2020. aasta keskpaigas avalikustas Opel värskenduse oma 2012. aastal tootmisesse jõudnud kompaktsele linnamaasturile, mille nimeks sai Mokka. Värskeima generatsiooni Mokka väljendab suurt edasiminekut Opeli disainis ja paralleelselt väljalastud Mokka E nende samme elektriautode valdkonnas. Mitmekülgsuse ja korraliku arengu tõttu jõudis Mokka ka Eesti Aasta Auto 2022 gala kuue finalisti hulka. Mokka alternatiivideks on näiteks Volkswagen T-Roc, SEAT Arona ja Hyundai KONA.

VÄLIMUS

Mokka on esimene Opeli mudel, mis esindab suurt arengut ja muutust brändi mudelite välimuses. Väikese linnamaasturi ilmes on seotud muskelautode ja kandiliste retroautode disain, kuid ise jätab Mokka hoopiski kergelt tulevikuauto mulje. 

Esiküljelt tundub Mokka väga tõsine. Pilku tõmbab suuremas osas läikiv must esipaneel, kuhu peale on imelikul kombel paigutatud ka must Opeli logo, mis võib väga tihti nägemata jääda. Paneeli äärtel annavad kontrasti LED-esituled. Huvitavama põrkeraua nimel on loodud esiosale mitmed erineva kujuga õhuavad, aga siiski jääb disain ühekülgseks. Kapotile on loodud jõulised disainjooned, mis hakkavad silma ka roolis olles. 

Külg on erinevalt esiosast hoopis voolava ja sujuva disainiga. Kontrasti lisav must katus ja punane ehisjoon lisanduvad mudelile alates GS Line Plus varustusastmest, aga uhkemal Executive varustusel on punase joone asemel sarnaselt baasvarustusele jällegi kroomliist. Mokka veljevalik algab 16-tollistest valuvelgedest ning uhkemad mudelid saavad sarnaselt demoautole 18-tollised valuveljed. Jällegi on punase aktsendiga valuveljed saadaval vaid GS Line Plus varustusastmele.

Tagaküljel naaseb enesekindel ja tugev välimus. Valgel pagasiluugil paistavad kontrastselt välja taas musta värvi Opeli logo ja trendikalt välja venitatult kirjutatud Mokka. LED-tagatuled sarnanevad esituledega ning üleüldse aitavad tuled hoida igalt küljelt vaadates mudeli välimuslikku ühtsust. Pagasiruumil on parajalt suur ava ja ruumi on kokku 350 liitrit.

INTERJÖÖR

Suhteliselt väikesesse autosse on imekombel ära mahutatud üpriski avar salong. Välimuslikult on interjöör uudne ja korralik, aga materjali ja kvaliteedi osas on natukene siiski puudusi.

Esireas on ruumi omajagu ning juhiistmel on ka küllalt seadistamise ruumi, et igas suuruses juhid saaksid leida mugava asendi. Tagapingis on ruum üpris piiratud ja esimeseks kitsaskohaks on juhi taga istuva reisija jalaruum. Tekstiilistmed on muidu mugavad, aga pikemate reiside korral muutuvad väsitavaks. Esemete hoiustamiseks on väike laegas käetoe all, topsihoidjad ja juhtmevaba telefonilaadija keskkonsooli eesmises otsas.

Ekraanid on Mokkas justkui paigutatud ühe paneeli taha, suunaga juhi poole. Näiliselt ühe paneeli miinuseks on aga see, et armatuuril on väga palju siledat läikivat musta plastikut, mis kogub näpujälgi ning näeb ka odav välja. Kontrastiks kulgeb aga ekraanide all punane plastikliist. 7- või 10-tolline puutetundlik multimeediaekraan on asetatud armatuuri ülaosasse, kuid pole väljaulatuv. Tarkvara on lihtsa välimusega ja ka kasutajasõbralik. Menüüde vahetamiseks tuleb kasutada nuppe ekraani all ning helitugevuse muutmiseks on alles ka füüsiline rullik. Ühetsoonilise kliimasüsteemi juhtimiseks on eraldi paneel füüsiliste nuppudega armatuuri alaosas.

7- või 12-tolline näidikutabloo on juba standardvarustuses digitaalne ning omapäraselt laia kuvasuhtega. Ekraanil kuvatu on lihtsa disainiga, aga kuna ekraan on küllaltki suur, siis jääb kuvatud info vahele ka palju tühjust.

Kolmekodaraline nahkkattega rool on väga mugav, aga kummalisel kombel on roolisoojendus saadaval vaid manuaalkastiga Mokka puhul. Roolipealsed nupud on küll odavast materjalist, kuid hästi paigutatud ja paraja suurusega. Parempoolsel kodaral on nupud juhiabiliste seadistamiseks ning vasakpoolse kodara nupud juhivad multimeediat.

SÕITMINE

Mokka on saadaval 1.2-liitriste bensiinimootoritega, mis suudavad arendada 74 või 96 kW või 1.5-liitrise diiselmootoriga, mis arendab kuni 81 kW. Kõik Mokkad on esiveolised ning automaatkäigukast on saadaval vaid 96 kW arendava bensiinimootoriga variandile. Lisaks sisepõlemismootoritega mudelitele on saadaval ka Mokka E, mille mootorid arendavad 100 kW ning suudavad laadimiskorraga läbida ligi 320 km.

Mokkaga sõites on võimalik autot väga hästi tajuda. Roolimine on täpne ja igasugune auto käitumine ettearvatav. 96 kW arendav 1.2-liitrine bensiinimootor on üpris uimane, aga koos 8-käigulise automaatkastiga jõuab auto suurte kiirusteni väga sujuvalt.  Vedrustuse poolest pole Mokka aga nii pehme teel kui samal platvormil baseeruv Peugeot 2008 ning madalatel kiirustel on tagavedrustus peaaegu häirivalt jäik.

Mokka juhiabiliste hulgas on sõidurajal hoidja, liiklusmärkide tuvastamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, esimesed ja tagumised parkimisandurid, 180-kraadine parkimiskaamera ja poolautomaatne parkimisabi.

Kellele?

Mokka on sõitjatele, kes vajavad praktilist ja lihtsat autot, millega on mugav ka linna vahel manööverdada ning kes eelistavad luukpärast kõrgemat istumisaset. Praktilisuse poolest mahub mudelisse vabalt kolm inimest ja ka omajagu pagasit.

Mokka on sõitjatele, kes vajavad praktilist ja lihtsat autot, millega on mugav ka linna vahel manööverdada ning kes eelistavad luukpärast kõrgemat istumisaset. Praktilisuse poolest mahub mudelisse vabalt kolm inimest ja ka omajagu pagasit.

Auto andmed

Hind alates: 16 400€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.2 l
96 kW
6 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 200 km/h
0 – 100 km/h: 9.2 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST