Jaapani autotootja Suzuki avalikustas 2021. aasta lõpus kolmandant generatsiooni oma väikesele linnamaasturile SX4 S-Cross. Muideks, oli oma turule jõudmise ajal, 2006. aastal, esimese generatsiooni S-Cross hoopiski luukpära ning sedaanina saadaval olev masin. SX4 on lühend “Sports X over 4 all seasons”, mis viitab mudeli reaalsele maastikuvõimekusele. S-Crossi alternatiivideks on näiteks Opel Crossland, Skoda Kamiq ning Peugeot 2008.

VÄLIMUS

Disain on klassikalistele maasturitele omaselt pigem kandiline ning üldilmes on sarnasusi Ameerika autotootjate lähenemistega. Kohati on erinevate elementide näol näha sarnasusi ka teiste tootjate lahendustega, kuid äratuntavalt on kasutatud Suzuki enda tunnusjooni. Proportsionaalselt on S-Cross pigem suurmaasturlik: kui midagi mõõtkavaks auto kõrval pole, on raske arvata, et mudel kuulub tegelikult eelnevalt mainitud alternatiividega samasse suurusklassi. Klassikalise musta, halli ning valge (millest viimane ainuke standardvarustuses) kõrval pakub Suzuki ka tumesinist, punast ning demoauto oranži keretooni. 

Ninaosas mängib peaosa hulktahuka kujuline tume iluvõre ning sellega ühendatud suured esituled. Üllatavalt sportliku ilmega lahenduse keskmes on kroomliistule asetatud läikiv Suzuki logo ning liistu disain kandub edasi ka päevatulede kujundusse. Stange on üpriski muskulaarne ning alumise pikliku õhuava äärtele on loodud tumedamad alad lisatuledega. Üldiselt on ninaosa küll omapärane ja läbimõeldud, aga uhkema ning kallima üldilme jaoks võiks disain veidi minimalistlikum olla.

Ka külgvaatel säilitavad vertikaalsed esi- ja tagaosa ning horisontaalne kapott üldise kandilisuse. Katus on veidi tahapoole langev ning selle tõttu kitsenevad ka aknad. Külgpind ise on võrdlemisi rahuliku disainiga ning mitmekülgsust lisab must plastikriba alläärel. Veljevalikus pakub Suzuki ainult 17-tolliseid, mis on arusaadavalt maasturi all üpris väikesed. Propelleri disainiga demoauto veljed on samuti mõnusalt õhulised ning stiilsed

Sarnaselt esiküljele on ka tagaosa silmapaistvaimaks osaks suured tagatuled ning neid ühendav Suzuki logoga must liist. Kerejooned on tugevad ning tahutud ning üldilmelt sobib lahendus suurepäraselt nii-öelda disaini otsade kokku tõmbamiseks. Suzuki oleks võinud logode paigutamisega tagasihoidlikum olla ning pagasiluugi paremale äärele jätta vaid “SX4 S-Cross” logo. Kõrgel stangel esineb õhuavade imiteerimist, kuid õnneks pole peidetud summutile visuaalset asendust loodud.

INTERJÖÖR

S-crossi salongis on lood veidi keerukamad. Osa elemente on nii disainilt kui ka tehnoloogialt ajale jalgu jäänud, teised aga kaunid ning kaasaegsed. Sama oleme märganud ka teiste Jaapani autotootjate masinates. Samuti õhkab materjalivalikust ja lihtsusest veidi tarbesõidukilikkust. Kui elementide üksikud puudused välja jätta, on hinnaklassi arvestades Suzuki ühe töötava komplekti kokku pannud.

Baasvarustuses on täielikult tekstiilist istmed, kuid uhkeima GLX varustuses on põhiosa siiski tekstiililaadsest materjalist ning küljepolstrid saavad sel juhul nahkkatte. Viimasega oli varustatud ka demoauto. Istmed on mugavuselt, toekuselt ning materjalilt täpselt sel piiril, kus on mugav viiskamate riietega linnasõite sooritada, kuid kuhu raatsib ka räbalamate ja veidi räpaste riietega istuda. Seega mudeli hinda ja praktilisust vaadates on Suzuki ilmselt õiget teed pidi istmete arendamisel liikunud. Ainukeseks miinuseks on kõrvalistuja istme kõrguse reguleerimatus, kuid üllataval kombel on esireale saadaval isegi kaheastmeline istmesoojendus.

Ruumikuse poolest sobib S-Cross täitsa Škodade konkurentsi, sest sarnaselt nendele on ka SX4 salongis ruum maksimaalselt ära kasutatud ning välismõõtmeid arvestades, on mahutavust sees küllalt. Esireas on arusaadavalt omajagu ruumi, kuid ka tagareisijad saavad ennast võrdlemisi vabalt tunda. Demosõidukis lisas avarust ka valikuline panoraamkatus elektrilise luugiga, mille ava on üks suurimaid katuseluukide hulgas. Esemete hoiustamiseks on laekad ja süvised, kuid topsihoidjad ja telefoni sahtel on mugavaks kasutamiseks natuke väikesed. Pagasiruumi on S-Crossis kokku 430 liitrit, mida on mudeli suurusklassi arvestades keskmisest rohkem.

Multimeediat esindab olenevalt varustusest 7- või 9-tolline puuteekraan, mis on asetatud väljaulatuvana armatuuri ülaossa, kenasti käeulatusse. Riistvara süsteem on tegelikult päris kvaliteetne ja kasutajasõbralik ning puudusi ilmeb hoopis tarkvara visuaalsel poolel. Välimuselt meenutab operatsioonisüsteem aastataguseid kolmandate tootjate modifikatsioone, mis on kirjud ning kasutavad samal kuval erinevaid tekstifonte. Menüüde vahel liikumine on loogiline ning kuigi vahel kipub süsteem aeglaselt reageerima, saab see hästi hakkama. Helisüsteem on lihtne, kuid vaid madalal helitasemel esitatavad lood kõlavad kvaliteetselt.

Suzuki näidikutabloo ei ole veel täisdigitaalne, kuid kahe suure analoogkella vahele on paigutatud 4.2-tolline värviekraan. Lahendus on lihtne ja seetõttu ka igati üheselt mõistetav. Puhtus on säilitatud nii kelladel kui ka ekraanil, kus kuvatav graafika ühtib stiilselt multimeedia disainiga.

Jämedate kodaratega kolmekodaraline rool on kergelt vanamoodsa disainiga ja lihtsatest materjalidest ning kasutamiseks üpris ergonoomiline. Vasakpoolsel roolikodaral on multimeedia ning parempoolsel juhiabi nupud. “Käed vaba” telefonisüsteemi nupud on asetatud rooli alumisele vasakule äärele. Nupud on veidi reljeefsed ning asetatud piisavalt hõredalt, et nende kasutamine ka sõidu ajal lihtne püsiks.

SÕITMINE

SX4 S-Cross on saadaval vaid ühe 1.4-liitrise bensumootoriga 48V kerghübriidina. Küll aga on valikus nii esi- kui ka nelikvedu ning 6-käiguline manuaal- ning automaatkast. Mootor arendab 95 kW, kulutab keskmiselt 6 l/100km ning selle tulemusel saavutab mudel suurimaks kiiruseks 195 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse olenevalt veoskeemist ligikaudu 10 sekundiga.

Demosõiduk oli nelikveoline ning automaatkastiga. Väikese mootori kohta, nagu seda on 1.4-liitrine, peab ütlema, et sooritus oli oodatust etem. Muidugi pole mudeli kiirendus midagi sportlikku, kuid 95-kilovatise mootori kohta, oli tõmme korralik ja reageerimine mõnusalt kiire. Küll aga kaasnes maksimaalsete kiirendustega üpris palju mootori undamist, mis ka salongi jõudis. Tuntavalt on nelikvedu kogu aeg aktiivne ning seetõttu on kiirendused lumistel teedel kindlad ning soovi korral on võimalik ka külglibisemise välja kutsuda. S-Cross üpris tavaline: vedrustus pehme, roolimine pigem kerge ning müratase korrelatsioonis eeldustega. Sõiduki mõõtmeid on sõites üpris lihtne tajuda ning abiks on ka täitsa arvestava kvaliteediga 360-kraadine kaamerapilt. Meie jaoks täiesti ootamatu ning üllatav omadus sellise hinnaklassi mudelis.

SX4 S-Crossi juhiabiliste hulgas on esikokkupõrke vältimine;  tagumise ristsuunalise liikluse,  pimenurga ning sõiduraja jälgimine; liiklusmärkide tuvastus; adaptiivne kiirushoidik; eesmised ja tagumised parkimisandurid ning 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

S-Cross jätab oma olemuse ja lihtsuse tõttu ikkagi pigem tööauto mulje. Salong on praktiline ja veidi robustne ning nelikvedu ikkagi tuntavalt suutlikum kui esi- või tagavedu. Tõsi, salongi suuruse tõttu sobib see ka pereautoks, kuid samasse hinnaklassi mahuvad ka veidi rohkem mugavusele keskendunud alternatiivid.

S-Cross jätab oma olemuse ja lihtsuse tõttu ikkagi pigem tööauto mulje. Salong on praktiline ja veidi robustne ning nelikvedu ikkagi tuntavalt suutlikum kui esi- või tagavedu. Tõsi, salongi suuruse tõttu sobib see ka pereautoks, kuid samasse hinnaklassi mahuvad ka veidi rohkem mugavusele keskendunud alternatiivid.

Auto andmed

Hind alates: 23 999

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.4 l
95 kW
6.1 l/100km
Nelikvedu
6-käiguline automaat
Max 195 km/h
0 – 100 km/h: 10.0 sec