Dacia on juba pikemat aega võlunud kasutajaid oma lihtsuse ja madala hinnaklassiga ning nende brändi defineerivate omaduste kinnituseks esitles Dacia 2021. aastal 7-kohalist mahtuniversaali Jogger, mis sai 2023. aastal ka väikese visuaalse värskenduse, mille peamiseks ajendiks oli 2021. aastal toimunud Dacia rebränding. Tegemist on võrdlemisi omapärase kujuga, kuid igati praktilise ning üllatavalt mahuka sõidukiga, mille 7-kohalisteks konkurentideks on näiteks maasturid nagu Škoda Kodiaq ning Volkswagen Tiguan Allspace või siis mahtuniversaalid nagu Volkswagen Caddy ning Peugeot Rifter. Olenemata aga konkurendi keretüübist, peavad nimetatud alternatiivid Joggeri hinnaklassi jaoks juba mõni aasta kasutatud olema.

VÄLIMUS

Välimuse poolest on Dacia Jogger suures pildis tegelikult justkui lihtsalt pikemaks ja veidi kõrgemaks venitatud Dacia Sandero Stepway, millega jagab mudel praktiliselt tervet ninaosa. Erinevused kahe mudeli vahel esinevad alles peale esimesi küljeuksi, millele viitab ka ebatavalise ülaosaga B-pillar. Sellest taaskasutusest olenemata on Jogger aga oma proportsioonide ja üldilmega siiski väga omapärase ja silmapaistva välimusega igapäevasõiduk. Mudeliuuenduse käigus on värskenduse saanud ninaosa ning loomulikult Dacia logod ja tähised. Mõõtude poolest on tegemist suurima Daciaga, mis sarnaneb enim näiteks BMW 2. seeria Gran Toureri ja Volkswagen Touraniga. Joggeri standardseks kerevärviks on valge, kuid lisavarustuses pakutakse musta ja halli tooni kõrval veel terrakotapruuni ning ka demoautot katnud samblikurohelist metallikvärvi.

Olenemata läbitud mudelivärskendusest on Joggeri ninaosa jätkuvalt identne Dacia veidi väiksema mudeli, Sandero Stepwayga, mis pole aga üdini negatiivne aspekt, võimaldades Dacial masinate hinda madalamal hoida. Ning miks peakski midagi totaalset uut arendama, kui vennasmudelilt parajalt omapärane ning stiilipuhas ninaosa laenatav on. Minimalistlike noolekujuliste LED-esitulede vahel kulgeb üle esiosa üpris täidetud ning lihtne iluvõre, mis mudeliuuenduse järgselt kaetud valgete ribide ja uue Dacia logoga. Stange äärtele on loodud udutuledega mustad disainpinnad ning alläärel kulgeb piklik funktsionaalne õhuava. Ninaosa ise on rahulike ja kumerate kerejoontega, kuid sportlikkust lisab rõhutatud kerejoontega kapott.

Külgvaatel on võrdlemisi edukalt lahendatud sõiduautoliku ninaosa areng maasturliku või mahtuniversaaliliku tagaosani. Muidugi on kentsakusi märgata küljeakende suuruste muutuses ning veidi harjumatutes proportsioonides, aga üldpildis töötab vastav kerekuju Dacia disainiga hästi. Küljel loovad omapära veidi muskulaarselt laiemad kererõhutused rataste kohal ning mustad kleebised ustel, mis Extreme varustuse korral topograafilise mustriga. Viimasega kaasnevad ka pronksikarva peeglikatted ja “Jogger” tähistus mustadel katuseraamidel. Viimased on võimalik paari kruvi keeramisega ka risttaladeks ümber seadistada. Maastikusõiduki ilmet toetab mööda alläärt kulgeb must plastikriba. Veljevalikus pakub Dacia vaid 16-tolliseid teras- ning valuvelgi, mis kõik lihtsa, ühevärvilise ja võrdlemisi täidetud disainiga. Demosõidukil olid all Joggeri uhkeima Extreme varustuse standardsed mustad veljed.

Tagakülg on võrdlemisi lihtsa disainiga ning jätab Joggerist isegi veidi väikebussi ilme. Küll aga avaneb pagasiluuk sarnaselt sõiduautodele siiski üles. Tagatuled on paigutatud piklikutena tagaosa äärtele ning meenutavad disainilt tohutult Volvo XC60ne püstiseid tagatulesid. Sellest olenemata näevad need aga head välja ning sobivad kokku ka üldise proportsionaalselt püstise tagaosaga. Eraldiseisvat stange disaini Joggeril väga polegi ning pigem katab tervet alläärt samune ümber mudeli kulgev must plastikriba, mille keskmesse ka näiline maasturlik hall kaitsepind loodud. Rebrändingu järgselt on nüüd pagasiluugile kirjutatud “Dacia” tasapinnaliste kleebiste asemel hoopis reljeefsete ja pronksikarva tähtedega.

INTERJÖÖR

Nagu Daciatel ikka, on ka Joggeri salongi loomisel esikohal olnud loomulikult praktilisus ja kasutajasõbralikkus. Seitsmekohalises Joggeris on see ka õnnestunud, sest mudelis on võrdlemisi mugav viibida ja seda koguni kõikidel istmeridadel. Salongi materjalide osas on peategelaseks muidugi plastik, kuid armatuurile ja käetugedele on loodud ka pehmemaid pindasid, mis Extreme varustuse korral kaetud mikrokiud tekstiiliga. Materjale arvestades on ehituskvaliteet aga üpris hea. Paneelid ei kolise ning püsivad kenasti ettenähtud kohtadel paigas.

Extreme varustuses saab Jogger mikrokiudkattega istmed, mis võrdlemisi lihtsa kujuga, kuid parajalt kogukad ning laiad, et igat mõõtu reisijad end mugavalt tunda saaksid. Küll aga pole istmete mikrokiudkate kõige hingavam, mille tulemusel võib pikematel teeotsadel hakkata istudes veidi palav. Polstrid on aga meeldivalt pehmed ning küljetoed aitavad reisijatel ka veidi kurvilistemal teedel istmel püsida. Üldine asend on pigem püstine, kuid mitte maasturlikult kõrge. Reguleerimisruumi on samuti piisavalt ning lisavarustusena on saadaval ka esiistmete soojendus. Samuti on ka Joggeri tagumistel istmeridadel võrdlemisi meeldiv reisida.

Ruumi osas on Jogger paras üllataja, sest puhtalt välisdimensioonide põhjal, mille järgi Jogger lühem ja kitsam kui näiteks Audi Q5, ei tundu mudel üldse nii ruumikas kui ta tegelikult on. Pikiteljel mahub põhimõtteliselt igale reale kenasti lausa keskmine täiskasvanu, ilma et pea- või jalaruumi osas palju probleeme tekiks. Kõige nii-öelda piiritletumaks mõõduks on auto laius, mistõttu mahub keskmisele reale mugavalt vaid kaks inimest. Samuti on veidi tüütu keskmise koha turvavöö, mis paigutatud tagumise rea kohale lakke. Üldine atmosfäär on avar ning hea väljavaade on tagatud kõikidele istmekohtadele. Esemete hoiustamiseks on loodud mitmeid süviseid ja laekaid kõikidele istmeridadele. Esireas reisijate kasutada on arvestatava suurusega uksetaskud, kindalaegas, väike tasku keskmise käetoe all ning süvis ja topsihoidjad keskkonsoolis.

Seekordse proovisõidu peamiseks põhjuseks oli aga Joggerile hiljuti tutvustatud Sleep Pack lisavarustus, millega kaasneb auto pagasiruumi üks suur vineerist kast, mis pikendatavana koos madratsiga võimaldab luua Joggeri salongi voodi. Tegemist on üpris ainulaadse tehase lisavarustusega terves autotööstusest, mis lisab juba niigi praktilisele Joggerile veel autosuvila funktsioonigi, muutes mudeli üheks väga kasutajasõbralikuks reisiautoks. Keskmisest jäigema kokkuvolditava madratsiga Sleep Pack pakub üllatavalt meeldivalt meeldivat magamisaset ka lausa kahele täiskasvanule, mahutades pikkuses ka kahemeetriseid. Salongi privaatsemaks muutmiseks kaasnevad varustusega ka mustad aknakatted ning õhu liikumist võimaldavad magades reguleerida Joggeri käsitsi opereeritavad tagumised aknad. Lahenduse kõige nõrgemaks aspektiks on aga see, et kahjuks peab voodi üles seadmiseks liigutama ka esiistmeid, mistõttu ei saa näiteks ka kahekesi reisides voodit pidevalt lahti seatuna hoida, vaid peab magamisaseme enne sõitmist taas kokku pakkima. Õnneks ei võta viimane aga kuigi palju aega. Sleep Packiga kaasneb ka kahekihiline telk, mis ühendudes ühe otsaga auto külge, loob mudeli pagasiluugi taha veel ühe klassikalise telgi suurusega ruumi.

7-kohalise istme seadistuse korral on Joggeril pagasiruumi vaid veidi üle 210 liitri, mis pole küll piisav kohvrite või muu kogukama pagasi vedamiseks, kuid ajab igapäevaste toidukottide korral siiski asja kenasti ära. Kui aga istekohti tagant vähendada, kasvab pagasiruum viiekohalise seadistuse korral 607- ning kahekohalise Joggeri puhul lausa 1819 liitrini, mille täitmine juba nii kerge pole. Üheks probleemkohaks on aga Joggeri pagasiruumi kate, mis kinnitub teise istmerea taha. Ehk kui on soovi mudeli kolmandat istmerida kasutada, tuleb kate eemaldada ning koguni kuhugi garaaži jäta, sest see ei mahu väga hästi ka kolmanda istmerea tagusesse pagasiruumi.

Kõige lihtsamad Joggerid saavad raadiosüsteemi, mille infot kuvatakse teekonnakompuutril rooli taga ning mida on võimalik juhtida roolilt, kuid uhkematele varustustele pakutakse ka puuteekraani, mille sarnane ka demosõiduki armatuurile paigutatud oli. Tegemist on võrdlemisi lihtsa ja tagasihoidliku süsteemiga, milles on aga esindatud kõik tähtsamad funktsioonid nagu käed-vaba süsteem, navigatsioon ning Apple Carplay ja Android Auto. Tarkvara on väga minimalistlik, kuid see tagab üheselt mõistetavuse. Riistvaraliselt 8-tolline puuteekraan paigutatud kenasti sõitjate käeulatusse armatuurile ning süsteem on pigem isegi üllatavalt kiire ja mugav. Helisüsteem kaotab helitugevuse valjenedes üpris kiirelt kvaliteeti ning dünaamikat, kuid erinevalt varasemalt testitud Daciadest kostab Joggeris muusika enam-vähem võrdselt kõikidele istmekohtadele. Armatuuri madalamale on paigutatud ka juba vanematelt Daciadelt ja ka Renault’delt tuttav kolme rullikuga kliimapaneel, mis on üks kõige kasutajasõbralikum ja loogilisem lahendus tervel sõidukite turul. Nupude otstarved on ilmselged ning neid on mugav ka sõidu ajal opereerida.

Näidikutablool on väikse 3.5-tollise infoekraani äärtele paigutatud kaks suuremat analoogkella tahho- ning spidomeetri jaoks. Ekraanil on info kuvamise võimalusi pigem vähe, kuid kui palju seda infot seal tegelikult vaja on. Jällegi peitub lihtsuses asja mugavus ja võlu.

Dacia mudelites laialt levinud proportsionaalselt paraja läbimõõduga neljakodaraline rool on võrdlemisi korraliku kvaliteediga, mugavatest materjalidest ning üpris hea kujuga, tänu millele püsib rool kindlalt käte vahel, pea olenemata juhi käte suurusest. Multifunktsionaalsust lisavad parajalt reljeefsed ja hõreda asetusega füüsilised nupud äärmistel kodaratel, millest vasakpoolsed juhivad püsikiirusehoidjad ja parempoolsed näidikuekraani. Multimeedia juhtimine on asetatud lisakangile rooli taha vasakule, mille kasutamine vajab veidi harjumist.

SÕITMINE

Mootorite poolest on Joggeri valikus kahte tüüpi üheliitrised kolmesilindrilised ajamid, millest üks liigub vaid bensiini jõul ning teine võtab kasutusele ka LPG gaasi. Esimene arendab 81 kW, tarbib keskmiselt 5.7 l/100km, saavutab maksimaalseks kiiruseks 183 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 11.7 sekundiga. LPG gaasiseadmega mootor arendab 74 kW, tarbib gaasi 7.7 ning bensiini 6.1 l/100km, saavutab suurimaks kiiruseks 175 km/h ning sooritab sajani kiirenduse samuti ligi 12 sekundiga. Mõlemad Joggeri variandid on saadaval vaid esiveolisena ning veermiku ja mootorit ühendab 6-käiguline manuaalkast.

Seekord saime demosõiduki näol testida LPG gaasiseadmega üheliitrist, millel võimsust 74 kilovatti. Nagu numbritest oletadagi võib, pole loomulikult tegemist kuigi võimsa mootoriga, kuid üllataval kombel ei teki Joggeriga sõites isegi tunnet, et tal võimsamat või suuremat ajamit oleks vaja. Tänu võrdlemisi madalale massile on kiirendus piisavalt tugev ning masin kogub hoogu piisava tempoga. Tõsi, reisijate arvu kasvades väheneb üldine krapsakus küll keskmisest kiiremini, kuid üldiselt saab see väike üheliitrine siiski kenasti kõigega hakkama. 6-käigulise manuaali käigud on parajate pikkustega nii linna- kui maanteesõiduks ja ka sidur on igati kasutajasõbralik ja loomulik. Koos selle tubli mootoriga loovad nad hea kombinatsiooni, et Joggeriga oleks hea sõita nii suurtel kiirustel, kui rohke laadungiga. Suutlikkuse osas on Joggeri kõige nõrgemaks lüliks tõenäoliselt esiveolisus, mis piirab ennekõike tema maastikusuutlikkust. Üheks suureks üllatuseks oli LPG gaasiseadmega Joggeri puhul ka see, et täispaakidega suudab masin tankimata läbida üle 1000 kilomeetri.

Vedrustuse poolest on küll üksi või kahekesi sõites veidi tunda, et vedrustust seadistades on loodud valmisolek ka seitsme inimese vedamiseks, mille tulemusel on kerge laadungiga reisides vedrustus pigem jäik, kuid õnneks mitte üleliia põrutav, ega väsitav. Kiiretes kurvides esineb arvestataval määral kerekaldumisi, kuid masina otstarvet arvestades, see üldkogemust kuigi palju ei mõjuta. Roolimine on pigem kerge ja mitte kõige täpsem, kuid jällegi igapäevasteks toimetusteks piisavalt hea. Väljavaade on ettepoole avar ja lai, kuid tahapoole pika kere tõttu arusaadavalt veidi piiratum. Küll aga aitavad manööverdamisel masina gabariite tajuda parkimisandurid ning talutava kvaliteediga tagurduskaamera. Müratase on salongis kokkuvõtlikult talutav.

Joggeri juhiabiliste hulgas on aktiivne hädapidurdamine, kiirusepiiraja, püsikiirusehoidja, tagumised parkimisandurid ja mudeli hinda arvestades ka piisava kvaliteediga tagurduskaamera.

Kellele?

Dacia on viimaste mudelitega näidanud võimast arengut ning Jogger on järjekordne tõestus, kui hea võib olla ka madalama hinnaklassi auto ning kuidas lihtsuses peitub võlu. Nagu Daciad ikka, on ka Jogger väga multifunktsionaalne, praktiline ja kättesaadav sõiduk. Mahutavuse poolest on mudel valmis olema nii töö- kui pereauto, saades imeliselt hakkama nii suure seltskonna või rohke pagasi veoga. Sleep Pack annab Joggerile veel ka autosuvila funktsiooni, sobides nõnda suurepäraselt autoreisideks.

Dacia on viimaste mudelitega näidanud võimast arengut ning Jogger on järjekordne tõestus, kui hea võib olla ka madalama hinnaklassi auto ning kuidas lihtsuses peitub võlu. Nagu Daciad ikka, on ka Jogger väga multifunktsionaalne, praktiline ja kättesaadav sõiduk. Mahutavuse poolest on mudel valmis olema nii töö- kui pereauto, saades imeliselt hakkama nii suure seltskonna või rohke pagasi veoga. Sleep Pack annab Joggerile veel ka autosuvila funktsiooni, sobides nõnda suurepäraselt autoreisideks.

Auto andmed

Hind alates: 16 390 

Testitud mudeli info:
∼23 000 €
Bensiin + LPG
1.0 l I3
74 kW
6 l/100km
Esivedu
6-käiguline manuaal
Max 175 km/h
0 – 100 km/h: 6.2 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST