2020. aasta väikse mudeliuuendusega Tiguanile avalikustas Volkswagen ka sportliku Tiguan R-i. Mudel seob endas teadatuntud Golf R-i jõudluse ja sportliku linnamaasturi dünaamika ning välimuse. Tiguan R-i alternatiivideks on näiteks CUPRA Ateca, Porsche Macan ja Alfa Romeo Stelvio.

VÄLIMUS

Mõistagi on Tiguan R visuaalselt väga sarnane tavalise Tiguaniga, kuid üksikute muutustega on sportmudel siiski omajagu tõsisema muljega ning näeb palju atraktiivsem välja. Üheks rolli mängivaks muutujaks on muidugi ka Volkswagen R seeria tunnusvärv Lapiz Blue.

Esiosa ainsaks muutuseks on sportlikum esistange, mis on R mudeli puhul peaaegu täies osas suur õhuava. Huvitaval kombel sellest aga piisab, et konservatiivse ninaosaga Tiguan justkui kurjaks muuta. Sarnast ninaosa allääre disaini võib teistelgi Volkswagen Groupi sportmudelitel näha.

Küljel paistavad silma kerevärvi sportlikumad küljelaiendid, suuremad veljed ja madalama seinaga rehvid ning mustad peeglikatted. Vaid nende lihtsate muutustega jätab Tiguan R, erinevalt tavalise Tiguani töölooma tundest, hoopis luksusliku sportmaasturi mulje. Tiguan R saab standardvarustuses 20-tollised valuveljed, kuid lisana on saadaval ka 21-tollised. Mõlemad valikud näevad ilusad välja ning on ka suuruselt piisavalt. Demosõidukil olid all 21-tollised ning kodarate vahelt paistsid ka standardvarustusega kaasnevad sinised R pidurisadulad.

Tagaküljel suureneb R mudeli puhul tagatiib ning Tiguani mudelinime silt asendub R logoga. Stange on küll muudetud veidi sportlikumaks, aga kahjuks on väljalasketorude kohale paigutatud üle mudeli laiuse ulatuv punane helkurriba, mis kõige paremini sinna ei sobi. Väljalaskest rääkides pakub Volkswagen lisavarustuses Akrapovič sportväljalaset, mille puhul lisandub põrkeraua alla neli uhket toruotsa.

INTERJÖÖR

Tiguan R-i salong on praktiliselt täisvarustusega Tiguan, millele on lisatud sinist aktsenti ja üksikud sportlikumat sõitu hõlbustavad lisad. Interjöör on avar, visuaalselt stiilne ja tehnoloogiliselt kaasaegne. Meeleolu aitab luua 30-värviline miljöövalgustus ning parima kogemuse jaoks tasub juurde tellida ka uhke panoraamkatus.

Ruumi on sarnaselt tavalise Tiguaniga küllalt neljale täiskasvanule, kuid pikkade reisijate puhul jääb väheks jalaruumist tagapingis. Esemete hoiustamiseks on süvised ja laekad keskkonsoolis, ustepaneelides ja armatuuris, sahtlid esiistmete all ning väike laegas multimeedia kohal, mis asendub kõlariga, kui lisavarustuses Harman Kardon helisüsteem valida.

Riidest ja pööratud nahast kombineeritud korvistmed on väga mugavad ning hoiavad ja toetavad igas suuruses reisijaid. Asend on kõrge, kuid reguleerimisruum võimaldab pikematel sõitjatel üsnagi sportliku asendi võtta. R mudelile on saadaval ka mäluga elektrilised Nappa nahast korvistmed, mille puhul kaob aga esiistmete alt sahtel. Istmesoojendus on standardvarustuses.

Standardvarustuses saab Tiguan R 8-tollise puutetundliku ekraaniga multimeediasüsteemi. Asetus võimaldab lihtsat kasutamist ning ei nõua väga palju pilgu eemale tõmbamist tee pealt. Lisavarustuses on saadaval ka 9-tollise ekraaniga süsteem, mis pole otseselt parem lahendus, sest näiteks asendub siis füüsiline rullik helitugevuse muutmiseks puutetundlike nuppudega. Tarkvara puhul on tegemist klassikalise Volkswageni süsteemiga ehk väga stiilse ja kasutajasõbraliku lahendusega. Kliimapaneel on täielikult puutetundlik, mis näeb küll välja kõrgtehnoloogilisem kui vana kolme rulliku lahendus, kuid pole sõitmise ajal sama lihtsasti käsitatav.

Tiguan R saab standardvarustuses täisdigitaalse näidikutabloo, mis on identne tavalise Tiguani süsteemiga. Tarkvara on lihtsasti arusaadav ning kuvab kaunilt kõike vajalikku. Vaadete osas on veidi isikupärastamise võimalust, kuid kahjuks pole Volkswagenite sportmudelitel erigraafikat nagu näiteks CUPRA mudelitel. Lisavarustuses on saadaval ka esiklaasinäidik.

Tiguani rool on kvaliteetsetest materjalidest ning parajalt raske, et tajuda ka auto jõudlust ja muskulaarsust. Roolipealsete nuppude asetus on loogiline, aga vastuolulisi tundeid tekitab nuppude puutetundlikkus. Vasakpoolsel kodaral on nupud peamiselt püsikiiruse hoidja seadistamiseks ning parempoolsed nupud juhivad multimeediat ja näidikutablood. Sportlikumat elamust võimaldavad käigulabad, mis on küll suured, aga kahjuks plastikust, ning R-nupp, mis sõidurežiime muudab.

Pagasiruumis muutusi pole, seega on ruumi maksimaalselt 615 liitrit ning minimaalselt 520 liitrit, olenevalt tagarea istmete asukohast. Ruumis lisavad praktilisust konksud ja haagid ning pagasi pealelaadimine on tänu tasapinnalisele põrandale ja suurele avale lihtne.

SÕITMINE

Tiguan R saab sarnaselt praktiliselt terve R-mudeliseeriaga ikka selle kaheliitrise turbotatud bensiinimootori, mis arendab 235 kW ja 420 Nm. Mudel on saadaval vaid 7-käigulise DSG automaatkastiga ja 4Motion nelikveoga. Tõsi, sama mootori kasutamine pea kõikidel sportmudelitel muudab valiku väga ühepalgeliseks, aga samas on tegemist piisavalt võimsa ja äkilise tegelasega igapäevasõidukisse ja tänu sellele strateegiale on ka hinnad, vähemalt tootjale, veidi madalamad. Käigukast on tundlik ja kiire ning vedrustus luksuslikult pehme, säilitades aga juhil võimaluse auto käitumist teel tajuda.

Tiguan R-i puhul pole tegemist rajaautoga, vaid pigem looklevatel teedel kiiremaks vajutamiseks loodud sportmaasturiga. Veermiku osas suudab Tiguan R olla üpris mitmekülgne. Comfort režiim võimaldab nautida pehmet ja rahuliku sõitu, aga R-režiimis muutub vedrustus jäigemaks, rool raskemaks ning peadaalid tundlikumaks. Selle tulemusel muutub mudel emotsioonikaks ja kurjaks ning see paneb mõtlema, miks üldse Comfort režiimi kasutada. 

Kaheliitrine on mõnusalt äkiline ning väänab võrdlemisi laias pööretevahemikus. DSG-kast vahetab käike kiirelt ning korralikul kihutamisel lisab ka topeltsiduriga käigukastidele omast raginat. Kiirendades on kohalt minek veidi uimane, aga kui juba väike hoog sees, kasvavad kiirused märkamatult.

Olenemata, et tegemist on 1.8-tonnise maasturiga, hoiab vedrustus ikkagi masina tee küljes ning võimaldab väga hästi ka auto käitumist mõista. Kõikide nende sõiduomaduste kõrval teeb Tiguan R korralikul andmisel ka võrdlemisi head häält. Lisavarustuses pakutav Akrapovič sportväljalase on kindlasti etem kui näiteks CUPRA mudelite oma, kuid veidi vaiksem näiteks Hyundai N-seeria mudelite praksumisest ja mürinast. See-eest aga proovib Volkswagen sõiduelamust võimendada hoopis kõlaritest mootorimürina esitamisega.

Tiguan R-i juhiabiliste hulgas on reahoidmisabiline, adaptiivne püsikiirusehoidja, autonoomne hädapidurdamine, automaatsed kaugtuled, pimenurga ja liiklusmärkide jälgimissüsteem ja parkimisandurite ning tahavaatekaameraga iseparkimine.

Kellele?

Tiguan R-i võib ju suures pildis pidada täisvarustuses Tiguaniks, aga reaalsuses on tegemist ikkagi natuke enamaga. Mudel on sarnaselt tavamudelile praktiline ja ilus, aga võimsuselt ja elamusterohkuselt pakub Tiguan R juba omajagu rohkem kui tavaline linnamaastur. Juht võiks soovida pilkupüüdvat mudelit ning aeg-ajalt harrastada ka elamussõitu. Igapäevastel linnasõitudel jääb Tiguan R-i loomus lihtsalt kasutamata.

Tiguan R-i võib ju suures pildis pidada täisvarustuses Tiguaniks, aga reaalsuses on tegemist ikkagi natuke enamaga. Mudel on sarnaselt tavamudelile praktiline ja ilus, aga võimsuselt ja elamusterohkuselt pakub Tiguan R juba omajagu rohkem kui tavaline linnamaastur. Juht võiks soovida pilkupüüdvat mudelit ning aeg-ajalt harrastada ka elamussõitu. Igapäevastel linnasõitudel jääb Tiguan R-i loomus lihtsalt kasutamata.

Auto andmed

Hind alates: 55 205

Testitud mudeli info:
59 000€
Bensiin
2.0 l
235 kW
9.9 l/100km
Nelikvedu
7-käiguline automaat
Max 250 km/h
0 – 100 km/h: 4.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST