Peugeot 207 SW-st välja arenenud 2008 jõudis esmakordselt maailma pilkude ette 2013. aastal, mil Prantsuse autotootja avalikustas oma värskeima ja väikseima linnamaasturi 2008, mis Peugeot numbrimaagias viitab justkui linnamaasturlikule 208-le. 2019. aastal jõudis mudel oma teise generatsioonini ning 2023. sai viimane omakorda kerge näovärskenduse, millega kaasnes mudelile ka uus uhke vapikujuline logo. 2008 alternatiivideks on näiteks Volkswagen Taigo või T-Roc, Honda HR-V, Hyundai Bayon, Kia Niro, SEAT Arona ja Škoda Kamiq.

VÄLIMUS

2021. aastal läbitud brändivärskenduse järgselt tutuvustast Peugeot meile ka oma veidi uuendatud disainikeelt, pärast mida on tootja mudelid läbinud suhteliselt muutusterohkeid uuendusi ja generatsioonivahetusi. Sama kehtib ka värskelt faceliftitud 2008 puhul, mis saanud uuendusega kaasaegsema ja veidi täiskasvanulikuma üldilme. Päris nii palju pole Peugeot 2008-t küll värskendanud, kui näiteks 508-t, kuid sellest olenemata on uus mudel eelkäijast selgelt eristatav. Mõõtude poolest on 2008 puhul tegemist Peugeot väikseima linnamaasturiga, mis lisaks teistele kompaktmaasturitele, nagu Škoda Kamiq, Volkswagen Taigo ja Honda HR-V, jagab põhimõtteliselt suurusklassi ka näiteks luukpäraliku Volkswagen ID.3-ga. Standardis saab 2008 ka demoautot katnud Selenium halli ning lisadena on valikus veel nii kolm mustvalget varjundit, kui sinine ja punane värv. Jätkuvalt peab aga Peugeot’d kiitma selle eest, et nende mudelid saavad juba standardvarustusest hea värvkatte, sest värskendatud 2008 näeb nimetatud halli tooni all igati viisakas välja.

Kui uuenduse eelselt tõmbasid 2008 ninaosas enim tähelepanu kolme päevasõidutule triibuga esituled ning stangele ulatuvad ulatuvad pikad “kihvad” siis mudeliuuendusega on kihvade kolmikud liikunud hoopis esistange äärtel asuvatele disainpaneelidele ning peamistes esituledes enam kihvade motiivi ei kajastugi. Küll aga on esituled siiski kauni sisedisainiga ning valgustavad ka oodatust paremini. Ninaosa tsentrist leiame esitulesid visuaalselt siduva ja väikeste kerevärvi nelinurkadega kaetud iluvõre, mille keskmes Peugeot vapilik logo ja mille kohal ka “2008” mudelitähis. Stangel leiame splitteri kohalt veel kaks vertikaalsete ribidega õhuava. Tervikuna on 2008-l väga omapärane, eristatav ja nägus väikemaasturi ninaosa.

Kui küljele paistvad nina- ja tagaosa elemendid välja arvata, on küljelt vaadates mudeliuuenduse eelne ja -järgne üksteisest põhimõtteliselt eristamatud. Olenemata sellest on 2008-l aga suhteliselt distinktiivne küljeprofiil, mille loovad veidi suurmaasturlikud proportsioonid ja omamoodi ümaruse ja kandilisusega mängiv siluett. Külgmistel paneelidel paistavad välja kaks tugevamat kerejoonte nurka esi- ja tagauksel ning mudeli alläärt ümbritseb must plastikliist. Velgede osas saab 2008 kõige lihtsamas varustuses 16-tollised terasveljed, kahe uhkema varustusega 17-tollised valuveljed ning soovi korral lisavarustusest ka kuni 18-tollised valuveljed. Viimased olid alla ka demosõidukil ning on nii disainilt, kui suuruselt kõige atraktiivsemad ja sobivamad.

Sarnaselt esiosale, on ka tagaosas kõige suurema ja märgatavama muutuse läbinud tuled, kus nüüd kolme vertikaalse sirge asemel kummaski tules kolm korisontaalset joonepaari, mis moodustavad justkui kuus võrdusmärki. Tulesid ühendab jätkuvalt must plastikpaneel, millel kirjutatud “Peugeot” aga nüüd teise kirjastiiliga. Muus osas on mudeli tagaosa oma eelkäija omaga võrdlemisi sarnane. Sportlikust lisab ilmele väike tiib tagaakna kohal ning tore on stange alläärel näha ka kahte funktsionaalset väljalaske ava.

INTERJÖÖR

Interjööri poolel on 2008 mudeliuuendusega aga muutunud omajagu vähem. Peugeot’dele omaselt domineerib interjööris lahendusi ja funktsioone visuaalselt siduv disain, mis loob ühtse stiiliga ja kasutajasõbraliku terviku. Visuaalset poolt toetavad erinevate pinnakatetega paneelid, mille hulgas ka süsinikkiu imitatsiooni, ning rohelised aktsendid. Materjalide osas esineb küll enim plastikut, kuid üldiselt on kõik katsutavad pinnad siiski meeldivad ja ka ehituskvaliteet parajalt hea.

Kõikide varustuspakettide korral saab 2008 standardis tekstiilsisu, kuid demoauto oli varustatud valikulise Alcantara nahksisuga, mis saab nahka ja pööratud nahka kombineerivad istmekatted. Istmed on kuju poolest üpris korvikad ja sportlikud, hoides jäikade ja kõrgete küljetugedega reisijaid suurepäraselt paigal. Suuremat kasvu reisijate jaoks võivad lähestikku asuvate küljetugede tõttu istmed küll veidi kitsad olla, kuid üldiselt pakuvad istmed igati toekat ja mugavat asendit, mis üldiselt väikemaasturlikult püstine. Istmetel on ka omajagu reguleerimisruumi, mis võimaldab mugava asendi leida pea igat kasvu reisijal ning juhikohale on saadaval ka elektriline reguleerimine koos väikese massažifunktsiooniga. Tagareas on istmed veidi pehmemad ning vähesema korvikuse tõttu isegi suurtele reisijatele veidi mugavamad. Küll aga võib püstisem seljatugi kujuneda pikematel teeotsadel väsitavaks. Äärmistele istekohtadele on saadaval istmesoojendus.

Mahutavusega on 2008 salongis nõnda, et ühelgi istekohal küll ruumi meeletult palju pole, kuid üllataval kombel saab 2008 peaaegu isegi et nelja kahemeetrisega hakkama. Pikiteljel on jalaruumiga nii, et kui kahemeetrine juht valib asendi vaid istme ja rooli asendi mugavuse põhjal, ilma soovita näidikuid täielikult näha, siis mahub tema selja taha maksimaaselt keskmist kasvu täiskasvanu, kuid kui juht arvestab asendi puhul ka näidikute nägemisega, liigutades seljatoe püstisema kalde alla, mahub tema taha lausa ka teine kahemeetrine ära. Pearuumi on igal istekohal maksimaaselt samuti kahemeetristele ning laiusesse mahub tagumisse ritta mugavalt kaks reisijat. Sisse ja välja saamist raskendavad pikemate sõitjate jaoks madala asetusega rool ja pigem lühikesed tagumised uksed. Atmosfäär on 2008 salongis tänu süsinkikkiu imitatsioonidele, tumedatele pindadele ja erkrohelistele aktsentidele üpris sportlik. Küljeaknad pole just kõige suuremad, aga avarust lisab kardina ja elektrilise luugiga panoraamkatus. Öösel loob meeleolu miljöövalgustus. Esemete hoiustamiseks on salongis üpris suur kindalaegas, kitsas, kuid üllatavalt sügav käetoe alune laegas, topsihoidjad konsoolis, kaks taskut armatuuril, multimeedia all, millest ülemine peidab uksega juhtmevaba laadijat, ning keskmisest väiksemad uksetaskud. Tagumine rida saab väiksed uksetaskud ja võrgud esiistmete seljatugedel.

Pagasiruumi on 2008 olenemata sellest, kas tegemist elektrilise e-2008 või bensiinimootoriga variandiga, 434 liitrit, mida on üllataval kombel vähem, kui lühemal Volkswagen Taigol ja rohkem, kui praktilisusega hiilgava brändi Škoda Kamiqil, olles tervikuna seega praktilisuse poolest igati konkurentsivõimeline. Pagasiveo muudavad paremaks reguleeritava kõrgusega põrand, mis ülemises asendis laadimiskünnisega tasane, väikesed taskud rattakoobaste taga ning haagid põranda nurkades, mis aga ligipääsetavad vaid juhul, kui reguleeritav põrand madalamas asendis. Kotikonkse pagasiruumi seintel pole. Teise istmerea seljatoed käivad kokku 60/40 suhtes ning on kokkuklapituna põrandaga tasa. Ligipääs on pagasiruumile avar ja pagasi peale- ning mahalaadimine mugav ja lihtne.

Multimeedia kuvamiseks on 2008 armatuurist väljaulatuval paneelil olenemata varustusest 10-tolline puuteekraan, mis juhi poole suunatuna kenasti reisijate käeulatuses ja vaateväljas. Riistvaraliselt on lahenduse ekraan küll mõnusalt terava pildiga, kuid kasutamise poolest vajab süsteem kohati mõtlemisaega. Üldkogemust see aga kuigi palju ei sega. Tarkvaraliselt on küll mõned funktsioonid ja sätted veidi segase asetusega, kuid üldiselt on mudeli eestikeelne tarkvara igati loogilise ülesehitusega ja lihtsasti kasutatav. Samuti võimaldab multimeedia koduvaate konfigureerimist, tänu millele saab juht panna täpselt endale meelepärastest elementidest ja kiirteenuppudest vaate. Visuaalselt on ka multimeedia igati nägus ja auto üldise ilmega kokku sobiv. Funktsionaalsuse osas on nüüd võimalik 2008 multimeedias mängida ka kolme mängu. Demoauto oli varustatud standardse helisüsteemiga, mis võimaldab muusikat kuulata üpris valjult, säilitades samaaegselt arvestatava kvaliteedi ja puhtuse. Ehk tervikuna on oma klassis tegemist üpris hea lahendusega. Kliimaseadete osas on osade käskluste jaoks küll armatuuril ka füüsilised nupud, kuid põhiosa sätteid on leitavad multimeediasse integreeritud kliimamenüüst. Tänu konfigureeritavale koduvaatele saab aga kliimaseadete muutmise üldpildis üpris mugavaks teha.

Sõiduandmete jaoks asub juhikoha ees olenevalt varustusest 3.5-tolline ekraan koos analoogkelladega äärtel või 10-tolline täisdigitaalne näidikutabloo, mis tippvarustuses varustatud ka Peugeot’dele omapärase 3D hologramm efektiga, kuvades graafikaid kahele kihile, mis näeb igati efektne välja. Riistvaraliselt on näidikutabloo küll kõrge resolutsiooniga, kuid vaateid vahetades esineb võrdlemisi palju kaadrisageduse langusi ja hetkelisi kinni kiilumisi. Asetuselt on ekraan küll tänu süvistatud paigutusele kaitstud välise valguse eest, kuid istme, rooli ja ekraani asendi kombinatsioon loob jätkuvalt sellise olukorra, kus pikemat kasvu juhtidel jääb ekraan arvestataval määral rooli taha peitu. Tarkvaraliselt on aga näidikud väga lihtsa, loogilise ja ka veidi konfigureeritava lahendusega, kus info lihtsalt leitav ning ka tervik visuaalselt igati nägus. 

Rooli kohale saab 2008 jätkuvalt proportsionaalselt väikese läbimõõduga praktiliselt kaheksanurkse kahekodaralise, mis näeb väga GT varustuse roheliste õmblustega Peugeot’likult omapärane ja stiilne välja ning mida on olenemata tavatust disainist siiski võrdlemisi mugav opereerida. Rooli kodarad on küll pigem üpris jämedad, kuid ergonoomilse disainiga rooliratas võimaldab siiski erinevaid käsitsusviise ning rool püsib ka igati kindlalt juhi käte vahel. Roolimise murekohaks on aga jällegi näidikute madal asetus, mille tõttu peab ka rool olema justkui juhi süles, mis võib omakorda põhjustada pikematel juhtidel olukorra, kus käed ei mahu põlvede ja rooli vahelt läbi. Multifunkstionaalsust lisavad rooli kodaratele paigutatud füüsilised nupud ja rullikud, mida igati lihtne ja loogiline ka sõidu ajal kasutada. Roolisoojendust Peugeot 2008-le ei paku.

SÕITMINE

Sõidutehnika poolest on värskendatud 2008 saadaval kolme erineva lahendusega, millest kaks bensiinimootoritega ning võimsaim täiselektriline. Käigukastide valikus on 2008-le saadval 6-käiguline manuaal ja 8-käiguline automaat, kuid olenemata varustusest on 2008 esiveoline. Täismass jääb olenevalt jõuallikast 1.7 – 2 tonni vahele.

Võimsuse järjestuses saab valik alguse 1.2-liitrisest bensiinimootorist, mis arendab 74 kilovatti ning kannab jõu esiratasteni vaid läbi 6-käigulise manuaalkasti. Mudel kiirendab sajani 10.9 sekundiga ning kogub hoogu kiiruseni 183 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab Peugeot 5.5 l/100km. Võimsama bensiinimootori puhul on samuti tegemist 1.2-liitrise kolmesilindrilisega, kuid võimsust arendab viimane 96 kilovatti. Esiveolisena ja 8-käigulise automaatkastiga kiirendab mudel sajani 9.1 sekundiga ning kogub hoogu kuni tippkiiruseni 203 km/h. Võimsama bensiinimootori keskmiseks kütusekuluks on umbes 5.9 l/100km.

Kõige võimsamaks valikuks on aga täiselektriline 2008, ehk e-2008, millel esirataste vahel 115-kilovatine elektrimootor. Vastava võimsusega kiirendab e-2008 sajani 9.1 sekundiga ning kuni kiiruseni 150 km/h. Energiat tarbib e-2008 oma 54-kilovatt-tunnisest akust keskmiselt umbes 17 kWh/100km, mis võimaldab tal akutäiega läbida umbes 300 kilomeetrit. e-2008 toetab kuni 100-kilovatist kiirlaadimist, mis laeb aku põhiosa täis kiirusega 480 km/h, ehk veidi vähem, kui poole tunniga.

Proovisõiduauto puhul saime meie testida võimsama bensiinimootoriga valikut, ehk PureTech 130 AT8 tähisega Peugeot 2008-t, millel 96 kilovatti. Nagu tehniliste andmete põhjal juba arvatagi võib, pole tegemist küll kuigi võimsa või sportliku ajamiga, kuid arvestades tema kubatuuri ja 2008 massi ning suurust, saab see väike kolmesilindriline siiski piisavalt hästi hakkama, ilma et igapäevastes oludes jääks muljet, justkui mootoril oleks auto vedamisega raskusi. Tõmme on läbivalt üpris sujuv ning linnaoludesse ka piisavalt tugev. Samuti reageerib mootor pedaalmistele üpris krapsakalt. Emotsiooni toetab ka veidi salongi kostuv mootorimüra ning sportrežiimis kõlaritest esitatav sünteetiline mootorihääl. 8-käiguline automaatkast vajab järskudel pedaalimistel veidi mõtlemisaega, enne kui vahetuse tehtud saab ja masin liikuma hakkab, kuid on manuaalses opereerimises või sportrežiimis igati kiire ja sujuv. Esiveolisena on 2008-l kohati ka raskusi jõu maha panemisega, kuid üldiselt, ilma piire otsimata, püsib mudel igati kindlalt ja ettearvatavalt teel.

2008 vedrustus on pigem jäigemapoolsem, mille tõttu on küll pea kõiki teekonarlusi ja jõnkse tunda, kuid õnneks pole löögid kuigi põrutavad, vaid pigem liigub mudel üllatavalt ühtse tükina mööda teed, summutades ebaühtlusi meeldivalt ja osavalt. Kokkuvõttes loob see sõidukogemuse, kus juhikohalt on võrdlemisi hästi aru saada, kuidas auto käitub, kuid samal ajal on ka sõit mugav ja meeldiv. Kerekaldumisi esineb, kuid üleliia palju auto ei õõtsu, püsides kindlalt ja kontrollitavalt teel. Roolimine on omas klassis üllatavalt täpne ja sportlikult jäik, kuid siiski mugav ka igapäevastesse sõiduoludesse. Olenemata veidi laiadest A-piilaritest, on nähtavus 2008 salongist igal suunal üpris hea, kuid gabariidid tahapoole veidi keeruliselt tajutavad. Kitsastes oludes 10.4-meetrise pöörderaadiusega manööverdamist toetavad parkimisandurid ja piisavalt kvaliteetne tahavaatekaamera, mis nähtut salvestades loob ka masina kohalt bird’s eye view 360-kraadise vaate. Akustika poolest jõuab salongi arvestataval määral rehvimüra, kuid see on talutav ka maanteekiirustel.

2008 juhiabiliste hulgas on automaatne hädapidurdamine, adaptiivne püsikiirusehoidja kiiruspiirikuga, liiklusmärkide tuvastamine, sõidurea hoidmine, mis küll osav, kuid mitte kuigi pikalt iseseisev, juhi tähelepanu jälgimine, pimenurga jälgimine, parkimisandurid ja parajalt kvaliteetsed kaamerad nina- ja tagaosas.

Kellele?

2008 on sobilik valik juhtidele, kes otsivad peamiselt linnaautot, kuid eelistavad luukpärast kõrgemat ja püstisemat istumisaset, vajavad luukpäradest veidi suuremat pagasiruumi ning soovivad, et nende auto oleks kasvõi vaid visuaalselt veidi pilkupüüdvam ja omapärasem. Sõiduomadustelt on 2008 loodud pigem asulateedele, kuid põhimõttelisetl saab tublisti hakkama ka maanteedel, ning praktilisuselt saab üllatavalt hästi hakkama ka rohkem, kui kahe täiskasvanuga.

2008 on sobilik valik juhtidele, kes otsivad peamiselt linnaautot, kuid eelistavad luukpärast kõrgemat ja püstisemat istumisaset, vajavad luukpäradest veidi suuremat pagasiruumi ning soovivad, et nende auto oleks kasvõi vaid visuaalselt veidi pilkupüüdvam ja omapärasem. Sõiduomadustelt on 2008 loodud pigem asulateedele, kuid põhimõttelisetl saab tublisti hakkama ka maanteedel, ning praktilisuselt saab üllatavalt hästi hakkama ka rohkem, kui kahe täiskasvanuga.

Auto andmed

Hind alates: 21 400

Testitud mudeli info:
∼30 000 €
Bensiin
1.2 l I3
96 kW
5.9 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 203 km/h
0 – 100 km/h: 9.1 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST