Wrangler on Ameerika tootja, mis on olnud Jeepi mudelivalikus juba pea 40 aastat, kuid mudeli tõeline ajalugu ulatub lausa neljakümnendatesse, mil Jeep lõi oma tolleaegsest militaarmaasturist kommertsversiooni CJ, tähistadest lühidalt tsiviil Jeepi (civilian Jeep). Tänapäevaste trendikate linnamaasturite kõrval tähtsustab Wrangler jätkuvalt neid klassikalisi maasturi omadusi, olles mõnusalt robustne ja parajalt suutlik ning võimekas igasugustel pinnastel. Wrangleri alternatiivideks on näiteks Ford Bronco, Land Rover Defender ja miks mitte ka väike lõbus Suzuki Jimny.

VÄLIMUS

Wrangler on üks nendest mudelitest, millel on suur vastutus kanda pikaaegset brändi ajalugu ja olemust, sarnanedes tänase päevani silmnähtavalt klassikalise CJ Jeepiga. Ikooniline kandiline kere kuju, robustsed ja töökindlad lahendused ning ainult visuaalse poole järgi tuntav maastikuvõimekus. Jeepil on õnnestunud hoida seda üldist muljet, ilma et värskeimad mudelid tänavatel kuidagi vanad välja näeksid. Wrangleri üheks vingeimaks omaduseks on tema toruraami konstruktsioon, mille peale toetub kogu visuaalne pool. See tähendab aga seda, et soovi korral saab võrdlemisi väikse vaevaga vabalt valitud kerepaneelid lihtsalt küljest ära võtta, kui soovid suveks endale hoopis usteta, tuuleklaasita ja katusteta kabrioletti. Kerevärvide osas pakub Jeep mudelile klassikalisi must-valgeid toone, aga ka mitmeid säravaid värve ja me arvame, et kui osta Wrangler, siis olgu ta juba mõnda säravat värvi ka.

Ninaosa peategelasteks on loomulikult suur vertikaalsete ribidega iluvõre, mis on kujunenud Jeepi tunnusjooneks, ning uhked ümmargused esituled. Üldine disain on väga jõuline ja stiilset robustust lisavad suur põrkeraud stange allosas, tahutud disainiga kerepaneelid ning omapärased detailid nagu kapoti klambrid ning tuuleklaasi hinged. Samuti on Wranglerile omane kergelt koonduv ninaosa, mis jätab ruumi aga laiadele ja suurtele õlgadele rattakoobaste kohal. Wrangleri ninaosa on suudetud läbi aastate hoida ikoonilisena, ilma et mudeli pilk kuidagi igavnema hakkaks. Maasturile omaselt on ninaosa loomulikult ka võrdlemisi kõrge, võimaldades mudelil üles sõitu kuni ligi 35-kraadisest nurgast.

Külgvaates võiks lausa öelda, et enam maasturlikumaks üks mudel minna ei saagi, olles väga kandilise ilme ning siluettiga ja tööstusliku lähenemisega just nagu konkurendid Mercedes Benz G-klass ja Suzuki Jimnygi. Küljed, esi- ja tagaots on praktiliselt täiesti vertikaalsed ning kapott ja katus täisnurkselt erinevalt horisontaalselt. Kerejoontega on mängitud veidi vaid ninaosa külgedel, kuid põhiliselt loovad välimust ikkagi suured rõhutatud rattakoopad, nähtavale jäetud välised uksehinged, laiad astmed sisenemiseks ning kerepaneelide vahelised sooned. Kõik need omadused annavad märgatava osa üldilmele, et mudel kohe eriti maastikuahne välja näeks. Kliirensit on Wrangleril kuni 260 mm ning kaheukselisena on mudel võimeline ületama kuni 26-kraadise ja neljaukselisena kuni 20-kraadise tipu. Veetase võib ulatuda kuni 76 sentimeetri kõrguseni.

Velgede osas pakub Jeep Wranglerile 17- ja 18-tollised velgesid. Kõik valikud on omapärase ja huvitava disainiga ning suurus ei mängi ka väga rolli mudeli üldilme kujunemises. Pigem lisavad õiget maasturi ilmet reljeefsed ja robustsed rehvid. Demosõidukil olid all 18-tollised, mis kaasnevad standardis 4xe Wrangleri Sahara varustusega.

Tagakülg on iseenesest üpris lihtsa kujundusega, kuid nagu ühel õigel maasturil otse loomulikult ikka, on ka Wrangleri pagasiluugi varuratas. Omapäraselt avaneb Wrangleri pagasiluuk aga kahes osas – madalam kerevärvi osa pöörleb ümber vertikaalse telje tagaosa paremal küljel ja tagumine aken ümber horisontaalse telje tagakülje ülaosas. Kuna nõnda suurele pagasiruumi avale ongi üpris keeruline head luugi lahendust välja mõelda, et seda ka kitsastes oludes mugavalt kasutada oleks, on tegelikult Wrangleri lahendus päris lahe, võimaldades tehniliselt sõita ka lahtise tagaaknaga. Ja kui sellest ka väheks jääb, saab ju jätkuvalt terve Wrangleri tagaakna osa ära võtta. Tagakülje äärtele on asetatud kandilised veidi väljaulatuvad tagatuled ning muus osas on tagakülg üpris väheste detailidega edukalt ära täidetud. Sarnaselt esistangega on ka tagumine lihtsa disainiga ning lubab oma kõrgusega üles sõitu kuni ligi 31-kraadisest nurgast.

INTERJÖÖR

Wrangleri interjööris jätkub lihtsus, läbimõeldus ja tahtlik ning sobiv robustsus. Samas pole salong kindlasti mitte odava hõnguga. Materjalid on kvaliteetsed, lahendused läbimõeldud ja stiil sobiv mudeli üldise iseloomuga. Esmatähtsaks on olnud lahenduste lihtsus ja üheselt mõistetavus, et ka töökeskkonnas oleks funktsioone selge ja mugav kasutada. Kuid unustatud pole ka sõidumugavust ja kaasaegseid meelelahutuslikke lisasi. Kõik on täpselt nagu mõnel kõrgtehnoloogilisel metsatööriistal, mis on töökindel, funktsioonide rikas ja kasutajasõbralik. Lisaks on kõik nii vastupidav, et interjööri võib puhastada koguni aiavoolikuga, lastes hiljem veel läbi põrandal asuvate klappide salongist välja joosta.

Nagu pea kõikidel tänapäevastel autodel, saab ka Wrangler baasvarustuses tekstiilist istmed ja kõrgemate varustustega nahkistmed. Kuju poolest on kõik valikud identsed ning üldiselt on tegemist üpris mugavate istmetega. Ameerikalikult on istmed pigem suured, laiad ja ka pehmed, kuid samas hoiavad sõitjaid paigal ka vähe raputavatel teedel. Üldine asend on kõrge ja maasturlik ning õnneks on jäetud ka omajagu reguleerimisruumi erinevas suuruses reisijate jaoks. Esiistmetele on saadaval ka istmesoojendus.

Puht füüsilist ruumi on Wrangleris omajagu, kuid selline meeleolu mõjutav avarus on kohati piiratud. Esireas pole tänu suurtele akendele ja sisse pääsevale valgusele see väga teemaks ning ka ainsaks füüsilise ruumi piirajaks on B-pillarid, mis vähendavad laiutamisruumi vaid pikemat kasvu sõitjatel. Esirea avarust saab kõige lihtsamini võimendada eemaldades katusepaneelid esiistmete kohal. Tagareas on seis aga veidi hämaram. Mahutavuse osas on reisijatel pea- ja jalaruumi küll, kuid piiratud valguse ligipääs ja pearuumi ümbritsev toruraam tekitavad üpris rusuva atmosfääri, mis veel omakorda maasturlike sõiduomadustega eriti ebameeldivalt mõjuda võib. Kindlasti on seis aga hoopis teine, kui suvel terve katuseosa ära eemaldada. Esemete hoiustamiseks on käetoe all kahetasemeline laegas, topsihoidjad, süvis käigukangi taga, arvestatava suurusega kindalaegas ja uksetaskud.

Kerepaneelidega piiratud seadistuse puhul on Wrangleris pagasiruumi veidi alla 800 liitri, mis suureneb tagumise istmerea kokku pakkimisel kuni 1900 liitrini. Tegemist on väga praktilise ja mahuka pagasiruumiga ning tänu võimalusele kerepaneele eemaldada, saab selle ka ebastandartse pagasi jaoks sobivaks kujundada.

Multimeedia osas pakub Jeep Wrangleri armatuurile 7- ja 8.4-tollist puuteekraani olenevalt varustusastmest. Demosõidukil oli kenasti sõitjate käeulatusse, kuid mitte vaatevälja asetatud 8.4-tolline variant. Tegemist on väga selgete visuaalidega, loogilise menüüjaotusega, kasulike funktsioonidega ja üleüldiselt kasutajasõbraliku süsteemiga. Riistvaraliselt läheb mõne menüü avamisega küll mõni hetk aega, aga üldiselt on lahendus ka võrdlemisi kiire. Demoauto oli veel varustatud ka uhkeima Alpine helisüsteemiga, mis esitab palasid ka valju helitaseme korral väga dünaamiliselt ja selgelt. Suurepärane heliruumi lahendus nõnda lahtivõetava ja võrdlemisi vähe isoleeritud kabiini kohta.

Ekraani alla, armatuurile, on loodud suur multifunktsionaalne paneel, mille äärtel rullikud multimeedia seadistamiseks, keskmes füüsilised nupud kliima säteteks ja alumisel real lülitid juhiabiliste ning muude sõiduki seadete muutmiseks. Tegemist on mugava, selge ja kasutajasõbraliku lahendusega. Selle paneeli alla on omakorda viidud aga elektriakende nupud ning multimeedia- ja laadimispesad.

Näidikutablool on äärtele jäetud veel analoogkellad mootoripöörete ja aku kasutamise osakaalu kuvamiseks, kuid tabloo keskmes ühendab neid juba 7-tolline näidikuekraan. Väiksele alale väga osavalt palju infot ära mahutatud, ilma et vaade segaseks muutuks. Juhile on isikupärastamise ruumi jäetud vaid kuvatava infotüübi muutmise näol. Tabloo on täies ulatuses üheselt mõistetav ja läbi rooli ava ka selgesti nähtav.

Wrangleri nahkrool on lihtsa, kuid üpris mugava kujuga, mõnusatest materjalidest ja hea ehituskvaliteediga. Võrdlemisi suur läbimõõt võimaldab mugavamat ja kergemat kasutust maastikusõidul, kuid võib võimendada kerget ebatäpsust kiire vooluga sõiduteedel. Äärmistele kodaratele on loodud päris suured nuppude alad multifunktsionaalsuse lisamiseks. Parempoolsed juhivad püsikiirusehoidjat ja vasakpoolsed multimeediat ja näidikutablood. Kuigi nupud on küll veidi reljeefsed ja üksteisest veidi lahutatud, võtab automaatne kasutamine ikka veidi harjumisaega. Uhkemad varustused saavad ka roolisoojenduse.

SÕITMINE

Kui oma kodumaal pakub Jeep Wranglerist ka koguni 470 hobujõuga 6.4-liitrise V8-ga Rubiconi, peab Eesti turg leppima vaid kaheliitriste bensiinimootoritega, mis on saadaval ka pistikhübriidina nagu demoautogi. Ilma elektri abita arendab kaheliitrine 200 kW võimsust ja 400 Nm väänet. Selle tulemusel on 0-100 kiirendus veidi üle 7 sekundi, maksimaalne kiirus kuni 180 km/h ja keskmine kütusekulu ligi 11 l/100km. Saades endale abiks aga elektrimootori ja 17 kilovatt-tunnise aku, kasvab võimsus koguni 280 kilovatini ja vääne 637 njuutonmeetrini. Siis on mudeli sajani kiirendus 6.4 sekundit, suurim kiirus kuni 177 km/h ja kütusekulu efektiivse akukasutuse korral isegi alla viie liitri saja kilomeetri kohta. Vaid elektri jõul suudab viimane läbida ligi 44 kilomeetrit. Wrangleri mootor on ühendatud 8-käigulise automaatkastiga, mis on vastavalt juhi soovile valmis olema ühendatud vaid tagumiste või ka kõikide ratastega. Samuti on Wrangleril eriti keeruliseks ronimiseks ka aeglusti.

Nagu eelnevalt mainitud, saime demoauto puhul proovida just nimelt 280 kW arendava pistikhübriid lahendusega Wranglerit. Tegemist on üllatavalt võimsa ja krapsaka lahendusega, mis suudab ka nii suure ja kohmaka auto nagu Wrangler kiirelt liikuma saada. Kohati tundub kogu see elektrimootorite äkilisus ja üldine võimsus isegi liiast, arvates, et tugeval vajutamisel võib mudel end kergekäeliselt pinnasesse kaevata. Tegelikult teevad väga head tööd elektroonilised abilised ning kasuks tulevad ka kõrge kliirens ja võrdlemisi laiad rehvid, mis ka karjääriliival liikumise tagavad. Vedrustus on maasturlikult veidi loksuv, kuid on jäetud ka veidi jäikust, et veermiku käitumisest paremini aru saada. Roolimine on pigem kerge, kuid samuti annab tunda tee ja maastiku omapäradest. Üldiselt saab öelda, et Wrangler on suurepärane ja väga lõbus sõiduriist maastikul ning ka piisavalt hea sõiduvahend linna- ja maanteedele. Suurtel kiirustel on muidugi tunda tuule käes õõtsumist, rooli ebatäpsust ja kuulda välist müra, aga kuna Wrangler pole nendesse oludesse mõeldud, pole need  ka väga tähtsad argumendid. Manööverdamise osas on gabariitide tajumine pigem keeruline ning nähtavus hea ettepoole, kuid veidi kitsas küljepeeglitest. Abiks on muidugi kvaliteetsed esi- ja tahavaatekaamerad, kuid kahjuks ei paku Jeep mudelile peeglialuseid küljekaameraid, mis kitsastes oludes rattaid positsioneerida aitaksid. 

Wrangleri juhiabiliste hulgas on pimenurga jälgimine, autonoomne hädapidurdamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, mitmed maastikusõidu andurid, automaatsed kaugtuled, eesmised ja tagumised parkimisandurid ja kaamerad, millest esimene ka pesuriga varustatud.

Kellele?

Wrangler on ideaalne valik isikule, kes vajab ühte korralikku maasturit, mis on võimeline vedama rohkelt pagasit, saab suurepäraselt hakkama erinevatel pinnastel ning kuhu saab kerge südamega ka veidi poriste saabastega sisse istuda. Wrangler ei karda justkui midagi ning õhkab kohe seiklushimust ja töökindlusest. Samas saab mudel suurepäraselt hakkama ka linnateedel, aga seal läheks ta tõeline anne lihtsalt raisku.

Wrangler on ideaalne valik isikule, kes vajab ühte korralikku maasturit, mis on võimeline vedama rohkelt pagasit, saab suurepäraselt hakkama erinevatel pinnastel ning kuhu saab kerge südamega ka veidi poriste saabastega sisse istuda. Wrangler ei karda justkui midagi ning õhkab kohe seiklushimust ja töökindlusest. Samas saab mudel suurepäraselt hakkama ka linnateedel, aga seal läheks ta tõeline anne lihtsalt raisku.

Auto andmed

Hind alates: 78 240

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin + elekter
2.0 l I4
280 kW
10.6 l/100km
Nelikvedu
8-käiguline automaat
Max 177 km/h
0 – 100 km/h: 6.4 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST