Dacia on juba pikemat aega võlunud kasutajaid oma lihtsuse ja madala hinnaklassiga ning nende brändi defineerivate omaduste kinnituseks esitles Dacia 2021. aastal 7-kohalist mahtuniversaali Jogger. Tegemist on võrdlemisi omapärase kujuga, kuid igati praktilise ning üllatavalt mahuka sõidukiga. 7-kohaliste autodena on Joggeri konkurentideks kas maasturid nagu Škoda Kodiaq ning Volkswagen Tiguan Allspace või siis mahtuniversaalid nagu Volkswagen Caddy ning Peugeot Rifter. Olenemata aga konkurendi keretüübist, peab see Joggeri hinnaklassi jaoks mõni aasta kasutatud olema.

VÄLIMUS

Suures pildis on tegelikult Jogger lihtsalt pikemaks ja veidi kõrgemaks venitatud Dacia Sandero Stepway, millega jagab mudel praktiliselt tervet ninaosa. Erinevused kahe mudeli vahel esinevad alles peale esimesi küljeuksi, millele viitab ka ebatavalise ülaosaga B-pillar. Sellest taaskasutusest olenemata on Jogger aga oma proportsioonide ja üldilmega siiski väga omapärase ja silmapaistva välimusega igapäevasõiduk. Joggeri standardseks kerevärviks on valge, kuid lisavarustuses pakutakse musta ja halli tooni kõrval ka sinist ning demosõidukile omast terracota pruuni metallikvärvi, mida soovitame julgelt huvilistele.

Nagu mainitud on Joggeri ninaosa identne Dacia veidi vanema mudeliga Sandero Stepway. Seda oleks aga vale kritiseerida, sest hindade madalal hoidmiseks on taaskasutamine üks igati efektiivne viis. Seda enam, kui eelnevalt on välja töötatud ninaosa on kena, parajalt omapärane ning stiilipuhas. Minimalistlike noolekujuliste LED-esitulede vahel kulgeb üle esiosa üpris täidetud ning lihtne iluvõre. Stange äärtele on loodud mustad disainpinnad udutuledega ning alläärel kulgeb ka piklik funktsionaalne õhuava. Ninaosa ise on rahulike ja kumerate kerejoontega, kuid kerget sportlikust lisab enam rõhutatud kerejoontega kapott. Kõikidele Dacia mudelitele on oodata lähiajal ka facelifti, millega muutub ka Joggeri esiosa veidi kaasaegsemaks.

Külgvaatel on võrdlemisi edukalt lahendatud sõiduautoliku ninaosa areng maasturliku või mahtuniversaaliliku tagaosani. Muidugi on kentsakusi märgata küljeakende suuruste muutuses ning veidi harjumatutes proportsioonides, aga üldpildis töötab vastav kerekuju Dacia disainiga hästi. Küljel loovad omapära veidi muskulaarselt laiemad kererõhutused rataste kohal ning mustad kleebised ustel. Praktilistele autodele omaselt saab Jogger ka mustad katuseraamid, mis on võimalik paari kruvi keeramisega ka risttaladeks ümber seadistada. Maastikusõiduki ilmet toetab mööda alläärt kulgeb must plastikriba. Veljevalikus pakub Dacia vaid 16-tolliseid teras- ning valuvelgi, mis on kõik lihtsa, ühevärvilise ja võrdlemisi täidetud disainiga ning ühevärvilised. Demosõidukil olid all Joggeri uhkeima varustuse standardsed mustad Mahalia veljed.

Tagakülg on võrdlemisi lihtsa disainiga ning jätab Joggerist isegi veidi väikebussi ilme. Küll aga avaneb pagasiluuk sarnaselt sõiduautodele siiski üles. Tagatuled on paigutatud piklikutena tagaosa äärtele ning meenutavad disainilt tohutult Volvo XC90ne püstiseid tagatulesid. Sellest olenemata näevad need aga head välja ning sobivad kokku ka üldise proportsionaalselt püstise tagaosaga. Eraldiseisvat stange disaini Joggeril väga polegi ning pigem katab tervet alläärt samune ümber mudeli kulgev must plastikriba, mille keskmesse ka näiline maasturlik hall kaitsepind loodud.

INTERJÖÖR

Nagu Daciatel ikka, on ka Joggeri salongi loomisel esikohal olnud loomulikult praktilisus ja kasutajasõbralikkus. Seitsmekohalises Joggeris on see ka õnnestunud, sest mudelis on võrdlemisi mugav viibida ja seda koguni kõikidel istmeridadel. Salongi materjalide osas on peategelaseks muidugi plastik, kuid armatuurile ja käetugedele on loodud ka pehmemad tekstiilkattega pinnas. Materjale arvestades on ehituskvaliteet aga üpris hea, sest plastikud ei kolise väga ning paneelid püsivad kenasti ka ettenähtud kohtadel paigas.

Joggeri tekstiilist istmed on võrdlemisi lihtsa kujuga, kuid parajalt kogukad ning laiad, et igat mõõtu reisijad end mugavalt tunda saaksid. Pinnad on pehmed ning küljetoed aitavad reisijatel ka veidi kurvilistemal teedel istmel püsida. Üldine asend on pigem püstine, kuid mitte maasturlikult kõrge. Reguleerimisruumi on samuti piisavalt ning lisavarustusena on saadaval ka esiistmete soojendus.

Ruumi osas on Jogger paras üllataja, sest puhtalt välisdimensioonide põhjal ei tundu mudel üldse nii ruumikas kui ta tegelikult on. Pikiteljel mahub põhimõtteliselt igale reale kenasti lausa keskmine täiskasvanu, ilma et pea- või jalaruumi osas palju probleeme tekiks. Kõige nii-öelda piiritletumaks mõõduks on auto laius, mis veidi kolme inimese mahutamist keskmisele reale takistab. Samuti on veidi tüütu keskmise koha turvavöö, mis tagumise rea kohale lakke paigutatud on. Üldine atmosfäär on avar ning hea väljavaade on tagatud kõikidele istmekohtadele. Esemete hoiustamiseks on loodud mitmeid süviseid ja laekaid kõikidele istmeridadele. Esireas reisijate kasutada on arvestatava suurusega uksetaskud, kindalaegas, väike tasku keskmise käetoe all ning süvis ja topsihoidjad keskkonsoolis.

7-kohalise istme seadistuse korral on Joggeril pagasiruumi vaid veidi üle 210 liitri, mis pole küll piisav kohvrite või muu kogukama pagasi vedamiseks, kuid ajab igapäevaste toidukottide korral siiski asja kenasti ära. Kui aga istekohti tagant vähendada, kasvab pagasiruum viiekohalise seadistuse korral 607- ning kahekohalise Joggeri puhul lausa 1819 liitrini, mille täitmine juba nii kerge pole. Üheks probleemkohaks on aga Joggeri pagasiruumi kate, mis kinnitub teise istmerea taha. Ehk kui on soovi mudeli kolmandat istmerida kasutada, tuleb kate eemaldada ning koguni kuhugi garaaži jäta, sest see ei mahu väga hästi ka kolmanda istmerea taha pagassi.

Kõige lihtsamad Joggerid saavad raadiosüsteemi, mille infot kuvatakse teekonnakompuutril rooli taga ning mida on võimalik juhtida roolilt, kuid uhkematele varustustele pakutakse ka puuteekraani, mille sarnane ka demosõiduki armatuurile paigutatud oli. Tegemist on võrdlemisi lihtsa ja tagasihoidliku süsteemiga, milles on aga esindatud kõik tähtsamad funktsioonid nagu käed-vaba süsteem, navigatsioon ning Apple Carplay ja Android Auto. Tarkvara on väga minimalistlik, kuid see tagab üheselt mõistetavuse. Riistvaraliselt 8-tolline puuteekraan paigutatud kenasti sõitjate käeulatusse armatuurile ning süsteem on pigem isegi üllatavalt kiire ja mugav. Helisüsteem kaotab helitugevuse valjenedes üpris kiirelt kvaliteeti ning dünaamikat, kuid erinevalt varasemalt testitud Daciadest kostab Joggeris muusika enam-vähem võrdselt kõikidele istmekohtadele. Armatuuri madalamale on paigutatud ka juba vanematelt Daciadelt ja ka Renault’delt tuttav kolme rullikuga kliimapaneel, mis on üks kõige kasutajasõbralikum ja loogilisem lahendus tervel sõidukite turul. Nupude otstarved on ilmselged ning neid on mugav ka sõidu ajal opereerida.

Näidikutablool on väikse 3.5-tollise infoekraani äärtele paigutatud kaks suuremat analoogkella tahho- ning spidomeetri jaoks. Ekraanil on info kuvamise võimalusi pigem vähe, kuid kui palju seda infot seal tegelikult vaja on. Jällegi peitub lihtsuses asja mugavus ja võlu.

Dacia mudelites laialt levinud neljakodaraline rool on võrdlemisi korraliku kvaliteediga, mugavatest materjalidest ning üpris hea kujuga, et ratas kindlalt käte vahel püsiks. Multifunktsionaalsust lisavad parajalt reljeefsed ja hõreda asetusega füüsilised nupud äärmistel kodaratel, millest vasakpoolsed juhivad püsikiirusehoidjad ja parempoolsed näidikuekraani. Multimeedia juhtimine on asetatud lisakangile rooli taha vasakule, mille kasutamine vajab veidi harjumist.

SÕITMINE

Mootorite poolest on Joggeri valikus kahte tüüpi üheliitrised kolmesilindrilised ajamid, millest üks liigub vaid bensiini jõul ning teine võtab kasutusele ka LPG gaasi. Esimene arendab 81 kW, tarbib keskmiselt 5.7 l/100km, saavutab maksimaalseks kiiruseks 183 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 11.7 sekundiga. LPG gaasiseadmega mootor arendab 74 kW, tarbib gaasi 7.7 ning bensiini 6.1 l/100km, saavutab suurimaks kiiruseks 175 km/h ning sooritab sajani kiirenduse samuti ligi 12 sekundiga. Mõlemad Joggeri variandid on saadaval vaid esiveolisena ning veermiku ja mootorit ühendab 6-käiguline manuaalkast.

Testitud sõidukit vedas vaid bensiini tarbiv 81 kW arendav kolmesilindriline. Tegemist on ühe üllatava tegelasega, kes tehniliste andmete poolest tundub väike ja mõttetu, kuid on tegelikult isegi Joggeri suurusele autole täiesti piisavalt võimekas ja krapsakas ajam. Muidugi pole mudelilt mõtet oodata sportlikke sõiduomadusi, kuid oma praktilise otstarbele on sellest üheliitrisest üllataval kombel piisavalt. 6-käigulise manuaali käigud on parajate pikkustega nii linna- kui maanteesõiduks ja ka sidur on igati kasutajasõbralik ja loomulik. Koos selle tubli mootoriga loovad nad hea kombinatsiooni, et Joggeriga oleks hea sõita nii suurtel kiirustel, kui rohke laadungiga. Müratase on salongis talutav, roolimine võrdlemisi kerge ning kuigi vedrustus on jäigana ilmselgelt ette valmistatud ka seitsme inimese vedamiseks, pole see ka üksi sõites üleliia põrutav. Väljavaade on ettepoole avar ja lai, kuid tahapoole pika kere tõttu arusaadavalt veidi piiratum. Küll aga aitavad masina gabariite tajuda parkimisandurid ning talutava kvaliteediga tagurduskaamera. 

Joggeri juhiabiliste hulgas on aktiivne hädapidurdamine, kiirusepiiraja, püsikiirusehoidja, tagumised parkimisandurid ja mudeli hinda arvestades ka piisava kvaliteediga tagurduskaamera.

Kellele?

Dacia on viimaste mudelitega näidanud võimast arengut ning Jogger on järjekordne tõestus, kui hea võib olla ka madalama hinnaklassi auto ning kuidas lihtuses peitub võlu. Nagu Daciad ikka on ka Jogger väga multifunktsionaalne, praktiline ja kättesaadav sõiduk. Mahutavuse poolest on mudel valmis olema nii töö- kui pereauto, saades imeliselt hakkama nii suure seltskonna või rohke pagasi veoga.

Dacia on viimaste mudelitega näidanud võimast arengut ning Jogger on järjekordne tõestus, kui hea võib olla ka madalama hinnaklassi auto ning kuidas lihtuses peitub võlu. Nagu Daciad ikka on ka Jogger väga multifunktsionaalne, praktiline ja kättesaadav sõiduk. Mahutavuse poolest on mudel valmis olema nii töö- kui pereauto, saades imeliselt hakkama nii suure seltskonna või rohke pagasi veoga.

Auto andmed

Hind alates: 15 390

Testitud mudeli info:
22 150 €
Bensiin
1.0 l I3
81 kW
5.7 l/100km
Esivedu
6-käiguline manuaal
Max 183 km/h
0 – 100 km/h: 11.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST