2019. aastal müüki jõudnud GLB on värskeim ja tõenäoliselt ka viimane lisa Mercedes-Benzi sisepõlemismootoritega linnamaasturite valikusse, sest turule on juba jõudnud ka sama mudeli elektriversioon EQB. Mudeli nimi seletab isegi, et on maasturlik versioon B-klassist, mistõttu jääb see ka suuruselt GLA ja GLC vahele.
GLB alternatiivideks on näiteks Audi Q5, Lexus NX, Peugeot 5008 ning BMW X3.

VÄLIMUS

Juba esmapilgul jätab GLB väga mõistliku suurusega ja stiilse linnamaasturi mulje. Kerekujult pole eksperimenteerituid kupeelikkusega, proportsioonid on ilusad ja ka disainile on lähenetud pigem klassikalisi maasturi ja Mercedese omadusi meeles pidades. Standardis on GLB saadaval vaid musta värvi, kuid lisavarustuses on must-valgete varjundite kõrvalt leitavad ka kuldne, punane ning sinine.

Esikülje põhiilme panevad kokku suured, kuid minimalistlikute päevatuledega esituled ning hiiglasliku Mercedese logoga tume iluvõre, millele on asetatud kaks jõulist horisontaalset liistu. Kerejooned on pigem ümarad, kuid teravust lisavad väljapaistvad sooned kapotil ning kerge eritasandilisus elementide vahel. Stange keskele on loodud üks piklik õhuava, mille alla on tekitatud ka maasturitele omane halli tooni kaitseraud. Esiosa äärtel on kahjuks piirdutud vaid õhuavade imitatsioonidega. Mercedestele omaselt jätab ka GLB muskulaarne ninaosa mudelist väga kalli, uhke ja suure auto mulje.

Ennist sai küll mainitud, et GLB jääb oma suuruselt GLA ja GLC vahele, kuid külgvaatelt on mudel kõige sarnasem hoopiski omajagu suurema GLS-iga. See tähendab, et siluett on võrdlemisi kandiline ja proportsioonid on klassikalistele maasturitele omaselt tasakaalus. Külgpinnad ise on aga jätkuvalt kumerad ning üksikuid tugevaid kerejooni välja ei paista. Pikk teljevahe võimaldab suuri uksi ning horisontaalne katus avaraid küljeaknaid. Tõsist maasturi ilmet lisavad ümber alläärt kulgev must riba ning väljapaistvad katuseraamid.

GLB veljevalik algab 17-tollistest teras- ja valuvelgedest ning ulatub 20-tollisteni valuvelgedeni. GLB AMG puhul on aga standardveljed 19- ning kõige uhkemad koguni 21-tollised. Erinevaid disaine on kokku 19, kuid parima välimuse nimel tasuks valik teha vähemalt 18- või 19-tolliste seast, millest alates on disain mitmekülgsem ja ka velg rattakoopas proportsionaalselt sobivam. Demosõidukil olid all 18-tollised standardvarustusest valitavad valuveljed.

Tagakülje disain on üksikute elementide näol võrdlemisi rahulik, kuid üldilmes annab see mudelile sarnaselt esiküljele endast suurema ja uhke mulje. Tagatuled aitavad välja tuua mudeli alaosa laiuse ja jõulisuse võrreldes koonduva ülaosaga. Tagatuled ise on küll suured, kuid Mercedestele omaselt minimalistliku sisedisainiga. Kerepaneelid on suuremas osas voolujoonelised ning mitmekülgsus on loodud järskude tasapindade muutumisega. Stange ulatub kumerana kõige kaugemale ja selle alläärele loodud hallile paneelile on kahjuks loodud kaks väljalaske imitatsiooni.

INTERJÖÖR

Kõige värskemate Mercedese mudelite kõrval võib GLB salong küll aegunud välja näha, sest sarnast üldilmet on bränd juba mõnda aega kasutanud, kuid üldise autoturuga võrreldes on salong ikkagi kaasaegne. Salongi materjalid on puudutavates piirkondades kvaliteetsed ning Mercedesele omaselt on kasutatud ka preemiumlikke ja visuaalselt efektseid materjale. Ehituskvaliteedi üle on samuti raske kurta, sest juba ust kinni tõmmates on tunda, kui tugevalt kõik koos püsib.

Istmete osas on GLB lisavarustuses täielikult nahk- ja kunstnahkistmed, kuid baasvarustuses saab salong kunstnahast külgpolstrite ja tekstiilist põhiosaga istmed. Istumisasend on pigem püstine ja iste võrdlemisi kõva, aga istmepõhi jällegi mõnusalt pikk, üldise kuju toetav ning reisijaid paigalhoidev. Kuigi püstisem asend võib pikematel sõitudel väsitada, kaasneb sellega ka üks väga positiivne aspekt. Nimelt jääb selle tõttu juhi jalgadele istme ja rooli vahele kohe hämmastavalt palju ruumi. Esiistmetel on standardvarustuses soojendus ning lisavarustuses elektriline reguleerimine.

Salongi ruumikuse poolest üllatab esmana tõsiasi, et mudel on saadaval lausa 7-kohalisena, sest välisgabariitidelt seda muljet ei jää. Demoauto oli aga 5-kohaline ja ruumi jagub igas pikkuses sõitjatele nii esi-, kui tagareas. Vastupidiselt aga füüsilise ruumi rohkusele ja avarusele jääb GLB salongis veidi maailmast eraldatud mulje. Aknad on küll suured ning valgust pääseb sisse omajagu, ent akende vertikaalsuse ja salongi tumedate materjalide valgusneelduvuse tõttu jääb sõites tunne justkui viibid akvaariumis. Atmosfääri loob aga särav mitmevärviline miljöövalgustus ning võibolla aitaks ka valikuline panoraamkatus. Esemete hoidmiseks on paraja suurusega laekad keskkonsoolis, käetoe all ja ka uste sees. 

Pagasiruumi on GLB-s maksimaalselt 570 liitrit, mida on koguni rohkem kui väliselt suuremas GLC-s. 7-kohaline kaotab kokkupakitud viimase rea korral siiski 70 liitrit. Pagasi peale- ja mahalaadimine on võrdlemisi mugav, sest pagasiruumi põhi on kenasti tasapinnaline ava alläärega ja ka künnis enam-vähem põlve kõrgusel. Seega pole vaja pagasit kandes käsi vabastada ega jalaga auto all vehkida. Huvitaval kombel pole mudelile saadaval elektriline pagasiluuk.

Multimeediat esindab GLB-s näidikutablooga sama paneeli taha asetatud 10.25-tolline puuteekraan, mida annab juhtida ka keskkonsoolil asuva puuteplaadiga ning viipe- ja häälkäsklustega. Puuteplaadiga harjumine võib küll aega võtta, kuid tegemist on kindlasti mugavaima viisiga. Süsteemi tarkvara on loogiline ning visuaalselt ilus ja ka riistvara piisavalt võimekas ning kvaliteetse kuvariga. Küll aga on veider lahendus leitud ekraani asetuse osas. Nimelt on multimeediaekraan tsentrist paar sentimeetrit juhi poole liigutatud, mistõttu võib olenevalt juhi asendist info natuke rooli taha peitu jääda. Võiks arvata, et see on eesmärgiga tuua ekraan juhi käeulatusse, mis tundub samas ebavajalik, sest mugavam on siiski puuteplaadi kasutamine. Helisüsteem on kohati veidi bassine, kuid olenemata helitugevusest esitus pidevalt selge.

Kliimapaneel on paigutatud nupuribana kolme ümmarguse ventilaatori alla armatuuri tsentrisse. Äärmised lülitid määravad temperatuuri ja õhusuuna ning valik kuvatakse multimeediaekraanil. Kasutamine on lihtne ja üheselt mõistetav.

Sarnaselt multimeediale pole ka näidikutabloo osas valikuruumi ning mudel saab iga varustuse puhul samuti 10.25-tollise täisdigitaalse tabloo rooli taha. Juhil on võimalik muuta kuvatava info tüüpi ja veidi ka visuaalset poolt. Mõlema muutumine on aga võimalik ka siduda sõidurežiimiga. Süsteem on kasulik, mugav ja visuaalselt kutsuv. Mudelile on saadaval ka HUD esiklaasinäidik.

Kolme laia kodaraga GLB rool on võrdlemisi suur, kuid käsitsemine ergonoomiline ja kerge, vaid rooliratta materjal võiks veidi parema pidamisega olla. Vasakpoolsel roolikodaral on juhiabiliste nupud ning näidikutabloo puuteplaat. Parempoolsel aga käed-vaba süsteemi ja multimeedia nupud. Nuppude efektiivseks kasutamiseks peab veidi harjuma, kuid lahendus on nii visuaalselt kui ka kasutajasõbralikkuselt võrdlemisi hea. Mercedestele omaselt pole rooli taha paigutatut mitte ainult käigulabad, vaid ka käiguvaheti ise, mis nii-öelda tavalise auto kojameeste kangil asub. Roolile on saadaval ka soojendus.

SÕITMINE

Bensiinimootoritest pakutakse GLB-le ühte 1.4-liitrist ning kahte kaheliitrist. Nõrgeim arendab 120 kW, kiirendab 0-100 km/h 9.1 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 207 km/h ning tarbib keskmiselt 6 l/100km. 165 kW arendav kaheliitrine saavutab suurimaks kiiruseks ligikaudu 240 km/h ning tarbib umbes 7 l/100km. 0-100 km/h kiirendus jääb olenemata veoskeemist 7 sekundi ringi. Võimsaim 225 kW arendav AMG kaheliitrine tarbib 7.5 l/100km, savutab kiiruseks 250 km/h ning sooritab sajani kiirenduse veidi üle viie sekundi. Kõik valikud on saadaval vaid automaatkastiga, ent nõrgeim vaid esiveolisena, keskmine esi- ja nelikveolisena ja AMG versioon vaid nelikveolisena.

Diiselmootoreid on samuti valikus kolm. Kõik automaatkastiga, kaheliitrised ja ka veoskeemi jaotus sarnaneb bensiinimootorite valikuga. Ainukese muutusena on ka võimsaima diiselmootori saadavus esiveolisena. Mootorid on võimsustega 85, 110 ning 140 kW, tarbivad keskmiselt 5 l/100 km ja saavutavad suurimaks kiiruseks 190 – 220 km/h. Nõrgeim mootor sooritab 0-100 km/h kiirenduse 11.3 sekundiga, keskmine umbes 9 sekundiga ja võimsaim minimaalselt 7.6 sekundiga.

Demoauto oli varustatud 110 kW arendava diiselmootoriga, millel kantakse jõud kõikide ratasteni läbi 8-käigulise automaatkasti. Kindlasti pole tegemist sportliku või eriliselt võimsa ajamiga, kuid 110 kW kohta on sel krapsakust ja jõudu küll. Nii käigukast kui ka mootor on seadistatud sujuvuse peale. Nelikveo osas aitab 4MATIC kindla peale kiiremini kohalt liikuma saada, kuid ei võimalda ka veojõukontrolli deaktiveerimisel tagaratastel oma trajektorile kalduda. Müra jõuab salongi vähe, vedrustus on pigem sportlikult jäik, nähtavus salongist hea. Mudeli gabariidid vajavad esialgu harjumist. Küll aga aitab manööverdamisega tahavaatekaamera, mille pilt on kvaliteedilt hea, kuid kuvand ekraanil veidi väiksevõitu.

GLB juhiabiliste hulgas on pimenurga ning sõiduraja jälgimine, pidurdusassistent, automaatsed ja hea valgustavusega maatriks-kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja, liiklusmärkide jälgimine, eesmised ja tagumised parkimisandurid, iseparkimine ning 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

GLB peamiseks klientuuriks on arvatavasti siiski isikud, kes ihaldavad just nimelt Mercedest. Kuigi pole välistatud ka võibolla esialgu odavama brändi mudelite seast valijad, sest varustust arvestades on hind isegi üpris õigustatud ning lisaks mugavusele ja uhkusele on GLB tegelikult praktiline. Mudel sobib hästi pereautoks ning juba puhtalt brändi pärast ka ärimaastikule.

GLB peamiseks klientuuriks on arvatavasti siiski isikud, kes ihaldavad just nimelt Mercedest. Kuigi pole välistatud ka võibolla esialgu odavama brändi mudelite seast valijad, sest varustust arvestades on hind isegi üpris õigustatud ning lisaks mugavusele ja uhkusele on GLB tegelikult praktiline. Mudel sobib hästi pereautoks ning juba puhtalt brändi pärast ka ärimaastikule.

Auto andmed

Hind alates: 43 560

Testitud mudeli info:
– €
Diisel
2.0 l I4
110 kW
5.7 l/100km
Nelikvedu
8-käiguline automaat
Max 201 km/h
0 – 100 km/h: 9.3 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST