Tesla Model S-i kui Ameerika elektriautode tootja esimest täielikult oma disainitud ja loodud mudelit võib pidada revolutsiooniks autotööstuses. 2012. aastal, kui Model S tootmisesse jõudis, astus mudel elektriautode arengus lausa mitme sammu võrra edasi ning isegi pea kümme aastat hiljem pole ikka mitmed autotootjad samale tasemele jõudnud. Üllataval kombel pole elektriautode hulgas väga levinud sedaani kerekuju, mistõttu on ka Model S-i alternatiivideks näiteks Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 6 ja Audi e-tron GT.
Tesla üheks eeliseks elektriautode disaini seas on see, et kui vanemad brändid on oma uute elektrimudelite efektiivsuse jaoks disaini pidanud korralikult mudima ja sujuvamaks voolima, siis Teslale on algusest peale omaseks jäänud aerodünaamilisus ja voolavus. Proportsioonid on aga petlikud, sest Model S ei jäta muljet nagu oleks sama suur kui näiteks Audi A7. Võrreldes teiste Tesla mudelitega on Model S aga võrdlemisi klassikalise auto ilmega.
Konkurentsi astudes domineeris Model S-i ninaosas suur must ümmargune plastikpaneel, mistõttu oli üldilme veidi igav ja ümar. Tänaseks on Tesla aga mudeli ümber kujundanud ning ninaosas valitseb lihtsus ja elegantsus. Jahutusavade vajamatuse tõttu võiks küll arvata, et ninaosa on igav ja tühi, kuid vaid üksikute elementidega on Model S-i esiots täiesti parajalt sisutihe. LED-esituled valgustavad hästi ning näevad head välja ning tulede vahele on kapoti alla loodud reljeefne iluliistuga süvis, mille keskele ka Tesla logo paigutatud on.
Küljelt vaadates sarnaneb Model S-i siluett Audi A5-ga ning üldine ilme on sujuv ning praktiliselt ainuke silmapaistvam muskliline kerejoon on tagarataste kohal. Musta värvi mudeli puhul lisab eripalgelisust kroomliist ümber akende ning ülima voolujoonelisuse nimel sõidavad kroomitud ukselingid kasutamiseks uste seest välja. Model S-i veljevalikus on mustad 19- ja 21-tollised valuveljed. Suuruselt on mõlemad valikud visuaalselt täitsa ilusad, kuid veljedisainilt on suuremad ilusamad ja õhulisemad. Demosõidukil olid all 19-tollised, mida Tesla enam mudelile ei paku.
Tagakülg on kerekujult väga sujuv ja ühekülgne ning visuaalilt jäävadki silma vaid tagatuled ja nende vahel kulgev kroomliist. Tuled on lihtsa disainiga ning vanamoodsalt oli demosõiduki tuledes veel näha ka üksikuid LEDisid, mida uutel versioonidel enam näha pole. Pagasiluugile on loodud kergelt tiiba meenutav kerejoon ning stange alaossa on loodud tagasihoidlik difuusori imitatsioon.
Teslade üheks omapäraks on tõsiasi, et isegi testitud 2018. aasta Model S-i interjöör on veel täiesti konkureeriv ka viimase aasta jooksul turule jõudnud mudelitega. Kuna ekraanid on suured ning hõlmavad väga suure osa armatuurist, on üldine ilme minimalistlik, kaasaegne ja viisakas. Ka tehnoloogia osas on Tesla elektriautode standardid üpris kõrgele tõstnud. Kvaliteedi ja materjalide osas kordame Tesla kaitseks uuesti, et olukord pole üldse nii halb kui meedias levinud juttudest mulje jääb ning pigem on Tesla ikka konkureeriv preemiumklassi mudelitega.
Ruumi osas on Model S võrdlemisi praktiline ja avar. Neli täiskasvanut mahuvad kenasti ära, aga mugavuse osas on tagapingis paar üksikut kitsaskohta. Pikemat kasvu reisijate jaoks jääb hiiglasliku panoraamkatuse tõttu tagareas pearuumi väheks ning kuigi muidu on nahast istmed toetavad ja heast materjalist ning istumisasend mõnusalt veidi sportlik, võiksid tagapingi istmepõhjad veidi pikemad olla. Esemete hoiustamiseks on keskkonsoolil ja käetoe sees laekad ja ka topsihoidjad. Pagasiruumi on koguni 894 liitrit ning arvestamata veidi kõrget äärt, millest pagasit üle peab upitama, on ruum ka praktiline. Lisaks on kapoti all väike 150-liitrine lisalaegas.
Multimeediat esindab 17-tolline vertikaalse asetusega puutetundlik ekraan, mille kaudu annab muuta praktiliselt kõiki auto seadistusi. Ekraan on mõnusalt suur, kvaliteetne ning parajalt heal kaugusel. Süsteemi poolest oli testitud mudeli tarkvara küll näiteks vanem ja aeglasem kui eelnevalt testitud Model 3-e oma, kuid olenemata sellest on tegemist ikkagi väga intuitiivse ja hea väljanägemisega süsteemiga. Mitmete lahedate funktsioonide hulgas on ka näiteks sisseehitatud Spotify, Google Maps ning mitmed mängud, mille saatel auto laadimise ajal aega laiaks lüüa.
Kuigi tänaseks on Tesla juba roolitagused näidikud täitsa ära võtnud, siis 2018. aasta Model S-i 12,3-tolline täisdigitaalne näidikutabloo on kõrge resolutsiooniga ning kuvab kõike väga selgelt ja ka viisakate graafikatega.
Kolmekodaraline rool on mõnusalt tugeva ja jõulise tundega ning haakuv nahkpind ja ergonoomilise kujuga käepesad kodaratel võimaldavad väga kindlalt rooli käte vahel hoida ning auto käitumist tunnetada. Multifunktsionaalsuse osas on Model S-i kodaratele paigutatud vaid kaks rullikut ning neli nuppu. Vasakpoolsed juhivad põhimõtteliselt multimeediat ning parempoolsed näidikutablood. Vasakpoolne roolitagune kang juhib suunatulesid ja kojamehi ning parempoolne püsikiirusehoidjat ja esindab ka n-ö käigukangi.
2021. aasta lõpu seisuga on Tesla Model S saadaval kahes nelikveolises versioonis.
Kahe mootoriga Model S läbib akutäiega ligi 650 km, saavutab suurimaks kiiruseks 250 km/h ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse vaid 3,2 sekundiga. Kolme mootoriga S Plaid’i puhul väheneb küll sõiduulatus 630 km peale, kuid maksimaalne kiirus kasvab 322 km/h ning kiirendus sajani vaid 2,1 s peale, mille tulemusel läbib mudel veerandmiili alla kümne sekundiga. Viimasel variandil on üle tuhande hobujõu.
Beast Rendil oli meile testimiseks anda 2018. aasta nelikveoline Model S, mis arendab veidi alla 200 kW. Model S tõestas meile taas, et elektriautode valdkonnas on Tesla jätkuvalt parim valik. Vaikuselt ja sujuvuselt on juba ka Q4 ja Ioniq 5-gi tõestanud, et suudavad konkureerida, aga pedaalile vajutades saab Tesla ikka märgatavalt hoogsamalt hoo sisse. Roolimine on täpne ja mõnusalt raske, mis võimaldab auto suurust ja käitumist paremini tajuda. Tõsi, lõbu poolest oli eelmainitud mudeleid lihtsam ulakamalt käituma ja veidi ka külge ette tõmbama panna. Rooli taga on nähtavus hea ning manööverdamisel tulevad abiks üks turu kvaliteetsemaid tagurduskaameraid ja maasturlikult suurt pilti peegeldavad küljepeeglid. Taas pani imestama meid ka Teslade autonoomne sõitmine, mis jätab juba tunde, et miks üldse maanteedel kedagi rooli taha istuma on vaja.
Model S-i juhiabiliste hulgas on sõiduraja ja püsikiiruse hoidmine, autonoomne parkimine ja reavahetus, salvestusfunktsiooniga kaamerad ja parkimisandurid igal küljel.
Tesla edukus elektriautode arendamisel on nad ikkagi esimesena viinud tasemele, kus inimesed võtavad brändi mudeleid kui reaalseid alternatiive vanamoodsatele sisepõlemismootoritega autodele. Model S oma hinna, praktilisuse ja näitajatega on igati arvestatav valik, kui soovid avarat pereautot, millega on mugav nii linnas kui maanteedel sõita ning ei näe probleemi 400 kilomeetrises sõiduulatuses.
Tesla edukus elektriautode arendamisel on nad ikkagi esimesena viinud tasemele, kus inimesed võtavad brändi mudeleid kui reaalseid alternatiive vanamoodsatele sisepõlemismootoritega autodele. Model S oma hinna, praktilisuse ja näitajatega on igati arvestatav valik, kui soovid avarat pereautot, millega on mugav nii linnas kui maanteedel sõita ning ei näe probleemi 400 kilomeetrises sõiduulatuses.
Hind alates: ~80 000€
Testitud mudeli info:
~66 000€ (2018 seisuga)
Elekter
193 kW
18.6 kWh/100km
Nelikvedu
Max 225 km/h
0 – 100 km/h: 5.4 sec