Euroopa ühe läbi aegade menukaima mudeli teekond sai alguse juba üle 30 aasta tagasi, mil Prantsusmaa tootja tutvustas 1990. aastal järeltulijat Renault 5-le. Tänaseks on esimese ja kolmanda generatsiooniga vastavalt 1991. ja 2006. aastal Euroopa Aasta Autoks valitud Renault Clio jõudnud aga oma viienda generatsioonini, mis jõudis turule 2019. aastal ning sai 2023. aastal ka peamiselt visuaalse mudeliuuenduse. Clio alternatiivideks on näiteks Hyundai i20, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Toyota Yaris, Škoda Fabia, Opel Corsa ning ka vennasmudel Mitsubishi Colt, mis Clio mudeliuuendusega taaselustati.

VÄLIMUS

Nagu öeldud, siis suurem osa mudelivärskenduse uuendusi on Renault läbi viinud justnimelt Clio välisdisainis, mille üldilme on tegelikult arenenud nii suurel määral, et visuaalselt võiks värskendatud mudelit pidada vabalt ka uueks generatsiooniks. Elementide disainid on muutunud kaasaegsemateks ja veidi futuristlikumateks, kuid samas on säilinud Cliole omane olek ja äratuntavus. Mõõtude poolest on Clio mudeliuuendusega natukene küll kasvanud, kuid sarnaneb alternatiivide hulgas jätkuvalt enim Audi A1-e ja Peugeot 208-ga. Standardis saab Clio valge kerevärvi, kuid lisades pakub Renault mudelile kolme mustvalget varjundit ning sinist, punast ja oranž värvi, millest viimased kolm Cliol atraktiivseimad. 

Eraldi külgesid võrreldes, on välisdisaini poolest kõige rohkem uuenenud ninaosa, mille komponentidest on mudeliuuenduse muutusteta läbinud vaid kergelt reljeefne kapott. Ninaosa tsentrist leiame värske ilmega uue Renault logo, mille alumist poolt ümbritseb osaliselt funktsionaalne iluvõre. Viimane ühendab üle ninaosa laiudes ka uue disainiga ja keskpärase valgustavusega esitulesid, mille päevasõidutuled ulatuvad ribadest koosnevate nooltena peaaegu splitterini. Põrkeraual leiame splitteri kohalt suure trapetsikujulise õhuava ning päevatulede ja rattakoobaste vahelt ka funktsionaalsed õhuvoolu üle rataste suunavad avad. Tervikuna on Clio ninaosa muutunud mudeliuuendusega omajagu kaasaegsemaks ja sportlikumaks.

Küljedisain on aga mudelivärskenduse läbinud praktiliselt muutusteta. Lisandunud on küll uued veljed ja veidi teistsugune disainelement esitiibadel, kuid suures pildis on säilinud Clio kompaktne ja voolujooneline ilme, mida toetavad pigem kumerad küljepaneelid ning voolujooneline ja ümar siluett, millele lisab sportlikust väike tagatiib tagaakna kohal. Uste alläärel lisavad üldilmele veidi iseloomu disainliistud ning omapärastena on tagumiste uste lingid asetatud C-piilarite ette. Võibolla et aga kõige lahedama lisana pakub Renault uuele Cliole tehasest põhjaaluseid tervitustulesid, mis lisaks auto leidmise lihtsustamisele, näevad pimedal ajal ka väga lahedad välja. Velgede poolest pakub Renault Cliole 16- ja 17-tolliseid valikuid, millest väiksemad ja standardsemad ühevärvilised ja kohati veidi igavad, kuid näiteks ka demoautol all olnud 17-tollised Alpine varustusastme veljed oma siniste kesklukustuse imitatsioonidega igati sportlikud ja lahedad. 

Tagakülg on samuti muutunud pigem vähe, kuid veidi värskema ilme on saanud nüüdsest minimalistlikuma sisedisainiga tagatuled ning tagasihoidliku difuusorialaga põrkeraud, mis saab uhkemate varustuste korral veidi jõulisemad kerejooned ja aerodünaamilise funktsioonita õhuava imitatsioonid. Muus osas on tagakülg üksikute kontuuridega parajalt sisutihe ja nägus.

INTERJÖÖR

Salongis on üksikute lahenduste uuendused küll veidi raskemini märgatavad, kuid kõige uudsemaks lisaks on R.S. Line varustust asendav Esprit Alpine varustusaste, mis lisab salongi Prantsusmaa lipud ja lipu värvides õmblused ning elemendid, luues sportliku ja omapärase iseloomuga tervikpildi. Kasutajakogemuselt on funktsioonid aga jätkuvalt igati kasutajasõbralikud ja lihtsalt kasutatavad ning disain visuaalselt tagasihoidlik, kuid viisakas. Materjalide osas esineb küll palju plastikut, kuid peamiselt puudutatavad pinnad on siiski meeldivad ning ka ehituskvaliteet oma klassis piisavalt hea.

Olenemata varustusastmest saab Clio musta tekstiilkattega istmed, mida ehivad Alpine varustuses sportbrändi logod, sinised õmblused istmetel ja turvavöödel ning väikesed Prantsusmaa lipud esiistmete külgedel. Kuju poolest on tegemist üllatavalt korvikate istmetega, mis hoiavad reisijaid jäikade küljetugedega piisavalt edukalt paigal ning pakuvad keskmisest jäigemate polstritega läbivalt toekat ja mugavat asendit. Reguleerimisruumi on piisavalt kahemeetristelegi ning sõiduautolik asend ei väsita ka pikemate teeotsade korral. Tagumisel real on istmed üpris püstise seljatoega ning lühikese istmepõhjaga, kuid pakuvad ka oma klassis siiski piisavalt mugavat istumisaset.

Ruumikuse poolest esineb Clio suhteliselt ootuspäraselt. Esireas on kahe reisija puhul kenasti ruumi ka kahemeetristele, kuid pikiteljel mahuvad üksteise taha mugavalt maksimaalselt kaks keskmist kasvu täiskasvanut. Pearuumi on tagareas isegi kahemeetristele, kuid reaalsuses on Clio loodud pigem kahe kuni kolme inimese vedamiseks. Uhkeima Esprit Alpine varustusega on salong võrdlemisi hubase ning isegi kergelt sportliku atmosfääriga, olles samaaegselt, olenemata kompaktsusest, tänu suhteliselt suurtele akendele üllatavalt avar. Väikeste esemete hoiustamiseks on salongis kitsad uksetaskud, topsihoidjate ja autovõtme pesaga keskkonsool, juhtmevaba telefoni laadimisalusega süvis käigukangi taga, suhteliselt suur kindalaegas ning vastavalt varustusele ka väike käetoe alune laegas. Tagumine rida saab väikesed uksetaskud ja taskud esiistmete seljatugedel. 

Pagasiruumi on Cliol sisepõlemismootoriga mudeli puhul 391 ning täishübriidse mudeli puhul 300 liitrit, konkureerides pagasiruumi mahutavusega põhimõtteliselt isegi klass suuremate masinatega nagu Volkswagen Golf ja Peugeot 308, olles seega ka Škoda Fabiast veidi praktilisem. Pagasi peale- ja maha laadimist lihtsustab avar ligipääs, kuid ka täishübriidse mudeli puhul tuleb siiski ületada umbes 20-sentimeetrine künnis. Suuremate esemete vedamiseks saab teise istmerea 60:40 suhtes kokku klappida ning kottide jaoks on ruumi seintel ka veidi kasutud konksud.

Multimeediat esindab Clio salongis armatuuri tsentris püstise asetusega 7- või 9.3-tolline puuteekraan, mis kenasti reisijate käeulatuses ning mille all ka mõned füüsilised kiirteenupud. Riistvaraliselt on multimeedial meeldivalt terava pildiga ekraan, kuid opereerimise poolest esineb kohati kaadrisageduse langusi ning süsteem võib vajada aeg-ajalt veidi mõtlemisaega. Üldkogemust need aga üleliia palju ei sega. Tarkvaraliselt on menüüde ülesehitus võrdlemisi loogiline ja vajalikud sätted kenasti leitavad. Laheda lisana saab multimeedia konfigureeritava koduvaate ise meelepärase infoga komponentidest kokku panna, tänu millele enim kasutatavad menüüd ja funktsioonid alati kiiresti leitavad. Helisüsteemi poolest oli demoauto varustatud uhkeima Bose lahendusega, mida võib vabalt nimetada lausa eeskujulikuks süsteemiks, esitades lugusid olenemata žanrist ja helitugevusest, mis ulatub ka üllatavalt kõrgele, lausa üllatavalt kvaliteetselt ja dünaamiliselt. Kliimaseadete reguleerimiseks saab Clio jätkuvalt vana hea kolme füüsilise rullikuga kliimapaneeli, mis olenemata kõikidest uuematest puutetundlikest ja digitaalsetest lahendustest, siiski üks turu kõige kasutajasõbralikumaid ja mugavamaid.

Rooli taga asub sõiduandmete kuvamiseks olenevalt varustusest 7- või 10.25-tollise ekraaniga täisdigitaalne näidikuplokk. Demoauto puhul kuvas andmeid 10.25-tolline ekraan mis asetuselt kenasti läbi rooli ava nähtav ning tänu varjukile kaitstud ka välise valguse peegeldumise eest. Samuti on ekraan meeldivalt terava kuvaga ning kogu süsteem opereerib piisavalt kiiresti. Tarkvaraliselt on veidi uuenenud süsteemil üks põhivaade, mille keskel pidevalt energiakasutuse ja juhiabiliste info, kuid äärtel saab juht vastavalt soovile valida erinevate sõidu või multimeedia andmete vahel. Visuaalselt on info kenasti leitav ja mõistetav ning süsteem tervikuna kasutajasõbralik.

Rooli kohale saab Clio jätkuvalt nahkkattega proportsionaalselt pigem suure läbimõõduga kolmekodaralise, mis kvaliteetselt kokku pandud meeldivatest materjalidest ning mida kaunistavad uhkeimas Alpine varustusastmes ka Prantsusmaa lipu värvides õmblused. Disainilt näeb rool kena ja kaasaegne välja, võimaldades tänu lihtsale disainile ja piisavalt õhukestele kodaratele ka erinevaid käsitsusviise. Multifunktsionaalsust lisavad kummalegi kodarale paigutatud kuus füüsilist nuppu, mida tänu süsteemsele paigutusele ja nuppude reljeefsusele lihtne kasutada ka sõidu ajal. Vasakpoolsed seadistavad juhiabilisi, parempoolsed näidikutablood ning multimeedia juhtimine käib Renault’dele omaselt lisakangi kaudu, mis asetatud roolisamba paremale küljele. Roolile on saadaval ka elektriline soojendus.

SÕITMINE

Edasi liikumiseks pakub Renault Cliole kolme erinevat ajamit, mis kõik kasutavad erineval määral bensiini. Ehk valikus on täiesti tavalise bensiinimootoriga valik, LPG-gaasiseadmega valik ning elektrimootoriga täishübriidne versioon. Kõik Cliod on esiveolised ning käigukastidena on valikus 6-käiguline manuaal- ja 7-käiguline automaatkast.

Kõige vähem võimsamaks valikuks on tavaline üheliitrine kolme silindriga turbomootor, mis arendab 67 kW võimsust ja 160 Nm väänet. 6-käigulise manuaalkastiga lubab Renault sellele 12.2-sekundilist nullist sajani kiirendamist ning tippkiirust kuni 180 km/h. Kütust tarbib mudel keskmiselt 5.5 l/100km. Võimsuse järjestuses on keskmiseks valikuks LPG-gaasiseadmega variant, millel tavalisest bensiinimootorist 10 hobujõudu rohkem, ehk 75 kW võimsust ja 170 Nm väänet. Vastava jõuga kiirendab mudel manuaalkastiga sajani umbes 11.8 sekundiga ning kogub hoogu samuti tippkiiruseni 180 km/h. Saja kilomeetri peale tarbib mudel keskmiselt 5.7 liitrit bensiini ja 7.3 liitrit gaasi.

Võimsaimaks valikuks on aga täishübriidne Clio, mille 1.6-liitrine neljasilindriline bensiinimootor ja kaks elektrimootorit arendavad koos 108 kW võimsust ja 205 Nm väänet. 36- ja 15-kilovatised mootorid tarbivad energiat 1.2-kilovatt-tunnisest liitiumakust, mis võimaldab sõita veidi alla 50 kilomeetri ka puhtalt elektri jõul. Koostöös ökonoomse sisepõlemismootoriga suudab Clio täis aku ja bensiinipaagiga läbida kuni lausa 900 kilomeetrit. Nullist sajani kiirendab automaatkastiga täishübriidne mudel 9.3 sekundiga ning tippkiirus on piiratud samuti 180 km/h peale. Keskmiseks kütusekuluks lubatakse 4.3 l/100km.

Demoauto näol saime meie testida kõige võimsamat, ehk täishübriidset Cliot, millel võimsust veidi üle 100 kilovati. Seda sadat kilovatti ei tasu aga alahinnata, sest tänu elektrimootorite krapsakusele ning vaid 1.2-tonnisele tühimassile, suudab vastav mootorite kombinatsioon pakkuda isegi üllatavalt emotsioonirikast sõidukogemust. Natuke toetab viimast ka salongi kostuv mootorihääl, mis veidi dramaatilisem, kui mootori reaalne tõmme. Seega sportlikuks või rajasõidule sobivaks oleks teda küll veidi palju pidada, aga looklevatel kõrvalteedel võimaldab Clio harrastada ka keskmisest lõbusamat sõitu. Mootorite tõmme on läbivalt üpris sujuv ja lineaarne ning tänu elektriajamitele reageerib masin pedaalimistele piisavalt kiiresti. 7-käiguline automaatkast opereerib samuti läbivalt piisavalt kiiresti ja sujuvalt ning olenemata kaherattaveost suudab Clio pea alati oma jõu kenasti liikumiseks maha kanda. Hübriidsüsteemi osas sõites erinevate ajamite sekkumisi ja vahetusi tunda pole, tänu millele sõit pidevalt sujuv. Täishübriidina oskab Clio väga hästi oma energiavarusid kasutada, mille tulemusel on ühtpidi akus pea alati piisavalt energiat, et kohapealt ökonoomselt elektriga kiirendada, kuid teistpidi suudavad elektrimootorid masinat ka maanteekiirustel vedada, mille tulemusel ei püsi akutase kunagi ka lihtsalt niisama täis. Aku tühjenedes esineb vahel vaid olukordi, kus auto eelistab liikumiseks normaalsest madalamat käiku, et kõrgemate mootoripööretega akusid kiiremini laadida. Rekuperatsiooniks on Cliol ka mitte kuigi tugeva mootoripidurdusega B-käik.

Tasakaal igapäevasõiduks vajalike omaduste ja valmisolek aeg-ajalt dünaamilisematel kõrvalteedel sõitmiseks kajastub ka Clio teistes sõiduomadustes. Mudeli vedrustus on keskpärase jäikusega, mille tulemusel on löökauke ja konarlusi küll tunda, kuid tänu meeldivale ja osavale summutamisele, pole löögid üleliia häirivalt, ega põrutavalt väsitavad. Ühtlaselt konarlikel teedel võib esineda küll õõtsumist ja kiiretes kurvides veidi kerekaldumisi, kuid üldiselt püsib Clio üllatavalt stabiilselt teel, julgustades juhti soovi korral veidi ka piire otsima. Roolimine on pigem kerge, kuid taas igapäevaseks tarbimiseks piisavalt täpne ja mugav. Nähtavus on juhikohalt igal suunal väga hea ning 10.4-meetrise pöörderaadiusega manööverdamist toetavad parkimisandurid ning 360-kraadine kaamerasüsteem, mille kaamerad pole küll parima kvaliteediga, kuid aitavad kitsastes oludes siiski kenasti takistusi märgata. Sõidumüra teemal võiks maanteesõidu kogemuseks nii rehvi-, kui mootorimüra veidi vähem olla, kuid linnakiirustel liigub Clio võrdlemisi vaikselt. Tervikuna pole Clio küll mõni eriline driver’s car, kuid soovi ja huvi korral võimaldab Clio omajagu emotsioonikamat sõitu, kui esmapilgul arvata võiks.

Clio juhiabiliste hulgas on aktiivne hädapidurdamine, pimenurga jälgimine, liiklusmärkide jägimine piirkiiruse hoiatussüsteemiga, tagumise ristsuunalise liikluse jälgimine, kergelt kohati pendeldav, kuid üldiselt osav sõiduraja hoidmine, adaptiivne püsikiirusehoidja kiiruspiirikuga, automaatsed kaugtuled ning iseparkimine koos parkimisandurite ja 360-kraadise kaamerasüsteemiga.

Kellele?

Clio on üks stiilne ja kompaktne väikeauto, mis on loomulikult peamiselt mõeldud kahe kuni kolme reisija igapäevaseks vedamiseks ühe asula piires, millega mudel ka kenasti hakkama saab. Olenemata aga sellest lihtsast ülesandest, oleks vale pidada Cliot tavaliseks või igavaks, sest tegelikult ületab Clio nii sõiduomadustelt, kui sõidumugavuselt ootusi, pakkudes arvestatavalt meeldivat sõitu nii maanteedel, kui kurvilistel kõrvalteedel.

Clio on üks stiilne ja kompaktne väikeauto, mis on loomulikult peamiselt mõeldud kahe kuni kolme reisija igapäevaseks vedamiseks ühe asula piires, millega mudel ka kenasti hakkama saab. Olenemata aga sellest lihtsast ülesandest, oleks vale pidada Cliot tavaliseks või igavaks, sest tegelikult ületab Clio nii sõiduomadustelt, kui sõidumugavuselt ootusi, pakkudes arvestatavalt meeldivat sõitu nii maanteedel, kui kurvilistel kõrvalteedel.

Auto andmed

Hind alates: 16 400

Testitud mudeli info:
27 900 €
Täishübriid
1.6 l I4
108 kW
4.1 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 9.3 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST