Volkswagen Passat on paljude silmis pereautode standard. Olles olnud turul juba pea 50 aastat on mudelit saatnud suur edu. Värskeim ehk kaheksas generatsioon võitis ka 2015. aasta “Euroopa aasta auto tiitli”. Autojaam käis sõidul ja vaatas üle, mida maailma üks kuulsaim keskklassi auto endast kujutab.

VÄLIMUS

Aastatega on Passati disain muutunud julgemaks ja stiilsemaks. Värskeimat mudelit iseloomustavad tugevad kerejooned, sportlikud lisad ja üldine äriklassi auto ilme. Proovisõiduk oli varustatud R-Line paketiga, mis lisab mudelile sportlikumad kaitserauad ja kroom küljeliistud. Alates Executive varustusastmest on mudelil ka igati edevad ja praktilised LED esitule koos kaugtulede automaatlülitusega.

Küljelt vaadates avaldub Passati tõeline suurus. Samuti pole Volkswagen unustanud mudeli praktilist väärtust ning seetõttu on katusereelingud standardvarustuses. Mudel on saadaval ka sedaani kujul, aga näeb uhkem välja ikkagi universaalina. 

Veljevalik on üpriski lai ning ulatub 17-tollist 19-tollini ja nagu ikka on suuremad ka disainilt uhkemad. 

Ka tagaosa on innovaatiline kombinatsioon teravast disainist ja tehnoloogilistest funktsioonidest – dünaamiliste suunatuledega LED tagatuled ja elektriline pagasiluuk. Reaalsete summutitorude asemel on mudelil vaid imiteerivad kroomdetailid.

Autojaama meeskond julgeb soovitada tumesinist Lapiz Blue Passatit 19-tolliste Pretoria valuvelgedega. Just nagu prooviautol.

TOOTJA

INTERJÖÖR

Preemiumklassi masinatele omaseid tunnuseid leiab ka Passati salongist. Ning kõige luksuse kõrval on veel salongis meeletult palju ruumi. Tagaritta mahub võrdlemisi vabalt kolm sõitjat, kes praktiliselt ei saa kurta jala- või pearuumi puuduse pärast. Samuti lisab visuaalset avarust lisavarustusena installeeritav panoraamkatus. 

Nappa nahast sportistmed on mugavad ja võimaldavad muuta asendit 12 suunas. Samuti on roolisambal piisavalt liikumisvabadust, et mugav asend ka pikemate teekondade läbimiseks leida. Multifunktsionaalne rool ise on ilus ning seda on lihtne käsitseda.

Standardvarustuses on Passatil 6,5-tolline multimeediasüsteem, aga kallimate varustusastmete puhul asendub see kuni 9,2-tollise ekraaniga. Süsteemi tarkvara on lihtsasti kasutatav ning kuvab kõike, mida vaja võib minna.

Standardvarustuses mudelile veel analoogkelladega näidikuplokki, aga raha eest on võimalik soetada digitaalne ekraan, mis kuvab kõike – kiirusest navigatsioonini. Ekraan on selge ja natuke on valikuruumi ka kuvatava info ja erinevate vaadete vahel. Ekraani juhtimine käib läbi roolil asetsevate nuppude.

Passati pagasiruum on väga praktiline, asjade vedamiseks on haagid ja konksud. Mahtu on 650 liitrit ning tänu suurele ja elektroonilisele pagasiluugile, on kasutamine väga mugav.

SÕITMINE

Parima sõidukogemuse jaoks on Passatile loodud sõidustiilid, mille muutmisel on vahest ka reaalselt võimalik aru saada. Dünaamiline veermik võimaldab vahetada amortide jäikust ning mootori reageerimist, et soovi korral ka sportlikku sõidustiili harrastada. 

Ja sportlikku sõitu suudab Passat ka päriselt pakkuda. Esiveoline prooviauto oli kaheliitrise bensiinimootoriga, mis suudab toota kuni 140kW. Sellest on piisavalt, et ka kiiremaid manöövreid sooritada. Mudel on saadaval ka nelikveolisena ning mootorivalikus on veel kaks bensiinimootorit, millest uhkem suudab toota 206kW, ja kolm diiselmootorit.  

Passati juhiabiliste hulgas on tagurduskaamera, parkimisandurid ees, taga ja külgedel, reahoidmisabiline, pikivaheregulaatoriga püsikiirushoidik, otsasõidu eest hoiatav süsteem koos autonoomse hädapidurdussüsteemiga, automaatsed kaugtuled ja pimenurga jälgimissüsteem.

Kellele?

Nagu kõigile teada, on Passat ikkagi peaaegu ideaalne pereauto – praktiline ja võimas. Samuti on Volkswagen võrdlemisi hea kvaliteediga, mistõttu on tegemist hea investeeringuga mugava liiklemise nimel. Sõidult on Passat sobilik iga teekonna läbimiseks.

Nagu kõigile teada, on Passat ikkagi peaaegu ideaalne pereauto – praktiline ja võimas. Samuti on Volkswagen võrdlemisi hea kvaliteediga, mistõttu on tegemist hea investeeringuga mugava liiklemise nimel. Sõidult on Passat sobilik iga teekonna läbimiseks.

Auto andmed

Hind alates: 24 050€

Testitud mudeli info:
44 000€
Mootoribensiin
2.0 l
140 kW
8 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 232 km/h
0 – 100 km/h: 7.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST