2017. aastal turule saabunud Arona on maasturlikuma kerega vennas ühele SEATi kõige pikema ajalooga mudelile — Ibizale. Hiljuti said mõlemad mudelid kerge värskenduse, millega muutus veid välimus ning lisandusid ka värsked tehnoloogilised lahendused. Selle puhul käisime proovimas, mida väikemaastur endast kujutab. Arona alternatiivideks on näiteks Volkswagen T-Cross, Kia Stonic ja Opel Mokka.

VÄLIMUS

Parim omadussõna Arona välimuse kirjeldamiseks on “nunnu”. Mudel on üpriski väike ning disain on rahulik ja ümar, ilma eriti jõuliste kerejoonteta. Kujundus järgib paljusid SEATi disaini põhitõdesid ning on viisakas lisa SEATi mudelivalikusse. Tegemist on Hispaania autotootja kõige kompaktsema maasturiga.

Aronal on hästi sisutiheda disainiga lühike ja ümar ninaosa. Iluvõre on küll tehniliselt SEATidele omaselt kuusnurkne, aga väiksuse tõttu meenutab see rohkem trapetsit. Tore on ka näha, et SEAT ei kasuta kõikidel mudelitel samasuguseid esitulesid. Suletud kolmnurkse disainiga Arona esituled näevad igati head välja ning viimase värskendusega muutusid ka udutulede asukohad, mis meenutavad nüüd hoopis CUPRA Formentori udutulesid. Idee on küll hea, aga sisutihedal Arona esiosal need nii head välja ei näe kui Formentoril. Õhuavasid on Arona esiosas palju ning õnneks on piisav osa neist ka funktsionaalsed.

Külgvaates paistab Arona nagu kuldne kesktee Volkswagen T-Roci ja T-Crossi vahel ning seda mõõtudelt ja ka siluetilt. Kuigi on lahe, et mudelile pakutakse ka kahevärvilist disaini, ei saa lahedaks kutsuda demosõiduki värvikombinatsiooni. Tumerohelise kerevärvi kõrvale ei sobi kohe üldse valge katus ega peeglid ning üleüldse toimib mudeli katuseosa teist värvi värvimine pigem ikka ainult nii, et katus on madalamast osast tumedam. Kerejooned on aga üpris jõulised ning omapära lisab kroomliist C-pillaril. Baasvarustuses algab Arona veljevalik vaid 16-tollistest terasvelgedest, kuid ulatub õnneks 18-tolliste valuvelgedeni. Demosõiduki 17-tollised on juba suuruselt enam-vähem, aga parima väljanägemise nimel tasub siiski natukene lisaraha välja käia ning 18-tollised veljed valida. Sama raha eest muutub oluliselt paremaks ka disain.

Tagaosa on võrdlemisi klassikalise väljanägemisega ning peidab endas ka SEATi mudelite tunnusjooni nagu kolmnurksed tagatuled, kirjatähtedes kirjutatud mudeli nimi ning kergelt üle tagaakna ulatuv tiib. Tagastange nõrkadeks omadusteks on helehall paneel ning kaks väljalasketoru imitatsiooni. Pagasiruumi on kokku 400 liitrit, mis on selle suurusklassi autode hulgas enam-vähem keskmine tulemus.

INTERJÖÖR

Oma hinna kohta pakub Arona üpris viisakat ja kaasaegset interjööri. Olenemata sellest, et Arona on SEATi mudelivaliku odavaim maastur, leidub salongis siiki identseid elemente ning pole meelega piiratud uute tehnoloogialahenduste saadavust odavamatele mudelitele. Kvaliteet on täitsa arvestatav ja ka materjalid pole suuremas osas häirivalt klõbisevad.

Ruumi osas on nõnda, et praktiliselt on Arona siiski kahe inimese sõiduk, aga vajadusel mahub ka neli täiskasvanut ära. Pikkade sõitjate korral mahuvad kaks isikut mugavalt vaid esiistmetele ning tagapingis on sel juhul jalaruum olematu. 

Riidest istmed on täitsa mugavad ning vastavalt auto sportlikkusele ka parajalt paigalhoidvad. Asend on maasturlik ning seadistamisruumi on küllaga, et igas suuruses juhid end vähemalt esiistmetel hästi tunneksid. Kõrgem asend tagab ka hea nähtavuse, tänu millele on lihtne mudeli gabariite tajuda.

Multimeedia on tarkvara osas õnneks kõige värskem SEATi lahendus, ainult natukene vähestema funktsioonidega. Seega on tegemist ühe ilusa väljanägemisega kasutajasõbraliku süsteemiga. Riistvara osas on multimeedia küll lihtsam, aga hinda arvestades siiski konkurentsivõimeline. Ekraani all on kiirteenupud menüüde vahel liikumiseks ning volüümi ja raadiosageduse jaoks on alles ka füüsilised rullikud.  Kliimapaneel on veidi robustne, kuid lihtsus ja minimalistlikkus tagavad jällegi arusaadavuse ja mugava kasutamise. Neljakesi sõites jääb puudu aga tagarea ventilaatoritest. 

Standardvarustuses Arona veel digitaalset näidikutablood ei saa, aga vaid paarisaja euro eest on see võimalik lisaks tellida. Sel juhul saab Arona klassikalise SEATi näidikutabloo, millel pole ühtegi puudust ka teiste tootjate kordades rohkem maksvate tabloode ees. Tõsiselt kena ja kasutajasõbralik lisa ning kindlasti oma raha väärt.

Ka rool on Aronas identne SEATi lipulaevade omadega. Rool on paraja suurusega, mõnusatest materjalidest ja näeb väga hea välja. Tegemist on jätkuvalt ühe kõige parema lahendusega klassikaliste roolide hulgas, millel on kolm kodarat ning kõik nupud on füüsilised. Nupud ise on kvaliteetsed ning volüümi ja näidikutabloo seadistamiseks on ka kiiremat kasutamist hõlbustavad rullikud. Vasakpoolse kodara peal on peamiselt juhiabiliste nupud ning parempoolse kodara nupud on multimeedia ja näidikutabloo juhtimiseks.

SÕITMINE

Arona mootorite valikus on kolm bensiini ja ka üks CNG gaasi jõul töötav mootor. Kõik Aronad on esiveolised.

Kõige väiksema võimsusega valik on üheliitrine gaasimootor, mis arendab 66 kW ning on ühenduses 5-käigulise manuaalkäigukastiga. Nimetatud variant saavutab maksimaalseks kiiruseks 178 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 13.2 sekundiga.

Järgmiseks on üheliitrine bensiinimootor, mis arendab 70 kW ning on samuti ühenduses 5-käigulise manuaalkäigukastiga. Nimetatud variant on saadaval vaid madalaima varustusastmega, saavutab maksimaalseks kiiruseks 182 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 11.5 sekundiga.

Järgnevalt on saadaval üheliitrine bensiinimootor, mis arendab 81 kW ning on saadaval 6-käigulise manuaalkastiga või 7-käigulise DSG-kastiga. Nimetatud variant saavutab maksimaalseks kiiruseks 190 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 10.1 sekundiga.

FR varustusega Aronale pakutakse ka 1.5-liitrist bensiinimootorit, mis arendab 110 kW ning tänu 7-käigulisele automaatkastile saavutab maksimaalseks kiiruseks 210 km/h ning sooritab 0-100km/h kiirenduse 8.2 sekundiga.

Testsõidukiks oli Xperience varustuses automaatkastiga Arona, üheliitrise, 81 kW arendava mootoriga. Nimetatud jõuallikas saab väga hästi hakkama, kui reisijaid on vähe, aga kui juba kolm täiskasvanut või suuremas koguses pagasit peale laadida, on sõites tunda, et mudelil jääb jõudu väheks ning pidevalt on mootoripöörded kõrged. Käigukastiga on enam-vähem sama lugu, et kogu opereerimine on seda sujuvam, mida vähem massi peal on. Vedrustuse poolest on Arona aga parajalt jäik, et kindlalt teel püsida ning sõit on üpris mõnus ka künklikutel teedel.

Arona juhiabiliste hulgas on esikokkupõrke vältimissüsteem, sõidurajahoidja, automaatsed kaugtuled, isekohanduv kiirushoidik, liiklusmärkide tuvastamine, eesmiste ja tagumiste parkimisandurite ning tahavaatekaameraga iseparkimine.

Kellele?

Arona on linnas liiklejatele, kellele meeldib veidi kõrgem istumisasend ning kes vajavad luukpäradest natukene ruumikamat pagasiruumi. Mudeliga on lihtne liigelda ja manööverdada ning seda kõike ka täitsa normaalsete kuludega.

Arona on linnas liiklejatele, kellele meeldib veidi kõrgem istumisasend ning kes vajavad luukpäradest natukene ruumikamat pagasiruumi. Mudeliga on lihtne liigelda ja manööverdada ning seda kõike ka täitsa normaalsete kuludega.

Auto andmed

Hind alates: 16 750€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.0 l
81 kW
6 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 190 km/h
0 – 100 km/h: 10.1 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST