2020. aasta lõpus avalikustas Hyundai esimest korda oma mudelivalikus i20 Ni. Kahe eelneva i20ne generatsiooni ajal N sport varianti ei loodud. Eesti Aasta Auto 2022 galal saavutas Hyundai i20 koguni kolmanda koha. i20 Ni alternatiivideks on Toyota GR Yaris ja Ford Fiesta ST. Vaatasime üle, mida kõike “N” i20nele juurde annab.

VÄLIMUS

Välimuse poolest ei erine i20 N nii palju tavalisest i20nest, kui näiteks GR Yaris tavalisest Yariest, kuid nähtavalt on mudel saavutanud sportlikuma välimuse, millel aitab välja paista särav Performance Blue värvitoon.

Tegelikult nägi juba tavalise i20ne ninaosa väga sportlik välja, aga N mudelil on seda võimendatud punase aktsendiga põrkeraua alaosas ja musta liistuga, mis äärmisi ebafunktsionaalseid õhuavasid ühendab. Lähemal vaatlusel paistab välja ka uudne esivõre disain, mis kujutab finišilippe.

Ka küljelt on suurem osa siiski sarnane tavamudeliga, aga alaosasse on lisatud jõulisem küljelaiend, millel jätkub punane disainjoon. Mudeli ülaosa on huvitavama ilme nimel värvitud mustaks. N mudeli 18-tollistel velgedel jääb aga erinevalt GR Yarise velgedest puudu sügavust ja õhulisust. Disain on ühekülgne ja mitte kõige silmapaistvam.

Tagaküljel tõmbab esimesena tähelepanu endale suur ja uhke tagatiib. Mainimist väärivad ka moodsad tagatuled ja täielikult muutunud tagumine põrkeraud. Laheda lisana on tagumine udutuli paigutatud nagu võidusõiduautodel, alla keskele. i20 N saab ka reaalse ovaalse väljalasketoru. Pagasiruumi on kokku 352 liitrit.

INTERJÖÖR

i20ne interjöör on praktiliselt identne tavalise i20nega, seega on tegemist kaasaegse ja auto suuruse kohta ruumika salongiga.

Autosse mahub mugavalt kaks, kõrvalistuja jalaruumi arvelt ka kolm ning lühemateks teeotsadeks lausa neli reisijat. Riidest istmed pole küll päris korvistmed, kuid hoiavad reisijad paigal ega väsita. Hoiustamiseks on keskkonsoolis kaks topsihoidjat, armatuuri all süvis juhtmevaba telefonilaadijaga ning ka uksetaskud on parajad.

Armatuurist välja ulatuv puutetundlik multimeediaekraan on parajalt suur ja ka reisijatele käeulatuses. Tarkvara on esialgu natukene omapärane, aga tegelikult on kõigel oma koht ja süsteem on võrdlemisi läbimõeldud. Kiiremaks navigeerimiseks vaadete vahel on ekraani all ka nupud ja õnneks on helitugevuse muutmiseks füüsiline rullik. N mudel saab lisaks ka N-menüü, kus on võimalik sõidurežiime seadistada ning spetsiifilisi masina andmeid vaadata. Ühetsoonilise kliima juhtimiseks on eraldi tabloo armatuuri keskosas. Kasutamine igati selge ja kiire.

i20 N saab standardvarustuses täisdigitaalse näidikutabloo. Tavaliste Hyundai vaadete kõrval on N mudelis ka eraldi sportvaade, kus kuvatakse vaid sportliku sõidu jaoks vajalikku infot.

Rool on samasugune kui tavalisel i20nel, kuid lisatud on kaks N-režiimide nuppu, ning punane rev matching nupp, mis võiks hoopis mootori käivitusnupp olla. Rooli vasakul kodaral on lülitid multimeedia juhtimiseks ja paremal kodaral juhiabiliste nupud.

SÕITMINE

Erinevalt Toyotast on Hyundai oma väiksesse ralliautosse paigutanud siiski 1.6-liitrise neljasilindrilise bensiinimootori, mis toodab 150 kW ja 275 Nm väänet. Lisaks heale tõmbele teeb auto ka väga head häält, kui on valitud lahtiste väljalaske klappidega sõidurežiim. Mudel on saadaval vaid 6-käigulise manuaalkastiga, mis tänu rev matching tehnoloogiale on lihtsasti käsitatav käigukast.

i20 Ni vedrustus on nagu tavamudelilgi üpris jäik, mis võib igapäeva sõite ebamugavamaks muuta, kuid lisab kindlasti elamust meeleolusõitudele. Heale elamusele lisab hoogu ka tõsiasi, et i20 N on võrdlemisi kerge, vaid 1200 kg.

GR Yarisele jääb masin veoskeemi poolest alla, sest i20 N on saadaval vaid esiveolisena. Suvistel teedel ja linna vahel sõites ununeb see negatiivne aspekt aga kiiresti. 

i20 Ni juhiabiliste hulgas on sõiduraja jälgimine, kiirushoidik, pimenurga jälgija, pöörete tasakaalustaja ning tagurduskaamera tagumiste anduritega.

Kellele?

Kuigi i20 N on loodud ikkagi peaaegu et sportautoks, siis on see ikkagi sobilik ka igapäevaseks liiklemiseks. Potentsiaalne omanik võiks soovida kiiret autot, millega saab tööpäeviti ka linna vahel sõita ja vajalikke teekondi läbida.

Kuigi i20 N on loodud ikkagi peaaegu et sportautoks, siis on see ikkagi sobilik ka igapäevaseks liiklemiseks. Potentsiaalne omanik võiks soovida kiiret autot, millega saab tööpäeviti ka linna vahel sõita ja vajalikke teekondi läbida.

Auto andmed

Hind alates: 24 990€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.6 l
150 kW
7 l/100km
Esivedu
6-käiguline manuaal
Max 230 km/h
0 – 100 km/h: 6.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST