Esimene Jimny jõudis tootmisesse üle 50 aasta tagasi ning möödunud kolme generatsiooni ajal on säilinud mudeli välimuslikud ning struktuursed tunnused, mistõttu on värskeimgi, 2018. aastal tootmisesse jõudnud mudel igati maastikuvõimeline ning äratuntavalt Jimny. Jimny alternatiive on küll samas suuruse ja otstarbe klassis vähe, kuid üksikute seas on näiteks Jeep Renegade ja Dacia Duster.

VÄLIMUS

Jimny võrdlemisi suurele edule ja märgatavusele on kindlasti hoogu andnud mudeli särtsakas roheline värv, mis esimese tunnusena pilke püüab. Välimuslikult on Suzuki Jimny justkui lihtsustatud ja kahandatud versioon Mercedes-Benzi G-klassist või vanast Land Rover Defenderist. Küljed on kõik sirged ning üldiselt kogu disain kandiline. Samuti on uue Jimny disainis leitavad vanematel generatsioonidel esinenud tunnused.

Ninaosa on praktiliselt täiesti vertikaalne. Suzuki logo ümbritseb püstiste ribidega iluvõre ning suured ümmargused halogeenesituled. Jõulises põrkerauas on veel üks piklik õhuava ning äärtele on asetatud udutuled. Tänu väikestele mõõtudele on Jimny esiosa vaid üksikute detailidega täitsa hästi sisustatud ning jätab vaid peale vaadates võimeka maasturi mulje.

Külje proportsioonidelt on Jimny pikkus jagatud enam-vähem kolmeks sama pikaks osaks, ehk uksed on keset autot ning umbes kolmandiku auto pikkusest. Ettepoole jääb kõrge mootoriosa ning ustest tahapoole pagasiruum. Disainilt on külgedel üksikud horisontaalsed süvised ja kerejooned, aga suures pildis on külg taas risti maapinnaga. Sportlikkust lisab must katus ning maasturlikkust plastikust riba, mis mööda alumist äärt ümber auto kulgeb. Velgede osas on mudelile saadaval vaid 15-tollised mustad terasveljed, mis küll tavalise auto puhul jätaks varuratta mulje, kuid Jimny külge valatult sobivad.

Jimny tagaosa on peaaegu täielikult pagasiluuk. Uks avaneb paremale ümber vertikaalse telje, mistõttu on ukse avamine kitsastes oludes keerulisem. Omapärasema mulje jaoks on ukse hinged paigaldatud välisküljele. Keredisaini tagaküljel põhimõtteliselt polegi, aga seda pole ka vaja. Külje sisustavad ära suur tagaaken ning varuratas. Must katus võiks veidi rohkem üle ääre ulatuda, aga muus osas pole küll välimuse üle kurta. Tagatuled on asetatud põrkerauale, mis sarnaselt esistangele muskulaarne välja näeb.

INTERJÖÖR

Värskeim Jimny sisenes esialgu turule üldse neljakohalisena, kuid Euroopa heitmenõuete tõttu otsustati sellelt turult 2020. aastal taanduda. 2021. aasta alguseks oli Suzuki aga mudelist muudetud vormi välja mõelnud ning naasti Euroopasse hoopis kahekohalise tarbesõidukina. Lisaks kahe koha kaotamisele esinevad Jimnyd nüüd registris kaubikutena, mistõttu nõutakse nendelt ka iga-aastast tehnoülevaatust.

Reisijaruumi on Jimnys tõsiselt vähe ning juba vähegi keskmisest pikemad inimesed peavad valima, kas istuvad 90-kraadise nurga all oleval istmel, et natukene rohkem jalaruumi oleks, või koonerdavad veidi jalaruumist, et istumisasend veidi seljasõbralikum oleks. Ruumi piirab aga pagasiruumi ja reisijateruumi eraldav võrk, mis kaubikutel kohustuslik on. Seina võiks olla võimalik tahapoole liigutada, et reisijateruumi suurendada saaks, sest praeguse lahenduse juures on pagasiruum hiiglaslik. Ruumi on kokku lausa 863 liitrit. Reisijate pool on keskkonsoolis küll topsihoidjad ja väike süvis, kuid muus osas pole esemeid kusagil hoiustada.

Interjööri kvaliteedi ja materjalide üle ei saa viriseda, kui arvestada hinnaklassi ja mudeli peamist otstarvet. Paneelid on kõik tugevast ja paksust plastikust ning istmed riidest. Tänu sellisele materjalivalikule on interjööri lihtne puhastada ja kui mudelit otstarbekalt kasutada, saab seda ka võrdlemisi tihedalt teha.

Multimeedia poolest pakub Jimny ka puutetundliku ekraaniga süsteemi, kuid Eestis on saadaval vanamoodne lahendus. Valikus on muusika esitamine raadiost, CD-plaadilt või Bluetooth seadmest. Kompuuter koosneb lihtsatest nuppudest, rullikutest ning piklikust kahevärvilisest ekraanist, kus vaid teksti kuvatakse. Seadete muutmiseks tuleb kasutusele võtta Jimny kasutusjuhend, aga igapäevaste toimingute jaoks pole väga palju võimalusi midagi sassi ajada. Helisüsteem on kuulatav madala helitasemega, kuid muutub valjenedes suhteliselt kiiresti plärisevaks.

Multimeedia all on eraldi väljaulatuv kliimapaneel. Kliima on täismanuaalne, kuid õnneks on see varustatud ka konditsioneeriga. Kasutamine on nii lihtne kui see manuaalse kliima puhul olla saab, aga asetuse poolest võiks olla rullikud veidi sügavamal armatuuris, et luua juhi põlvedele rooli ja plastikkorpuse vahele veidi lisaruumi.

Jimny näidikutabloo koosneb kahest suurest analoogkellast, mis kuvavad klassikaliselt mootoripöördeid ja kiirust, ning nende vahele on asetatud väike must-valge ekraan, millelt on võimalik vaadata kütusetaset, -kulu ja muid lihtsamaid sõidukiga seotud näitajaid. Samale ekraanile kuvatakse märkide tuvastamise korral ka liikluspiirangud.

Rool on samuti lihtsatest materjalidest ja käsitsemine veidi liiga kerge. Küll aga on Suzukil õnnestunud loogilise ja mugava nuppudelaotuse väljamõtlemine. Roolipealsed nupud on üheselt mõistetavad ning opereerides pole ohtu mööda vajutada. Parempoolsel kodaral on püsikiirusehoidja nupud ning vasakpoolsel multimeedia nupud. Lisaks on rooli küljes all vasakul ka käed-vaba süsteemi nupud kõnele vastamiseks ja katkestamiseks.

SÕITMINE

Jimny on saadaval 1.5-liitrise bensiinimootoriga, mis arendab 75 kW. Mootorist kantakse jõud läbi viiekäigulise aeglustiga manuaalkasti koguaeg tagaratastesse ning nelikveo sisse lülitamisel kõikidesse ratastesse. Jimny kaalub 1090 kg, kliirensit on minimaalselt 210 mm, pealesõidunurk on 37, harjaületusnurk 28 ja eemaldumisnurk 49 kraadi.

Jimny särab peamiselt looduslikel pinnastel sõites. Redelraamiga mudel on jäik, vedrustus võrdlemisi pehme ning tänu aeglustiga nelikveole veab ta ennast igalt poolt kergesti läbi. Jõu nappuse tõttu ei suuda Jimny võibolla küll liival külge väga ees hoida, aga puhtalt eesolevate takistuste ületamisega saab ta väga hästi hakkama. Rool on kerge ja ka käigukast on seadistatud maastikusõidu mugavuse järgi. Samuti on tänu heale vaateväljale väga lihtne tajuda auto gabariite.

Kui aga poristest ja kivistest teedest kõrini on ning tuleb ette võtta kodutee, siis Jimny enam nii hiilgav pole. Tõsi, linnakiirustel polegi mudel nii ebamugav. Mootoril on jõudu kiirendamiseks ning müra on häiriv ainult vihmaste ilmade korral, mil rattakoobastes lendlev vesi salongis mürataset tõstab. Kui aga Jimnyga maantee kiirustele jõuda, siis muutub sõitmine ebakindlaks. Tiguülekandega roolisüsteem on ebatäpne, mis põhjustab sõidurajal kaldumisi, sirgete seinte ja väikese kaalu tõttu on Jimny käitumine sõltuv tuuleiilidest ja mööduvatest sõidukitest, 110 km/h kiirusel huilgab mootor viienda käiguga ligi 3500 pöörde peal ning kogu seis tundub suhteliselt habras.

Jimny juhiabiliste hulgas on püsikiirusehoidja, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, liiklusmärkide tuvastus ja kallakult laskumise abifunktsioon.

Kellele?

Jimny on ehitatud töö- või emotsiooniautoks. Ühtepidi sobib see isikutele, kes vajavad tihedalt suurt pagasiruumi või peavad läbima keerukaid metsavahelisi teid ning teistpidi on see suurepärane valik, kui otsid lihtsalt ühte odavat ja lihtsat sõiduriista, millega nädalavahetustel natukene karjäärides ja metsas lõbutseda.

Jimny on ehitatud töö- või emotsiooniautoks. Ühtepidi sobib see isikutele, kes vajavad tihedalt suurt pagasiruumi või peavad läbima keerukaid metsavahelisi teid ning teistpidi on see suurepärane valik, kui otsid lihtsalt ühte odavat ja lihtsat sõiduriista, millega nädalavahetustel natukene karjäärides ja metsas lõbutseda.

Auto andmed

Hind alates: 21 990

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.5 l
75 kW
7.7 l/100km
Nelikvedu
5-käiguline manuaal
Max 145 km/h
0 – 100 km/h: – sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST