2013. aastal jõudis esmakordselt turule Renault Captur. Kuus aastat hiljem sai linnamaastur mudeliuuenduse olles tänase seisuga oma teisel generatsioonil. Capturi alternatiivideks on näiteks Nissan Juke, Volkswagen T-Roc ja Skoda Kamiq. Autojaam viskas prantslasest linnamaasturile pilgu peale.
Eelmise generatsiooniga võrreldes ei läbinud Captur drastilist muutust. Captur on võrdlemisi rahuliku välimusega väiksemat sorti linnamaastur. Mudeli üldine disain on kurvikas ja kaasaegne ning kohati võiks isegi visuaalselt arvata, et tegemist on elektriautoga.
Capturi esiosa on vast enim elektriauto moodi, sest kuju on väga voolujooneline ja elektriautodele omaselt on esivõre paljuski kinni kaetud. LED-esituled on välimuselt ühenduses iluvõrega ning on väga omapärase C-tähe kujuga. Mudeli stange on asetatud parajalt kõrgele, et Captur ei jääks ka kergemat sorti maastikuradadel hätta.
Külje proportsioonidelt on Captur pigem lühike, kuid muidu üsna klassikalise ilmega. Erilisust annab juurde musta värvi katus ja mööda alläärt kulgev plastikliist. Kliirensit on Capturil 21 sentimeetrit. Capturi veljevalikus on vaid 17- ja 18-tollised veljed ning kuna lisavarustusena ei saa velgesid ise valida, sõltub velgede valik varustuspaketist. Demoauto küljes olevad 18-tollised näevad küll kujunduslikult head välja, ent jäävad suures rattakoopas natukene varju.
Ka tagaosas on Capturil modernne välimus. Tagatulede kujundus on komplektne esituledega ning lisab tagaküljele isegi natukene sportlikkust. Väljalasketorude asemel on kahjuks imitatsioonid, mis on asetatud kummaliselt kõrgele. Tahavaatekaamera on küll kavalalt Renault’i logo sisse peidetud, aga määrdub vihmaste ilmade korral väga kiiresti. Pagasiluuk pole just kõige suurem, aga peidab enda taga 377 liitrit pagasiruumi.
Capturi interjöör on väga silmapaistev ja omapärane. Materjalivalik on huvitav ja ka kvaliteedi üle ei saa kurta. Salongis on mõnus viibida ning pea kõik funktsioonid on läbimõeldud. Elu annab salongile ergas oranž toon.
Esireas on sõitjatel ruumi omajagu ja juhikohal on lihtne leida mugav asend. Tagareas võib aga jalaruumist kohati puudu jääda. Kuid kui tagareas reisijaid ei ole, on võimalik kõik istmed tõmmata ettepoole, et suurendada pagasiruumi mahtu. Üldiselt on salongis ka süviseid ja taskuid pisemate asjade hoiustamiseks.
Multimeediaekraan on Capturis erinevalt populaarsemast horisontaalsest paigutusest hoopis vertikaalne. Üllataval kombel on selline lahendus ruumi mõistes loogilisem. Tarkvara on kokkuvõtlikult kasutajasõbralik, aga mõne asja seadistamiseks peab justkui liialt menüüde vahel ringi liikuma. Kliimasätete muutmiseks on ekraani all eraldi rullikud, mis on lisaks heale väljanägemisele ka väga praktilised.
Capturi digitaalne näidikutabloo on samuti väga selgesti arusaadav ja visuaalselt atraktiivne. Vaateid on võimalik siduda muutuma sõidurežiimidega ning üldiselt kuvatakse kõiki põhilisi andmeid.
Rool ise on käte vahel mugav, kuid keerates jääb vahel tunne nagu puuduks rooli ja rataste vahel otseühendus. Rooli peal asuvad nupud on asetatud loogiliselt, aga veidral kombel on multimeedia nupud asetatud hoopis lisakangile rooli taha paremale. Parempoolsel kodaral on lülitid käed-vaba süsteemi ja näidikutabloo juhtimiseks, vasakul on kiirusehoidja nupud.
Capturi mootorite valikus on kaks üheliitrist bensiinimootorit, millest üks arendab 67 kilovatti ning teine tänu LPG-gaasiseadmele 74 kilovatti, 1,3-liitrine bensiinimootor, mis arendab 103 kilovatti ning 1,6-liitrise bensiinimootoriga pistikhübriid süsteem, mis suudab toota 117 kilovatti. Kõik Capturid on esiveolised ning vaid võimsaim mootor on saadaval ka automaatkastiga.
Demoautol oli 117-kilovatine hübriidsüsteem, mis on üldiselt küll sujuv ja ökonoomne, ent elektrimootori pidurdus on võrdlemisi tugev ja piduripedaal üpriski tundlik. Sportliku sõidu asemel pakub Captur pigem pehmet vedrustust ja turvalist teel püsimist.
RAV4ja juhiabiliste hulgas on hädapidurdusassistent, püsikiirusehoidik, mäeltstardiassistent, sõiduraja hoidmise assistent, liiklusmärkide tuvastussüsteem, parkimisandurid, parkimisassistent ja 360-kraadine kaamera.
Captur on igati hea auto oma raha eest, sisaldades pea kõiki uusimaid tehnoloogilisi süsteeme ja pakkudes mugavat sõitu kõikjal. Mudel on praktiline ja ökonoomne ning sobib ka pereautoks. Konkurentide kõrval jääb Capturil puudu vaid iseloomust, silmapaistvusest ja ka vähe mainekama brändi logost.
Captur on igati hea auto oma raha eest, sisaldades pea kõiki uusimaid tehnoloogilisi süsteeme ja pakkudes mugavat sõitu kõikjal. Mudel on praktiline ja ökonoomne ning sobib ka pereautoks. Konkurentide kõrval jääb Capturil puudu vaid iseloomust, silmapaistvusest ja ka vähe mainekama brändi logost.
Hind alates: 16 390€
Testitud mudeli info:
32 780€
Bensiin + elekter (pistikhübriid)
1.6 l
117 kW
6.2 l/100km
Esivedu
Automaatne MMT käigukast
Max 173 km/h
0 – 100 km/h: 10.1 sec