Neli aastat turul olnud Ateca on SEATi nägemus kompaktsest linnamaasturist. Olles ehitatud VW MQB platvormile on mudel segu Hispaania disainist ja saksa kvaliteedist ning on vastus Volkswagen Tiguanile ja Škoda Karoqile. Vaatasime üle, mida enesekindla välimuse taha peidetud on.

VÄLIMUS

Viimati 2020. aasta suvel uuendatud Ateca disainis on huvitavalt kokku liidetud SEATile omased tunnused ja üleüldine saksa iseloom. Kuusnurkne esivõre, omapärased nõgusa hulknurga kujulised esituled ja suur õhuava stangel loovad masinale jõulise ja modernse ilme. Stange võimaldab kuni 20° nurgast üles sõitu.

Küljelt vaadates võib näha Ateca disainis sarnasusi Audi linnamaasturitega. Kumer esiosa, suured uksed ja muskulaarne tagakülg. Visuaalselt istub masin maadligi. Kliirensit on ligi 19 sentimeetrit ning mudel suudab ületada 14° tipu.

Varustusastmete veljevalik ulatub 16-tollist 18-tollini, aga lisavarustusena on võimalik Atecale paigaldada ka 19-tollised valuveljed, mis ka proovisõiduautol olid. Parima välimuse jaoks tuleks valida ikkagi 18- või 19-tollised veljed.

Olenemata tõsiasjast, et tegemist on linnamaasturiga, näeb Ateca ka tagantvaates üpris sportlik välja. Tagatulede kuju on sarnane esitulede omaga ning mudelil on üleüldse väga komplektne disain. Samuti sobib mudelile SEATi tumeroheline metallikvärv. Suure ja avara tagaklaasiga pagasiluuk avab 510 liitrise pagasiruumi, kuhu võrdlemisi palju pagasit mahub. Konksud ja süvised muudavad pagasiruumi kasutamise ka praktilisemaks. 

INTERJÖÖR

Lihtsa kuid viisaka disainiga salong on ruumikas ja avar. Ehituskvaliteet ja materjalidevalik on hea ning salongis viibimine mugav. Välist müra jõuab salongi üpris vähe.

Pööratud nahast istmed on mugavad ja hoiavad sõites mõnusalt paigal. Rool ja juhiiste liiguvad piisavalt, et igas suuruses juht end mugavalt tunneks. Jala- ja pearuumi on omajagu ka tagareas ning autosse mahub vabalt sõitma neli täiskasvanut.

Standardvarustuses on kõikidel varustusastmetel 8,25-tolline multimeediasüsteem, aga lisaraha eest on võimalik see asendada 9,2-tollise puuteekraaniga navigatsioonisüsteemiga. Süsteemi tarkvara on sarnaselt Leoni omaga ilus ning kasutajasõbralik ning kuigi helitugevuse nupp on ikka puutetundlik, on Atecal esinev variant mugavam. Õnneks on ekraanist eraldi lülitipaneel, millega ühe- või kahetsoonilist kliimaseadet juhtida. Lihtne ja praktiline.

Standardvarustuses on mudelil ka digitaalne näidikuplokk. Tarkvara on väga valikute rohke ja visuaalselt ilus. Juhil on võimalik valida ise disain ja peamised kuvatavad andmed. Ekraani juhtimine käib läbi multifunktsionaalse ja mugava sportrooli, mis juba Style varustusastmest soojendusega on. Rool võimaldab veel juhiabi- ja multimeediasüsteemi juhtimist. Masina kasutamine on kasutajasõbralik ja loogiline.

SÕITMINE

Sõidudünaamika poolest on Ateca loodud sportlikuks linnamaasturiks. Mootorivalikus on kolm bensiinimootorit jõudlusevahemikus 81-140kw ning üks 110kw diiselmootor. Võimsamaid neist on võimalik soetada ka nelikveoslise veoskeemiga.

Uhkeima mehaanikaga prooviauto oli võimsaima bensiinimootoriga ning nelikveoline. 140 kilovattist on Atecas küll ja veel, et möödasõite või kiiremaid kurve sooritada. Tänu nelikveole on Atecaga sõitmine turvaline ja kindel ning soovi korral ka sportlikum ja lõbusam.

Ateca juhiabiliste hulgas on esikokkupõrke vältimissüsteem, jalakäijate tuvastussüsteem, isekohanduv kiirushoidik, automaatsed kaugtuled, sõiduraja hoidja ja pimenurga jälgimissüsteem.

Kellele?

Ateca on suurepärane auto lastega peredele ning sobib juhtidele, kes ootavad autolt praktilisust. Inimeste ja pagasi vedamiseks mõeldud mudel on igapäevaselt loodud liiklema asfaltteedel, kuid mugav teekond on tagatud ka kehvema pinnasega radadel. Uhkema varustusega mudelid rahuldavad ka kerge rallihinge soovid.

Ateca on suurepärane auto lastega peredele ning sobib juhtidele, kes ootavad autolt praktilisust. Inimeste ja pagasi vedamiseks mõeldud mudel on igapäevaselt loodud liiklema asfaltteedel, kuid mugav teekond on tagatud ka kehvema pinnasega radadel. Uhkema varustusega mudelid rahuldavad ka kerge rallihinge soovid.

Auto andmed

Hind alates: 19 940€

Testitud mudeli info:
31 240€
Mootoribensiin
2.0 l
140 kW
6.9 l/100km
Nelikvedu
7-käiguline automaat
Max 212 km/h
0 – 100 km/h: 7.1 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST