Opel esitas 2008. aastal enda konkurenti suuremat sorti pereautode hulgas, tuues turule Insignia. Olles võrdlemisi edukas ning populaarne, jõudis mudel oma teise generatsioonini, kus maal mudel veel tänagi on, alles 2017. aastal. Insignia on saadaval fastbacki ning universaalina ja mudeli alternatiivideks on näiteks Volkswagen Passat, Renault Talisman ning Peugeot 508.

VÄLIMUS

Insignia disainis on raske välja tuua üksikuid silmapaistvaid elemente, kuid üldiselt on hakkama saadud viisaka ja tagasihoidliku välimusega mudeliga. Selle tulemusel pole ta küll väga pilkupüüdev, kuid samas on raske leida arvamusi, mis Insignia disaini vastu oleks. Kindlasti lisaks soovi korral erksust mõni heledam värv.

Ninaosas laiub suuremas osas Opelitele omane seitsenurkne iluvõre, mille keskel kulgevale liistule on asetatud Opeli logo. Samuti meeldib Opelile oma mudelite kapottide keskele luua silmapaistev kerejoon. LED-esituled on minimalistliku välimusega, kuid väga hea valgustatavusega. Põrkeraual asub allääres veel väike õhuava ning äärtele on lisatud ebafunktsionaalsed aerodünaamilised lisad.

Ka küljelt pole Insignia väga kuidagi massist eristuv. Samas aga süvenedes peab tõdema, et siluett on elegante ja voolujooneline ning küljele on loodud ka kergelt jõulisust lisav kerejoon. Tumeda kerevärviga sobivad tumedad aknaraamid ja tagaklaasid, aga paistab jällegi silma suunatuli esitiival. Insignia veljevalik algab 17-tollistest valuvelgedest ning saadaval on ka 18- ja 20-tollised. Nii disainilt kui suuruselt peab tunnistama, et juba demosõiduki 18-tollisedki näevad head välja. Disain on veidi lihtsam väiksematel ning uhkeim suurimatel velgedel.

Tagaosas laiuvad parajalt suured ning esitulede disaini imiteerivad ilusad tagatuled. Pagasiluugile, millel on võimalik märgata esivõre kuju ning mis lõpeb proportsionaalselt kõrgel, on loodud kergelt omapära lisav tiib. Põrkeraud on taas ühepalgelise ja lihtsa disaniga ning kahjuks on reaalsed väljalaskeotsad asendatud läikivate imitatsioonidega.

INTERJÖÖR

Insignia interjöör on lihtne, kuid kaasab endas enamiku uutest tehnoloogialahendustest ning isegi kui visuaalselt jääb veidi juba mulje, et mudel pole kõige uuem, on mugavuselt ja tehnoloogialt Insignia veel vägagi konkurentsivõimeline. Materjalid on laias laastus kvaliteetsed ning kõik, mille vastu sõites toetada vaja, on pehme. Ainukese märkusena tooks välja, et keskkonsoolil võiks olla vähem mustast läikivast plastikust pinda. Kvaliteediga on samuti üldpildis hästi. 

Ruumi on Insignias isegi täitsa parajalt. Reisima mahub neli täiskasvanut ja ka omajagu pagasit. Esimesena jääb suuremate reisijate korral arvatavasti väheks tagarea pearuumist. Istumisasend on madal, kuid on piisavalt reguleerimisruumi parima seadistuse leidmiseks. Nahkistmetele on saadaval istmesoojendus ja -ventilatsioon. Istmed toetavad asendit ning hoiavad sõitjad ka korralikult paigal. Pagasiruumi muudab praktiliseks luukpäralikult avanev pagasiluuk ja ruumi on kokku lausa 490 liitrit.

Insignia multimeedia koosneb 8-tollisest puutetundlikust ekraanist, mis on asetatud armatuuri ülaossa, ilma et see vaatevälja ulatuks. Tarkvara näeb küll veidi lihtne ja odav välja, aga tegelt on süsteem mõnusalt kiire, kasutajasõbralik ning omab isegi Android Auto ja Apple Carplay liideseid. Ekraani all on ka füüsilised nupud lugude vahelejätmiseks, helitugevuse muutmiseks ning menüüde vahel liikumiseks. Bose helisüsteem on väga mõnusa stereoga ning võimaldab lugusid kuulata ka kõrge helitugevusega. Multimeedia all on eraldiseisev kahetsoonilise automaatkliima seadistuspaneel. Paneel on loogilise ülesehitusega ning võimaldab kiiret kasutamist ka sõidu ajal. Täiesti arusaadavalt pole Insignias võimalik temperatuuri valida poolkraadide kaupa.

Näidikutablool on sarnaselt näiteks Toyotadele seotud digitaalsus ja analoogsus. Tabloo keskel asub 8-tolline ekraan, millel kuvatakse peamiselt sõidukiirust, kuid on võimalik ka valida erinevate sõiduki andmete vahel, ning äärtele on paigutatud füüsilised kellad mootoripöörete, kütusetaseme ning mootoritemperatuuri kuvamiseks. Mudelile on saadaval ka selgelt infot kuvav esiklaasinäidik.

Kolmekodaraline rool on mõnusatest materjalidest ning parajalt õhuke mõnusaks käsitsemiseks. Kasutamine on kerge, kuid annab infot ka auto käitumise kohta. Roolipealsed nupud on loogilise asetusega ning parajalt reljeefsed, et pilku tee pealt tõmbamata õigele nupule vajutada saaks. Parempoolsel kodaral on juhiabiliste ja püsikiirusehoidja nupud ning vasakpoolsel multimeedia nupud.

SÕITMINE

Insignia mootorivalikus on kahte sorti diisel- ning bensiinimootorid.

Bensiinimootorid on mõlemad kaheliitrised võimsustega 147 ja 169 kW. Jõud kantakse ratasteni läbi 9-käigulise automaatkasti. 147 kW mootor on saadaval lahjemate varustusastmetega ning vaid esiveolisena. Sooritab 0-100 km/h kiirenduse 7.7 sekundiga ja saavutab maksimaalseks kiiruseks 235km/h. 169 kW mootor on saadaval aga ainult GSI tippvarustusega ning nelikveolisena. Selle tulemusel saavutab nelikveoline Insignia maksimaalseks kiiruseks 237 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 7.4 sekundiga, mis üllatavalt polegi nii palju kiirem esiveolisest mudelist.

Diiselmootorite valikus on kolmesilindriline 1.5-liitrine 90 kW arendav ning neljasilindriline kaheliitrine 128 kW arendav mootor. Nõrgem sooritab 0-100 km/h kiirenduse 11.4 sekundiga ja saavutab maksimaalseks kiiruseks 205km/h. Võimsam aga 0-100 km/h kiirenduse 8.7 sekundiga ja saavutab maksimaalseks kiiruseks 228km/h. Diiselmootorid on saadaval vaid esiveolistena, jõud kantakse ratasteni läbi 8-käigulise automaatkasti ning tarbivad keskmiselt 4.7l/100km.

Insignia pakub üldiselt head sõidukogemust. Demosõiduki kaheliitrine bensiinimootor arendab kiiruseid hoogsalt ning hätta ei jää ka automaatkast. Plusspunkte peab andma ka veojõukontrollile, mis suurepäraselt kohaltvõtul rehvilibisemist takistab. Vaade välja on hea ettepoole, kuid veidi piiratud tahavaatepeeglist, sest aknaava on kitsas ning C-pillarid suured. Märkasime ka, et elektrilise esiklaasisoojenduse traadid tekitavad tänavavalgustuse käes vaatele laineid, mis pimedas sõites kohati segada võivad. Vedrustuse osas on leitud kuldne kesktee, mis säilitab pehme ja sujuva sõidu linnateedel, kuid hoiab sõiduki üllatavalt kontrollitava ja stabiilsena ka looklevatel teedel.

Insignia juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirusehoidja, aktiivne rajahoidmisabi, pimenurga jälgimine, parkimisandurid ees ja taga ning tahavaatekaamera.

Kellele?

Insignia on hea valik pere- ja tööautoks, kui juht ei aja taga uhkeid lipulaevu, vaid tahab lihtsalt suurt, kuid madalat sõidukit, millega igapäevaselt nii linnas kui maanteedel liigelda. Samas on mudelil ka enamik kaasaegsemaid tehnoloogia- ja ohutuslahendusi.

Insignia on hea valik pere- ja tööautoks, kui juht ei aja taga uhkeid lipulaevu, vaid tahab lihtsalt suurt, kuid madalat sõidukit, millega igapäevaselt nii linnas kui maanteedel liigelda. Samas on mudelil ka enamik kaasaegsemaid tehnoloogia- ja ohutuslahendusi.

Auto andmed

Hind alates: 25 500€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
2.0 l
147 kW
7.7 l/100km
Esivedu
9-käiguline automaat
Max 235 km/h
0 – 100 km/h: 7.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST