2012. aastal avalikustati järeltulija Subaru Outback Sportile, masina nimeks sai XV ning kaheksa aastaga on toimunud vaid üks generatsiooni vahetus. Eesti turul pakub subaru hetkel ainult maastureid ja XV on nende hulgas väikseim. Vaatasime üle, mida kunagine rallilegend maasturite konkurentsis pakub.

VÄLIMUS

Subaru XV on sportliku välimusega linnamaastur. Masina esiosa on rahuliku pilguga, kuusnurkne esivõre, suured LED esituled ning langev kapott sobivad kokku ning jätavad masinast viisaka mulje. Mudastel ja kivistel teedel sõiduks on stange alaosa mustast plastikust.

Ka küljevaade on kaunilt lahendatud – sportlik katusejoon ning maasturile omane kere. Mustad pori- ja kivikaitsmed jätkuvad ka uste all. Ka tähti meenutavad 18-tollised valuveljed on laheda välimusega ning sobivad masinale.

Tagant vaadates näeb masin kompaktsem välja. Tagaosa on natukene liiga tihedalt süviseid ja detaile täis laotud ning jääb mulje, et masin on kokku surutud. Kõige selle kõrval on aga suured ja viisakad LED tagatuled. Reaalne väljalasketoru on peidetud stange taha.

INTERJÖÖR

XV salongis on kõik mida vaja läheb, aga ei midagi rohkemat. Materjalide valik on salongis hea, aga kohati annab ehituskvaliteet tunda. Istmed on mugavad, aga pikematel sõitudel võib ka mugav asend keha ära väsitada. Ruumi on aga küll ja veel, vaid tagarea pearuumi võib pikematel isikutel puudu jääda.

Tehnoloogia on ka kergelt ajale jalgu jäänud, aga kõik, mis olemas, töötab suurepäraselt. Kokku on masinal 3 ekraani. Juhi näidikutabloo ning ülemise infotabloo juhtimine käib läbi roolil paiknevate nuppude. Nendel on võimalik kuvada infot sõiduki ja sõidu kohta. Üleüldine juhi tabloo koosneb analoognäidikutest ning väikesest ekraanist nende vahel.

Armatuuri kohal asub 8-tolline puutetundlik multimeediaekraan. Menüüde vahel liikumine on imelihtne, aga masina operatsioonisüsteemis ei ole kahjuks eestikeelset liidest. Kliimasätete muutmiseks on armatuuri keskel väga hea kvaliteediga nupud ning seadete muutmine väga lihtne.
Üleüldiselt võiks öelda, et suuri imesid salongis pole, aga kõigel olemasoleval on ka detailidele tähelepanu pööratud.

TUTVU XV MULTIMEEDIAGA

SÕITMINE

Sõitmine on vägagi keskpärane ja ka auto suuruse tajumisel ei teki probleeme. Olukorda lihtsustab küll tagurduskaamera, aga vihmase ilma korral see paljut ei kuva. CVT käigukasti tõttu on sõit väga sujuv, aga raskemate jalgade all on mootor seetõttu pidevalt kõrgetel pööretel. Väga palju tõmmet pedaalimisel ei teki, aga tänu nelikveole on minek alati kindel ja teel püsimine lihtne.

Sõitmise lihtsustamiseks on masinal sõiduraja hoidmise abisüsteem, sõiduraja vahetamise abisüsteem, kokkupõrget ennetav pidurisüsteem, automaatpidurdussüsteem, mägistardi abi.

Kellele?

XV on juhtidele, kes eelistavad kõrgemat istet ja suuremat vaatevälja. Igapäeva sõidud võivad jääda asfaldile, aga aeg-ajalt võiks ka maastiku sõidud vajalikud olla. Samuti saab masinaga ka omajagu pagasit vedada.

XV on juhtidele, kes eelistavad kõrgemat istet ja suuremat vaatevälja. Igapäeva sõidud võivad jääda asfaldile, aga aeg-ajalt võiks ka maastiku sõidud vajalikud olla. Samuti saab masinaga ka omajagu pagasit vedada.

Auto andmed

32 100 €
Mootoribensiin + elekter
2.0 L
110 kW
7.9 l/100km
Nelikvedu
CVT käigukast
Max 193 km/h
0 – 100 km/h: 10.8 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST