik leida võre enda mustris, aga muus osas on kõik sarnane SEAT Atecaga. 

Küljelt on mudel SEATiga praktiliselt identne ning ainukese muutusena on mustaks värvitud katuseraamid, peeglid, aknaraamid ja küljelaiendused. Samuti on mudel nüüd ühe sentimeetri võrra madalamal ehk kliirensit on 17 sentimeetrit. Veljevalik on täielikult erinev ning saadaval on vaid 19-tollised veljed. Demoautol polnud küll meie lemmikud all, aga kõik valikud näevad väga head välja.

Ka tagaosas on ainukesed muutused seotud brändi muutusega või stangega, mis on muudetud sportlikumaks ja kandilisemaks. Tahavaatekaamera on paigaldatud numbrimärgi kohale ning määrdumise vastu on see varustatud ka pesuriga. Pagasiruum on elektriline ning avatav ka jalaviipega ja pagasiruumi on mudelil 485 liitrit.

INTERJÖÖR

Ka salong on muutunud sportlikumaks ning omandanud luksuslikuma ilme. Kvaliteet on võrdväärne SEATi omaga, aga kohati on kasutatud kvaliteetsemaid materjale. Õnnestunult on ka salongis jätkatud CUPRA disainiga ning vasetooniga.

Esireas on korralikult ruumi ning vast üheks suurimaks muutuseks SEAT Atecast on CUPRA pööratud nahast sportlikud korvtoolid. Ruumi on ka tehniliselt tagareas, aga korvtoolid piiravad omajagu vaadet ning muudavad oleku kompaktsemaks. Salongist leiab ka palju laekaid ja süviseid esemete hoiustamiseks.

Armatuur ja keskkonsool on tavamudeliga identsed ehk multimeediasüsteem on kasutajasõbralik, hea disainiga ning lihtsasti arusaadav, kliimasätete muutmiseks on eraldi paigutatud selge paneel rullikutega ning keskkonsoolilt leiame klassikalise käigukangi ja sõidurežiimide lüliti.

Digitaalne näidikutabloo on riistvara poolest sama, aga vaadete kujundusse on lisatud CUPRA elemente ning üldist sportlikkust. Vaated on väga selged ning kõik vajalik info on lihtsalt ülesleitav.

Soojendusega sportrool on küll tavamudeli rooliga sarnane, kuid on tehtud parematest materjalidest ning näeb ka atraktiivsem välja. Roolipealsed nupud on kvaliteetsed ning asetatud klassikalise VAG Grupi laotuse järgi, ehk parempoolsel kodaral on lülitid multimeedia juhtimiseks ning vasemal kodaral juhiabiliste nupud.

SÕITMINE

CUPRA Atecale pakutakse vaid seda ühte võimsat kaheliitrist bensiinimootorit, mis paljude VAG grupi tootjate sportmudeleid veab. Mootor arendab 221 kW võimsust ning 400 Nm väänet. CUPRA Ateca on nelikveoline.

Nimetatud mootor on väga elav ja lõbus. Kiirendust ja äkilisust on küllaga ning tänu heale nelikveole on ka minek alati kindel. Lisaks teeb mootor ka head häält, aga kahjuks pole võimalik pöördeid koha peal seistes punasesse viia.

CUPRA Ateca juhiabiliste hulgas on esikokkupõrke vältimissüsteem, jalakäijate tuvastussüsteem, isekohanduv kiirushoidik, automaatsed kaugtuled, sõidurajahoidja, pimenurga jälgimissüsteem, parkimisandurid ja 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Kui SEAT Ateca on vaoshoitud pereauto, siis CUPRA Ateca pakub sama head praktilisust kraadi võrra mugavama sisuga ja omajagu lõbusama käitumisega. Maasturiliku kere tõttu on läbitavad ka looduslikumad rajad ning seetõttu on tegemist multifunktsionaalse kuid sportliku pereautoga.

Kui SEAT Ateca on vaoshoitud pereauto, siis CUPRA Ateca pakub sama head praktilisust kraadi võrra mugavama sisuga ja omajagu lõbusama käitumisega. Maasturiliku kere tõttu on läbitavad ka looduslikumad rajad ning seetõttu on tegemist multifunktsionaalse kuid sportliku pereautoga.

Auto andmed

Hind alates: 38 480

Testitud mudeli info:
– €
Mootoribensiin
2.0 l
221 kW
7.4 l/100km
Nelikvedu
7-käiguline automaat
Max 249 km/h
0 – 100 km/h: 4.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST