i20 on Hyundai mudelivalikus suuruse poolest teine kõige väiksem mudel. i20 jagab platvormi näiteks Kia Rioga ning jõudis 2020. aastal kolmanda generatsioonini. Eesti Aasta Auto 2022 galal saavutas Hyundai i20 koguni kolmanda koha. i20ne alternatiivideks on näiteks Renault Clio, Ford Fiesta või Volkswagen Polo. Autojaam testis Lõuna-Korea mudelit ja kogus mõtted kokku.
Eelmise generatsiooniga võrreldes, sai viimase uuendusega i20 väga uuendusliku ja kaasaegse välimuse. Mudel eristub linnapildis ja on kindlasti pilkupüüdev.
Mudeli esiosa on väga jõuline ning välja paistavad tugevad kerejooned kapotil ja põrkeraual. i20nel on suur iluvõre ja teravad LED-esituled, mis jätavad mudelist üpris enesekindla ja moodsa mulje. Sportlikkust lisavad mustad elemendid stange äärtel ja allosas.
Ka küljel jätkuvad jõulised jooned ja sportlik välimus. Juurde annab kindlalt ka ilus punane värv ja mustaks värvitud auto ülaosa. Ainult tagatuled ulatuvad ebaharilikult kaugele, aga õnneks on lahedalt seotud kütuseluuk tulede kujuga. i20ne veljevalik ulatub 16 tollist 18ni. Prooviautol olid all 17-tollised ja huvitaval kombel jäävad need ka nõnda väiksel autol natuke väheks. Disainilt on aga nii 17- kui ka 18-tollised täitsa huvitavad ja sobivad mudeli üldise välimusega.
i20ne tagakülg on pigem kumeravõitu, kuigi võiks julgemalt jätkuda mudeli nurgelised kerejooned. Teravat ja omapärast disaini edastavad uhked tagatuled ja neid ühendav liist, mis kahjuks ei funktsioneeri tulena. Ka tagaklaasi kohal asuv tiib võiks natuke kaugemale ulatuda, et sportlikkust veelgi lisada. Pagasiluugi taga on 352 liitrit praktilist ruumi.
i20ne interjöör on kohati väga kõrgtehnoloogiline ja läbimõeldud, aga leidub ka ebapraktilisemaid ja ebamugavamaid lahendusi. Üldiselt on muidugi salongis viibimine meeldiv.
Ruumi on mudelis praktiliselt vaid kahele täiskasvanule, aga vajadusel mahub ka neli reisijat ära. Riidest istmed pole midagi eriliselt uhket, aga hoiavad hästi paigal ja asend ei väsita ka pikemate sõitude korral. Vaid peatoed võiksid natuke pehmemad olla. Laekad ja avad on asjade hoiustamiseks parajate suurustega ning telefoni jaoks pakutakse ka juhtmevaba laadijat, aga kahjuks pole keskmise käetoe asend reguleeritav.
Armatuurist välja ulatuv puutetundlik multimeediaekraan on parajalt suur ja ka reisijatele käeulatuses. Tarkvara on esialgu natukene omapärane, aga tegelt on kõigel oma koht ja süsteem on võrdlemisi läbimõeldud. Kiiremaks vaadete vahel navigeerimiseks on ekraani all ka nupud ja õnneks on helitugevuse muutmiseks füüsiline rullik. Ühetsoonilise kliima juhtimiseks on eraldi tabloo armatuuri keskosas. Kasutamine igati selge ja kiire.
Comfort varustusastmest on i20nel täisdigitaalne näidikutabloo. Vaated on selged ja natukene on ka isikupärastamise võimalust juhile jäetud. Võimalik on ekraani välimus siduda ka sõidurežiimidega, aga comfort režiimis on näidikud veidra välimusega.
Rool on huvitava kujuga ja ka mugav käsitada, aga erinevalt testitud Tucsonist, olid i20nel plastikust lülitid roolil. Rooli vasakul kodaral on lülitid multimeedia juhtimiseks ja paremal kodaral juhiabiliste nupud.
Mudelile pakutakse kahte bensiinimootorit võimsustega 63kW ja 75kW ja saadaval on ka mahehübriid võimsusega 90kW. Nõrgim mootor on saadaval vaid manuaalkastiga, keskmine mõlema käigukastiga ja hübriid vaid automaatkastiga. Kõik mudelid on esiveolised.
Demoautol oli 88-kilovatine bensiinimootor, mida aitas ka väike 8-kilovatine hübriidajam. Üheliitrine mootor on väikeses mudelis isegi parajalt tugev ning tänu elektrimootorile on ka minek täitsa korralik. Ka käigukast on kiire ning ei jää äkilistel manöövritel takistuseks. i20ne vedrustus on üpris jäik ja kuna mudel on ka kerge, siis mõjutavad välised tegurid sõidu sujuvust omajagu.
i20ne juhiabiliste hulgas on sõiduraja jälgimine, tagumise põikisuunalise liikluse jälgimissüsteem, navigatsiooni põhine kiirushoidik, pimenurga jälgija, iseparkimissüsteem koos tagumiste parkimisanduritega ja tagurduskaameraga.
i20 on ökonoomne ja moodne sõiduvahend, mis sobib linnas liiklejatele, kellele meeldivad kompaktsed ja praktilised autod. Mudeliga mahub igapäevaselt sõitma kaks täiskasvanut ja ka omajagu pagasit.
i20 on ökonoomne ja moodne sõiduvahend, mis sobib linnas liiklejatele, kellele meeldivad kompaktsed ja praktilised autod. Mudeliga mahub igapäevaselt sõitma kaks täiskasvanut ja ka omajagu pagasit.
Hind alates: 13 990€
Testitud mudeli info:
23 620€
Mootoribensiin
1.0 l
90 kW
5.2 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 185 km/h
0 – 100 km/h: 10.1 sec