2021. aastal Euroopa aasta autoks valitud Yaris jõudis neljanda generatsioonini 2020. aastal, mil avalikustati ka mudeli ralliversioon, ehk GR Yaris. Yaris on alternatiiv näiteks Peugeot 208le, Hyundai i20nele või Renault Cliole. Panime mudeli mõlemad versioonid proovile.

VÄLIMUS

Välimuselt on Yaris küll väike, aga erinevaid disainielemente on peale laotud palju. Võiks isegi öelda, et natukene on kujundusega liiga palju mängitud ning mõne nurga alt on vaatepilt üle pingutatud. Ilu jääb aga vaataja silmadesse.

Esiosas paistab esimesena silma väga huvitava kujuga iluvõre, mis pea terve esiosa ilmet loob. Väga mitmekülgne stange proovib mudelile luua teravamat pilku ning kasutatud on mustasid elemente, et Yarist oma suurusest olenemata tõsisemaks muuta. LED-esituled on moodsa välimusega ja sobivad üldpildis autole.

Küljelt jääb esmapilgul mulje, et keskelt oleks justkui miskit puudu, sest esi- ja tagaosa profiilid on väga ilusad, aga asetsevad üksteisele kahtlaselt lähedal. Kujunduslikult on külg rahulik ning suurepäraselt sobivad valgele mudelile mustad aknaraamid. Veljevalik ulatub 15 tollist 17ni ning disainilt ja sobivuselt sobivad kõige paremini 16- või 17-tollised valuveljed.

Tagaosa välimusele on samuti väga julgelt lähenetud, aga sellega on ka väga hästi hakkama saadud. Disain on konkreetne ja isegi mingil määral sportlik ning tulede lahendus näeb väga kaasaegne välja. Pagasiruum on väikese auto kohta täitsa praktiline ning pagasit mahub kokku kuni 286 liitrit.

INTERJÖÖR

Yarise väikeses salongis on reaalselt ruumi kahele reisijale, kuid äärmisel juhul saab lühema otsa korral ka kolm täiskasvanut ära mahutada. Kahekesi reisides on aga ruumi mõlemale küllalt ning avarust on kompaktse auto kohta täitsa omajagu. Istmed on mugavad ning hea asendi leidmine võrdlemisi lihtne.

Kvaliteedi osas on küll kasutatud odavamaid materjale ning ka ehituskvaliteet on mõnes kohas logisev. Osad lülitid on natukene robustsed ja käepidemed ebapraktilised, aga võttes arvesse masina hinda ja eesmärki olla praktiline ja ökonoomne, ei saa öelda, et millestki puudus on.

Disaini osas jääb natukene sama tunne nagu välimusega, ehk natukene on üle pingutatud ja väike salong on tihedalt süviseid ja kumeraid paneele täis laotud. Tõsi, sellise kujundusega on loodud palju kohti, kus mugavalt asju hoida ning õnneks näeb üldpildis kujundus välja komplektne.

Armatuuri keskel asetseb väljaulatuv multimeediasüsteem, mis sarnaselt teiste Toyotade süsteemidega on natukene ajale jalgu jäänud. Arvatavasti on sihitud lihtsa süsteemi loomist, aga ka kasutajasõbralikkuse osas on puudujääke. Kliimaseadete muutmine on asetatud puutetundliku ekraani alla, eraldi paneelile. 

Näidikuplokk on Yarisel väga omapärane ning koosneb kolmest digitaalsest ekraanist. Vasakpoolsel ekraanil kuvatakse käiku ja energiakasutust, parempoolsel kiirust, kütuse taset ja mootori temperatuuri ning keskmisel ekraanil on võimalik vastavalt soovile kuvada muid sõiduki andmeid.

Rool on sõidu jaoks mugav ja kerge, aga multimeedia nuppude osas on paneel liialt täis laotud ning ilma pilku tee pealt maha võtmata on õigele nupule pihta saamine keeruline.

SÕITMINE

Yarise sõiduomaduste puhul ei ole millegi üle kiita, aga ei saa ka kurta. Masin püsib kindlalt teel ning on parajalt pehme vedrustusega, et sõitmine oleks sujuv ja lihtne. Mudelile pakutakse kolme bensiinimootorit võimsustega 53kW, 92kW ja 85kW. Esimest kahte on võimalik soetada manuaalkastiga ning viimase puhul on tegemist hübriidiga, millele on saadaval vaid CVT-käigukast.

Testitud hübriidlahendusega esiveoga Yaris on linnas liigeldes küll tänu elektrimootorile väga responsiivne, aga maanteekiirustel jääb siiski jõudu väheks. Liikumine on aga sujuv ja väga ökonoomne. 

Yarise juhiabiliste hulgas on kokkupõrke ennetussüsteem koos jalakäijate ja jalgratturite tuvastamise funktsiooniga, sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem, sõiduraja abisüsteem Lane Trace Assist, automaatselt lülituvad kaugtuled, liiklusmärkide jälgimise süsteem, ristmikul kokkupõrke leevendussüsteem, roolimisabi kokkupõrgete vältimiseks, nutikas pikivahe andur, pimeala monitor, tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem ja tahavaatekaamera.

GR YARIS

GR Yaris on midagi täiesti uut Toyota mudelivalikus. Rallist inspiratsiooni ammutanud mudel on reaalselt loodud rallirajale ning on oma klassis pea ainulaadne.

Välimuse osas on GR muudetud tõsisemaks ja sportlikumaks kui tavaline Yaris. Esiosas leiame hiiglama suure iluvõre, et mudeli temperatuuri kontrolli all hoida ja aerodünaamilisi omadusi paremaks muuda, aga siiski on mudelil ka ebapraktilisi aerodünaamikaelemente. Samuti on paaris kohas kasutatud paneelidel süsinikkiu imitatsiooni, aga Yarise puhul selle teadmine väga ei häiri.

Küljelt tõmbavad pilku uhked 18-tollised mustad valuveljed, aga suurim erinevus seisneb vist selles, et GR Yaris on saadaval vaid kahe uksega ja ekstra ilupunktide saamiseks on uksed ilma aknaraamideta. Selle tulemusel jõuab salongi küll omajagu rohkem välist müra, aga disainilt näeb see väga hea välja. Tagaküljel on erinevused kõige väiksemad, aga lisatud sportlikuma tagastange seest tulevad nähtavale ka kaks reaalset väljalasketoru.

Interjööri osas on ruumi enam-vähem sama palju kui nelja uksega Yarises, aga olek on salongis hubasem. See tuleneb mugavamatest istmetest, tumedast laest ja osaliselt mugavamatest materjalidest. Multimeediasüsteem on tava Yarisega identne ning digitaalse näidikutabloo asemel on GRil klassikalised analoogkellad.

Sõit on aga aspekt, kus GR oma tavalise vennaga omadusi ei jaga. Nelikveoline mudel on väga sportlik ning püsib üllatavalt hästi teel. Vedrustus on jäigemapoolsem, aga kõlblik ka rahulikuks sõiduks. 

Mudel on saadaval vaid 6-käigulise manuaalkastiga, millega on tänu targale elektroonikale väga lihtne käike üles ja alla vahetada. Mootoriosas võib pidada seda 192-kilovatist turbomootorit kõige võimsamaks kolmesilindriliseks, mis kunagi masstootmisesse jõudnud on. Elamuse võimendamiseks mängitakse kiirendades kõlaritest ka mootorihelisid, aga õnneks kaasneb võltsheliga ka reaalne tõmme.

Kellele?

Yaris on linnas liiklejatele, kes läbivad lühikesi otsi ning sõidavad tihtipeale üksi või kahekesi. Mudel on praktiliselt ainult transpordivahend ning teeb seda vaikselt ja odavalt. 

GR Yaris on tõsistele rallihingedele, kes naudivad elavamat sõitu ning leiavad aega ka lõbusõitudeks. Ainukeseks autoks GR Yaris mõeldud väga pole, sest praktilisust on mudelil üsna vähe, kütusekulu auto suuruse kohta suur ning mudel on saadaval vaid manuaalkastiga.

Yaris on linnas liiklejatele, kes läbivad lühikesi otsi ning sõidavad tihtipeale üksi või kahekesi. Mudel on praktiliselt ainult transpordivahend ning teeb seda vaikselt ja odavalt.

GR Yaris on tõsistele rallihingedele, kes naudivad elavamat sõitu ning leiavad aega ka lõbusõitudeks. Ainukeseks autoks GR Yaris mõeldud väga pole, sest praktilisust on mudelil üsna vähe, kütusekulu auto suuruse kohta suur ning mudel on saadaval vaid manuaalkastiga.

Auto andmed

Hind alates: 32 700

Testitud GR Yarise info:
– €
Bensiin
1.6 l
192 kW
8.2 l/100km
Nelikvedu
6-käiguline manuaal
Max 230 km/h
0 – 100 km/h: 5.2 sec

Hind alates: 13 900€

Testitud Yarise info:
– €
Bensiin + elekter
1.5 l
85 kW
4.1 l/100km
Esivedu
CVT
Max 175 km/h
0 – 100 km/h: 10.5 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST