Land Roveri brändi mainet, edu ja populaarsust üle 50 aasta kandnud Range Rover jõudis esmakordselt maailma ette juba 1969. aastal, mil Inglismaa päritolu bränd esitles oma suurt kaheukselist maasturit, mida võiks pidada ka tänapäevase Land Roveri alustalaks, olles pikima ajalooga mudel terves Land Roveri mudelirivis. Pool sajandit hiljem jõudis 2022. aastal rahva ette aga juba viienda generatsiooni Range Rover, mis on läbi aegade kujunenud Land Roveri lipulaevmudeliks. Range Rover seob tasemel maastikuvõimekuse ülima mugavuse, tehnoloogia ja luksusega, proovides sõna otseses sobida igasse olukorda. Range Roveri alternatiivideks on Bentley Bentayga, BMW X7, Mercedes-Benz GLS ja ka mõned luksuslikud väikebussid.

VÄLIMUS

Kuigi uus Range Rover näeb ülimalt kaasaegne ning isegi futuristlik välja, on viiekümne aastaga Range’i peamised disaini motiivid siiski generatsioonide kaupa säilinud. Tõsi, üldilme on küll tootmistehnoloogiate ja trendide arenguga omajagu ümaramaks muutunud, kuid klassikalise maasturi proportsioonid, sirged kerejooned ja tasased pinnad kaunistavad ka värskeima Range Roveri hinge. Kõik on ühe suure auto kohta ääretult stiilipuhas ja minimalistlik, mis teebki Range Roveri juba kaugustelt ära tuntavaks. Suuruse poolest jääb Range Rover juba pigem väikebusside klassi, olles viie meetri pikkusena ja kahe meetri laiusena suurem ka näiteks Volkswagen Multivanist, mistõttu on Range Roveri maasturlikuks alternatiiviks vaid BMW X7, mis on koguni veel pikem. Range Rover on saadaval ka pikema teljevahega, kandes sel juhul mudelinime lõpus tähist “LWB” (Long wheelbase), millel pikkust 5.25 meetrit, mis on ka X7-st 10 sentimeetrit pikem. Range Rover on saadaval lausa vapustava 37 erineva kerevärviga, mille hulgas mitmeid mustvalgeid varjundeid, väärismetallide toone ja teisi erilisi värve. Demosõiduk oli kaetud kullakarva satiinse “Sunset Gold” värviga, mis muide lisab mudeli hinnale ligikaudu 5000 eurot, kuid on kindlasti üks silmapaistvamatest valikutest.

Ninaosa on jagatud kaheks pea võrdse kõrgusega osaks, mida eraldab kerevärvi riba, millele kinnitatakse registrinumber. Ülemisel poolel leiame trapetsikujulise iluvõre, mille äärtel võrdlemisi suured, L-tähe kujuliste päevatuledega esituled, mis näevad stiilsed välja ning valgustavad ka hästi teed. Terve selle elemendi kohale on kergelt kumera kapoti esiotsale täht haaval välja kirjutatud ka mudeli nimi. Numbrimärgist allpool asub aga teine, ristkülikukujuline õhuvõre, mille keskmes kaks paralleelset disainliistu. Kokkuvõttes on Range Roveril väga jõuline ja suur ninaosa, mis annab mudelile tõsise ja karmi pilgu.

Külgvaatel paistab kõige paremini välja see tasakaalukas proportsioonide jaotus nii pikkuses kui kõrguses. Kerevärviga kaetud osa piiravad ülevalt mustade piilarite ja katusega akende osa ning alt stanged ja küljelaiendid, mis tahapoole liikudes aina kõrgemale ulatuvad. Kapoti tasand kulgeb koos süvistatud kerejoonega, mis ulatub esituledest tagatuledeni, horisontaalselt aknalaudadena tagaküljeni. Üldiselt tasapinnalise külje huvitavamaks muutmiseks asuvad küljepeeglite all veel õhuvõtuava imitatsioonid ja uste alaosas ka vähe silmapaistvamad kerejooned. Siluett on horisontaalste ja vertikaalste pindadega küll pigem kandiline, kuid mitte terav. Maastikuvõimekuse nimel pakub Range Rover kuni 280 millimeetrit kliirensit, mis võimaldab mudelil sõita pea meetri sügavuses vees. Ülessõidu maksimaalne nurk on 34.7 kraadi, mahasõidu oma 29 kraadi ning mudel suudab ületada 27-kraadise tipu.  

Velgesid on Range Roveri varustuses saadaval 17 erineva disainiga, mis laiuvad läbimõõdu vahemikus 20 – 23 tolli. Kõik disainid on võrdlemisi klassikalise lähenemisega ning varieeruvad värvitooni ja kodarate arvu ning kuju poolest. Suuruse poolest tasub ikka sihtida 23-tolliste poole, millega kaasneb korralik rehvide maksumus. Testitud mudelil olid all mustad kümne topeltkodaraga 23-tollised, mis pole parajalt stiilipuhaste ja kaunitena ühed parimad pakutavatest on.

Ka tagaküljel jätkub sirgete disainjoontega kandiline stiil. Keset tagaosa piirab numbrimärki ristküliku kontuuri kujuline disain element, mille ülemine ja äärmised osad peidavad endas tagatulesid, mis on nähtavad vaid ajal, kui tuled põlevad. Äärmised tuled näevad väga lahedad ja omapärased välja, kuid suuna- ja tagurdustuled, mis horisontaalse liistu taha peidetud, on veidi liiga lihtsalt integreeritud. Kõrgemal pool paistab veel välja kerge tagatiib, mis peidab enda varjus ka kojameest ning katusepealsed topelt uimed, millest vasakpoolne hoiustab digitaalse tahavateepeegli kaamerat. Tagastange on täies ulatuses musta värvi, imiteerides disainiga kergelt difuusorit. Väljalaset nähtaval kohal ei asu.

INTERJÖÖR

Range Roveri salongi võiks aga pidada lausa elutoaks ratastel. Luksust, läbimõeldud viimistlust, stiili, kaasaegset tehnoloogiat ja mugavust ulatub armatuurist pagasiluugini ja selle kõige tulemusel on Range Rover turu mugavamaid autosid, millega ükskõik kui pikkasid teeotsasid läbida. Samal ajal on kõik lahendused aga ka kasutajasõbralikud, võimaldades ka juba esimesel sõidukorral juhil end enesekindlalt tunda. Materjalid on üle terve salongi väga uhked ja ehituskvaliteedi osas püsib iga komponent tugevalt oma kohal. 

Salong on ka saadaval väga mitmete värvi- ja materjali kombinatsioonidega, kuid istmed on olenemata varustusest nahkkattega. Range’i suured ja pehmed istmed pakuvad väga mugavat, kõrget ja pigem püstist istumisasendit. Polstrid on mugavalt pehmed, kuid hoiavad reisijaid siiski võrdlemisi stabiilselt paigal. Ka reguleerimisruumi ei tohiks kellelegi väheks jääda. Istmed on küll standardvarustusest elektriliselt reguleeritavad, kuid ulatuvad lisavarustuse tipus kuni 24 asendisse reguleeritavateni, mille korral peab oma jõudu kasutama vaid peatoe polstrite kumeruse reguleerimiseks. Kõik muu liigub elektri jõul, toetades ka mälufunktsiooni ning massaaži, millel on intensiivsuse, režiimi ja suuna muutmise näol kokku täpselt 100 erinevat variatsiooni. Esiistmed on standardist soojendusega ning lisavarustuse korral ka ventilatsiooniga, mis toimivad mõlemad võrdlemisi kiirelt.

Range Roveri puhul peab eraldi tähelepanu pöörama ka tagumisele istmereale, sest sellise mudeli omanikud võivad tihtipeale juba teekondi läbida soovida justnimelt tagareas. Tagumised istmed on samuti ülimalt mugavad ning rohkelt elektriliselt reguleeritavad, võimaldades vastavalt vajadusele ja reisija kasvule leida olukorrale sobiva asendi. Kaasreisija taga olles saab veel eesoleva istme nupuvajutusega ettepoole saata, mille tulemusel saavad keskmist kasvu reisijad jalad sirgelt ette sirutada. Sarnaselt esiistmetele on ka tagumised valikvarustuses saadaval soojendusega ja mälufunktsiooniga, kuid erinevalt esimestest ei pakuta nendele jahutust ega massaaži. Teine istmerida on saadaval kahe- ja kolmekohalise konfiguratsiooniga. Lihtsaimal varustusel on rea keskel manuaalselt lahtitõmmatav käetugi, keskmisel varustusel elektriliselt opereeriv käetugi ning neljakohalisel konfiguratsioonil staatiliselt äärmisi kohti eraldav keskkonsooli pikendus. Testitud mudelil oli teises reas kolm istekohta ning elektriliselt opereeritav käetugi, mille puhul ei pea jällegi oma jõudu rakendama. Ka ustele on saadaval elektriline opereerimine ning soft close funktsioon. Parajalt suur käetugi pakub toetuspinda mõlemale reisijale ning peidab endas ka laegast ning topsihoidjaid. Viimased tulevad nähtavale taas pärast nupuvajutust, mis keskmise istekoha nii-öelda peatuge ettepoole liigutades topsihoidjad paljastab. Tagumise rea mugavuste seadistamiseks asub eelnimetatud käetoel ka 6- kuni 7-tolline puuteekraan, mis võimaldab seadistada kliimat, multimeediat, miljöövalgustust ning akna varjukeid. Ustel asuvad veel nupud multimeedia vaigistamiseks ja kahe erineva temperatuuriga salongivalgustuse opereerimiseks.

Salongi suuruse osas pole Range Rover küll nii hiiglaslik, kui välisilme põhjal arvata võiks, kuid sellest olenemata ei saa öelda, et esi- või tagareas vähe ruumi oleks. Laiuse osas mahub Range Roverisse võrdlemisi mugavalt kõrvuti istuma ka kolm inimest. Jalaruumi osas on aga nii, et kui esiistmel sõidab kahemeetrine, mahub tema selja taha mugavalt vaid keskmist kasvu reisija. Kuna aga ka pearuumi on igal istekohal korralikult, on üldpildis nelja keskmist kasvu täiskasvanu sõidutamiseks Range Roverist küll ja veel. Atmosfäär on salongis tänu suurtele akendele, heledale interjöörile ja meie poolt rangelt soovituslikule luugiga panoraamkatusele avar. Meeleolu ja privaatsust aitavad sättida mitmevärviline, kahetsooniline ja dünaamiliste programmidega miljöövalgustus ning katuseakna ja tagumiste akende ette sõitvad varjukid. Esemete hoiustamiseks on juhtmevaba laadimispinnaga süvis ekraani all, kust pedaalimiste korral võib telefon ära libiseda, topsihoidjatega sahtliga süvis käetoe ja käigukangi vahel, suur jahutatav käetoe alune laegas, kaks nupust avanevat arvestatava suurusega kindalaegast ja pigem kitsad uksetaskud. Lisaks juhtmevabale laadimisalale on salongis veel rohkelt teisigi laadimispesasid.

Lühikese kerega Range Roveril on pagasiruumi kokku 725 liitrit, mida on küll vähem kui 750 liitriga BMW X7-l, kuid sellest olenemata on pagasiruum võrdlemisi mahukas ja funktsioonide rikas. Range’i pagasiluuk avaneb kahes osas ning otse loomulikult elektriliselt. Praktilisust lisavad tasapinnaline laadimiskünnis, konksud, haagid ja mitmekülgne pagasiruumi põrand, mis võimaldab pagasit organiseerida ja eraldada. Mugavust lisab veel pagasiruumi seinal asuv paneel, mis võimaldab elektriliselt kokku pakkida pagasiruumi katet, langetada lihtsamaks pealelaadimiseks auto õhkvedrustust ning langetada pagasiruumi suurendamiseks tagumise istmerea seljatugesid. Lisaks oli testitud Range varustatud “Tailgate Event Suite” paketiga, mis hõlmab endas pagasiluugile paigutatud kõlareid ja multimeedia lisafunktsiooni, mille aktiveerimisel avaneb pagasiluuk ning heli hakatakse esitama vaid tagumistest kõlaritest. Seejärel saavad reisijad istuda alumise pagasiluugi äärele ja nautida hea muusika kõrvale piknikut, päikeseloojangut või muud lõõgastavat. Veelgi mõnusamaks kogemuseks on saadaval ka “Tailgate Event Suite Leather Cushions” pakett, mis lisab alumisele pagasiluugile ka nahkkattega istmepadjad.

Olenemata varustusest saab Range Rover armatuurile 13.1-tollise “Pivi Pro” puutetundliku multimeedia ekraani, mis stiilse armatuurist veidi eemale toodud tahvelarvutiliku disainiga kenasti reisijate käeulatuses ja vaateväljas. Riistvara poolel on ekraan väga kõrge resolutsiooniga ja süsteem jookseb kiirelt ja sujuvalt, pakkudes soovi korral ka haptilise tagasisidega kasutamist. Sarnast tarkvara oleme aga ennegi Jaguaritel ja Range Roveritel kohanud ning taas peab tõdema, et tegemist on ühega parimatest. Süsteem pakub rohkelt funktsioone ning kõik on kasutajasõbraliku ja loogilise asetusega käe-jala juures. Ka visuaalid on elegantsed, minimalistlikud ja arusaadavad, meenutades enim Apple iOS stiili. Tagapingile küll eraldiseisvat multimeediat pole, kuid see eest on esiistmete tagakülgedele saadaval 11.4-tollised puuteekraanid, kuhu saab käetoes asuva HDMI pesa kaudu omale meelepärast meediat esitada. HDMI pesasid on kaks, ehk tagareas reisijad saavad vastavalt soovile kas sama või erinevaid allikaid vaadata. Ekraanid kuvavad väga kõrge kvaliteediga pilti, kuid on esitusseadmest mõne millisekundi jagu maas, mis videote vaatamist karvavõrdki ei sega. Testitud Autobiography varustusega mudel oli varustatud Meridian Signature helisüsteemiga, mis võib küll olenevalt loost veidi bassi taseme reguleerimist vajada, kuid esitab suures pildis absoluutselt kõike väga kvaliteetselt ja puhtalt. Lisaks ulatub süsteemi helitase täiesti kontserti tasemel valjuduseni, kus jätkuvalt heli selge ja dünaamiline püsib. 

Kliimaseadete jaoks on nii armatuuril, kui keskkonsooli tagaküljel pea identsed kliimapaneelid, mis koosnevad kahest ekraaniga rullikust ja nende vahele paigutatud puutenuppudest. Rullikud funktsioneerivad muide nii õhutemperatuuri, istmesoojenduse ning -jahutuse ja ventilatsiooni intensiivuse reguleerijatena. Esirea rahvas saab sätteid soovi korral muuta ka multimeedialt ning tagapingi rahvas käetoe siseselt ekraanilt. Kõik lahendused on väga kasutajasõbralikud ja loogilised ning võimaluste rohkus võimaldab reisijatel meelepärast viisi pidi salongi kliimat reguleerida. Kõige tülikam on reguleerida ventilatsiooni intensiivsust üksikute avade kaupa, mida saab teha vaid multimeedia ekraani kaudu.

Sõiduandmete kuvamiseks on rooli taha armatuuri ette asetatud 13.7-tolline täisdigitaalne näidikuekraan, mis paistab kenasti rooli avast läbi ning on oma varjualuse paigutusega ka peegelduste eest kaitstud, olenemata sellest, et ekraan ise on kaetud läikiva pinnaga. Isikupärastamiseks pakub süsteem kolme erinevat vaadet, mis kõik võimaldavad muuta ka kuvatava info tüüpi. Seega saab iga juht just endale meelepärase näidikukuva kokku panna. Üldiselt on visuaalid taas väga selged ja minimalistlikud, mistõttu on süsteemi väga muretu ja mugav kasutada. Ka riistvaraliselt on näidikutabloo kiire ja sujuv. Mudelile on saadaval ka esiklaasinäidik.

Rooli kohale saab Range Rover ühe auto suurusele kohase läbimõõduga kvaliteetselt kokku pandud ja rohkelt tehnoloogiaga täidetud perfektselt ümmarguse neljakodaralise, mida katavad kaunis nahkkatte ja säravad metallist disainelemendid. Rool on küll lihtsa kujuga, kuid püsib võrratult hästi käte vahel ja pakub erinevaid käsitsusviise, võimaldades lihtsat opereerimist ka olenemata tema suurusest. Multifunktsionaalsust lisavad kummalegi rooli küljele lisatud taustvalgusega puutepinnad, millest vasakpoolsed juhivad näidikuid ja multimeediat ning parempoolsed juhiabilisi ja püsikiirusehoidjat. Nuppude taustvalgus võimaldab aga vasakpoolse puutepinna ikoonidel muutuda, mahutades seega alale kaks korda rohkem funktsioone. Üldpildis on nupud väga lihtsalt kasutatavad ning olenemata tasapinnalisest disainist ka sõidu ajal kergelt üles leitavad. Rooli tagaküljel on veel ka käigulabad, mis mudeli iseloomu tõttu palju kasutust ei leia ning rool on standardist ka elektrilise soojendusega.

SÕITMINE

Land Rover pakub Range Roverile seitset erineva võimsusega mootorit, millest kolm tarbivad diislit ja neli bensiini. Nimetatutest on kuus valikut kolmeliitrised kuuesilindrilised ja hübriidid ning võimsam 4.4-liitrine kaheksasilindriline bensiinimootor. Veoskeemilt on kõik valikud nelikveolised ning jõud kantakse ratasteni läbi 8-käigulise automaatkasti. Mudeli tühimass on olenevalt mootorist ligikaudu 2500 kilogrammi. 

Võimsuse järjestuses on nõrgeimaks valikuks mahehübriidne kolmeliitriline rida-6 turbotatud diiselmootor tähisega D250 MHEV, mis arendab 183 kW võimsust, kiirendab mudeli sajani 8.3 sekundiga, saavutab suurimaks kiiruseks 206 km/h ja tarbib keskmiselt 7.9 l/100km. Diiselmootorite valik jätkub samuti kolmeliitrise mahehübriidse turbotatud D300 MHEV mudeliga, mis arendab 221 kW, kiirendab sajani 6.9 sekundiga, saavutab suurimaks kiiruseks 218 km/h ja tarbib keskmiselt samuti 7.9 l/100km. Diiselmootorite valik lõpeb D350 MHEV mahehübriidse turbotatud kolmeliitrisega, mis arendab 258 kW, kiirendab sajani 6.1 sekundiga, kogub hoogu kiiruseni 234 km/h ja tarbib keskmiselt 8 l/100km.

Bensiinimootorite valik algab aga P400 MHEV mudelist, mille kapoti all on kolmeliitrine mahehübriidne turbo- ja kruvikompressoriga kuuesilindriline, mis arendab 294 kW, kiirendab sajani 5.8 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 242 km/h ja tarbib keskmiselt 9.9 l/100km. Järgneb kolmeliitrise pistikhübriidse turbotatud kuuesilindrilisega P440e PHEV, millel võimsust 324 kW, mis suudab mudeli kiirendada sajani 6 sekundiga, koguda hoogu kiiruseni 225 km/h. Viimasele lubatakse hübriidsüsteemi tõttu küll 0.9 l/100km kütusekulu, kuid reaalsuses võtab vastav mootor keskmiselt 10 l/100 km. Seejärel on valikus samuti turbotatud kuuesilindrilisega pistikhübriid P510e PHEV, mis arendab 375 kW. Selle mootoriga kiirendab Range sajani 5.5 sekundiga ning kogub hoogu kiiruseni 242 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubatakse täis laetud akuga taas veidi üle 1 l/100km, aga reaalsuses võtab valik samuti ligi 10 l/100km.

Kõige uhkemaks ja võimsamaks valikuks on aga BMW-lt laenatud 4.4-liitrise topeltturboga V8 bensiinimootor, mis arendab Range Rover P530 kapoti all 390 kW võimsust ja 750 Nm väänet. Selle tulemusel kiirendab võimsaim Range sajani 4.6 sekundiga ja saavutab suurimaks kiiruseks 250 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab Land Rover ligi 12 l/100km, aga meie kogemusel tasub pigem arvestada 14 – 15 l/100km.

Inchcape’i demosõiduki puhul saime meie testida just nimelt seda võimsaimat P530 Range Roverit, millel veab kõiki nelja ratast 4.4-liitrine V8 bensiinimootor võimsusega 390 kilovatti. Tegemist on suurepärase mootoriga, mis on tavasõidul elegantne ja sujuv, kuid suudab mõne hetkega muutuda parajaks elukaks, mis olenemata hetke mootoripööretest 3.3-tonnise täismassiga Range-i märkamatult suurtele kiirustele kiirendab. Nendel korralikel pedaalimistel muutub Range Rover kohati lausa muskelautolikuks, sest nii suur ja raske asi lihtsalt ei tohiks nii kärmelt ringi liikuda. Müra poolest kostub Range’i V8 heli salongi vaid täpselt siis, kui juht seda soovib, ehk tugevamatel pedaalimistel on kuulda V8 mõnusat madalat müra, aga muul ajal on helid pea märkamatud. Mõned autoentusiastid ootaksid V8 mootorilt loomulikult elamusterohkemat ja valjemat mürinat, kuid arvestades Range’i iseloomu, on Land Roveri lahendus tegelikult väga kuldne kesktee, rahuldades samaaegselt nii luksust, kui sportlikust otsivate juhtide soovid. Muud müra aga salongis oodata ei tasu, sest sisse ei kostu pea midagi. Käigukast on veidi tagasihoidlikum, tähtsustades opereerides ikkagi sujuvust, mille tulemusel on vahetused alati pehmed ja märkamatud, kuid jällegi mõnel süsteemile ootamatul hetkel kohati veidi aeglased. Arvestades aga jällegi Range’i luksuslikku iseloomu, on see kindlasti eelistatum viis, kui käikude sportlik nii-öelda raiumine.

Luksust, pehmust, sujuvust ja elegantsust kiirgab ka teistest sõiduomadustest. Adaptiivne vedrustus on ülimalt pehme, muutes ka munakiviteel sõidu pea identseks uuel asfaldil sõiduga. Suurest massist ja kõrgest raskuskeskmest tulenevalt võimaldab mudel küll kerekallet ja kerget õõtsumist, kuid tänu kiiresti reageerivale adaptiivsele vedrustusele on mudeli käitumine igati ettearvatav ning Range Rover püsib kindlalt ja stabiilselt teel ka kiiretes kurvides. Lisaks võimaldab õhkvedrustus masina kõrgust muuta, mis siis vastavalt vajadusele maastikusõitu või näiteks pagasi pealelaadimist lihtsustab. Roolimine on pigem kergemapoolsem, kuid sellest olenemata piisavalt täpne ja konkreetne, andes juhile sõidu ajal ka tagasisidet. Ühe viiemeetrise auto kohta on Range Rover ka ülimalt hästi manöövedrdatav, pakkudes tänu tagumiste rataste keeramisele vaid 11-meetrist pöörderaadiust. Väljavaade on salongist tänu kõrgele istumisasendile, madalatele aknalaudadele ja suurtele peeglitele hea. Lisaks on tahavaatepeegel ümberlülitatav digitaalsele režiimile, mis siis soovi korral auto taga toimuvat üle kannab. Kaamera on väga kõrge kvaliteediga ning tänu katusepealsele asetusele ka mustuse eest kaitstud. Gabariitide tajumisega on nii, et manööverdades pole väga lihtne auto nurkade kaugust hinnata, kuid sõidu ajal ei tundu masin üldse häirivalt lai ja selle tulemusel on temaga üllatavalt lihtne ka linna vahel liigelda. Liiklemist, nii maastikul, manööverdamisel, kui linna vahel, abistab ka suurepärane ja kvaliteetne kaamerasüsteem, millel on kokku lausa viis erinevat režiimi, mis võimaldavad vastavalt olukorrale igal kiirusel pea igat auto nurka täpselt jälgida. Viimane kehtib ka pimedal ajal sõites, mil auto oma ümbruse manööverdamiseks ära valgustab. 

Range Roveri juhiabiliste hulgas on automaatsed ja hea valgustusega kaugtuled, ümberpaiskumise vältimine, sõidurea hoidmine, pimenurga ja liiklusmärkide tuvastamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, kiiruspiirik ning iseparkimine koos autot ümbritsevate parkimisanduritega ja kvaliteetse pesuritega 360-kraadine kaamerasüsteemiga. Iseparkimine ei leia küll alati parkimiskohti üles.

Kellele?

Range Roverit võiks pidada mitte ainult ülimaks maasturiks, vaid ikka ülimaks neljarattaliseks, mis sobib oma suutlikkuse ja stiilsuse sümbioosiga nii ooperimaja ette kui ka porisesse sügismetsa. Mudel seob kõik kaasaegseimad tehnoloogiad rohke praktilisusega ning pakub laia mootorivalikuga lahendust nii sportmaasturi kui ökomaasturi soovijatele. Tegemist on 200 000 eurot maksva luksusliku elutoaga ratastel, millega mõnusalt, ükskõik kus, ringi liigelda.

Range Roverit võiks pidada mitte ainult ülimaks maasturiks, vaid ikka ülimaks neljarattaliseks, mis sobib oma suutlikkuse ja stiilsuse sümbioosiga nii ooperimaja ette kui ka porisesse sügismetsa. Mudel seob kõik kaasaegseimad tehnoloogiad rohke praktilisusega ning pakub laia mootorivalikuga lahendust nii sportmaasturi kui ökomaasturi soovijatele. Tegemist on 200 000 eurot maksva luksusliku elutoaga ratastel, millega mõnusalt, ükskõik kus, ringi liigelda.

Auto andmed

Hind alates: 127 600

Testitud mudeli info:
198 000 €
Bensiin
4.4 l V8
390 kW
11.7 l/100km
Nelikvedu
8-käiguline automaat
Max 250 km/h
0 – 100 km/h: 4.6 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST