2010. aastal maailma ette jõudnud ning 2019. aastal mudeliuuenduse läbinud Nissan Juke on Jaapani tootja väikseim esindaja linnamaasturite hulgas. Mudeli nimi on tuletatud ingliskeelsest sõnast jukebox ning viitab auto mängulisusele ja krapsakusele. Väikeste crossoverite hulgas on Juke’i alternatiivideks näiteks Hyundai KONA, Renault Captur ning Volkswagen T-Roc.
Juke oli juba esmakordselt turule jõudes väga omapärase välimusega ning ka mudelivärskenduse järgselt ei saa öelda, et sarnasete disainielementidega autosid väga leiduks. Meie arust on uuendus auto omajagu ilusamaks ning konkurentsivõimelisemaks muutnud. Üldine ilme on kumer ja voolujooneline, hoides endas ka Nissanitele omaseid disainielemente. Mudelit soetades on omanikul ka omajagu isikupärastamise võimalusi, sest võttes arvesse mitmetonaalsusi, mille korral on mudeli katus kerest teist värvi, ja erinevaid värvitüüpe ning -toone, on lõplike värvilahendusi kokku lausa 19 tükki.
Võrreldes esimese generatsiooniga on Juke’i pilku tasakaalustatud ning ühtsemaks tervikuks voolitud. Mudeliuuendusega on trapetsikujuline iluvõre, mille keskel ka Nissani logo, suurendatud omajagu silmapaistvamaks ning integreeritud kokku LED-päevatuledega, mis eelnevalt lausa kapoti peal asusid. Nüüd on kapotil vaid paar kerejoont, mis iluvõret ümbritseva kroomliistu kuju pikendavad. Ikoonilised rallivalgustitest inspireeritud ümmargused tuled on omandanud veidi sisemist disaini ning ei ole üldilmes enam nii üleliia tähelepanu tõmbavad. Stange keskelt leiame veel ühe laia õhuava ning äärtel udutuled keset ebafunktsionaalseid õhuavade imitatsioone.
Sarnaselt esimese generatsiooni Juke’ile, on mudeli küljedisain rajatud ümber silmapaistvalt rõhutatud rattakoobaste. Tugevate kerejoontega mitmetonaalne disain lisab Juke’ile visuaalset kõrgust ja jõulised tagumised õlad annavad mudelile veidi sportlikku ja agressiivset ilmet. Maasturlikkusele viitab aga mööda alläärt kulgev must riba. Mudeli siluett on kergelt kupeelik ja proportsioonid ühe väikse linnamaasturi jaoks täpselt tasakaalus. Iseloomu annavad veel mustad aknaraamid ning küljepeeglid ja omapärase mustriga katuse küljed.
Juke’i veljevalikus on kahte sorti terasvelgesid ning viit sorti valuvelgesid suurustega 16, 17 ning 19 tolli. Nagu ikka, on väiksemad veljed lihtsama ja ühevärvilise disainiga ning suuremad veidi omapärasemad. Suuruse osas tundub, et parajalt oleks alates 18-tollistest, mistõttu soovitame tehasevalikust valida 19-tolliste seast. Demosõidukil olid all 19-tollised mustad valuveljed, mis sobisid suuruselt auto üldilmega ning nägid ka disainilt mõnusalt õhulised ja uhked välja.
Tagakülg on sarnaselt ülejäänud mudeliga taas sisutihe ja üpris tahutud. Tagumiste rataste kohal kasvavad laiad õlad ühinevad tagaküljel lihtsa disainiga tagatuledega ning süvisega katus pikeneb sama motiivi jätkavaks tiivaks tagaakna kohal. Visuaalselt on pagasiluuk veidi kokkusurutud, kuid avades on pagasiruumi kasutamine põhimõtteliselt sama mugav kui konkurentidel. Stange on üpris kõrge, üleni must ning ka ilma peidetud väljalaset asendatavate imitatsioonideta.
Juke’i interjöör on visuaalselt küll ajale veidi jalgu jäänud, kuid süsteemid ja funktsioonid ise on kõik selgesti arusaadavad ning kasutajasõbralikud. Materjalide valik on vastavuses mudeli hinnaklassiga ja kvaliteedi osas püsib kõik kenasti omal kohal. Demosõiduki salongis jäi silma, et armatuuri iga element oli erineva pinnatöötluse ning omapärase halli varjundiga, mis ei jäta komplektist terviku muljet. Näidikutabloo ümbruses oli kasutatud lausa süsinikkiu imitatsiooni.
Juke’ile on saadaval ka osaliselt kunstnahast istmed, kuid sarnaselt demoautole saab mudel standardvarustuses tekstiilist istmed. Mudeli hinnaklassi arvestades on tegemist väga toetavate ja mugavate istmetega. Reguleerimisruumi on esireas küllaga, asend pigem püstine ning istmete kuju hoiab sõitjad paigal ka dünaamiliste kurvide ajal. Peatugede integreerimise ja külgtugede väljaulatumise tõttu on nendes ka kergelt korvistmete muljet. Juba võrdlemisi madalast varustusastmest on hinna sees ka istmesoojendus.
Ruumi osas Juke väga ei hiilga. Neli keskmist kasvu täiskasvanut mahub tehniliselt ära, aga tagareas on avarus piiratud. Kolm täiskasvanut tagareas on aga praktiliselt välistatud ning kui mõnigi reisija üle keskmise kasvu on, võib tagareas nii pea- kui jalaruumist kiirelt puudu jääda. Tagareas muudavad kitsad ning toonitud aknad aga atmosfääri veidi hämaraks ja survestavaks. Salongi muudavad praktiliseks topsihoidjad keskkonsoolis, süvis kliimapaneeli all, suured uksetaskud ning laegas käetoe all. Pagasiruumi on kokku 422 liitrit, mis on oma suurusklassis arvestatav, olles veidi suurem näiteks Capturi omast, kuid väiksem T-Roci pagassist.
Demosõidukis esindas multimeediat 8-tolline puuteekraan armatuuri ülaosas, mis ei jää asetusega juhi vaatevälja. Ekraani külgedel on kaks füüsilist rullikut ja alläärel otseteenupud. Riistvara poolest on süsteem isegi üpris pädev ning kiire, kuid tarkvaraliselt on lahendus ajale jalgu jäänud. Kasulikkuse poolest pole süsteemile midagi ette heita, sest menüüde vahel navigeerimine on lihtne ning loogiline, aga visuaali arvestades peaks Nissan küll lähiajal uuendamise peale mõtlema. Juke’i multimeedia toetab ka Apple Carplayga ning Android Autoga ühildumist. Mudeli audiosüsteem on päris hea ning kvaliteet ja selgus säilib ka kõrge helitugevuse korral. Nissan teeb koostööd ka Bose’iga, mille väljundiks on ka Juke’ile saadav helisüsteem, mis lisab kõlarid koguni esiistmete peatugedele. Kliimapaneel on asetatud armatuuri allosasse, kolme turbiinikujulise ventilaatori alla, ning koosneb üksikutest nuppudest ning kahest rullikust. Kvaliteet saaks olla parem, kuid kasutajasõbralikkuselt pole küll väga millegi üle kurta.
Standardvarustuses saab Juke juhi ette armatuurile analoogkellad ning 4,2-tollise ekraani nende vahel. Uhkema varustuse korral jäävad küll kellad, aga ekraan (nagu ka demosõidukis) suureneb 7 tollini. Visuaalselt meenutab Juke’i näidikutabloo meeletult Toyota süsteemi, kuid tarkvaraliselt on see isegi stiilsem ja kasutajasõbralikum. Graafikad on kaasaegsed ja ekraani resolutsioon piisavalt kõrge. Juhil on võimalik valida erinevate infotüüpide vahel ning olenemata valikust säilib näidikutablool kord ja stiilipuhtus.
Kolmekodaraline rool on mudeli mõõtu arvestades küll üpris pirakas, kuid kuju ja kvaliteedi poolest on seda siiski hea käsitseda. Materjalid on lihtsamapoolsed, kuid vastavuses mudeli hinnaga. Vasakpoolsel roolikodaral on nupud multimeedia ja näidikutabloo ning parempoolsel juhiabiliste seadistamiseks. Nuppude kvaliteet on hea ning asetus ja reljeefsus võimaldavad neid peale lühikest harjumist kasutada ka ilma pilku pööramata. Rooli tagaküljele on paigutatud ka käigulabad, mis sellises mudelis täiesti mõttetud on.
Juke’i mootorivalikust enam lihtsamaks minna ei saa, sest mudelile on saadaval vaid ühte tüüpi üheliitrine ning 84 kW arendav bensiinimootor. Kõik Juke’id on esiveolised ning käigukastidena on valikus kuuekäiguline manuaal ning seitsmekäiguline topeltsiduriga automaat. Olenevalt käigukastist ja üllataval kombel ka varustusastmest varieerub tootja sõnul kütusekulu ligikaudu 6 l/100km ümber. Maksimaalseks kiiruseks saavutab mudel 180 km/h ning 100 km/h kiiruseni jõuab kohapealt kiirendades umbes 12 sekundiga.
Nagu ka numbritest oletada võib pole Juke’i puhul tegemist just väga sportliku ja kiire autoga. Tõsi, igapäevaste linnasõitude puhul pole küll keskmisel juhil rohkemat vaja, aga kui oled veidigi raskema jalaga või pead aeg-ajalt ka maanteedel sõitma, võib Juke’ist veidi väheks jääda. Arvatavasti külma pakase tõttu oli kohalt lahkudes ka veidi mootorivärinat salongis kuulda ja tunda. Käigukast on piisavalt kiire ja sujuv. Sõidudünaamika poolest on Juke’is aga ka sportlikkust. Vedrustus on jäigemapoolsem, mis tagab täpsuse kurvides ning võimaldab ka nõnda väikse, kuid kõrge auto roolis end enesekindlalt tunda. Mugavuse poolest on aga tavasõit piisavalt pehme ning rool kerge. Müra jõuab salongi vähe ning kuigi tagaaken võiks peegli efektiivsemaks kasutamiseks veidi suurem olla, on nähtavus siiski üldiselt okei ning manööverdamine lihtne. Viimast abistab ka tahavaatekaamera, mille ainsaks miinuseks on pildi kvaliteet.
Juke’i juhiabiliste hulgas on intelligentne hädapidurdusabi, sõiduraja jälgimine, automaatsed kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja, liiklusmärkide tuvastamine, pimenurga jälgimine, eesmised ja tagumised parkimisandurid ning tahavaatekaamera.
Kuigi Juke on Eesti tänavatel üpris sage nähtus, on temas ikkagi midagi massist eristuvat ja omanäolist. Mudel on pigem nooruslik ja lihtne ning vaid punktist A punkti B jõudmiseks polegi midagi enamat vaja. Praktilisuse osas Juke pereautoks ei sobi ning on pigem maksimaalselt kahe inimese liiklemiseks linna piires.
Kuigi Juke on Eesti tänavatel üpris sage nähtus, on temas ikkagi midagi massist eristuvat ja omanäolist. Mudel on pigem nooruslik ja lihtne ning vaid punktist A punkti B jõudmiseks polegi midagi enamat vaja. Praktilisuse osas Juke pereautoks ei sobi ning on pigem maksimaalselt kahe inimese liiklemiseks linna piires.
Hind alates: 17 340 €
Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.0 l I3
84 kW
5.5 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 11.9 sec